2011-02-02, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka brott ska vara tillåtna att skildra i bild då? Vilka sunda människor vill se misshandel, mord och skattefiffel på fotografi eller teckning? Alla som vill se dessa bilder måste ju också ha en störning.
Vi kan ta en diskussion om vuxet våld och skattefiffel någon annan gång, jag förstår skillnaden på ett barn och en vuxen vilket många verkar ha svårt med tyvärr.

Utan pedofiler skulle samhället må mycket bättre och att skylla på lagar, när det just är de som efterfrågar barnporr som är det egentliga problemet, är ju löjligt! Min favoritbok är, kanske chockerade för många här, 1984 av George Orwell så jag är verkligen inte för lagar som förvägrar människors fria vilja. Men kan knappast vara svårt att se att vissa saker är värre än andra och vari ligger intresset av att teckna barnporr? Vem har nytta av det? Det handlar inte om begränsa tankar, det handlar endast om att kriminalisera vidriga vuxna som tänder sexuellt på barn!
Citera
2011-02-02, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Nej, det är inte klart. För att ta ett exempel: en bok som är på 750 sidor kan innehålla en sida där ett barn utsätts för övergrepp. Är man pedofil för att man tycker det är en bra bok? Måste man tycka boken är kass o bränna den på bål?
Om boken beskriver ett övergrepp på ett barn är det väl för fan inte pro-barnsex??? Jävla konstigt sätt att resonera

Ta du och läs lite av den manga som domen handlar om istället, den förhärligar sexövergrepp på barn och har absolut inget med konst att göra!
Citera
2011-02-02, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Och jag rekommenderar dig att faktiskt läsa vad jag skriver. Jag har liksom ingenting att dölja. Det är fritt fram att läsa.

Vad är skillnaden menar du? I båda fallen sker ett fiktivt offerslöst brott på ett papper. Bör då inte samma straff rimligtvis tillämpas i båda fallen?

Vidare tycker jag det är lite konstigt att du i varenda inlägg känner ett så starkt behov av att poängtera det faktum att du inte är pedofil. Du verkar nästan lite besatt. Om jag satt i en bögtråd, och hatade bögar och hela tiden var tvungen att understryka att jag verkligen inte är bög och att bögar är det värsta jag vet - då skulle jag nog ta mig en liten funderare på varför jag gör så.
Och här kommer den vanliga peddoretoriken, protesterar man mot barnporr så är man såklart pedofil Bögar är vuxna människor, de får göra vad de vill! Problemet är ju att pedofiler inte förstår skillnaden på att vara barn och att vara vuxen.
Citera
2011-02-02, 15:59
Medlem
Omnivores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hush.nobody
Vi kan ta en diskussion om vuxet våld och skattefiffel någon annan gång, jag förstår skillnaden på ett barn och en vuxen vilket många verkar ha svårt med tyvärr.

Dock verkar du ha problem med skillnaden mellan fantasi och verklighet...
Citera
2011-02-02, 16:00
Medlem
deadsets avatar
Citat:

Utan pedofiler skulle samhället må mycket bättre och att skylla på lagar, när det just är de som efterfrågar barnporr som är det egentliga problemet, är ju löjligt! Min favoritbok är, kanske chockerade för många här, 1984 av George Orwell så jag är verkligen inte för lagar som förvägrar människors fria vilja. Men kan knappast vara svårt att se att vissa saker är värre än andra och vari ligger intresset av att teckna barnporr? Vem har nytta av det? Det handlar inte om begränsa tankar, det handlar endast om att kriminalisera vidriga vuxna som tänder sexuellt på barn!

Du vill alltså kriminalisera en sexuell läggning? Oskyldiga människor ska alltså in i finkan för något dom inte kan rå för eller själva har valt? Du låter som en galen fascist.

