Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
Det finns olika typer av feminister, och det är ju en självklar sak. Jag, som så många andra kämpar inte enbart för kvinnor, och jag har absolut ingenting emot män. Det där är just en väldigt typisk fördom här på FB, att feminister anser kvinnan vara det bästa könet, hatar män osv.
Läser man på en aning om feminism får man reda på vilka många olika typer det faktiskt finns, alla feminister är inte eller ser ut på ett visst sätt.
Nej, min åsikt är nog inte den typiska åsikten på FB.
Jag har inte sagt något om fördomar, det är du som tolkar det som det. Själva definitionen på feminism är ju just att upphöja
kvinnans rättigheter, bla bla ekonomisk, etc, med männens.
Det finns
ingen feminism som kämpar för båda könens
lika rättigheter, skyldigheter och att vi är
lika inför lagen, och sedan ger sig på där det skiljer sig oavsett kön.
Det jag blir irriterad på är när du säger att du är feminist, och sedan säger du att du kämpar för män. Hur menar du då? Vad i f-n har feminismen gjort för att faktiskt hjälpa MÄN och deras problem?
Feminismen har hi-jackats av fullkomliga idioter som hittat hela vägen in till riksdagen. Så,
hur kämpar du för båda könen?
Faktum är att män har i 30 års tid matats mer hur det är att vara kvinna, era problem, era känslor. Kvinnor har däremot inte matats med detta, kvinnor vet faktiskt väldigt lite om hur gemene man upplever saker, osv.. men.. det är ju klart, de som är feminister, de kämpar ju för BÅDA könen.. tjoho.
edit: stavning