2010-04-06, 01:26
Medlem
tomtemaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Att gifta sig och köpa Frödinges Bröllopstårta till bröllopet måste vara höjden av WT.
Billigt, smaklöst, praktiskt = WT

http://www.frodinge.se/index.asp?avd...tor&prodID=101

Det där var fan i mig riktigt jävla sorgligt. Jag vet inte vad som är värst. Att köpa en brölloppstårta till myset framför Lets dance eller att köpa Frödinges bröllopstårta till ett riktigt bröllop.

Citera
2010-04-06, 08:59
Medlem
Citat:
Att gifta sig och köpa Frödinges Bröllopstårta till bröllopet måste vara höjden av WT.

Citat:
Ursprungligen postat av tomtemaskinen
Det där var fan i mig riktigt jävla sorgligt. Jag vet inte vad som är värst. Att köpa en brölloppstårta till myset framför Lets dance eller att köpa Frödinges bröllopstårta till ett riktigt bröllop.

Att sakna läsförståelse i klass med vad ni presterar måste definitivt vara utmärkande för gruppen i fråga.
Bröllopstårtan är ingen "Bröllopstårta", utan en av tusentals franchise-produkter som lanseras i samband med Kronprinsessan Victoria´s vigsel. Det framgår i princip på första raden.
Citera
2010-04-06, 15:42
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Sjuktrash Svensk med white trashbakgrund som inbillar sig ha el-allergi, kronisk ryggont eller något annat som gör personen i fråga helt oförmögen att arbeta och således är förtidspensionär. Sitter vanligtvis hemma, röker och ser på dag-tv. Klarar generellt av roligheter utan besvär, men vid tråkiga göromål gör sig sjukdomen påmind.
Du glömde bort att personen ifråga är New Ageare och använder kristallhealing mot sin el-allergi.
Citera
2010-04-06, 20:10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Fast WT gifter sig väl inte? En småkriminell lurk springer ihop med en kvinna på Socialen (han är där för att lura systemet på pengar, hon är där för att hennes barn svälter), attraheras av hennes snygga häck (eller hennes bröst) och lever på henne ett par månader tills hon blir gravid, då flyr han sin kos. Bröllop hinner liksom inte bli av där, förlovning max.
Citera
2010-04-06, 20:34
Medlem
Millwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Fast WT gifter sig väl inte? En småkriminell lurk springer ihop med en kvinna på Socialen (han är där för att lura systemet på pengar, hon är där för att hennes barn svälter), attraheras av hennes snygga häck (eller hennes bröst) och lever på henne ett par månader tills hon blir gravid, då flyr han sin kos. Bröllop hinner liksom inte bli av där, förlovning max.

Alernativt: Vara förlovade i 10-15 år innan de ÄNTLIGEN gör slut efter att ha varit ihop sen de var 14 och förlovade lika länge...med lika många breakups och brutna förlovningar.
Citera
2010-04-07, 00:06
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Din kategorisering av underarterna är klockren !

Dock tycker jag att man hittar svensk WT rätt ofta på landet och i småstäder.

Ja man borde kanske instifta någon myndighet som organiserar upp det där ordentligt. Skillnaden mellan en vanlig medelålders svensson-man och en white trashare är stundtals hårfin.

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Fast WT gifter sig väl inte?.

Intressant frågeställning faktiskt. Amerikansk white trash har ju det klassiskt snabba, billiga och fruktansvärt smaklösa vegas-bröllopet i mer eller mindre nedgångna wedding chapels. Hur svensk white trash gör kanske vi kan få svar på i tråden.
Citera
2010-04-07, 01:27
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Att sakna läsförståelse i klass med vad ni presterar måste definitivt vara utmärkande för gruppen i fråga.
Bröllopstårtan är ingen "Bröllopstårta", utan en av tusentals franchise-produkter som lanseras i samband med Kronprinsessan Victoria´s vigsel. Det framgår i princip på första raden.

Bäste herr Taikon
Jag förstår det mycket väl att detta är en produkt framtagen för det kommande bröllopet. Men det förändrar inte det faktum att en djuptfryst tårta fullproppad med kemiska preparat just kallas "Bröllopstårta".
Citera
2010-04-07, 11:32
Medlem
Citat:
Bäste herr Taikon
Jag förstår det mycket väl att detta är en produkt framtagen för det kommande bröllopet. Men det förändrar inte det faktum att en djuptfryst tårta fullproppad med kemiska preparat just kallas "Bröllopstårta".

Din logik går från klarhet till klarhet..

Det är alltså företaget "Frödinge" som är "WT"? Du borde ringa deras VD och försäljningschef och berätta, dom är säkert intresserade av dina teorier.
Citera
2010-04-07, 15:07
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Intressant frågeställning faktiskt. Amerikansk white trash har ju det klassiskt snabba, billiga och fruktansvärt smaklösa vegas-bröllopet i mer eller mindre nedgångna wedding chapels. Hur svensk white trash gör kanske vi kan få svar på i tråden.

