Citat:
Jag avskyr det där uttrycket vilket folk säkert har sett tidigare men bland mina tidigare arbetskamrater var det en som passade in på pricken i WT-epitetet. Hon älskade Takida och hade en typisk trampstamp. Hade dessutom en förkärlek för att handla billigt på Gekås i Ullared. Först trodde jag hon skämtade men hennes familj spenderade faktiskt en del av semestern med att resa dit. Takida: Att lyssna på Takida, det kan inte existera kvinnor (LÄS ÄVEN MÄN) som kan ta dessa kärleksskrönor på riktigt utan att ha gått igenom fem förhållanden (eller mer), alla lika kissiga och nedgångna. Men samtidigt tro att nästa ska bli bättre, kära ner sig i en looser, kåkfarare eller missbrukare. Sökandet efter "den rätta" som nog är den där Johnny, min bästa väns pojkvän...och min "sambos" bästa vän. Takida ger alla kärleksförklaringar.
Löne/soc dag - Den 25 varje månad rultar de in på köpcentrum. Soc, barnbidrag osv. har kommit in, de ska till ovårdade, skrikiga och vanvårdade barn köpa den där kepsen med "bilar" på från Lindex. Morsan passar på att skaffa en för liten "sexig topp" till helgens bravader på lokalpuben eller hemmafesten.
OT: Vanliga Svenssons går inte i köpcentrum under lönedagen, de är trötta efter jobbet och grillar hellre på altanen, ser på deckare eller sover. Lönedagen (läs: SOC-DAGEN) är WT:s högtid, var månad, de köper sig en liiite lyckligare tillvaro med en tyllkjol till dottern och en keps till sonen. Och för att inte glömma systemspriten...
Löne/soc dag - Den 25 varje månad rultar de in på köpcentrum. Soc, barnbidrag osv. har kommit in, de ska till ovårdade, skrikiga och vanvårdade barn köpa den där kepsen med "bilar" på från Lindex. Morsan passar på att skaffa en för liten "sexig topp" till helgens bravader på lokalpuben eller hemmafesten.
OT: Vanliga Svenssons går inte i köpcentrum under lönedagen, de är trötta efter jobbet och grillar hellre på altanen, ser på deckare eller sover. Lönedagen (läs: SOC-DAGEN) är WT:s högtid, var månad, de köper sig en liiite lyckligare tillvaro med en tyllkjol till dottern och en keps till sonen. Och för att inte glömma systemspriten...

Samtidigt ska det sägas att personen ifråga var duktig på sitt jobb och var den som hade högst lön inom sin yrkeskategori vad det nu har att göra med något.
Jag säger som tidigare. WT-uttrycket missbrukas något enormt i det här landet. Ska man lyssna på FBs klientel så består i stort sett hela Sveriges befolkning av WT eftersom de till helgen käkar plankstek eller fläskfilé med bea, bär keps, blåjeans, har olika former av tatueringar, är hantverkare, lågutbildade, jobbar inom sjukvården eller är arbetslösa. De röstar ofta på SD, vänstern eller Sossarna, kör volvo, har flera ungar (gärna med olika kvinnor/karlar) och föredrar lätt litteratur före tyngre sådan. WT i Sverige gillar Beck och Wallander (men majoriteten av svenska folket gör det) och ogillar Kissochbajslowski eller Polanski och OM de mot förmodan gillar Kissochbajslowski eller Polanski, Kurosawa eller Bergman så är de tillgjort intellektuella, bajsnödiga, vänstertomtar med plyschbyxor och kommunistbrillor som pimplar rödvin och lyssnar på Nationalteatern och tal av Stalin, Che Guevara och Pol Pot.
Näe, i Sverige har vi nog inga riktiga WT om man ska följa den ursprungliga betydelsen. Men vad vet jag å andra sidan? Jag är ju bara en underbetald, gnällig, överviktig, troligtvis alkoholiserad och fullständigt bildbar undersköterska mfrån en av Stockholms förorter med noll ambitioner, noll människovärde (om man ska tro på salig debattör Fascist eller IDF) och utan någon större koll på den komplexa verkligheten...
Senast redigerad av Cineasten 2014-04-30 kl. 04:37.
Senast redigerad av Cineasten 2014-04-30 kl. 04:37.