2013-03-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qleap
Alltså... hahaha.. har läst igenom tråden lite och det verkar som att vad man än gör, hur man än ser ut, vart man går o handlar.. ja, whatever så är man WT. Hur kommer det sig? Är det så jävla viktigt att passa in?

Jag vet en man med fru och barn som har valt WT-livsstilen medvetet. Han tycker att den är jävlig slapp och skön. Han är otroligt intelligent och högutbildad men väljer att jobba på lager. Dom bor ute på landet i ett litet torp med massor med skräp utanför. Dom går alltid i mjukbrallor, flanellskjorta och crocs. Dom äter ofta mikromat framför TV6. Dessutom röker dom Level som skorstenar. Jag vet inte varför han har valt den livsstilen egentligen, men han trivs med det. I vilket fall så anser jag att det är viktigare att vara säker i sig själv och göra det man känner för istället för att vara ett nervvrak som måste kolla in varje grej man gör så att man undviker att bli klassad som WT.

Nä, ta och slappna av lite istället, Folket. Det är inte så jävla viktigt med 'rätt' livsstil.

Din uppfattning om den där mannen är skev och felaktig. Man är inte "otroligt smart och välutbildad" om man lever så där.

Ta mej fan, DU är inte smart nog att ens förstå det, uppenbarligen.
Citera
2013-03-04, 17:46
Medlem
InteTacoBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohypnol
Din uppfattning om den där mannen är skev och felaktig. Man är inte "otroligt smart och välutbildad" om man lever så där.

Ta mej fan, DU är inte smart nog att ens förstå det, uppenbarligen.

Skulle tippa på att man kan vara otroligt smart fast man väljer att bo på landet.
Vad vet du om hurvida personen i fråga är välutbildad eller inte?
Citera
2013-03-13, 02:51
Bannlyst
Jag tycker som många andra att det verkar som att det mesta kan vara WT

Kan ingen lista dom t.ex. 5 sakerna man MÅSTE ha för att vara tvättäkta WT istället för 1 miljon saker man KAN ha.

Kan man t.ex. vara äkta WT utan;

En droppe bläck på kroppen? (15 år och uppåt)?

Nikotinbruk i någon form?

Tribalmönster någonstans? (alla former, tattoo, plagg, väggprydnad eller klistermärke räknas)

Jag är tveksam till en äktheten på en WT utan gaddning alltså. Eller?
Citera
2013-03-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterasMonsters
Jag tycker som många andra att det verkar som att det mesta kan vara WT

Kan ingen lista dom t.ex. 5 sakerna man MÅSTE ha för att vara tvättäkta WT istället för 1 miljon saker man KAN ha.

Kan man t.ex. vara äkta WT utan;

En droppe bläck på kroppen? (15 år och uppåt)?

Nikotinbruk i någon form?

Tribalmönster någonstans? (alla former, tattoo, plagg, väggprydnad eller klistermärke räknas)

Jag är tveksam till en äktheten på en WT utan gaddning alltså. Eller?

Man behöver inte vara nikotinist för att vara WT. Men det vanligaste är att dom brukar nikotin. Vissa har tex rökt men slutat. Vet många WTs som inte sysslar med tobak.

En WT behöver inte ha "gaddat" sig för att vara just WT.

WT handlar om dålig smak och brist på kunskap om hur man för sig bland folk och saknar bildning. Saknar mål i livet, lever endast för nuet. Tänker inte långsiktigt. En WT har ofta ovårdat språk och har svårt att förstå andra. Struntar i allt vad utbildning heter men klagar ändå på sitt jobb. Gillar att skaffa barn i tidig ålder och är allmänt jobbiga. Kan inte umgås med folk som inte tycker som dom.
Citera
2013-03-15, 11:30
Medlem
Man kan per definition anses vara intelligent, och t ex vara ett matematikgeni, men ändå inte ha en övergripande bild av hur man bör leva sitt liv på ett så produktivt sätt som möjligt.

Däremot är det sannolikt att en intellektuell person i högsta grad är medveten om både hur man effektivt förser sig i tillvaron, och faktiskt oxå gör det. Välutbildad och bildad är två helt skilda saker. En välutbildad person kan mycket väl leva sitt liv som WT, utan att vara medveten om det.
Citera
2013-03-15, 15:45
Medlem
MystEquals avatar
Angående välutbildning är ju det svårt att definiera. Antal högskolepoäng eller vilken examen t.ex. Vilket pucko som helst kan väl läsa 200 poäng strökurser uppdelat på femton år medan en ingenjör/läkar/jurist/psykolog(...)examen faktiskt kräver engagemang, eget tänkande och planerande.

Jag blir i alla fall mer imponerad av någon med en riktig examen istället för att ha tagit en kurs vardera i historia, psykologi, franska och datorkunskap, till exempel .
Citera
2013-03-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Angående välutbildning är ju det svårt att definiera. Antal högskolepoäng eller vilken examen t.ex. Vilket pucko som helst kan väl läsa 200 poäng strökurser uppdelat på femton år medan en ingenjör/läkar/jurist/psykolog(...)examen faktiskt kräver engagemang, eget tänkande och planerande.

Jag blir i alla fall mer imponerad av någon med en riktig examen istället för att ha tagit en kurs vardera i historia, psykologi, franska och datorkunskap, till exempel .

Jag kan bara instämma i det du skriver. En person som har en riktig examen, kan i mina ögon inte vara en W.T. Möjligtvis att en W.T gör en klassresa i sin frigörelseprocess...
Citera
2013-03-19, 10:40
Bannlyst
Är det WT att hänga här på FB hela dagarna? Känner mig lite åt det hållet nämligen :-D
Citera
2013-03-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Animalover
Är det WT att hänga här på FB hela dagarna? Känner mig lite åt det hållet nämligen :-D

Om du samtidigt röker inomhus, har på dig gårdagens trasiga kallingar som du sov i, struntar i att borsta tänderna, och planerna lurar kring om du ska fyllna till innan kvällen, så kanske ja...
Citera
2013-03-20, 03:32
Medlem
Såhär i slutspels-tider så kryper många WT's fram på facebook.

De är överdrivet intresserade/besatta av sitt lokala hockeylag, de klär sin 3-4-5 åriga son i klubbens färger, de tror de är sportjournalister, expertanalytiker på facebook där de skriver långa utläggningar om senaste matchen, ofta fyllda med fjantiga smeknam på spelare, klyschor så som "110%", "trummade på" o.s.v.

EDIT: Innan det är match så postas det inte sällan en bild på någon billig ölburk tillsammans med texter så som "Ikväll är det match! Nu kööööööööööör viiii! FORZA KLUBBEEEN!"

Citera
2013-03-24, 02:13
Medlem
https://www.flashback.org/sp42620725

det signalementet förtjänar en post här. hoppas killen är ok!
Citera
2013-03-24, 03:05
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COTW
https://www.flashback.org/sp42620725

det signalementet förtjänar en post här. hoppas killen är ok!
Haha, nog verkar han WT alltid, speciellt om man kollar in Facebook-sidan som länkades!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in