2010-09-18, 04:40
För några år sedan skulle jag gå ut med hunden & passa katten åt en snubbe som var bortrest. Tänkte att jag kunde passa på att även vattna krukväxterna. Snart visar det sig dock att varenda blomma i hela huset är av antingen tyg eller plast! Praktiskt javisst, men......
Generellt sett kan man väl säga att folk som alltid väljer praktiska alternativ i första hand tenderar till att vara WT.
Du måste driva, det låter nästan som någon sällskapsresan-skröna. Promille per krona på ICA!
Beror såklart på vilken typ av raggare du syftar på. En Cadillac Eldorado Convertible från 1959 är för många drömbilarnas drömbil & för nog tankarna till elegant dam med högklackat på gaspedalen snarare än fulölsbälgande drägg med Gällivare-häng.
En sönderstylad Volvo 740 med dekaler kan vi nog dock konstatera är själva definitionen av WT.
Välpolerad klassiker är väl ändå att jämföra med en Hallberg Rassy-seglare, dvs långtifrån WT.

Generellt sett kan man väl säga att folk som alltid väljer praktiska alternativ i första hand tenderar till att vara WT.
Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Idag såg jag en mycket märklig sak när jag handlade mat. I dryckesavdelningen stod ett par som säkert var närmare 30 klädda i jeansvästar och extremt slitna kläder, båda med väldigt mycket lössnus under läppen och en unge i vagnen. Där stod dessa två gorillor och fipplade med en mobiltelefon och försökte räkna ut vilket ölalternativ på ICA som ger mest promille för pengarna, högt resonerande om detta... Jag blev mörkrädd då.
Du måste driva, det låter nästan som någon sällskapsresan-skröna. Promille per krona på ICA!

Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Hur korrekt är denna uträkning?
Raggare=WT?
Raggare=WT?
Beror såklart på vilken typ av raggare du syftar på. En Cadillac Eldorado Convertible från 1959 är för många drömbilarnas drömbil & för nog tankarna till elegant dam med högklackat på gaspedalen snarare än fulölsbälgande drägg med Gällivare-häng.
En sönderstylad Volvo 740 med dekaler kan vi nog dock konstatera är själva definitionen av WT.
Välpolerad klassiker är väl ändå att jämföra med en Hallberg Rassy-seglare, dvs långtifrån WT.