2013-04-05, 11:46
Medlem
Ja och snart början man se män som vandrar omkring med shorts. Det är ett jävla sattyg när män har shorts om dom inte badar eller sportar. Jag har noterat att det är mycket mer tjockisar som har shorts och jag tror jag vet varför. Ja det blir lite svalare men dom gillar tanken att visa upp sina smalben just för att dom tror sig se smalare ut då.

Shorts är fula, man ser naken och utsatt ut och jag tål dom inte.
Citera
2013-04-05, 11:51
Medlem
Allbodiess avatar
Förstår inte riktigt varför TS är så arg, solen och värmen är ju tillbaka.

Ut och gå med dig istället, du skulle nog kunna behöva det.
Citera
2013-04-05, 12:03
Medlem
chran508s avatar
Herregud, sluta överanvänd ordet WT. Vet TS ens vad det betyder? Vad fan har vårglädje och shorts med låginkomst att göra?
Citera
2013-04-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navyblazer
Solen och värmen har sakta börjat återvända till Sverige.
Hur svårt kan det vara att balansera den här övergången från vinter till vår utan att det blir så otroligt smaklöst och dekadent?

hahaha hur kan du leva med att vara så jävla bitter?
Citera
2013-04-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navyblazer
Solen och värmen har sakta börjat återvända till Sverige. Tyvärr, är det inte bara hundbajs som kommer fram. Vi tvingas nu även bevittna rekordhöga nivåer av WT-fenomen. Allt från att personer på sociala medier gödslar med "vårtecken" i form av intetsägande naturbilder till att folk börjar se tre plusgrader som legitim orsak till att bära shorts eller gå runt i tunna vårjackor.

Man älskar att inleda sociala konversationer med att det är så "härligt" att värmen har hittat tillbaka utan någon som helst koll på att det har varit -13 grader natten innan.

Uteserveringarna har smällt upp sina pinnstolar och från ingenstans sitter såväl skabbiga citymorsor som lata gymnasieelever på fiken timma ut och timma in. Solen är här, ljuset har kommit och människor kan komma ur sin bubbla. Det påminner mycket om svenskens hållning till alkohol. Så fort man kommer utanför landets gränser, kan man "leva ut" och "må bra" i form av att tappa konceptet och behärskningen.

Mest av allt är det beteendet att det inte finns en balans i någonting. Som vanligt när det kommer till den gemene svensken, handlar det alltid om att gå från 0 till 100 så snabbt som möjligt och utan att reflektera över om det är relevant. Många drabbas av någon slags psykos och får för sig att det är nu livet börjar och att det till varje pris måste kramas ut någonting från varje dag.

Hur svårt kan det vara att balansera den här övergången från vinter till vår utan att det blir så otroligt smaklöst och dekadent?

Varför är det så hemskt att folk sitter i solen och äter en glass om det är varmt ute? Och varför är det så hemskt att folk har på sig tunna vårjackor? Jag är en av dom som tycker det blir för varmt med vinterjacka, så varför pinas när man har andra alternativ? Sen spelar det väl ingen roll om det är minusgrader på natten, det är ju på dagen dom har jackorna.
Citera
2013-04-05, 12:23
Medlem
Wow, det var inget vikingablod i dina ådror.. Värmen kommer och det är skönt att plocka av sig några plagg.. Om det inte blåser är det inga problem att gå runt i bara tröja i minusgrader, så att man tar bort tröjan när det är vindstilla och plusgrader förstår jag absolut

Förövrigt säger du saker som att det är -13 grader på nätterna och därför oacceptabelt att tycka att solen strålar skönt på dagarna.. Är det oacceptabelt att tycka att det är varmt i öknar med?
Citera
2013-04-05, 12:25
Medlem
teflonpannan69s avatar
TS, måste bara säga att du är en riktigt härlig bitter cyniker som det finns för få av

Ett annat WT-vårtecken eller B(latte)T(rash)-vårtecken är när alla kaxiga ungdomsgäng pallrar sig ut från ungdomsgårdarna och TV-spelen börja härja (eller ''hänga'' som dem kallar det) i diverse centrum.
Citera
2013-04-05, 12:26
Medlem
Skrufstarks avatar
Har du inget bättre för dig än att störa dig på en sådan sak? Herregud människa, låt folk äta sin glass och gå i sina jävla shorts om de vill.
Citera
2013-04-05, 12:28
Medlem
Perditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Shorts är fula, man ser naken och utsatt ut och jag tål dom inte.

Vad har du på dig när det är varmt?

Jag har full förståelse för att folk välkomnar våren lite för tidigt. Det här vinterhalvåret har som vanligt vart kallt och trist (visserligen lite snö) men framför allt har våren varit kopiöst jävla kall. Visserligen måste det slagits något typ av rekord i soltimmar den senaste månaden (det har seriöst inte vart en mulen dag här på typ tre veckor) men det har fortfarande varit minusgrader på dagtid och blåst som helvete. Solen gör folk glada och nu när det dessutom kan krypa upp i 10-12 grader på bra platser är det ju klart som fan att folk tar vara på det efter den här vintern och våren. Själv fryser jag lite för mycket för att springa runt i annat än vinterjackan (förutom på de varmaste dagarna) men jag njuter obeskrivligt av att kunna promenera i solskenet och känna värme utomhus om man sätter sig på en bra plats.

Jag uppmuntrar för övrigt TS använding av termen white trash. Om alla använde den som honom skulle den vara applicerbar på precis alla i hela landet och då är det ju oundvikligt att folk slutar använda den jävla skittermen och kastar den på tippen för gott.
Citera
2013-04-05, 12:30
Medlem
Morrissons avatar
Känns som att allt är "WT" nuförtiden. (Enligt muppar som TS dvs.)

Jävla hipsters, sluta tro att ni är så jävla präktiga.
Senast redigerad av Morrisson 2013-04-05 kl. 12:34.
Citera
2013-04-05, 12:33
Medlem
catlands avatar
Är det inte ganska WT att kalla allt för WT?
Citera
2013-04-05, 12:35
Medlem
Morrissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Är det inte ganska WT att kalla allt för WT?

Om du syftar på mig, så skrev jag luddigt. Jag syftade på att sådana som TS tycker att allt är white trash nuförtiden.

Själv har jag vårjacka och år glass i solen igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in