2011-01-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
.

Vad gör dig så emot femisnism att du känner det nödvändigt att lägga tid och energi på att propagera emot det? Jag vill gärna veta och förstå. Jag har aldrig träffat en person med tydliga anti-feministiska åsikter, jag är därmed väldigt nyfiken!

När, vid vilken händelse började du gå omkring och formulera åsikter och slutsatser i ditt huvud angående ämnet? Kom det smygande? Var det plötsligt?

Jag är full, trött och uttråkad och tar en chansning för att förstå min omvärld bättre, jag tror inte men hoppas på att du kan svara på åtminståne en fråga i mitt inlägg.

Om endel feminister värderar det kvinnliga könet högre än det manliga. Vem. Bryr. Sig. O, du proletariatets beskyddare, ägna en minut för att få en broder känna sig mindre förvirrad!
Citera
2011-01-14, 21:00
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Skitsnack. Att säga att det var ok för 50 år sen betyder inte att jag är 50 år gammal, såvida du inte är totalt dum i huvudet.
Ja då är jag dum i huvudet då. Tack och hejdå!
Citera
2011-01-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
Män med huvudet på skaft!
Helt rätt

Personer som anser att jämställdhet är bra väljer att dejta feminister.
Citera
2011-01-14, 21:03
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dune
Vad gör dig så emot femisnism att du känner det nödvändigt att lägga tid och energi på att propagera emot det? Jag vill gärna veta och förstå. Jag har aldrig träffat en person med tydliga anti-feministiska åsikter, jag är därmed väldigt nyfiken!

När, vid vilken händelse började du gå omkring och formulera åsikter och slutsatser i ditt huvud angående ämnet? Kom det smygande? Var det plötsligt?

Jag är full, trött och uttråkad och tar en chansning för att förstå min omvärld bättre, jag tror inte men hoppas på att du kan svara på åtminståne en fråga i mitt inlägg.

Om endel feminister värderar det kvinnliga könet högre än det manliga. Vem. Bryr. Sig. O, du proletariatets beskyddare, ägna en minut för att få en broder känna sig mindre förvirrad!

Om du är ärlig, och verkligen vill veta så visst. Det jag säger är att kvinnor inte är värda mer än män, men enligt media och enligt politiken idag så är de det. Jag har skrivit en lång text där jag ifrågasätter det hela här, https://www.flashback.org/t1190642 och du är välkommen att läsa den.

Jag hoppas att du läser den, även om det är mycket text.
Citera
2011-01-14, 21:05
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja då är jag dum i huvudet då. Tack och hejdå!

Tråkigt att du inte anser dig kunna argumentera för din position, men visst.
Citera
2011-01-14, 21:17
Medlem
Nalle-Brums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Att alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön och att könen är en social och samhällelig konstruktion. Att likheterna mellan könen är större än skillnaderna.

Jag brinner egentligen mer för genus än för faktisk feminism.

Lustigt nog finns det vetenskapliga bevis för att könen är en biologisk konstruktion. Självklart kan man säga att likheterna är större än skillnaderna, men vad säger det egentligen?
Det beror helt på vad man tar in i beräkningen på vad som kan vara en likhet/skillnad.
Citera
2011-01-14, 21:18
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Tråkigt att du inte anser dig kunna argumentera för din position, men visst.

Är du genusnytt-anhängare? Det är jävligt segt att debattera med sådana utan att få hjärnblödning, precis som med alla dogmatiker.
Citera
2011-01-14, 21:22
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Är du genusnytt-anhängare? Det är jävligt segt att debattera med sådana utan att få hjärnblödning, precis som med alla dogmatiker.

Det vet jag inte. Vad sägs om att du frågar mig var jag står i en fråga, så kanske jag kan förklara? Istället för denna idiotfråga där jag säger att feminismen gjorde bra ifrån sig för 50 år sen, och att jag inte är 80 år?
Citera
2011-01-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia2
Hur ser de ut? Hur tänker de egentligen? Hur är de som folk? Är de möjligen masoschistiska till sin natur med klar feminin läggning?

Har ett par exempel på vilka typer som feminsterna dras till eller får av det som är kvar, beror på hur man ser på det:

1.Fjolliga 40/50-talist "Kjell-Åke gubbar" som fick kuk i röven i sin ungdom på 60-talet när feministerna härjade för fullt och som tillåter sina döttrar få afrokuk i sig.
http://www.resume.se/_internal/cimg!...Nordegren.jpeg

2. "Machomännen" som feminister använder som massagestav, dvs de unga jämställda gossarna,
http://www.clashmusic.com/files/imag...ecrets-act.jpg

när de inte har möjlighet eller pengar att åka och träffa drömmannen som är allt annat än feminin för att försörja honom och hans tredje ben. OBS! Resebyråannons till feminister;
http://snoppmona.files.wordpress.com...-porrfilm2.jpg

Eller är jag ute och snurrar? Detta är väl de tre kategorier av män som feminsiter får, för ingen annan vill väl ha med dessa att göra?

De vill ha såna som Assange, vänstermän med makt :-)
Sen kan de anmäla honom för våldtäkt för de skäms så.
Citera
2011-01-14, 21:35
Medlem
Qiu-Jins avatar
Män som dejtar feminister är förmodligen feminister, precis som att jag som marxist-leninistisk feminist helst vill dejta en annan person som också är marxist-leninist och feminist. Fast egentligen behöver inte person vara feminist, för jämställdheten är ju faktiskt en naturlig ingrediens i kommunismen.
Citera
2011-01-14, 21:47
Medlem
Citat:
Och vilka rättigheter är det som är männens som du kämpar för, vore ju också intressant att veta?

Antagligen kämpar man för kvinnornas rättigheter då kvinnan alltid har setts som underlägsen. Ja, det var svårt att räkna ut...

Hitta på ett namn för mannens rättigheter du, om bristen på det upprör dig så otroligt.
Citera
2011-01-14, 21:51
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysfaktor
Antagligen kämpar man för kvinnornas rättigheter då kvinnan alltid har setts som underlägsen. Ja, det var svårt att räkna ut...

Hitta på ett namn för mannens rättigheter du, om bristen på det upprör dig så otroligt.

Upprör mig? Räkna upp en enda rättighet som kvinnor i Sverige inte har idag? Sen kan du gå tillbaka i historien till när de fick sina rättigheter.

Kolla sedan vad feminismen idag kämpar för.. så ser du att det inte längre handlar om rättigheter, och har inte heller handlat om det de senaste 30 åren eller så. Peka på en enda sak där kvinnor har sämre rättigheter och jag bjuder på en öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in