Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 06:47
  #10369
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Instämmer. Har alltid associerat begreppet WT med ens socioekonomiska bakgrund, inte tankemönster eller levnadsval.

Många här verkar ju koppla jakt t.ex till alkoholiserade norrlänningar, men jakt är ju inte bara att skjuta älg. Kan ju lika gärna vara jakt med fågelhund för att skjuta änder eller dylikt, vilket krävs en tränad hund och rätt utrustning, som kostar en ansenlig summa pengar, naturligtvis. Har mött en del typiska övre-medelklasstyper som hållt på med just den aktiviteten. Sen är det ju inte direkt en nyhet med rikemansbarn som åker till Sydafrika för att fälla någon noshörning eller så. Blir ju då rätt märkligt att koppla jakt till just fattiga människor, när det förekommer i alla samhällsskikten. Samma med alkoholism, övervikt, drogmissbruk, ja, dessa typer av livstillstånd är ju inte förbehållna "Leif Marklund 52, sjukskriven".

Nej WT är i min värld valfri sydstats-amerikan, boendes i husvagn, arbetslös, methmissbrukande och få tänder kvar. Sen måste jag tillägga att begreppet "WT" är dumt, då dessa personer i mångt mycket är en summa av deras omgivning och att vem som helst som växt upp med deras förutsättningar förmodligen inte hade haft särskilt annorlunda resultat. Det gör dem inte till "trash" eller dåliga människor, endast fattiga människor.
Om du hade läst tråden så är det redan avhandlat. Att WT i Sverige är inte samma sak som ursprunget WT i USA.
Citera
2018-12-10, 07:57
  #10370
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Om du hade läst tråden så är det redan avhandlat. Att WT i Sverige är inte samma sak som ursprunget WT i USA.

Enligt din och vissa andras subjektiva uppfattningar, visst. Finns ingen enhällig definition kring vad som definierar "white trash" i olika länder. Jag beskrev bara min tolkning av fenomenet, även om jag återigen tycker det är ett korkat begrepp som man borde lämna till historieböckerna.
Citera
2018-12-10, 13:49
  #10371
Medlem
gulguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Enligt din och vissa andras subjektiva uppfattningar, visst. Finns ingen enhällig definition kring vad som definierar "white trash" i olika länder. Jag beskrev bara min tolkning av fenomenet, även om jag återigen tycker det är ett korkat begrepp som man borde lämna till historieböckerna.

Att det ska vara så jävla svårt. WT är en lågbegåvad smaklös tölp från de lägre samhällsklasserna. Huruvida det är ett korkat begrepp låter jag vara osagt.
Citera
2018-12-10, 19:25
  #10372
Medlem
Youtube-profilen Hoffa/Hellkaos, samt hans flickvän Lady Chaos, vars gemensamma (förmodar jag) avkomma de hänvisar till som "Minikatastrofen", upplever jag som praktexemplar av WT-begreppet. Att sjunka ner och frossa i det oändliga träsket av material han lämnat efter sig, på div. kanaler som YT, Insta, FB osv, är som att dränka sig i en orgie av smaklös lowlife-kultur utan filter. Rent sociologiskt, som en studie av subkulturer i Sverige, är det ett insiktsfullt material. Han verkar dessutom vara bundsförvant (comrades på fb iaf) med den som tidigare drev Harakiri-korven i Gamla Stan, Jesper Levin aka "Helldog", ett annat legit WT. Detta att referera till sig själv via "mörka" smeknamn som via anspelningar till djävulen, helvetet eller satan kan knytas till ondska som ledmotiv är ju makalöst motbjudande rent estetiskt/kulturellt, har väldigt svårt att se högutbildade/intellektuellt stadgade individer hemfalla åt dyl. utsvävningar. All form av övernaturlig "mörk" mystik är väldigt WT; dyrkandet av det läskiga, groteska och obehagliga.

https://www.youtube.com/watch?v=jsPgOAwoQ3A
https://www.facebook.com/profile.php?id=100004732937212

Att, som Hoffa, delta i mattävlingar, likt den gravt överviktige pojken i filmen Stand By Me, i stil med att sluka så många korvar som möjligt på 15 minuter eller äta/dricka den starkaste versionen av en särskild produkt, som tex korv, verkar vara i ropet hos gebitet i fråga. Möjligen kan det fylla en funktion i form av slags nollning eller oortodox helig initiationsrit, för ett tvättäkta WT som har för vision att fortplanta sin motståndskraft vis-a-vis "Squares" samt vidga sina vyer inom djävulsdyrkan under LHS-regi på samma sätt som tex högskoleprovet krattar manegen för högre studier i tex biologi på universitet.
__________________
Senast redigerad av anwe8 2018-12-10 kl. 20:13.
Citera
2018-12-10, 20:31
  #10373
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulgul
Att det ska vara så jävla svårt. WT är en lågbegåvad smaklös tölp från de lägre samhällsklasserna. Huruvida det är ett korkat begrepp låter jag vara osagt.

