2011-01-22, 01:18
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Jag är rätt övertygad om att majoriteten av sk "feminist knullare" gör det eftersom det förhöjer deras status bland honorna. Claes Borgström lär ju vara ett äckligt pervo egentligen, men utåt sätt så kämpar han feministernas kamp och därmed stryks hans ego medhårs av alla kvinnor.
Är detta enda syftet? Kan det inte vara så enkelt att just bara tycke kan uppstå. Feminister är som vilka tjejer som helst och vi värderar kärleken lika högt som ngn annan. Har du ngn källa på det där med Claes Borgström?
Citera
2011-01-22, 01:27
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Är detta enda syftet? Kan det inte vara så enkelt att just bara tycke kan uppstå. Feminister är som vilka tjejer som helst och vi värderar kärleken lika högt som ngn annan. Har du ngn källa på det där med Claes Borgström?

Har tyvärr ingen källa på det där med Borgström.

Tror frågan också var riktad till vilka män som söker sig till feminister, eller så missförstod jag. Klart att kärlek kan uppstå rent spontant mellan människor med olika värderingar men att aktivt leta efter en viss typ av kvinna (feminister) kanske har med andra saker att göra. Min post var bara halvt seriöst btw, fan önskar jag hade en källa på Borgströms nattliga eskapader i Bangkok.
Citera
2011-01-22, 01:32
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Har tyvärr ingen källa på det där med Borgström.

Tror frågan också var riktad till vilka män som söker sig till feminister, eller så missförstod jag. Klart att kärlek kan uppstå rent spontant mellan människor med olika värderingar men att aktivt leta efter en viss typ av kvinna (feminister) kanske har med andra saker att göra. Min post var bara halvt seriöst btw, fan önskar jag hade en källa på Borgströms nattliga eskapader i Bangkok.
Ja inget förvånar mig längre efter den där poliskomissarie historien.
Ja att aktivt leta upp en kan ju också tyda på att man delar dessa värderingar. Men visst höjs mannens status om han dejtar en feminist Men eftersom feministerna i sverige är så många är det ju inte ett sällsynt fenomen direkt. Det är ju inte så att vi väljs bort per automatik.
Citera
2011-01-22, 14:16
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jag är rätt övertygad om att majoriteten av sk "feminist knullare" gör det eftersom det förhöjer deras status bland honorna. Claes Borgström lär ju vara ett äckligt pervo egentligen, men utåt sätt så kämpar han feministernas kamp och därmed stryks hans ego medhårs av alla kvinnor.

Jag tror att du är väldigt fel ute, men jag har förstått att många antifeminister tror att det är så.

När det gäller mig själv så stämmer det inte alls. Och jag är väldigt säker på att det inte stämmer när det kommer till mina killkompisar som också är feminister.
Citera
2011-01-22, 18:21
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Jag tror att du är väldigt fel ute, men jag har förstått att många antifeminister tror att det är så.

När det gäller mig själv så stämmer det inte alls. Och jag är väldigt säker på att det inte stämmer när det kommer till mina killkompisar som också är feminister.

Det går faktiskt att vara för jämställdhet utan att blanda in könsmaktsordningen (som jag antar du tror på) och att det finns ett genusperspektiv (i allt!) som måste utredas med hjälp av miljontals av skattebetalarnas pengar.
Senast redigerad av SMBH 2011-01-22 kl. 18:28.
Citera
2011-01-22, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Jag uppfattar också män som destruktivt gnäller på kvinnor eller feminister som oerhört osäkra i sin mansroll.

De män som är säkra på sig själv gör inte det och de är de som är mest manliga tycker jag. Trygga och goa gubbar.

Detta är ju bara ren härskarteknik från er sida. Jag är av manligt kön och skiter fullständigt i om kvinnor tycker det är omanligt att "klaga". Ren härskarteknik som faktiskt funkar på många. Det finns ingen kvinno eller mansroll i. Så jälva skönt med män som börjar uppmärksamma problemen med er jämställdhet.

Vad ska ni ta er till när fler män börjar våga ta ställning och ifrågasätta? Som fullständigt skiter i om dom är otrygga i sin manlighet. "manligheten" finns bara i ditt huvud och tjänar bara ett enda syfte och det är att förtrycka och hålla män nere. Det är så jävla vidrigt och er dubbelmoral är helt sanslös, hur man sitter och kräver att få vara som vill och att alla män ska foga sig och ändra på sig, men om någon säger emot så går han emot sin gamla könsroll och det finns inget värre i era ögon. Dom männen ska ju bara begå självmord eller ruttna på samhällets botten. Men en kvinnlig chef lr något annat som går emot en förlegad könsroll ska motas med öppna armar och gud nåde den som ifrågasätter butchflatans kvinnlighet lr attraktiva värde.

