2011-01-16, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Felaktiga tolkningar? Okej, du har rätt i att man kan ju också tolka din formulering som att kvinnorna får uppskattning av männen i sin omgivning, men skulle få ännu mer om de följde dina råd. Oavsett vilket så utgår du ifrån att du vet i vilken omfattning de får uppskattning eller inte.

Men trevligt att du tydligen utgår ifrån att de är uppskattade, (då min första tolkning var fel), då är de ju inte helt fel ute i alla fall.

Nej, jag utgår inte ifrån att jag vet i vilken omfattning dessa kvinnor får uppskattning eller ej. Som sagt, sluta tolka, för du är helt ute och reser. Är du så enfaldig att du tror att allt är svart eller vitt, finns inga nyanser i ditt tänkande? Du får nog ta och tagga ner. Med sådana här vantolkningar blir diskussionen bara infantil. Manisk månne

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har alltså ingen egen definition och vet egentligen inte vad ni talar om - utan hakar bara på Molnikas uttryck? För att det lät bra? Eller bara för att ha något att skriva?

Jo, det har jag men jag tänker inte delge dig min definition av uttrycket. Du får nog ta och acceptera det även om du verkar vara en person som gärna bestämmer vad folk tycker, tänker, menar och bör göra.

Nu skall jag i alla fall vara vuxen nog att sluta tjafsa med dig om just detta då jag anser att detta är väldigt offtopic. Du får gärna fortsätta, men det kommer inte leda någon vart.
Senast redigerad av smyrta 2011-01-16 kl. 18:59.
Citera
2011-01-16, 19:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smyrta
Nej, jag utgår inte ifrån att jag vet i vilken omfattning dessa kvinnor får uppskattning eller ej. Som sagt, sluta tolka, för du är helt ute och reser. Är du så enfaldig att du tror att allt är svart eller vitt, finns inga nyanser i ditt tänkande? Du får nog ta och tagga ner. Med sådana här vantolkningar blir diskussionen bara infantil. Manisk månne
Med hänsyn till att det är du som uttryckt dig på ett sätt som ger vid handen att du vet något om vilken uppskattning de får - så får väl du fundera på hur du formulerar dig om det är så att du inte vill ge sken av att veta något sådant.
Vantolkning kan det ju knappast bli - det lär ju bara gå att tolka som att endera eller gäller.

Citat:
Jo, det har jag men jag tänker inte delge dig min definition av uttrycket. Du får nog ta och acceptera det även om du verkar vara en person som gärna bestämmer vad folk tycker, tänker, menar och bör göra.

Nu skall jag i alla fall vara vuxen nog att sluta tjafsa med dig om just detta då jag anser att detta är väldigt offtopic. Du får gärna fortsätta, men det kommer inte leda någon vart.
Att fråga efter vilken defintion någon har är inte att försöka bestämma över vad personen tycker, tänker eller menar. Hade jag velat göra det så hade jag utgått från en definition och menat att det var det var det som du menade - nu lämnade jag öppet för dig att ge mig DIN tolkning av uttrycket och alltså helt bestämma definitionen själv.

Känner du dig ofta styrd av att folk frågar efter din uppfattning?
Citera
2011-01-16, 19:24
Medlem
kosiwagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Jag uppfattar också män som destruktivt gnäller på kvinnor eller feminister som oerhört osäkra i sin mansroll.

De män som är säkra på sig själv gör inte det och de är de som är mest manliga tycker jag. Trygga och goa gubbar.

Det gäller både män och kvinnor, de som är mest aggressiva och vill trycka ner andra lider av dålig självkänsla och otrygghet.
Om någon attackerar mig så brukar jag ignorera det, då kan de aldrig få makt över mig.
Citera
2011-01-16, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Det gäller både män och kvinnor, de som är mest aggressiva och vill trycka ner andra lider av dålig självkänsla och otrygghet.
Om någon attackerar mig så brukar jag ignorera det, då kan de aldrig få makt över mig.

