2015-11-30, 21:00
Medlem
Triremers avatar
De här killarna spelar WT jävligt bra: https://www.youtube.com/watch?v=51Vfd1IU7Ro

Att skryta om sina kunskaper i karate och hur man drar butterflykniv är också WT
Senast redigerad av Triremer 2015-11-30 kl. 21:27.
Citera
2015-11-30, 23:04
Medlem
Centralt för WT-beteende är låg fingertoppskänsla för konflikter. Beteendet är mer synligt i begränsade sociala kretsar, varför landsbygds- och småstadsbor ger sken att vara överrepresenterade – sant eller ej låter jag vara osagt.

Likgiltig inför konsekvenserna plöjer WT ned ogräs i trädgården genom oändligt, slentrianmässigt skitsnack, vilket oftast är ganska harmlöst ("hört att Micke ska sluta röka? Kommer han ju aldrig att klara!") men påminner ändå om hans totala avsaknad av integritet. Därför finns alltid en grogrund för bråk. Lägg till giftig inställning till hjälpsamhet och civiliserat överseende: WT, proppfull med mindervärdeskomplex som han är, kommer på något vis tolka att detta som en svaghet att utnyttja.

WT förmår inte välja sina strider. Livsstilens är oförlåtlig, man hugger på minsta incident om så än bara med spydiga kommenterar, vilket blir en ond cirkel som succesivt tvingar andra till att anamma samma beteende. Kristligt eller borgerligt överseende straffas som ovan nämnts med hackkycklingsrollen.

Väl igång påminner WT-bråket om kalla kriget - bråket kulminerar aldrig, parterna dröjer alldeles för länge med försoning, och framför allt är det helt meningslöst. Trots att det till stor del förs med skitsnack och ignoreranden vet givetvis hela världen (läs: Hålan någonstans i snålbåsten på den skånska myllan) vad som försigår. Partners och vänner lierar sig ofta med de trätande trots möjlighet att hålla sig undan; WT är emellertid inte heller främmande för att dra in andra i konflikten. Anklagelser om att X är "en falsk jävel" och att B sätter "kniven i ryggen" står som spön i backen. Om det blir fysiskt sker det i form av patetiskt handgemäng utanför lokalkrogen.
Citera
2015-12-01, 06:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Centralt för WT-beteende är låg fingertoppskänsla för konflikter. Beteendet är mer synligt i begränsade sociala kretsar, varför landsbygds- och småstadsbor ger sken att vara överrepresenterade – sant eller ej låter jag vara osagt.

Likgiltig inför konsekvenserna plöjer WT ned ogräs i trädgården genom oändligt, slentrianmässigt skitsnack, vilket oftast är ganska harmlöst ("hört att Micke ska sluta röka? Kommer han ju aldrig att klara!") men påminner ändå om hans totala avsaknad av integritet. Därför finns alltid en grogrund för bråk. Lägg till giftig inställning till hjälpsamhet och civiliserat överseende: WT, proppfull med mindervärdeskomplex som han är, kommer på något vis tolka att detta som en svaghet att utnyttja.

WT förmår inte välja sina strider. Livsstilens är oförlåtlig, man hugger på minsta incident om så än bara med spydiga kommenterar, vilket blir en ond cirkel som succesivt tvingar andra till att anamma samma beteende. Kristligt eller borgerligt överseende straffas som ovan nämnts med hackkycklingsrollen.

Väl igång påminner WT-bråket om kalla kriget - bråket kulminerar aldrig, parterna dröjer alldeles för länge med försoning, och framför allt är det helt meningslöst. Trots att det till stor del förs med skitsnack och ignoreranden vet givetvis hela världen (läs: Hålan någonstans i snålbåsten på den skånska myllan) vad som försigår. Partners och vänner lierar sig ofta med de trätande trots möjlighet att hålla sig undan; WT är emellertid inte heller främmande för att dra in andra i konflikten. Anklagelser om att X är "en falsk jävel" och att B sätter "kniven i ryggen" står som spön i backen. Om det blir fysiskt sker det i form av patetiskt handgemäng utanför lokalkrogen.

Ja, det här är klockrent. Det där med att de föraktar vänlighet och hjälpsamhet stämmer i min erfarenhet, de har aldrig fått lära sig det. Ett typexempel: man ska gå och hämta något i något sammanhang. (Kan vara att man sitter ett gäng vid ett bord på en sommardans, och kommer på att man ska gå och köpa en öl eller en fika.) Då frågar man ju normalt dom andra om man kan hämta något till dom också. Men WT gör inte det. De tar bara till sig själva (eller möjligen partnern också, men inte alls säkert).
Citera
2015-12-02, 11:52
Medlem
HelloMates avatar
Haha sköna inlägg. Ett ämne som roar mig mycket! Skulle jag använda mina ord till att beskriva wt är det nog... Noll kunskap i matlagning, står och gräver bland färdigrätterna i frysdiskarna, mycket läsk, mycket chips och väldigt mycket cigarretter!

Det är det jag ser mest av när det kommer till wt. Resten har ni andra förklarat så bra
Citera
2015-12-02, 15:39
Medlem
Merwinnas avatar
En annan sak: WT saknar oftast sådana kunskaper och erfarenheter som andra fått i barndomen och tonåren. T.ex. att man någon gång har spelat något instrument på Kommunala musikskolan och lärt sig läsa noter, man har gått ett par terminer i scouterna och lärt sig grundläggande saker för att klara sig i vildmarken, flickorna har ridit och dansat balett, i tonåren har många gått en grundläggande danskurs o.s.v..

