Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Jag uppfattar också män som destruktivt gnäller på kvinnor eller feminister som oerhört osäkra i sin mansroll.
De män som är säkra på sig själv gör inte det och de är de som är mest manliga tycker jag. Trygga och goa gubbar.
Detta är ju bara ren härskarteknik från er sida. Jag är av manligt kön och skiter fullständigt i om kvinnor tycker det är omanligt att "klaga". Ren härskarteknik som faktiskt funkar på många. Det finns ingen kvinno eller mansroll i. Så jälva skönt med män som börjar uppmärksamma problemen med er jämställdhet.
Vad ska ni ta er till när fler män börjar våga ta ställning och ifrågasätta? Som fullständigt skiter i om dom är otrygga i sin manlighet. "manligheten" finns bara i ditt huvud och tjänar bara ett enda syfte och det är att förtrycka och hålla män nere. Det är så jävla vidrigt och er dubbelmoral är helt sanslös, hur man sitter och kräver att få vara som vill och att alla män ska foga sig och ändra på sig, men om någon säger emot så går han emot sin gamla könsroll och det finns inget värre i era ögon. Dom männen ska ju bara begå självmord eller ruttna på samhällets botten. Men en kvinnlig chef lr något annat som går emot en förlegad könsroll ska motas med öppna armar och gud nåde den som ifrågasätter butchflatans kvinnlighet lr attraktiva värde.
Så lilla du, det finns inget fel i att ifrågasätta ert förtryck, det finns inget fel i att ifrågasätta kvinnor eller feminister. Ni har inte monopol på könsroller och ni kommer aldrig bestämma vad som är manligt eller kvinnligt. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Så snälla kom med något bättre en hur osäkra vi är i vår mansroll. Det funkar inte längre gumman, ni är så rökta