Så lilla du, det finns inget fel i att ifrågasätta ert förtryck, det finns inget fel i att ifrågasätta kvinnor eller feminister. Ni har inte monopol på könsroller och ni kommer aldrig bestämma vad som är manligt eller kvinnligt. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Så snälla kom med något bättre en hur osäkra vi är i vår mansroll. Det funkar inte längre gumman, ni är så rökta
Citera
2011-01-22, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jåcke Påp avhandlar feminismen rätt fint just här:
http://www.youtube.com/watch?v=1_T0r...eature=related

Sjukt bra låt från ett sanlöst bra album jag ska dra på nu
Citera
2011-01-22, 21:55
Medlem
BabySailors avatar
Jag är en helt vanlig kille, inget säreget utseende eller något som gör att jag sticker ut så jättemycket mer än någon annan.
Jag försöker dejta endast feminister och invandrartjejer.
Av den simpla anledningen att jag vill ha en partner som är självsäker och som har lite stake i sig.
Dessa egenskaper brukar man oftas(har jag i alla fall) hitta hos dessa tjejer.

Är man själv säker och trygg i sig själv och den man är så vill man ju att partnern också ska vara det.
Är så jävla trött på tjejer som tar illa vid sig hela tiden och förstorar skitsaker hela tiden.
En kvinna ska kunna tala för sig.
Citera
2011-01-22, 22:11
Medlem
mdstews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabySailor
Jag försöker dejta endast feminister och invandrartjejer.
Av den simpla anledningen att jag vill ha en partner som är självsäker och som har lite stake i sig.
Dessa egenskaper brukar man oftas(har jag i alla fall) hitta hos dessa tjejer.

Är man själv säker och trygg i sig själv och den man är så vill man ju att partnern också ska vara det.
Är så jävla trött på tjejer som tar illa vid sig hela tiden och förstorar skitsaker hela tiden.
En kvinna ska kunna tala för sig.

Haha, är det därför dom måste prataomdet flera år efter utan att egentligen veta om dom eventuellt ville då det begav sej? Kan ju ha varit våldtäkt Låter ju verkligen som om dom vet vad dom vill
Citera
2011-01-23, 00:07
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Jag uppfattar också män som destruktivt gnäller på kvinnor eller feminister som oerhört osäkra i sin mansroll.

De män som är säkra på sig själv gör inte det och de är de som är mest manliga tycker jag. Trygga och goa gubbar.

Hahahahaha. De män som håller tyst och inte säger emot dig när du vräker ur sig dumheter är de som är självsäkra och trygga i sig själv? Det var också ett sätt att helt vända upp och ner på begreppet. Det har tidigare kallats för dålig självkänsla.

För tänk om jag säger att de kvinnor som aldrig gnäller är de som är mest kvinnliga, då hade hela feministarméen kommit med sina pekpinnar för att försöka sätta mig på plats och sagt att jag ägnar mig åt patriarkala härskartekniker.
Citera
2011-01-23, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Hahahahaha. De män som håller tyst och inte säger emot dig när du vräker ur sig dumheter är de som är självsäkra och trygga i sig själv? Det var också ett sätt att helt vända upp och ner på begreppet. Det har tidigare kallats för dålig självkänsla.

För tänk om jag säger att de kvinnor som aldrig gnäller är de som är mest kvinnliga, då hade hela feministarméen kommit med sina pekpinnar för att försöka sätta mig på plats och sagt att jag ägnar mig åt patriarkala härskartekniker.

Nu förstod du nog inte riktigt vad jag menade. Destruktivt gnäll är alltså inte samma sak som att komma med motargument. Helt tvärtemot.
Citera
2011-01-23, 00:18
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Det går faktiskt att vara för jämställdhet utan att blanda in könsmaktsordningen (som jag antar du tror på) och att det finns ett genusperspektiv (i allt!) som måste utredas med hjälp av miljontals av skattebetalarnas pengar.

Nu är du inte snäll SMBH..
Du vet väl att det är överkurs för feminister att kunna förstå sådan sak du skriver här..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in