Enligt din uppfattning. Att det ska vara så svårt. Vad definierar en "smaklös tölp" hahahah
Citera
2018-12-15, 21:04
  #10374
Medlem
Blocket.ses avatar
Att handla elektronik på avbetalning.
Att ha kamphundar, gärna 2st
Handla på Ullared, och främst smaklös inredning.
Att ha cigarettpaketet innanför sin bh.
Dricka eneridricka.
Handla på macken.
Citera
2018-12-16, 18:15
  #10375
Medlem
Qusimotos avatar
Att hänga på flashback är WT
Citera
2018-12-16, 18:57
  #10376
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulgul
Att det ska vara så jävla svårt. WT är en lågbegåvad smaklös tölp från de lägre samhällsklasserna. Huruvida det är ett korkat begrepp låter jag vara osagt.

En vit lågbegåvad smaklös tölp från de lägre samhällsklasserna. En neger kan inte vara WT. Det är knutet till hudfärg men betraktas inte som rasistiskt eller diskriminerande för det är rättvänd politisk korrekt rasism.
Citera
2018-12-16, 22:25
  #10377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Att gå på idrottsevenemang där 2 lag spelar mot varandra är 100% WT.

Att titta på en tv-sändning där 2 lag spelar mot varandra är 200% WT.

Att besöka ett friidrottsevenemang eller se det på TV kan vara båda delar. Jag vet en som gör det och det gör honom till 300% WT medans andra kommer undan med det.

Kan handla om personens egen fysik.
Alltså det är en fetknopp som glor på friidrott på tv. Maximal WT
Citera
2018-12-17, 17:06
  #10378
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
En vit lågbegåvad smaklös tölp från de lägre samhällsklasserna. En neger kan inte vara WT. Det är knutet till hudfärg men betraktas inte som rasistiskt eller diskriminerande för det är rättvänd politisk korrekt rasism.

Nej just det, en neger kan inte vara white trash, negern är ju inte vit, negern är bara trash.

Begreppet "white trash" startade i amerikanska södern redan på 1800-talet för att benämna vita fattiga lågkulturella typer. Det startade alltså långt innan nån "rättvänd politisk korrekt rasism" var aktuell.

Det finns naturligtvis "rättvänd politisk korrekt rasism idag men just "white trash" hör inte dit.
Citera
2018-12-17, 23:47
  #10379
Medlem
Zteffen81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Att ha cigarettpaketet innanför sin bh.
Dricka eneridricka.

Kan instämma på detta. Bruden skall gärna vara mullig och ha ett par rejält stora pattar och har precis passerat 30-sträcket. I bh:n skall givetvis även tändaren med vargmotiv förvaras. Ett par svarta tights som smetar åt vid rumpan och crocs på fötterna hör till. Håret skall även vara trassligt och något slitet på grund av alla dessa färgningar som gjorts under året. Minst ena bröstvårtan skall vara piercad, likaså tungan. Detta eftersom hennes knullkompis tycker att avsugningar blir skönare då. Tatuering på skuldran och på överarmen skall även dessa finnas.

Fittan skall vara helrakad men med små röda pickar som beprydnad. Detta eftersom hon kör med billiga engångshyvlar. Stringtrosor är den enda sortens trosor hon äger. Trots att hennes blekfeta rumpa skulle passa bättre i en något mindre vulgär modell. Stringtrosorna är ofta av den minimala typen och endast en liten plätt med tyg skymmer köttgrottan. Att knulla med kondom går inte för sig. Detta har givetvis resulterat i ett antal aborter och könssjukdomar. Runt 30-sträcket brukar dessa damer förstå att graviditet har ett samband med vaginalt sex. Därför vurmar dessa för analsex på senare dagar.

Att stå på balkongen med en cancerpinne i munnen och en burk energidryck i den andra handen är en hobby. På vintern bär hon en jacka med en päls på luvan och på sommaren har hon ett linne med maximal urringning. Hon skall samtidigt samtala i mobilen med sin knullkompis och skrika halsen ur sig när hon är arg på honom. Att grannar och andra blir störda är inget som bekymrar ens det minsta.
__________________
Senast redigerad av Zteffen81 2018-12-17 kl. 23:50.
Citera
2018-12-18, 11:44
  #10380
Medlem
Leipreachans avatar
Vilken etnicitet har riktiga wt i USA?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback