2011-01-14, 23:03
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasenict
Det finns ju olika nivåer på detta också. Jag arbetar inom IT och jag ljög att jag hade certifikat jag inte hade för jag insåg att det kommer man inte kontrollera. Om det gav mig mitt jobb vet jag inte, men jag ljög.

Om jag skulle ljuga om att jag var med Armstrong på månen så blir reaktionerna annorlunda :-)
Precis! Bra jobbat! Jag vet att det är vanligt förekommande i It-branchen då jag hört en del män som berättat hur de gör på intervjuerna. Man får se sig själv som en produkt som man ska sälja helt enkelt.
Citera
2011-01-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysfaktor
HAHA.
Ja.
Jag skyller allt på männen.

Nu var du ironisk, men min fråga var inte det. Det kanske finns fler parametrar i denna fråga?
Citera
2011-01-14, 23:05
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Det är det inlägget vi har diskuterat hela tiden?

och länken jag bad om.. ?
Citera
2011-01-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Precis! Bra jobbat! Jag vet att det är vanligt förekommande i It-branchen då jag hört en del män som berättat hur de gör på intervjuerna. Man får se sig själv som en produkt som man ska sälja helt enkelt.

Precis, men varför har kvinnor svårare att göra detta tror du?
Och tack :-)
Senast redigerad av frasenict 2011-01-14 kl. 23:13.
Citera
2011-01-14, 23:15
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Precis, men varför har kvinnor svårare att göra detta tror du?
Ja om jag ser till mig själv så har jag själv personligen väldigt svårt för att framhäva mig själv. Detta kanske inte är typiskt kvinnligt men något man får träna upp sig på helt enkelt. Män jobbar dessutom mer i brancher som de får feedback på det de gör. Jobbar man som kvinna i den stora statsapparaten så får man vara glad om man får något uppmuntrande ord från chefen sisådär en gång vartannat år
Citera
2011-01-14, 23:20
Medlem
Citat:
Män jobbar dessutom mer i brancher som de får feedback på det de gör. Jobbar man som kvinna i den stora statsapparaten så får man vara glad om man får något uppmuntrande ord från chefen sisådär en gång vartannat år

Intressant!
Men samtidigt, får man mer uppmuntrande ord om man är man i "den stora statsapparaten"?
Jag gillar din poäng för det är fler kvinnor som arbetar i en sådan miljö kan jag tänka mig.
Citera
2011-01-14, 23:26
Medlem
Citat:
Nu var du ironisk, men min fråga var inte det. Det kanske finns fler parametrar i denna fråga?

Nej, jag anser inte att det är männens fel.
Citera
2011-01-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
och länken jag bad om.. ?

https://www.flashback.org/p28231154#p28231154
Citera
2011-01-14, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
I Sverige är 90 procent av kvinnorna feminister så det är en betydande grupp män som dejtar feminister.
Nej, det är dom inte.
Citera
2011-01-14, 23:33
Medlem
Citat:
Nej, jag anser inte att det är männens fel.

Män och kvinnor har samverkat i tusentals år?
Jag misstänker att du inte kan skriva under på det.
Citera
2011-01-14, 23:33
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Intressant!
Men samtidigt, får man mer uppmuntrande ord om man är man i "den stora statsapparaten"?
Jag gillar din poäng för det är fler kvinnor som arbetar i en sådan miljö kan jag tänka mig.
Ja så är det absolut. Män är eftertraktade i den branschen. Kan säga att det är ett mkt otacksamt jobb och det krävs en hel del självdistans och en gnutta humor för att klara det
Citera
2011-01-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ja så är det absolut. Män är eftertraktade i den branschen. Kan säga att det är ett mkt otacksamt jobb och det krävs en hel del självdistans och en gnutta humor för att klara det

Är du it tekniker eller sjuksköterska? ;-)
Statsanställd it tjej?
Senast redigerad av frasenict 2011-01-14 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in