2011-01-14, 20:35
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Eller så har jag kollat upp vad feminism faktiskt står för. Istället för att komma med töntiga åsikter, vad sägs om att du faktiskt talar ut?

Säg vad det är som du tycker att "feminism" står för, åtminstone "din" feminism, osv?

Jag menar, istället för att kasta skit på varann, säg istället vad du står för?

Att alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön och att könen är en social och samhällelig konstruktion. Att likheterna mellan könen är större än skillnaderna.

Jag brinner egentligen mer för genus än för faktisk feminism.
Citera
2011-01-14, 20:39
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Att alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön och att könen är en social och samhällelig konstruktion. Att likheterna mellan könen är större än skillnaderna.

Men det var ju verkligen inte det du sa tidigare, då du sa att du enbart dejtade feminister - du gjorde ingen som helst distinktion. Så en kvinna som tyckte att kvinnlig omskärelse var vedervärdig men manlig omskärelse var helt ok.. inom feminismens ramar är detta alltså en kvinna du kan tänka dig att vara ihop med?
Citera
2011-01-14, 20:46
Medlem
mdstews avatar
Citat:
Jag dejtar enbart feminister. Om en tjej inte skulle vara feminist så ser jag det som ett stort minus. Och jag tycker inte att jag passar in på någon av de beskrivningarna du gav. Sedan har ju de typiska flashback-killarna en jävligt skev bild av feminister också...

Du är en modig man, bara en tidsfråga innan du blir anklagad för nåt när dom pratatomdet med sina vänner!
En normal man tackar nog för kaffet och avlägsnar sej lite vackert om det kommer fram att Schyman är hennes stora idol
Citera
2011-01-14, 20:47
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Men det var ju verkligen inte det du sa tidigare, då du sa att du enbart dejtade feminister - du gjorde ingen som helst distinktion. Så en kvinna som tyckte att kvinnlig omskärelse var vedervärdig men manlig omskärelse var helt ok.. inom feminismens ramar är detta alltså en kvinna du kan tänka dig att vara ihop med?

Den tjej jag dejtar måste vara feminist, ja. Hon bör även ha likvärdiga åsikter som mig själv.
Citera
2011-01-14, 20:48
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:

Och vilka rättigheter är det som är männens som du kämpar för, vore ju också intressant att veta?
Citera
2011-01-14, 20:50
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Jämställdhet.. men jämlikhet spelar ingen roll, eller? För du verkar ju anse att feminism står för människors lika värde, osv? Liksom ställer feminism som en god, ljus pelare med bra värderingar..?

Jag är för jämlikhet. Men att vara tillsammans med någon som enbart kämpar för halva befolkningen är något som är mig främmande. Avskyvärt i dagens samhälle, faktiskt. Jag hade nog tyckt det varit beundransvärt för 50-60 år sen, men inte idag.
Hur gammal är du egentligen?
Citera
2011-01-14, 20:54
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Hur gammal är du egentligen?

Du får gärna utveckla hur du menar?
Citera
2011-01-14, 20:55
Medlem
MissFitt73s avatar
Jag tror att de allra flesta män har dejtat en feminist. Tror ni att vi har skyltar på oss eller? Tror ni att jag tex säger " Hej jag heter ..... och jag är feminst". Vi finns överallt och siffran är vad jag tror ganska så hög. Har ni inte dejtat ngn ännu så kommer ni antagligen få äran att göra det snart
Puss till alla killar
Citera
2011-01-14, 20:55
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Den tjej jag dejtar måste vara feminist, ja. Hon bör även ha likvärdiga åsikter som mig själv.
Men det är lite kul att du inte svarar på min fråga..
Citera
2011-01-14, 20:57
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Du får gärna utveckla hur du menar?
Ja du skrev att du hade tyckt det var ok för ca 50-60 år sen. Med lite enkel huvudräkning så kom jag fram till att du måste iallafall vara närmare 80 nu. Mkt strongt av dig isåfall att orka debattera om sådana här ämnen fortfarande.
Citera
2011-01-14, 20:58
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia2
???
Citat:
Jag dejtar enbart feminister. Om en tjej inte skulle vara feminist så ser jag det som ett stort minus. Och jag tycker inte att jag passar in på någon av de beskrivningarna du gav. Sedan har ju de typiska flashback-killarna en jävligt skev bild av feminister också...

What he said!

Är jävligt trött på spel och mossiga könsroller, etc, och då kan det faktiskt vara skönt att ha att göra med tjejer som har vett i att strunta i sådant.
Citera
2011-01-14, 20:59
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja du skrev att du hade tyckt det var ok för ca 50-60 år sen. Med lite enkel huvudräkning så kom jag fram till att du måste iallafall vara närmare 80 nu. Mkt strongt av dig isåfall att orka debattera om sådana här ämnen fortfarande.

Skitsnack. Att säga att det var ok för 50 år sen betyder inte att jag är 50 år gammal, såvida du inte är totalt dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in