Det är också värre att rita ett mord på ett papper, än att rita ett barn som har sex på ett papper. Och det är just här medias massindoktrinering gör sig så otroligt synlig. Din hjärna liksom kollapsar, och du inbillar dig att barn som har sex är värre än tortyr, misshandel och mord. Du måste verkligen lära dig att tänka lite själv.
Citera
2011-02-02, 16:01
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Och här kommer den vanliga peddoretoriken, protesterar man mot barnporr så är man såklart pedofil Bögar är vuxna människor, de får göra vad de vill! Problemet är ju att pedofiler inte förstår skillnaden på att vara barn och att vara vuxen.

Jag förstår inte skillnaden mellan dig och ett barn.
Citera
2011-02-02, 16:05
Bannlyst
Citat:
Om boken beskriver ett övergrepp på ett barn är det väl för fan inte pro-barnsex??? Jävla konstigt sätt att resonera

Ta du och läs lite av den manga som domen handlar om istället, den förhärligar sexövergrepp på barn och har absolut inget med konst att göra!
Ok, om det beskriver sex mellan en vuxen och en flicka på 11 som gillar det då.
Citera
2011-02-02, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Du vill alltså kriminalisera en sexuell läggning? Oskyldiga människor ska alltså in i finkan för något dom inte kan rå för eller själva har valt? Du låter som en galen fascist.

Det är också värre att rita ett mord på ett papper, än att rita ett barn som har sex på ett papper. Och det är just här medias massindoktrinering gör sig så otroligt synlig. Din hjärna liksom kollapsar, och du inbillar dig att barn som har sex är värre än tortyr, misshandel och mord. Du måste verkligen lära dig att tänka lite själv.
Gör man en medicinsk sökning på sexuella läggningar så finns faktiskt inte pedofili med, det är nämligen en störning och borde behandlas därefter! Det är däremot vanligt att pedofiler försöker gömma sig bakom en läggning för att de tror att de ska accepteras som de homosexuella men en störd människa kan aldrig räknas bland sexuella läggningar!

Låt bli barnen för helvete, tecknade som riktiga! Denna dom är bra och hoppas det kommer fler såna domar. Övriga världen utom länder som Japan tycker ju detsamma så förvänta er hårdare lagar snarare än lagändring.
Citera
2011-02-02, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ok, om det beskriver sex mellan en vuxen och en flicka på 11 som gillar det då.
Jamen är du trög? Då är det ju Pro-barnporr och behövs inte skrivas då inte en normal människa finner det läsvärt.
Citera
2011-02-02, 16:11
Bannlyst
Citat:
Jamen är du trög? Då är det ju Pro-barnporr och behövs inte skrivas då inte en normal människa finner det läsvärt.
George RR Martin beskriver samlag mellan en vuxen man och ett flickebarn i boken "A Game Of Thrones", vilken även kommer som TV-serie på HBO. Ta o anmäl vettja!
Citera
2011-02-02, 16:11
Medlem
Citat:
Utan pedofiler behövs inga lagar mot sånt här, så se till att eliminera vuxna som vill ha sex med barn så blir världen en betydligt mer trevlig plats.

Nej, oavsett hur många gånger du upprepar detta så blir det inte mer sant för det. Problemet är i det här fallet inte pedofiler, utan det är du och dina meningsfränder. Även om det inte skulle finnas en enda pedofil skulle ni springa runt och ropa om den hemska pedofilen som döljer sin under sängen och kräva allsköns förbud och lagstiftning. Jag tror då inte att du skulle börja propagera för att tillåta tecknad barnporr även om du visste att det inte fanns en enda pedofil där ute, tror du det?
Citera
2011-02-02, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teron
Nej, oavsett hur många gånger du upprepar detta så blir det inte mer sant för det. Problemet är i det här fallet inte pedofiler, utan det är du och dina meningsfränder. Även om det inte skulle finnas en enda pedofil skulle ni springa runt och ropa om den hemska pedofilen som döljer sin under sängen och kräva allsköns förbud och lagstiftning. Jag tror då inte att du skulle börja propagera för att tillåta tecknad barnporr även om du visste att det inte fanns en enda pedofil där ute, tror du det?
Och du menar att teckna barnporr har ett större oskyldigt skäl än att tillfredställa pedofiler?

Börjar bli löjligt nu, barnporr tilltalar bara pedofiler så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in