2011-11-07, 22:22
Medlem
kennedy35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feta
Då finns det heller inte något problem. Jag har svårt att se någon mening med att upplysa någon som trivs med livet att denne inte alls ska trivas med livet. Det verkar dumt.
Du har missuppfattat trådens frågeställning. Meningen är inte att upplysa folk hur de ska leva sina liv utan att reflektera kring varför de valt att leva som de gör, och kanske framför allt, varför de inte gör något åt det. Jag förstår att detta kan vara intressant för personer med andra livsstilar att få veta.
Till exempel, varför väljer en fet människa att inte göra något åt det? Hur tänker denne när den sitter i soffan, kollar på Oprah och äter baconchips till frukost?
Citera
2011-11-07, 23:27
Medlem
fetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennedy35
Du har missuppfattat trådens frågeställning. Meningen är inte att upplysa folk hur de ska leva sina liv utan att reflektera kring varför de valt att leva som de gör, och kanske framför allt, varför de inte gör något åt det. Jag förstår att detta kan vara intressant för personer med andra livsstilar att få veta.
Till exempel, varför väljer en fet människa att inte göra något åt det? Hur tänker denne när den sitter i soffan, kollar på Oprah och äter baconchips till frukost?

Va? Jag har väl inte missuppfattat något? Om du läser det jag citerade så får du svaret på frågeställningen.

"Du missar hela poängen! Saken är den att dessa människor inte inser hur trasig deras situation är och därmed inte har en tanke på att flytta eller liknande."
Citera
2011-11-07, 23:46
Medlem
JWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feta
Va? Jag har väl inte missuppfattat något? Om du läser det jag citerade så får du svaret på frågeställningen.

"Du missar hela poängen! Saken är den att dessa människor inte inser hur trasig deras situation är och därmed inte har en tanke på att flytta eller liknande."

DET är inte svaret på frågeställningen. DET är min åsikt din skeva jävel
Citera
2011-11-08, 07:31
Medlem
Förmodligen tänker dom att dom inte behöver mera. Endel är faktiskt nöjda så. Jag har tidigare levt med alla möjliga bekvämligheter, ätit dyra middagar på fina resturanger, druckit skumpa och finöl och klätt mig propert. En dag så orkade jag bara inte mer, den där fasaden vi alla strävar efter är så himla korkad och leder till konsumtionshets. Säger inte att allas smak är lika, men jag gillar nog en shjysst kebabpizza flera gånger så mycket som ett stycke oxfilé och dricker hellre öl och svinar lite än att tvinga i mig dyra champagner som förut.

Skänkar 5000 kr varje månad till Rädda Barnen istället och sparar resten. Lika bra, hatar hur alla försöker spela fina i dyra kläder och "exklusiva" levnadssätt. Larv och bögerier.
Citera
2011-11-08, 09:29
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JWA
Jag är också medveten om att samhället inte fungerar utan "kanonmaten" som du själv väljer att beskriva dem. Frågan är återigen, varför väljer man att bli "kanonmat" åt samhället? Hur orkar man motivera sig själv att städa någon annans kontor i 50 år och förbli ett trash resten av sitt liv?

Argumentet "Alla är olika" behöver ni inte lägga ner energi på att posta då detta är något även en lekman som jag är fullt medveten om vid det här laget.

Antar att dem inte ha något val. Tänk dig själv hur lätt det är att börja plugga juridik/eller likande i lund om (Nu påstår jag inte att plugga är det enda sättet att lyckas i världen, bara ett exempel):

*du redan har ett barn
*du har hoppat av gymnasiet
*du har ingen som helst akademisk tradition i familjen
*alla dina kompisar jobbar också på lager
*du blev utkastad hemifrån vid artonårsåldern för att dina föräldrar inte tycker att du är deras ansvar längre

Den sista punkten vet jag inte om den stämmer på folk. Men jag tycker mig höra sånt ifrån WT-människor jag tjyvlyssnat på. Dem kan säga saker som "när jag fyller 18 dååå jäävlar kan inte mina föräldrar bestämma över mig, då ska jag köpa massa mobilsignaler för mina mobillån" osv

Min slutsats är att du bör tänka dig in i deras situation, använd din empati. Lägg till att dem inte har någon ambition att resa uppåt i samhället. Vissa WT-männsikor gör väll det, men dem ser du inte som WT på stan.
Citera
2011-11-08, 10:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Dom kanske trivs med hur dom har det eller så orkar dom inte göra nånting åt saken. Om dom var så desperata på att förändra deras liv så hade dom väl redan gjort det.
Citera
2011-11-08, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stepbrother

Skänkar 5000 kr varje månad till Rädda Barnen istället och sparar resten. Lika bra, hatar hur alla försöker spela fina i dyra kläder och "exklusiva" levnadssätt. Larv och bögerier.

Du vet väl att pengarna inte går till "barnen som behöver räddas", kan dra upp så oherhört många faktabaserade-situationer där chefer har tagit, krigsherrar i byn tar 50% av pegnarna för att ge tillåtelse till att distribuera maten etc, men det är en annan disussion, kan du inte kasta pengarna i brunnen? Men tanken är god !
Citera
2011-11-08, 19:03
Medlem
JWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepbrother
Förmodligen tänker dom att dom inte behöver mera. Endel är faktiskt nöjda så. Jag har tidigare levt med alla möjliga bekvämligheter, ätit dyra middagar på fina resturanger, druckit skumpa och finöl och klätt mig propert. En dag så orkade jag bara inte mer, den där fasaden vi alla strävar efter är så himla korkad och leder till konsumtionshets. Säger inte att allas smak är lika, men jag gillar nog en shjysst kebabpizza flera gånger så mycket som ett stycke oxfilé och dricker hellre öl och svinar lite än att tvinga i mig dyra champagner som förut.

Så om dessa wt tycker att de trivs med sin situation så är det bra så eller? Deras barn då? Deras sätt att agera mot samhället? Det spelar ingen roll?

Sen tycker jag du ska läsa frågeställningen. Jag skiter fullständigt i vad du gör med dina pengar, vill du ge pengar till sandnegrer så gör det.
Citera
2011-11-10, 23:16
Medlem
Zvis avatar
Att vara en notorisk besökare av en allmän tvättstuga
Citera
2011-11-11, 17:51
Medlem
daggeulricHs avatar
Att ha sjukt kreativa namn som mellanman på Facebook. Rasmus 'Sverige' Larsson, Niklas 'Djurgården' Andersson och så vidare.. Tycker detta är så oerhört WT. Endast jag som tycker detta?

Kram.
Citera
2011-11-11, 17:56
Medlem
Run3s avatar
Såg en riktig WT-brud idag när jag skulle hoppa på bussen.

* Till att börja med hade hon uppenbarligen failat med flera hårfärgningar, då håret var orange-/råttfärgat.
* För att göra huvudet till en ännu värre åsyn hade hon en sån där ful piercing i överläppen.
* Tjock var hon, på gränsen till fet.
* Hon hade på sig en one piece-pyjamas/sparkdräkt. Jag finner inte ord för hur fult och oanständigt en sådan är, men utöver det ser det inte fint ut om man som fetto drar på sig en sådan. Mumsig röv du har där, tjockis.
Citera
2011-11-17, 23:09
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Det här må vara höjden av WT....

Citat:
Ursprungligen postat av --AFX--
Via ett par rasistiska inlägg i någon facebookgrupp lyckades jag hitta definitionen WT:

https://www.facebook.com/ironhead666

Jag gillar att båda dessa (och då menar jag inte Eva utan hennes fästman Conny) gillar denna sida:

http://www.facebook.com/pages/VA-FAN...27798183923531

Något säger mig att bland dess 90 000 medlemmar kan man nog hitta ett och annat folkrace-slödder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in