2008-06-22, 13:03
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Lite WT är det nog allt att säga "mongoloid" - det heter Downs Syndrom.
Sorry - kunde inte hålla mig Förlåt Tolvan!
Det är lungt, jag är född på 70-talet, då hette det mongoloid, zigenare och neger osv, inte PK Downs syndrom, romer och färgad.
Citera
2008-06-22, 13:09
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Det är lungt, jag är född på 70-talet, då hette det mongoloid, zigenare och neger osv, inte PK Downs syndrom, romer och färgad.

Japp - man sa "mongo" när jag var liten (är född tidigt 70-tal). Idag säger jag Downs Syndrom då jag har en kusin som har det.
Citera
2008-06-22, 13:19
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Japp - man sa "mongo" när jag var liten (är född tidigt 70-tal). Idag säger jag Downs Syndrom då jag har en kusin som har det.

Man sa "svensson" när jag var liten (är född mitten av 80-talet). Idag säger man White Trash eftersom det är PK att ta avstånd och känna avsky mot allt som är Svenskt.
Citera
2008-06-22, 13:32
Bannlyst
Eparaggarna glöm inte bort dem.

Har inte läst hela tråden men för mig så är white-thrash sådana som kör epa,sedan någon volvo av äldre modell...Snusar röker, tjejerna röker och har äldre pojkvänner som de oftast utnyttjar.

Killar har oftast keps med lokala åkeriet på.
Jeans riktigtbaggy.
Hiphop keps eller med det lokala åkeriet
fet huvtröja eller t-shirt med någon patriot eller raggar symbol på...
Långt hår till nacken på killar
Dessa har annamat från hiphopen lite men ja
Citera
2008-06-22, 13:37
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantdead
Man sa "svensson" när jag var liten (är född mitten av 80-talet). Idag säger man White Trash eftersom det är PK att ta avstånd och känna avsky mot allt som är Svenskt.

Har inget med vad som är svenskt att göra. White trash hittar du i många länder. Finns många i England till exempel.
Citera
2008-06-22, 14:05
Medlem
Citat:

Nej, nej, nej, Svensson och white-trash är inte samma sak.
Citera
2008-06-22, 14:17
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka

Precis!
Kolla bara in bilderna som k0nung postade.
Knappast Svenssons.

Tv-serien Svensson Svensson är för mig riktiga Svenssons. Möjligtvis har pappan lite WT-tendenser men han kvalificerar sig fortfarande som en Svensson.
Citera
2008-06-22, 15:14
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Har inget med vad som är svenskt att göra. White trash hittar du i många länder. Finns många i England till exempel.

Citat:

Självklart vet jag att det är så, men som det redan har uppmärksammats i tråden så tycker ju tydligen en del här att folk är "trashiga" när de utövar, äter, eller har på sig något som för mig är hur vanligt och typiskt Svenskt som helst.

Åsiktsskillnaderna kan mycke väl bero vart man bor och vilka människor man har i sin närhet att rätta sig efter.
Citera
2008-06-22, 15:23
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Självklart vet jag att det är så, men som det redan har uppmärksammats i tråden så tycker ju tydligen en del här att folk är "trashiga" när de utövar, äter, eller har på sig något som för mig är hur vanligt och typiskt Svenskt som helst.

Åsiktsskillnaderna kan mycke väl bero vart man bor och vilka människor man har i sin närhet att rätta sig efter.

Volvo är rätt så svenskt (även fast det egentligen inte är det) men det känns ändå inte så Svensson att ha Volvo-loggor på kläderna, mer WT!
Citera
2008-06-22, 16:43
Medlem
Glöm inte att det heligaste av det heliga för white-trash (nej, varken Borås eller Ullared) sker 3-5 juli i Västerås. Powermeet är för wt vad mecka är för muslimerna.

Var annars kan du se 30.000 inavelsfall med träskor (alt. foppatofflor i år), varg t-shirt och skinnvästar på samma gång?

Än en gång förvandlas en normal svensk stad till en "trailerpark" i amerikanska södern.
Citera
2008-06-22, 16:48
Citat:
Glöm inte att det heligaste av det heliga för white-trash (nej, varken Borås eller Ullared) sker 3-5 juli i Västerås. Powermeet är för wt vad mecka är för muslimerna.

Var annars kan du se 30.000 inavelsfall med träskor (alt. foppatofflor i år), varg t-shirt och skinnvästar på samma gång?

Än en gång förvandlas en normal svensk stad till en "trailerpark" i amerikanska södern.

Något annat speciellt med denna tillställning är att Västeråsarna själva går man ur huse för att bevittna spektaklet. Kort och gott, Västerås är sveriges WT-wannabe mecka.
Citera
2008-06-22, 17:15
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Något annat speciellt med denna tillställning är att Västeråsarna själva går man ur huse för att bevittna spektaklet. Kort och gott, Västerås är sveriges WT-wannabe mecka.
Ja men det var inget nytt Gurkstan skulle kunna kallas WT-stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in