2005-02-07, 15:24
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tess86
Jag kan inte förstå hur ni kan sitta och skriva så hjärtlöst på detta forum! Ni kanske inte har haft någon tanke på att anhöriga kan gå in och läsa detta ..??!!
Det är jag som är Jimmys flickvän och jag ber er skaffa ett LIV!!
För att stilla er nyfikenhet: Vi vet lika lite som när Jimmy försvann, alltså vet vi ingenting alls.
Polisen har inget att arbeta med så utredningen "ligger nere" tills vidare.
De vittnen som sägs ha sett Jimmy, det var inte Jimmy de hade sett utan en annan snubbe.
Så snälla respektera oss anhöriga...detta är inget vi vill läsa, hur ha de ni själv känt det?

Jag beklagar din sorg och lider med dig, men en fråga som jag vill ha besvarad är om du sökte aktivt om trådar rörande fallet eller om du bara "snubblade över tråden" när du sökte efter annat? Du om någon måste ju vara medveten om allmänhetens intresse kring saknade personer? Som sagt, lider med dig...
Citera
2005-02-07, 15:29
Medlem
Ghandis avatar
Vem e denna jimmykaraktären o vad har han gjort (officiellt & inoficiellt)

varför bryr sig folk om honom

Ge en kort sammanfattning så man kan se om det finns en anledning till tråden. Orkar inte läsa igeom hela.
Citera
2005-02-07, 16:49
Medlem
Dreamons avatar
Tack för lite inside information. Det är väl så att alla här känner emapti för Jimmy/dig/er och vårt intresse för saken kanske kan spåra ut ibland.

Men jag är av den åsikten att allt kan skämtas om. Död, självmord whatever.....I humorn kan man finna tröst också. Är man jätte känslig över en sak så kanske inte Flashback e bästa sidan att hänga på då diskussioner här ofta spårar ut på gott och ont....
Citera
2005-02-08, 09:19
Medlem
Jag kan förstå att folk är nyfikna, men det finns faktiskt en gräns till hur mycket folk ska lägga sig i. Visst tycker jag det är bra att andra människor bryr sig och har detta som samtals ämne.

Ja, medium är kontaktad vid flera tillfällen, men själv så tycker jag inte att det ger något alls. Både jimmys bästa kompis mamma och jimmys egna mamma har gått till medium. Men de båda säger olika saker.

Varför folk bryr sig om honom? Det var väl ändå den dummaste frågan jag hört. Varför bryr sig folk om dig och varför bryr du dig om dina vänner?

Visst kan man skämta, jag vet att humorn har hjälp mig en bit i sorgen, men det finns en gräns för vad man kan skämta om.
Citera
2005-02-08, 09:27
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tess86
Jag kan förstå att folk är nyfikna, men det finns faktiskt en gräns till hur mycket folk ska lägga sig i. Visst tycker jag det är bra att andra människor bryr sig och har detta som samtals ämne.

Ja, medium är kontaktad vid flera tillfällen, men själv så tycker jag inte att det ger något alls. Både jimmys bästa kompis mamma och jimmys egna mamma har gått till medium. Men de båda säger olika saker.

Varför folk bryr sig om honom? Det var väl ändå den dummaste frågan jag hört. Varför bryr sig folk om dig och varför bryr du dig om dina vänner?

Visst kan man skämta, jag vet att humorn har hjälp mig en bit i sorgen, men det finns en gräns för vad man kan skämta om.

Men om du nu tycker så, är det ingen vidare ide att läsa här på FB. Verkligen inte här på FB. Här skämtas det friskt med allt från tsunamikatastrofen (i stort sett samma dag det hände) till knutbymorden osv mm etc. Denna tråd är det mest spekulationer i, visst kan en del vara lite skämtsamma, men så är det. Jag förstår din reaktion, men ett råd är då att inte läsa här.
Citera
2005-02-08, 09:28
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Vem e denna jimmykaraktären o vad har han gjort (officiellt & inoficiellt)

varför bryr sig folk om honom

Ge en kort sammanfattning så man kan se om det finns en anledning till tråden. Orkar inte läsa igeom hela.

Det här är väl ingen jävla serviceinrättning som gör "lång tråd för dummies"-sammanfattningar. Läs själv, latmask.
Citera
2005-02-08, 12:39
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det här är väl ingen jävla serviceinrättning som gör "lång tråd för dummies"-sammanfattningar. Läs själv, latmask.

d va som ja trodde den här Jimmykaraktären var inte så intressant att det skulle komma 1 sammanfattning o förklaring. D finns antagligen ingen.
Citera
2005-02-08, 13:09
Medlem
Är nog rätt så enkelt. Familj och vänner borde kunna avgöra om han kan ha skäl till att försvunna frivilligt. Annars har han blivit wasted pga kriminella handlingar eller kanske bråk som har urartat. Sista alternativet är att han själv har råkat ut för en olycka och dött men ingen kan hitta honom. Skulle vara intressant och veta under vilka omständigheter han har försvunnit. På väg till jobb, på fyllan etc.

Det är ju rätt klart att detta inte berör alla på samma sätt. Själv tycker jag det är bra att man kan diskutera om det. Om vi kunde få bestämma så vill nog alla att han skall komma tillbaka med livet i behåll, även fast man kanske inte berör sig av det särskilt mycket av hans försvinnande. Hoppas det slutar lyckligt iaf. Även fast den risken är väldigt minimal.

btw han var rätt lik Justin Timberlake nu när ni nämner det.
Citera
2005-02-08, 15:17
Medlem
Ghandis avatar
ja Jimmi är gone. Om man finner det motiverat att engagera sig i frågan trots detta så besök :

http://www.missingadults.org/gallery...view.php?Adult

http://www.missingadults.org/gallery...view.php?Child

Citera
2005-05-19, 15:03
Medlem
Halvannans avatar
Hur har det gått?
Är han fortfarande spårlöst borta???
Citera
2005-07-28, 14:40
Medlem
Schnabels avatar
Han blev mördad

http://hd.se/ArticlePages/200507/27/...-287.dbp.shtml

Enligt Helsingborgs Dagblad tror polisen att Jimmi mördades
Citera
2005-07-28, 17:05
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Styvpappan har berättat att Jimmy kom hem till honom vid 13-tiden för att han hade fått punktering på sin cykel. Han fick låna en svart Monark som han cyklade iväg på.
Hans egen cykel blev kvar hos styvpappan. Den undersöktes inte av polisens tekniker förrän långt efter försvinnandet. Cykeln var då ommålad och punkteringen lagad.

Där finns nog lösningen. Målar man om styvsonens cykel när han är försvunnen? Trodde (eller visste) han att Jimmy inte skulle komma tillbaka eftersom han målade om hans cykel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in