2010-09-18, 04:40
Medlem
För några år sedan skulle jag gå ut med hunden & passa katten åt en snubbe som var bortrest. Tänkte att jag kunde passa på att även vattna krukväxterna. Snart visar det sig dock att varenda blomma i hela huset är av antingen tyg eller plast! Praktiskt javisst, men......

Generellt sett kan man väl säga att folk som alltid väljer praktiska alternativ i första hand tenderar till att vara WT.

Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Idag såg jag en mycket märklig sak när jag handlade mat. I dryckesavdelningen stod ett par som säkert var närmare 30 klädda i jeansvästar och extremt slitna kläder, båda med väldigt mycket lössnus under läppen och en unge i vagnen. Där stod dessa två gorillor och fipplade med en mobiltelefon och försökte räkna ut vilket ölalternativ på ICA som ger mest promille för pengarna, högt resonerande om detta... Jag blev mörkrädd då.

Du måste driva, det låter nästan som någon sällskapsresan-skröna. Promille per krona på ICA!

Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Hur korrekt är denna uträkning?

Raggare=WT?

Beror såklart på vilken typ av raggare du syftar på. En Cadillac Eldorado Convertible från 1959 är för många drömbilarnas drömbil & för nog tankarna till elegant dam med högklackat på gaspedalen snarare än fulölsbälgande drägg med Gällivare-häng.

En sönderstylad Volvo 740 med dekaler kan vi nog dock konstatera är själva definitionen av WT.

Välpolerad klassiker är väl ändå att jämföra med en Hallberg Rassy-seglare, dvs långtifrån WT.
Citera
2010-09-18, 10:19
Medlem
hallberg-rassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Du måste driva, det låter nästan som någon sällskapsresan-skröna. Promille per krona på ICA!
Det läskiga är att jag inte skämtar. Detta har alltså hänt på riktigt, jag har aldrig någonsin önskat mig en filmkamera mer än då.
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Beror såklart på vilken typ av raggare du syftar på. En Cadillac Eldorado Convertible från 1959 är för många drömbilarnas drömbil & för nog tankarna till elegant dam med högklackat på gaspedalen snarare än fulölsbälgande drägg med Gällivare-häng.

En sönderstylad Volvo 740 med dekaler kan vi nog dock konstatera är själva definitionen av WT.

Välpolerad klassiker är väl ändå att jämföra med en Hallberg Rassy-seglare, dvs långtifrån WT.
Naturligtvis, jag kallar inte personer som har en amerikansk klassiker i toppskick för raggare. Raggare för mig är det slödder som kör rishögar (vissa av dessa är amerikanare, fast långt ifrån bra skick), dricker öl, lyssnar på "vikingarock" eller vad det nu heter och dunkar nävarna i karossen.

Personer som har en tidig Rassyseglare i trä kan förresten också vara WT. Finns ett par båtar jag sett som är slitna, ligger alldeles för lågt i vattnet och borde huggas upp eller renoveras. "Skepparen" där har alltid en starköl i handen och ofta så rör sig inte båten långt, man har den bara i hamnen som allmän suparlokal. Däremot finns det ju träbåtsfantaster som slipar, lackar och sköter om och de blir ju inte WT, naturligtvis.
Citera
2010-09-18, 13:15
Medlem
Glitch2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Är thailand resor WT?
Eller är det svensson? Kanske blandat?

Thailand är definitivt Svensson! Äkta WT har icke råd att åka dit.

Tycker man ofta blandar ihop 'Svensson' dvs normala svenskar som visserligen kan vara fula, ha dåligt med pengar, ha kassa jobb etc etc med 'White Trash' som är mycket mer extrema.

Stereotypiska kännetecken för white trash innefattar bland annat kort utbildning (högst en praktisk gymnasieutbildning), begränsad allmänbildning och ett ointresse för samhällsfrågor. Livstilen kan inkludera tidigt föräldraskap, barn med olika partners, långvarigt bidragsberoende, rökning samt alkohol- och ibland drogmissbruk. Utseendet kan vara förknippat med igenkännande klädsel (exempelvis crocs, urtvättade och illasittande träningsplagg, gärna kamoflagemönster), hemfärgat hår, tatueringar och piercingar samt bland kvinnor antingen starkt överdriven eller ingen make-up. [Wikipedia]
Citera
2010-09-18, 22:32
Medlem
Lazermannens avatar
hela facebookfenomenet är väldigt wt, visa upp sig själv och sina ungar+bonusbarn, skriva med dålig stavning om grillfesten, fredagsmys rödvin hockey m.m usch vad wt.
Citera
2010-09-19, 19:49
Medlem
Azphyxias avatar
Fast ändå - Om alla gick runt och skulle vara så jävla stiliga hela tiden, vore det ganska trist.
Citera
2010-09-19, 22:42
Medlem
Glitch2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azphyxia
Fast ändå - Om alla gick runt och skulle vara så jävla stiliga hela tiden, vore det ganska trist.

Helt klart! Jag tycker att riktiga WT är mycket underhållande!
Citera
2010-09-20, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
hela facebookfenomenet är väldigt wt, visa upp sig själv och sina ungar+bonusbarn, skriva med dålig stavning om grillfesten, fredagsmys rödvin hockey m.m usch vad wt.

Vi delar uppfattning. Facebook är inget annat än en självälskande cancersvulst på samhället. Likt marxism eller Friskis & Svettis.
Citera
2010-09-21, 09:16
Medlem
Latmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen

Det beror nog på vad man har för vänner på facebook. Har man wt-vänner så blir det ju wt-snack. Nästan alla av mina facebookvänner är akademiker, således inga wt-ämnen som avhandlas.

Nej, som påpekats många gånger i trådan så är synen på vad som är wt lite väl vid.

\Latmask
Citera
2010-09-22, 01:42
Medlem
-Johan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Är det wt med drömfångare?

Hahaha vafan drömfångare
Citera
2010-09-22, 01:54
Medlem
På Biltema kryllar det av WT.
Citera
2010-09-22, 05:37
Medlem
Azphyxias avatar
Vi har några riktiga WT grannar som bor rakt över gården i en annan fastighet.

När jag brukar reflektera över deras tillvaro så kommer jag dock alltid fram till följande.

Låt människorna vara som de är, om de inte gör något åt sin sits, verkar ha det ganska bra och sköter sig snyggt, varför i helvete ska jag slösa tid på att tänka på dem så fort jag ser människorna gå ut eller vara på sin balkong?

Tror att majoriteten i den här tråden som ojar sig över "WT;s" helt enkelt gör det för att höja sin egna självbild något.
Citera
2010-09-22, 17:42
Medlem
-EkaaN-s avatar
Tjena, har en liten fundering kring whitetrash, i det här fallet, kvinnors beteende.
Fick en print som jag tycker är jävligt genomsnittlig, utspelar sig på facebook och jag ser detta flera gånger i veckan.
Ni får kolla själva -> http://data.fuskbugg.se/skogsturken/whitetrasheller.png
Finns ingen exif så det är ingen mening ;]

Men, är detta något wt ofta sysslar med? isåfall varför? Vet att de brukar hävda att de hatar folk som inte 'står för vad de säger' men är detta någon slags uppmärksamhetskampanj eller dyl.?

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in