Nej, där kanske man har förklaringen på att amerikansk white trash oftare verkar vara gifta än svensk dito. Att spontant gifta sig på fyllan i Sverige är nog inte lika lätt.
Citera
2010-04-08, 13:23
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag anser att de som verkligen är White trash inte är medvetna om det själva. De tycker de kan klä sig hur de vill och är det någon som har åsikter om det så skiter de i det. Typiskt för WT är också att anse sig vara "naturlig" och "spontan". Med "spontan" menar de att man kan vräka ur sig svordomar och säga vad man tycker även i sammanhang där det inte passar sig. Konsekvenserna skiter de i. Med "naturlig" menar de att man kan gå i kläder som är sköna utan att skämmas, t.ex. mysbyxor och tofflor.

Typiskt WT är också att anse att man har mer rättigheter än skyldigheter. Samhället ska ställa upp för individen snarare än tvärtom.

Man ska "skita i vad andra tycker" även om i stort sett alla i kvarteret/samhället snackar skit om en bakom ryggen och tycker man är världens avskum.

WT skäms inte heller över att ha osymmetrisk kroppsform. Stort arsle eller stor mage kombinerat med omuskulösa armar och ben. Ingen känsla för vad som är estetiskt tilltalande och ingen känsla för takt och ton. De köper hem godis, chips och glass och ungarna får gå och ta hur mycket de vill. Skit samma om ungarna blir överviktiga och mobbade i skolan. Huvudsaken är att de "äter och mår bra".

Fisa och rapa kan man göra på allmän plats, det är ju bara "naturligt".
Citera
2010-04-08, 16:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
WT är
Tjocka
Arbetslösa/Sjukskrivna, de är dessutom oförmögna att hitta en sidosyssla under arbetslösheten.
Klär sig små och illasittande kläder, gärna färgglada linnen från Gina.
Kan inte uppföra sig i offentliga sammanhang, de skriker, rapar, fiser och beter sig allmänt illa
Dålig koll på ungarna
Dåliga matvanor

WT Familjen. WT barnen blir hämtade i en stinkande bil utanför dagis och skola. De åker in på affären och handlar. De handlar gärna vit toastbröd eftersom det är till ett förmånligt pris den dagen, de handlar chips, dricka, glass och choklad...ja för här ska det mysas och socpengarna kom ju idag.
Väl hemma åker chipspåsen fram redan innan maten och läggs på vardagsrumsbordet framför ungarna, så att de kan mumsa medans de tittar på carton network så att mamma får laga mat i fred. Mamma wt steker euroshopper fiskpinnar i alldeldes för mycket smör och värmer upp lite lidl potatismos, med en massa smör. Hon kedjeröker och kliar sig i baken. Jeansen hon köpt på rusta åker in i arslet och linnet från gina spänner över magen och fläsket väller nästan ut, som en överjäst deg.

I sovrummet sitter pappa wt i endast kalsonger, dricker billig öl, rapar och fiser och spelar nätpoker för socpengarna. Maten är äntligen klar, det skriks på alla och det blir hetsigt och bullrigt. De dukar framför tv och det stojas vilt, ungarna hoppar i soffan och äter fiskpinnar med händerna och doppar i billig remouladsås och kladdar ner hela den svarta skinnsoffan. Dock äter alla fyra ungar bara en fiskpinne var, de de redan ätit sig mätta på chips och godis. Föräldrarna äter remoluadsås med fiskpinnar och mos, 10 fiskpinnar var får de och hela tuben sås går åt. Efter maten rapas det återigen högljutt och familjen skrattar åt det tokiga ljudet. Ännu mera chips, godis, glass och läsk åker fram och tv dånar på högsta volym för att överrösta ungarnas skrik.

Vid läggdags är ungarna höga på allt socker och det blir ett jävla liv, i de trånga sovrummen är golven belarmade med snabbmats leksaker, smutiga kläder och ännu mera leksaker, det är svårt att ta sig fram, det slutar med att alla får sova i mamma och pappas säng.

Ska tilläggas att ungarna ungarna är mellan 2 och 8, de äter alla lika mycket godis och läsk, trots att alla sagt åt familjen att man ska undvika sådant så länge det går för barnen. Men nej tvåringen är ju så söt då hon dricker läsk och trycker chips. Tvååringen och fyraåringeb har alla blöja dygnet runt, napp och får välling fortfarande. femåringen får nöja sig med att få välling och napp endast till kvällen. Femåringen dricker fortafarande i en bebismugg och har bebisbestick. Åttaåringen äter alltid med sked och i djup tallrik.

Så tror jag det går till i familjen wt.
Citera
2010-04-09, 22:52
Medlem
trisslottens avatar
Jag var idag och handlade i Charlottenbergs Köpcentrum. Där kunde jag iaktta en salig blandning människor som spatserade runt. Självklart bar de mjukisbyxor var småfeta (otränade). Varorna i kundvagnen bestod av light-läsk varvat med mikropizza. Piercingar hade de och självklart ett litet spädbarn på armen eller en stor fet barnvagn. Jag gick runt och lyssnade lite på dem och många av dem var norska. Jag drog då slutsatsen att detta köpcentrat som ligger precis efter gränsen måste vara ett slags eldorado för norska WT:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in