2006-07-31, 20:12
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja, och så J.N med sambo förstås

Jag är säkert WT på något sätt men sambon är i allafall civilingenjör så hon klarar sig nog för så hög utbildning och WT är omöjlig att kombinera
Citera
2006-07-31, 23:12
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
jag har inte läst hela tråden. men jag har skummat igenom rätt mycket av den. det jag kan säga som har några år på nacken är att dem flesta av er kommer att bli white trash på ett eller annat sätt, på det sättet som folk beskriver här. alla om man inte är född med silverskeden i munnen kommer att ha/göra med något av det som beskrivs i tråden här. alla ni dagdrömmare kommer en dag att inse att man inte kan göra precis hur man vill. men att man behöver en sak till ett billigt pris från jysk alt. ikea. så enkelt är det för en vanlig arbetare i sverige.

min känsla är bara den att det är massa/många fjortisar som inte tjänar sina egna pengar som sitter och skriver här. och jag tycker ni ska återkomma när ni tjänar egna pengar och har egna familjer och krav som därmed följer.

är flashback fullt med överklass kids som inte behöver göra något?

Fattar inte riktigt logiken här. Varför skulle man tappa omdöme och smak bara för att man får familj eller börjar tjäna egna pengar??

En viktig skillnad mellan WT och övrig befolkning är att WT tycks tro att de måste ha ett vetrinskåp, skinnsoffa och glasbord. Eftersom de har knaper ekonomi så köper de in på Jysk-nivå.

Vi som inte är WT och råkar ha lite med pengar väljer bort en massa saker och gör mer medvetna val. Har vi inte råd med exlusiva möbler så köper vi hellre begagnade kvalitetsmöbler på Myrorna.

Tycker att en utmärkande faktor för WT är bristen på medvetenhet i deras val. WT har lärt sig att inte känna eller tänka själva.
Citera
2006-08-01, 01:02
Bannlyst
Du har tex valt att stava vitrinskåp på DITT sätt, vilket är helt okej när det är ett VAL!

Själv var jag nog rätt trashig förr, av ren slentrian, nu väljer jag min egen stil. Mognad och val, är det DET det handlar om? (Lägg märke till mitt snygga val av att ha samma ord 3 gånger i samma korrekta mening!)
Citera
2006-08-01, 02:38
Bannlyst
jag känner mig träffad på flera punkter av vad som anses vara white trash, t.ex.

- går ofta runt i adidasbyxor, svarta hoodtröjor och keps
- äger en röd volvo 740 turbo
- stort motorintresse
- gillar, och dricker mycket folköl
- röker
- knarkar
- går till krogen för att bli dyngrak, inget annat
- jag gillar snabbmat, men även "finkäk"
- halvtaskig form
- rakad
- går på bidrag
- hatar staten, polisväsendet m.fl.

några punkter som inte stämmer in:

- inga tatueringar
- inga smycken
- hatar fotboll och andra sporter med folk som rör på sig
- jag har musiksmak
- jag är inte helsvensk
- jag kan läsa och stava betydligt bättre än många andra
- är inte rasist
- bor i ett rikemannaområde med låg kriminalitet
- äger ingen stor hund, däremot en katt

så man kan väl sammanfatta att jag är lite halvtrash, och det är faktiskt inget som stör mig, och med alla dom kännetecknena som blivit nerskrivna i den här tråden så skulle man nästan kunna kalla varje svensk för white trash på någon punkt
Citera
2006-08-01, 10:47
Bannlyst
Porrigt.se är whitetrash.... Pam Anderson och Kid Rock är whitetrash
Citera
2006-08-01, 14:53
Medlem
Jahs avatar
* Blekfeta alldeles för vulgärt klädda tonårsdöttrar som söker bekräftelse hos alla män
Citera
2006-08-01, 15:07
Medlem
White Trash hittas lätt på de större öarna i Stockholms skärgård, ute på Södertörn och i satellitkommunerna kring Södertälje.

Lådbilslandet i Nykvarn, ett riktigt ND-fäste. Blonderade överviktiga människor i billiga sandaler, illasittande shorts och linne med tryck. Fula tribalgaddningar, eller en taggtråd runt biceps.

Gnestadagen i Gnesta. Småbarnen har sverigedräkt och pappa bär läderväst, "country-finskjorta" och bolo dagen till ära.

Värmdö marknad, Gustavsbergs Centrum, Mölnvik. Finniga yngel med nazistkeps, UBD-byxor i khaki. Äldre fd skins med hemmagjorda runor på händerna de försöker gömma i byxorna i kassakön.

De äter mycket falukorv.

Citera
2006-08-02, 00:51
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PureUnderground
jag känner mig träffad på flera punkter av vad som anses vara white trash, t.ex.

- går ofta runt i adidasbyxor, svarta hoodtröjor och keps
- äger en röd volvo 740 turbo
- stort motorintresse
- gillar, och dricker mycket folköl
- röker
- knarkar
- går till krogen för att bli dyngrak, inget annat
- jag gillar snabbmat, men även "finkäk"
- halvtaskig form
- rakad
- går på bidrag
- hatar staten, polisväsendet m.fl.

några punkter som inte stämmer in:

- inga tatueringar
- inga smycken
- hatar fotboll och andra sporter med folk som rör på sig
- jag har musiksmak
- jag är inte helsvensk
- jag kan läsa och stava betydligt bättre än många andra
- är inte rasist
- bor i ett rikemannaområde med låg kriminalitet
- äger ingen stor hund, däremot en katt

så man kan väl sammanfatta att jag är lite halvtrash, och det är faktiskt inget som stör mig, och med alla dom kännetecknena som blivit nerskrivna i den här tråden så skulle man nästan kunna kalla varje svensk för white trash på någon punkt

Det låter mer som du är en rocker.
Som jag skrev tidigare i denna tråd, tror jag man kan vara både fattig, knarka och bo i slummen, utan att vara WT.
WT är en mentalitet, a state of mind.
Citera
2006-08-02, 09:31
Medlem
Tänk va underbart att köpa ett nergånget hus på landet (det finns ju inte så många trailer-parks i Sverige), långt borta från allt och alla. Fylla hela tomten mer rostiga och trasiga bilvrak. Skita i att klippa gräset och håret... och varför rakar man sig egentligen? Lyssna på country. Skaffa åtta ungar med lika många kvinnor. Skaffa en bra kontakt på soc. Bränna lite hemma. Och lägga sig i en hängmatta och dricka bärs och "det egna", rapa och lägga braksitar hej vilt, och sluta bry sig! Nirvana... white trash... kalla det vad fan du vill... lycka kanske.

Har haft stunder då jag själv skulle velat vara där. Varför är alla så elaka? Kolla på andra sidan "pölen" 100 miljoner människor kan väl inte ha fel (och NEJ äkta white trash röstar iINTE, så skyll inte på dom)? Kanske det rätta sättet att överleva i den här världen är att sluta bry sig och bara flyta med... Vem bryr sig om var folk köpt sina kläder, eller hur dom nu råkar inreda sina hem? Bara det funkar så är det väl ingen som tar nån skada, Eller?
Citera
2006-08-02, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det låter mer som du är en rocker.
Som jag skrev tidigare i denna tråd, tror jag man kan vara både fattig, knarka och bo i slummen, utan att vara WT.
WT är en mentalitet, a state of mind.

rocker faktum är att jag lyssnar mestadels på psytrance och acid, även om rock, hiphop och reggae också uppskattas mycket, men sen kanske rocker betyder något mer än enbart den musikgenre en person lyssnar på, vad vet jag
Citera
2006-08-02, 13:06
Medlem
Pressvecks avatar
Fotbolls tränare

När en stolt pappa tränar sonen i det lokala fotbolls laget med passion och glöd. I mitt fall som bor i skåne kan de ibland ropa ord på halvdanska för att sen dra sig lite lätt i kuken
Citera
2006-08-02, 16:44
Medlem
Kosstaskens avatar
Mkt lustig tråd! Fyller på med några redan påkommna och några nya iaktagelser från mina upplevelser. Sett utifrån ett ungdomsperspektiv.

Stads Whitetrashen

Möjligt scenario, fredagkväll 23:20 i en 3a i ett ytterområde av en storstad (t ex västra frönlunda)

Inredning: Glasbord är givet, gärna med en liten duk, nån porslinsprydnad, aftonbladet och en drös fjärrkontroller på. Sen självklart en svart hörnsoffa i fejkläder med en stor växt bakom i hörnet liksom. Widescreen tv med net on nets budget dvd spelare och hemmabioläggning till. Lurvmatta underbordet.

Dörren in till köket är smal och av ihåligt låtsasträ. Handtagen är i plast.
I det trånga köket luktar det rök och kylskåpets pryds med magneter och vykort med bikinitjejer från kompisarnas charter till alanya eller kos.
I kylskåpet finns willysmat, folköl och en halvdrucken kvarting explorer.

Toaletten är liten trång och doftar unket, det ligger trosor på golvet och sminktops ligger på handfatet. Alla som besöker toaletten den här dagen kollar i badrumsskåpet efter piller.

Killarna på festen har munktröjor, stora adidasskor, adidasbyxor eller baggy jeans. De dricker sofiero, kung och sort guld och brukar ghb och tjack emellanåt. Tjejerna som är delvis importerade från ett finare närliggande villaområde är några år yngre och har namn som Linda, Jessica, Jenny, Johanna och Linda igen. De dricker färdigblandade powerking-vodka drinkar ur pet-flaska och röker röd prince på den smutsiga balkongen.

Musiken som spelas ur stereon från tidigt 90-tal är replay dance mania eller någon killes hembrända fronda+cypress hill skiva. I festvärdens rum finns en säng utan ben med blått påslakan. På väggen finns affischer och kanske några kastknivar, nunchuckos eller nått annat krafs hänger på väggen.
En liten skiten tv och ett playstation2 finnes oxå. I hörnet på ett databord från jysk sitter en kille och tankar ner porr och mp3 or via kazaa.

Lantis Whitetrashen (baserad på ett sant exempel)

Bor i en rymlig 1,5 plans villa i tex Gråbo nån mil utanför GBG
Relativt fint inredning med nått är bara fel.. Är det de rosa handukarna på toaletten? Är det de vita 90-tals hyllorna och den sony TVn i allrummet på ovanvåningen? Är det husets inbyggda bar, komplett med speglar i hyllorna och allt? Eller är det räkningarna som ligger på köksön bland brödsmulor och folkölsburkar? Kanske klotgrillen på den nyrenoverade altanen med utsikt mot en åker? Eller bara allt tillsammans..

Här åker folk moped istället för att tjuvåka längst bak på vagnen. Vissa åker till och med bil. Gärna en trimmad 240/740 med en "fet" MDS stereo i. Stereon är lite bättre här än i stan då den är kopplad till bakprojektions-tvns surround annläggning. Ace of base, HEL, ultima thule, metallica och obskyra tetris techoremixer spelas. Inne i föräldrarrummet där bilder på barnen hänger ovanför sängen ligger två personer och knullar i vattensängen.

Lite mer städat här dock men alltid blir nåns mobil snodd, nån spyr på mattan och en tredje pissar i blomkrukan. Festen slutar tidigt då nattbussarna slutar gå tidigt...Dom som e kvar driver runt i orten och slutar i ett dike.

Wiee!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in