Ja visst är det så, det har jag också skrivit i tråden. Och det är sant, man måste inte bli upprörd, det väljer man ju själv.
Citera
2011-01-16, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago

Ja, det är vissa här som verkligen lider av dålig självkänsla, fastän de lever i tron att så inte är fallet.

Så frågan är vilken sorts män det är som dejtar dessa kvinnor med dålig självkänsla? Ja, det är väl kanske män som växt upp med en frånvarande mamma och som i vuxen ålder kompenserar genom att söka förhållanden med kvinnor som behandlar dem som sitt barn.
Citera
2011-01-16, 20:25
Medlem
kosiwagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smyrta
Ja, det är vissa här som verkligen lider av dålig självkänsla, fastän de lever i tron att så inte är fallet.

Så frågan är vilken sorts män det är som dejtar dessa kvinnor med dålig självkänsla? Ja, det är väl kanske män som växt upp med en frånvarande mamma och som i vuxen ålder kompenserar genom att söka förhållanden med kvinnor som behandlar dem som sitt barn.

Jag skulle själv inte dejta en kvinna som försökte förändra mig med gnälla och tjat, ej heller någon som betedde sig aggressivt mot mig.
Dålig självkänsla kan uttrycka sig på olika sätt, dels med undergivenhet och dels med aggressivitet och en vilja att trycka ner andra.

Jag tror inte det handlar så mycket om frånvarande mödrar utan kanske mer om dåliga föräldrarelationer.
En del har nog blivit nedtryckta av sina föräldrar, oavsett kön kan det skapa ett behov av att hävda sig. En del känner nog att de inte förtjänar bättre. Det kan finnas oändligt många anledningar till varför man dras till människor som inte är bra för en.

Själv föredrar jag kvinnor som arbetar med sig själva och som försöker balansera sitt beteende.
Citera
2011-01-18, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Ja visst är det så, det har jag också skrivit i tråden. Och det är sant, man måste inte bli upprörd, det väljer man ju själv.
Skönt med din övergripande förståelse för livets faktiska allvar. Varför är juden lite grumpen på nazisten? Dumt av honom, han borde ju välja att vara glad. Har du någon annan fras från godtycklig lyckofascistoid självhjälpsbok jag kan mörda?
Citera
2011-01-18, 00:53
Medlem
senhackarens avatar
Bra fråga.

Inte en jävla aning.
Citera
2011-01-18, 01:21
Medlem
Jåcke Påp avhandlar feminismen rätt fint just här:
http://www.youtube.com/watch?v=1_T0r...eature=related
Citera
2011-01-19, 13:23
Medlem
Qiu-Jins avatar
Kampsportare? Robyn dejtar ju en kampsportare, hon är tydligen feminist vad jag vet.
Men om hon är en riktig feminist eller om hon är en feminist på borgarna och patriarkatets villkor är en annan sak.
Citera
2011-01-21, 21:57
Medlem
skitexistenss avatar
Bor i Umeå och kan skriva under på att de flesta av de fördomar har om feminister, veganer och anarkister inte är långt alls från verkligheten. Har själv varit en del av den "scenen". Sen växte jag upp.
Det är lite som en sekt. Nej väldigt mycket som en sekt. Alla har samma åsikter om allt, förutom de gånger som nån tjej sätter nån av de få killarna på plats, utan någon egentlig anledning.
Är du inte vegan, far på ALLA punkspelningar och folkkök så blir du utfryst. Så äre.
Feminism är bara en subkultur som vilken annan.
Citera
2011-01-22, 01:06
Medlem
SMBHs avatar
Jag är rätt övertygad om att majoriteten av sk "feminist knullare" gör det eftersom det förhöjer deras status bland honorna. Claes Borgström lär ju vara ett äckligt pervo egentligen, men utåt sätt så kämpar han feministernas kamp och därmed stryks hans ego medhårs av alla kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in