2010-08-29, 21:23
Medlem
En jäkligt rolig blogg rörande White Trash Hoppas den uppdateras löpande.

http://mittlivblandwhitetrash.blogspot.com/
Citera
2010-08-29, 21:39
Medlem
warums avatar
Är det wt med drömfångare?
Citera
2010-08-30, 01:07
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wberlin
Ett par tvättäkta WT attributer:

- MBA från Harvard Business School
- PhD eller åtminstone MPhil från Oxbridge
- High frequency trader på någon ledande hedge fond
- Efternamn som innehåller von eller zu
- Klient på UHNW desket hos ngn private bank
- Aston Martin DB9
- Att endast dricka vintage rödvin
- Föredrar gastronomiska restauranger
- Yachtsemester i Medelhavet
- Sommarhus i New Hampshire

Citat:
Ursprungligen postat av doktor.kaffe
Du har inte den blekaste om vad WT är?

Haha hur dum får man bli på en skala?
Citera
2010-08-30, 01:18
Medlem
flowzzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Är det wt med drömfångare?

Haha Jaa!!!!
Citera
2010-08-30, 13:26
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowzzer
Haha Jaa!!!!

Och jag som har tapetserat med drömfångare och vargar som ylar mot dem
Citera
2010-08-30, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magganhaggan
En jäkligt rolig blogg rörande White Trash Hoppas den uppdateras löpande.

http://mittlivblandwhitetrash.blogspot.com/

Bloggen innehåller bara ett tröttsamt upprapande av de vanliga gamla klichéerna. Den är förmodligen skriven av någon som själv har en bakgrund i samhällets lägre klassegment och som denne någon till varje pris försöker fjärma sig ifrån.
Citera
2010-08-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Bloggen innehåller bara ett tröttsamt upprapande av de vanliga gamla klichéerna. Den är förmodligen skriven av någon som själv har en bakgrund i samhällets lägre klassegment och som denne någon till varje pris försöker fjärma sig ifrån.

Nja.. Den analysen av blogginnehavaren är inte speciellt rättvisande. Jag kan med säkerhet säga att hon kommer från den "övre mellanklassen" (kan man säga så?). Föräldrarna är båda akademiker (läkare samt lärarinna) och hon själv har 4,5år+ av universitetsstudier i bagaget. Vad jag vet har hon haft en helt normal barndom/uppväxt i ett bra villaområde i stan. Enligt mig är hon inte på något sätt från sammhällets lägre klassegment och beter sig heller inte på något sätt vulgärt eller så "live"!

Men samhällets "lägre klassegment" är ju förvisso en definitionsfråga, så du kan helt klart ha rätt, om ovan beskrivning av henne, enligt dig, är ett exempel på just det klassegmentet.
Citera
2010-08-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magganhaggan
Nja.. Den analysen av blogginnehavaren är inte speciellt rättvisande. Jag kan med säkerhet säga att hon kommer från den "övre mellanklassen" (kan man säga så?). Föräldrarna är båda akademiker (läkare samt lärarinna) och hon själv har 4,5år+ av universitetsstudier i bagaget. Vad jag vet har hon haft en helt normal barndom/uppväxt i ett bra villaområde i stan. Enligt mig är hon inte på något sätt från sammhällets lägre klassegment och beter sig heller inte på något sätt vulgärt eller så "live"!

Men samhällets "lägre klassegment" är ju förvisso en definitionsfråga, så du kan helt klart ha rätt, om ovan beskrivning av henne, enligt dig, är ett exempel på just det klassegmentet.

Nja. Universitetsstudier i all ära, någon som lider av sådan uppenbar fixering vid underklassen och dess later måste ändå själv karakteriseras som en ur klassynpunkt tämligen suspekt individ. Och som dessutom av ren snålhet handlar på Överskottsbolaget...

Med största säkerhet är blogginnehaverskan en helt vanlig småborgare vars största skräck är att själv halka ner till det betydligt lägre pinnhål i den sociala hierarkin där hennes familj för bara en generation sedan befann sig.

Det luktar självhat lång väg. FunkyCatsos luktsinne är ytterst känsligt för sådant.
Citera
2010-08-31, 00:06
Medlem
pel123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Och du vet inte vad ironi är?

