2006-06-07, 16:47
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Pestoffer:

Ha! Ha! Klockrent! Nu ska vi se vad som stämmer in på mig!

Citat:
* Köper träningsverktyg/dammsugarmunstycken från TV-shop

Nej, avskyr att träna och min dammsugare från El-giganten behöver inte kompletteras med någonting.

Citat:
* Tippar V75 och köper trisslotter i tron om att de ska dra hem storkovan

Nej, är ingen spelare. Köper enbart en trisslott varje fredag.

Citat:
* Köper budgetdatorn från SIBA och envisas med att berätta för alla väner att det är den senaste teknologin.

Nja... Köper min dator hos små privathandlare, då får jag hjälp när det jävlas!

Citat:
* Har betalningsanmärkningar och obetalda räkningar så att internetuppkopplingen ligger nere i tid och otid.

Stämmer absolut INTE!

Citat:
* Lågutbildade och hävdar bestämmt att universitetsskolade "tror att de är något"

Japp! Stämmer på mig på pricken! Är det inte så då?

Citat:
* Oerhört stökigt radhus/lägenhet

Nej! I min lilla etta råder ordning och reda!

Citat:
* Små snoriga ungar utan pli

Det är ordning och reda på min lilla dotter.

Citat:
* Lövbiff, pommes och beasås vid finbesök. "Grönsaker serveras inte här för vi har råd med kött"

Nej, för mig så är det pizza som gäller.

Citat:
* Dokumentärer och utbildande TV är bannlyst i hemmet. Varför slösa sin tid på det när det finns TV1000

Ser nästan aldrig på TV förutom nyheterna och vissa dokumentärer. Någon film då och då innan jag somnar blir det väl också ibland.

Citat:
* Mjukisbyxor

Aldrig ute bland folk men jag drar dem på mig så fort jag kommer innanför lägenhetsdörren. Varför vara uppklädd hemma?

Citat:
* "Farbror Gustav har gått bort och vi har ärvt 50 000 kronor. Nu drar vi till Grekland ungar. Fuktskadan i vardagsrumsväggen får vänta."

Nej, jag är en snål jävel. Jag hade sparat minst hälften, resten hade jag köpt något fint för.

Citat:
* Storrökare och öldrickare.

Jag röker men öl har jag aldrig gillat, beskt och jävligt. TVI!

Citat:
* Väljer bil efter antal cylindrar alternativt den där lilla vingen där bak som fanns på 80- tidigt 90-tal.

Nä, va fan. Huvudsaken är att den aldrig krånglar och att den går fort!

Det gick ju bra det här! Jag trodde faktiskt att jag var mer White Trash än så.
Citera
2006-06-07, 18:21
Gammal_hårdrockare: Du är för intelligent för att vara ett riktigt fullblods-white trash. Det är iaf. intrycket jag får
Citera
2006-06-07, 18:33
Medlem
Kan ingen samla ihop allt som sagts i tråden hittils eller?

Orkar inte läsa allt, men rolig läsning vore det nog allt!
Citera
2006-06-07, 18:42
Medlem
det finns WT i Sveriges samtliga hyreshus. De sitter mycket vid datorn, intresserar sig inte för annat än datorspelskultur, klär sig i jeans och tjocktröja, har tintinlugg, är icke-verbala, blyga och runkar mycket.
Citera
2006-06-07, 19:12
Medlem
Mobiltelefon som saknar täckning för det mesta.
Är köpt på Siba så den är bunden till komviq..
Men va fan...Kostade ju bara en spänn juu...
Citera
2006-06-07, 19:55
Medlem
JochenPs avatar
Hehe, rolig tråd

Bodde och jobbade i skåne ett år. Den skånska landsbygden måste vara Sveriges största tillhåll för white trash? Eller? När man pratade med dessa och de märkte att man var från Stockholm, då var man automatiskt en "snobb".
Citera
2006-06-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Mycket bra inlägg, även om det rör sig om generaliseringar, alltså "typexempel", så jag tror inte preferenserna ovan gäller alla WT:are till punkt och pricka men visar i vilken del av världen WT:arna lever.

Alla är inte så HA-hardcore liksom, finns många fuckade losers utan guld som oxå är WT.

Jo du har helt rätt i det du säger, WT spänner ju över ett hyffsat brett spectra, allt från bittra förortsmorsor som sätter sitt hopp till tarotkort,horoskop och spålinjer till kokslangande porrklubbsägare bosata i Thailand. Förövrigt är tråden klockren och mer anekdoter efterlyses.
Citera
2006-06-08, 14:36
Ett typexempel:

Skilda världar - familjen toivonen (stavning?)
Citera
2006-06-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Ett typexempel:

Vanlig familj?
Citera
2006-06-09, 21:43
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Jag såg några praktexemplar idag. En överviktig kvinna i 35-årsåldern med en 120 cm bred röv och hennes nästan lika överviktiga dotter i 17-årsåldern. Dottern hade magen blottad (vilket troligen innebar att hon hade en normalstor tröja på sig) och piercad navel. Som pricken över i körde de en pimpad Ford Mondeo kombi från mitten av 90-talet utsmyckad med tribalmönster längs hela sidan. Att pimpa en Ford är som att ha läppstift på ringmuskeln. Att dessutom måla tribaler skriker white trash. Fast jag antar att det gav minst 10 extra hästkrafter.
Citera
2006-06-10, 00:28
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Ett typexempel:

White Trash är folk som tittar på Skilda Världar
Citera
2006-06-10, 01:23
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
White Trash är folk som tittar på Skilda Världar

Synd för dig då att jag inte följde/följer den serien. Däremot såg jag ett helt avsnitt häromdagen, i rent studiesyfte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in