2013-04-05, 12:35
Medlem
Att vi är lite väl snabba på att klä av oss när solen kommer fram håller jag med om, men att det är WT håller jag däremot inte med om.

Sen undrar jag lite över hur TS klär sig när det är vår? Ja och så klart under årets övriga årstider också.
Om du INTE klär dig i de plagg du räknade upp (vilket jag antar att du inte gör eftersom jag antar att du inte vill vara WT i din egen värld) så undrar jag vad du har på dig?
Kan du inte ge oss några exempel?

Jag har så väldigt svårt att föreställa mig att en person som är lite "finare" än oss vanliga dödliga (som klär oss i Converse eller tycker att det är snyggt med Aviator/Wayfarer osv) väljer att spendera sin tid på ett forum som FB och dessutom ägna den tiden åt hur folk beter sig när det barkar mot vår.
Citera
2013-04-05, 12:40
Medlem
Tronkans avatar
får väll säga ganska tunt med diskussionsunderlag men ja..vad vill du ha för svar? att folk är glada att sommaren är här efter ca 8 månader av minusgrader? okej..detta lär sker varje år i sverige. år in och år ut. live with it.
Citera
2013-04-05, 12:41
Medlem
catlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
Om du syftar på mig, så skrev jag luddigt. Jag syftade på att sådana som TS tycker att allt är white trash nuförtiden.

Själv har jag vårjacka och år glass i solen igår.

Syftade på TS
Citera
Medlem
Bylines avatar
Om det är något jag lärt mig under mina år här på FB, så är det att folk som gillar att kalla andra för WT och tror att de kan dra poäng på det, oftast själv är ett äkta WT och att deras anklagelser och fingerpekande beror på något slags självhävdelsebehov sprunget ur ett svårartat mindervärdeskomplex.

Ta av dig bomberjackan och köp dig en isglass och sätt dig på en parkbänk och lapa lite sol. Det är vår grabben!
Citera
Medlem
pazeras avatar
Om man tar av sig jackan när det är varmt= wt.
Behåller du den på förlänge= hipster.
Om man klagar är man en jantelag-svenne.

Så intetsägande.
Citera
2013-04-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdition
Vad har du på dig när det är varmt?

Man kan ha bar överkropp och skippa sockorna men inga jävla shorts.
Citera
2013-04-05, 12:43
Bannlyst
Är det inte mera wt att sitta inne och kura än att gå ut och njuta av solen?
Citera
2013-04-05, 12:43
Medlem
Kaaris avatar
Hur föreslår TS att vi "vanliga" ska bete oss då?

Har du nån tre stegs guide: "Såhär går du från vinter till vår utan att framstå varken dekadent eller WT"
Citera
2013-04-05, 12:44
Medlem
JasonX555s avatar
Haha ja vilka bitra människor det finns. Men vårdepp är väl ganska vanligt det med..

Glöm inte att våren var flera gånger bättre än sommaren i fjol, så passa på att NJUT varje minut! Och alla vackra damer som tar av sig vinterpälsen, ojojoj. Hur kan man hitta något negativt i det?

WT är för övrigt fruktansvärt uttjatat och "människor med vårjacka och glass" passar tyvärr inte in under den kategorin. Livsnjutare skulle jag säga istället.
Citera
2013-04-05, 12:46
Medlem
cykeltillbahamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navyblazer
Solen och värmen har sakta börjat återvända till Sverige. Tyvärr, är det inte bara hundbajs som kommer fram. Vi tvingas nu även bevittna rekordhöga nivåer av WT-fenomen. Allt från att personer på sociala medier gödslar med "vårtecken" i form av intetsägande naturbilder till att folk börjar se tre plusgrader som legitim orsak till att bära shorts eller gå runt i tunna vårjackor.

Man älskar att inleda sociala konversationer med att det är så "härligt" att värmen har hittat tillbaka utan någon som helst koll på att det har varit -13 grader natten innan.

Uteserveringarna har smällt upp sina pinnstolar och från ingenstans sitter såväl skabbiga citymorsor som lata gymnasieelever på fiken timma ut och timma in. Solen är här, ljuset har kommit och människor kan komma ur sin bubbla. Det påminner mycket om svenskens hållning till alkohol. Så fort man kommer utanför landets gränser, kan man "leva ut" och "må bra" i form av att tappa konceptet och behärskningen.

Mest av allt är det beteendet att det inte finns en balans i någonting. Som vanligt när det kommer till den gemene svensken, handlar det alltid om att gå från 0 till 100 så snabbt som möjligt och utan att reflektera över om det är relevant. Många drabbas av någon slags psykos och får för sig att det är nu livet börjar och att det till varje pris måste kramas ut någonting från varje dag.

Hur svårt kan det vara att balansera den här övergången från vinter till vår utan att det blir så otroligt smaklöst och dekadent?
Vilken rolig snubbe du verkar va då. Att du ens pallar bry dig om folk har vindjacka eller inte är bara löjligt.
Citera
2013-04-05, 12:47
Medlem
Navyblazers avatar
Kontentan är för mig, den cyniske trådskaparen som upprör fb-mobben på forumet är följande:

För det första. Jag mår väldigt bra. Lever ett gott liv med det mesta av det jag känner ett stort behov av. Jag skriver helt enkelt därför att det är synd att många inte kan ta vara på samtliga av årets 12 månader. Att "leva ut" när vankas vår och sol är helt okej, men att man sitter på så mycket känslor att man tappar omdömet och värderingar för vad som är sunt och osunt, det är vad jag reagerar på.

Den dramaturgiska ordningen i den här tråden är fantastisk. Den "bittra", cyniska och patetiska trådskaparen kommer in och krossar alla vårdrömmar. Jag vet inte om det är mer synd om mig än om er som har suttit och kramat era vårdrömmar så hårt under snart ett halvår, att ni har glömt att leva i nuet och med alla de fantastiska förutsättningarna som vinter och höst för med sig.

Användandet av ordet WT i sammanhanget tar jag därför att livet på något vis är dynamiskt, meningsfullt och innehållsrikt, då det innefattar även glädje och rus under ett helt års tid och inte sådär spontant och impulsivt när kalendern visar på den 4 april.

Men med det sagt, är fb ett diskussionsforum. Jag respekterar era åsikter. Det är fint med människor som spricker ut i total eufori och känner att man äntligen kan få "unna" sig lite efter så många månader i ide.

En del människor väntar och längtar i ett helt liv för att sedan komma fram till slutsatsen att det inte blev så bra som man hade förväntat sig. Så vad händer nu med alla er om det inte blir en solig sommar och om vårsolen helt plötsligt går i moln? Era drömmar är lika sköra som ni själva.

Mitt liv är fullt av möjligheter och val. Jag kan uppskatta en promenad vid havet en grå novemberdag lika mycket som att jag kan sitta ute vid Fjäderholmarna en solig vårdag i maj. Det är det totala perspektivet som räknas och inte ytterliggheterna som tyvärr många av er författar.

I dag sitter och pratar med er på fb därför att jag kan det. Därför det kommer en morgondag. Därför.
Senast redigerad av Navyblazer 2013-04-05 kl. 12:50.
Citera
2013-04-05, 12:48
Medlem
Navyblazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaari
Hur föreslår TS att vi "vanliga" ska bete oss då?

Har du nån tre stegs guide: "Såhär går du från vinter till vår utan att framstå varken dekadent eller WT"

Njut av helheten i allt runtomkring. Se saker och ting ur ett intressant perspektiv. Vad kan jag göra med dagen som får mig att känna mig nöjd, trots att vädret och värmen inte är närvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in