Jag är inte så säker. Jag tror nog att han var allvarlig.
För den där ironin vad nog det sämsta jag läst på länge.
Citera
2010-08-31, 00:53
Medlem
pel123s avatar
Jag förstår inte riktigt vad ni har emot allt?
Bara för att en person tycker om att t ex gå på raggarfestival så betyder det inte att personen i fråga är WT.

Som jag ser det så är äkta WT endast:
Personer som inte kan ta hand som sig själva.
Personer som saknar moral / empati.
Personer som ofta dras med betalningsanmärkningar/inkassokrav.
Personer som återupprepar samma idiotiska beslut. T ex att snatta/stjäla och åka dit gång på gång.

Personer som stämmer in på flera av dessa alternativ:

Drogmissbruk
alkoholmissbruk
äter till största del endast snabbmat / halvfabrikat
mycket tjock
förälder innan 18års ålder
har barn med flera personer
bidragsberoende
självfärgat hår i en mycket udda färg
trasiga strumpbyxor(kvinnor)
foppatofflor inne i centrala Sthlm/GBG (gärna en träningsoverål till detta)
har 4 par mjukisbyxor istället för riktiga byxor
fader som ej bevittnar sitt barns födsel (är ej bortrest, skiter bara i det)
hemlös
rasist
nazist
för mycket smink
leopardmönster på byxa/top
röstar på SD, ND alternativt något nazistparti
oallmänbildad
lågutbildad
smalt ordförråd
våldsam
hockeyfrilla
har hund men går sällan ut med denna
har katt men rensar lådan 1 gång i månaden
har ett pissjobb som denna klagar på men försöker aldrig göra något åt saken
har inga framtidsplaner
sjukskriver sig för att han/hon inte orkar gå till jobbet
Citera
2010-08-31, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pel123
Personer som saknar moral / empati.

Märkligt WT-kriterium. Känslokyla i kombination med avsaknad av moraliska skrupler är väl snarare något som brukar känneteckna många personer ur överklassen.

Citat:
rasist

Nja, snarare är det nog så att så kallad WT inte direkt brukar sticka under stol med sina rasistiska åsikter (de har ju ändå ingenting att försvara och heller ingenting att förlora). De övre klasserna däremot döljer sin rasism, förklär och finpaketerar den. Likväl finns den där, under alla mer eller mindre genomskinliga floskler och högtidliga toleransdeklarationer.
Citera
2010-08-31, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Nja. Universitetsstudier i all ära, någon som lider av sådan uppenbar fixering vid underklassen och dess later måste ändå själv karakteriseras som en ur klassynpunkt tämligen suspekt individ. Och som dessutom av ren snålhet handlar på Överskottsbolaget...

Med största säkerhet är blogginnehaverskan en helt vanlig småborgare vars största skräck är att själv halka ner till det betydligt lägre pinnhål i den sociala hierarkin där hennes familj för bara en generation sedan befann sig.

Det luktar självhat lång väg. FunkyCatsos luktsinne är ytterst känsligt för sådant.

Haha, härligt med ett känsligt luktsinne

Jag kan till viss del förstå din tankegång. Men det stämmer faktiskt inte. Hon är en gammal kursare till en av mina vänner och jag vet att hennes föräldrar och resten av familjen är helt normala. Inga som helst konstigheter. Skulle man fråga henne själv, är hon nog en "helt vanlig småborgare". Enligt mig kommer hon dock från "den övre mellanklassen" (återigen...kan man säga så?). Familjen har det bra ställt och skulle förmodligen t.o.m. anses vara snobbiga av vissa.

Oavsett vad, har hon ett helt normalt liv, med jobb, vänner och allt vad det innebär. Inte på något vis vulgo till sättet och omtyckt av många då hon är otroligt vänlig, omtänksam samt social.

Bloggen startade hon som en kul grej på inrådan av vänner, för att om möjligt fungera som en "ventil", då vännerna tycker att hon är lite väl känslig vad gäller just white-trash och hela tiden stör sig på folk.

Tror absolut inte att hon ser ner på folk som har det sämre ställt. Det är vissa människors otroligt vulgära beteende som gör henne helt svettig

Och ja, hennes största skräck är nog att halka ner och förvandlas till en white-trash..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in