Citat:
Ursprungligen postat av JWA
Jag är också medveten om att samhället inte fungerar utan "kanonmaten" som du själv väljer att beskriva dem. Frågan är återigen, varför väljer man att bli "kanonmat" åt samhället? Hur orkar man motivera sig själv att städa någon annans kontor i 50 år och förbli ett trash resten av sitt liv?
Argumentet "Alla är olika" behöver ni inte lägga ner energi på att posta då detta är något även en lekman som jag är fullt medveten om vid det här laget.

Antar att dem inte ha något val. Tänk dig själv hur lätt det är att börja plugga juridik/eller likande i lund om (Nu påstår jag inte att plugga är det enda sättet att lyckas i världen, bara ett exempel):
*du redan har ett barn
*du har hoppat av gymnasiet
*du har ingen som helst akademisk tradition i familjen
*alla dina kompisar jobbar också på lager
*du blev utkastad hemifrån vid artonårsåldern för att dina föräldrar inte tycker att du är deras ansvar längre
Den sista punkten vet jag inte om den stämmer på folk. Men jag tycker mig höra sånt ifrån WT-människor jag tjyvlyssnat på. Dem kan säga saker som "när jag fyller 18 dååå jäävlar kan inte mina föräldrar bestämma över mig, då ska jag köpa massa mobilsignaler för mina mobillån" osv
Min slutsats är att du bör tänka dig in i deras situation, använd din empati. Lägg till att dem inte har någon ambition att resa uppåt i samhället. Vissa WT-männsikor gör väll det, men dem ser du inte som WT på stan.