WT saknar allt detta: de startar skogsbrand när de försöker göra upp eld, de kan inte läsa noter, vet absolut inget om klassisk musik eller folkmusik (ingen annan musik än den som varit populär under deras levnad), de kan inte dansa en vanlig vals om den spelas upp på en sommardansbana...

Vidare är de inte intresserad av att förkovra sig heller. Bara en sådan sak som att de laddar ner filmer med svensk text från Swefilm i stället för att försöka lära sig förstå engelskan. Och detta gör de hela livet, fast det förstör så mycket i upplevelsen av filmer och TV-serier.
Citera
2015-12-02, 16:19
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bara en sådan sak som att de laddar ner filmer med svensk text från Swefilm i stället för att försöka lära sig förstå engelskan. Och detta gör de hela livet, fast det förstör så mycket i upplevelsen av filmer och TV-serier.

Detta är väl ändå ett bra sätt att lära sig engelska från första början? Var åtminstone så jag lärde mig när jag var yngre, man hörde det pratas, fick de svenska orden i det sammanhanget och lärde sig därmed. Sen kan det i vissa filmer/serier också vara helt omöjligt att höra vad som sägs under vissa delar, varpå textning ofta är att föredra. Att ladda ner dubbade filmer är däremot en helt annan historia.

OnT: tycker det finns div. utsmyckningar som är typiskt WT, stor pansarkedja runt halsen, överflöd av ringar (framför allt tumringar) med "coola" motiv, utformade som ölöppnare etc. Tycker man ser mycket sånt när man är på större tillställningar som t ex en marknad
Senast redigerad av KickAss-1337 2015-12-02 kl. 16:26.
Citera
2015-12-02, 21:14
Medlem
sickestbeatss avatar
Vad sägs om att klaga på årets julkalender på SVT? Har sett kommentarer på sociala medier i stil med "asså ja de e bra att lära sig, men inte när det är julkalendern. Då ska man väl endå få slippa?!?!" Och så kanske det startas en grupp med namn som "Vi e dem som vill ha en RIKTIG jävla Julkalender !!1!" Kommentarer: "så jävla bra Jörgen, den går jag me i" efter de kommenterat i favoritgruppen "Vi som fortfarande ser på Kalle Anka på julafton!!". Och nu snackar jag människor som är 35+

Sammanfattningsvis är det att i vuxen ålder gå med i "Vi som...."-grupper på Facebook en riktig WT-indikator. Ge gärna fler exempel på pinsamma Facebookgrupper ni sett WT-folk gå med i.
Citera
2015-12-02, 22:25
Medlem
Triremers avatar
Att det ryker och låter roar WT. Stora avgasrör blir de väldigt imponerade av: https://www.youtube.com/watch?v=URQYr1Y2x48
Citera
2015-12-02, 22:46
Medlem
Tatueringar där det står "Family" tycker jag mig se på många Wt:s. Är det något som ni lagt märke till?
Citera
2015-12-03, 09:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Detta är väl ändå ett bra sätt att lära sig engelska från första början? Var åtminstone så jag lärde mig när jag var yngre, man hörde det pratas, fick de svenska orden i det sammanhanget och lärde sig därmed. Sen kan det i vissa filmer/serier också vara helt omöjligt att höra vad som sägs under vissa delar, varpå textning ofta är att föredra. Att ladda ner dubbade filmer är däremot en helt annan historia.

Ja i början ja! Men när man är vuxen borde man väl KUNNA engelska? Det är som med stödhjul: man monterar bort dem när man KAN cykla!

Citat:
Ursprungligen postat av Itsblueno
Tatueringar där det står "Family" tycker jag mig se på många Wt:s. Är det något som ni lagt märke till?

Nä men däremot barnens namn och födelsedatum... skitfult!
Citera
2015-12-03, 09:23
Bannlyst
It was not that long ago English language came to Sweden, I know a lot of people who are 60 years old and they can't speak a word and they're not interested either, they literally spit on the English language although half of the workforce in this country are English speaking.
Citera
2015-12-03, 09:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
It was not that long ago English language came to Sweden, I know a lot of people who are 60 years old and they can't speak a word and they're not interested either, they literally spit on the English language although half of the workforce in this country are English speaking.

Fast om de är 60 år har de gått (minst) i nioåriga grundskolan, och läst engelska sedan åk 3. Då borde de förstå engelska tillräckligt för en fånig komediserie, vare sig de vill eller inte. De som är 80 däremot, har gått antingen bara sex eller sju år i folkskolan där det inte förekom några främmande språk, eller tagit realen och kanske studenten (eller gått på åttaårig flickskola om de är kvinnor). Men i så fall läste de tyska och/eller franska (samt latin och gammalgrekiska på latinlinjen på gymnasiet), inte engelska. Det är fullt förståeligt att denna generation inte orkat lära sig engelska vid sidan av de långa arbetsdagar och -veckor som gällde när de var unga/yngre, men det var inte den generationen jag syftade på. Så gamla människor är ytterst sällan WT - WT dör tidigt i följder av missbruk och allmänt osund livsstil.

En annan tanke: jag kan faktiskt förstå om man vill bojkotta den dominerande amerikanska/brittiska/anglosaxiska kulturen, för att satsa på något annat. T.ex. den skandinaviska. Men det var inte det jag skrev om, jag skrev om folk som tittar på brittiska och amerikanska filmer och TV-serier i hela sina liv, det kan t.o.m. vara en viktig del av deras liv. Men inte bryr sig om att lära sig förstå dem, och därför missar mycket då översättningen bara kan ta med det basala, och inte alla skämt (puns) eller andra nyanser.
Senast redigerad av Merwinna 2015-12-03 kl. 09:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in