Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Nja. Universitetsstudier i all ära, någon som lider av sådan uppenbar fixering vid underklassen och dess later måste ändå själv karakteriseras som en ur klassynpunkt tämligen suspekt individ. Och som dessutom av ren snålhet handlar på Överskottsbolaget...
Med största säkerhet är blogginnehaverskan en helt vanlig småborgare vars största skräck är att själv halka ner till det betydligt lägre pinnhål i den sociala hierarkin där hennes familj för bara en generation sedan befann sig.
Det luktar självhat lång väg. FunkyCatsos luktsinne är ytterst känsligt för sådant.
Haha, härligt med ett känsligt luktsinne
Jag kan till viss del förstå din tankegång. Men det stämmer faktiskt inte. Hon är en gammal kursare till en av mina vänner och jag vet att hennes föräldrar och resten av familjen är helt normala. Inga som helst konstigheter. Skulle man fråga henne själv, är hon nog en "helt vanlig småborgare". Enligt mig kommer hon dock från "den övre mellanklassen" (återigen...kan man säga så?). Familjen har det bra ställt och skulle förmodligen t.o.m. anses vara snobbiga av vissa.
Oavsett vad, har hon ett helt normalt liv, med jobb, vänner och allt vad det innebär. Inte på något vis vulgo till sättet och omtyckt av många då hon är otroligt vänlig, omtänksam samt social.
Bloggen startade hon som en kul grej på inrådan av vänner, för att om möjligt fungera som en "ventil", då vännerna tycker att hon är lite väl känslig vad gäller just white-trash och hela tiden stör sig på folk.
Tror absolut inte att hon ser ner på folk som har det sämre ställt. Det är vissa människors otroligt vulgära beteende som gör henne helt svettig
Och ja, hennes största skräck är nog att halka ner och förvandlas till en white-trash..