2013-07-07, 10:43
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Olof G Hedengren skriver i Realtid en kolumn, som i sin helhet (!) hade kunnat vara hämtad från SD eller från nätets dissident-media.

Hedengren undrar:

Hedengren bskriver fem faktorer. Reinfeldt känner sig trött, han är medveten om att hans jobbskapande politik har misslyckats och medveten om, att opinionsläget tyder på att alliansen kommer att förlora regeringsmakten vid nästa val. Vidare

Hedengren tycker inte, att det är rimligt att etikettera SD som ”hatets kolportör”.

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid190.dbp.asp

Det var ord och inga visor... I den här kolumnen saknas *helt* någon politiskt korrekt brasklapp... det finns inte ens en antydan till en liten politiskt korrekt nickning betr. den unika invandringspolitiken eller något som helst avståndstagande till SD.

PS Hedengren slår kanske (oavsiktigt) huvudet på spiken, när han talar om "dödssynd". "Dödssynd" ska nog tas bokstavligt. Reinfeldt framstår idag som en (genuin) väckelsepredikant.
Nu ser jag inte SD som superextrema men det är klart att man inte ska behöva samarbeta med partier även om dom är inröstade i riksdagen.
Citera
2013-07-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Har det inte duggat tätt med artiklar där invandrare gör bokslut med sina ädelvita "försvarare" på sistone?

Det säger sig självt vad som händer efteråt om lammet och vargen besegrar en gemensam fiende, även avsaknad av segrar lockar tydligen fram denna typ av reaktion. Svenska kvinnor begriper verkligen inte att de enbart hjälper dessa invandrare att flytta fram sina egna positioner, något gemensamt slutmål har de inte (och har aldrig haft).

Ja, det är sannerligen ett tecken i tiden. Ett annat slående exempel som får illustrera hur den "antirasistiska" fasaden håller på att fullkomligt krackelera är följande blogg och blogginlägg som delades ganska friskt i sociala medier för inte så länge sedan:

http://pkmaffia.wordpress.com/2013/0...heten-och-jag/

Självfallet är icke-vita identitärer i längden ointresserade av att samarbeta med sina vita ärkefiender, men under en begränsad period kan de tjäna på att använda feminism och andra "vita" läror som ett verktyg att komma närmare sitt mål, dvs den egna gruppens makt och inflytande. Den svarta, kvinnliga skribenten bakom artikeln ovan är naturligtvis inte intresserad av "vita" västerländska föreställningar om jämlikhet och jämställdhet, men har liksom otaliga andra icke-vita lärt sig att behärska ett språk, en diskurs, med vilken de kan få tillträde till det ideologiska finrummet och därifrån föra en rasligt grundad identitetskamp (black power, islamism, zionism m.m.).

Den allt djupare klyftan mellan "progressiva" vita världsförbättrare och icke-vita identitärer kommer med all sannolikhet inom kort leda till ett öppet inbördeskrig (även med fysiskt våldsamma inslag) vilket förstås kommer att ge återklang i media. Det ska onekligen bli intressant att se hur länge de självhatande vita antirasisterna kan stå ut med hugg och bett från mångkulturella vargen vilken de närt under ett par decennier, men som från en blid och bortskämd valp nu vuxit upp till en glupsk och otämjd best...
Citera
2013-07-07, 12:57
Medlem
lampross avatar
Vita kvinnor måste bli rasistkärringar för att kunna stanna på banan.
Citera
2013-07-07, 13:04
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Olof G Hedengren skriver i Realtid en kolumn, som i sin helhet (!) hade kunnat vara hämtad från SD eller från nätets dissident-media.

Hedengren tycker inte, att det är rimligt att etikettera SD som ”hatets kolportör”.

Det var ord och inga visor... I den här kolumnen saknas *helt* någon politiskt korrekt brasklapp... det finns inte ens en antydan till en liten politiskt korrekt nickning betr. den unika invandringspolitiken eller något som helst avståndstagande till SD.

Hedengren är ingen nolla heller, utan var en ganska tung spelare i näringslivet under sin aktiva karriär. Mycket trevlig läsning, låter som en senior Flashbackare ungefär.

T o m Djursholms-baronerna tar avstånd från dåren Nero Reinfeldt.

- F.G
Citera
2013-07-07, 13:23
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Vita kvinnor måste bli rasistkärringar för att kunna stanna på banan.

Det kommer bli en lång vandring för dessa människor som lekt godhetsapostlar, de som verkligen trott på att de kan frånsäga sig det svenska folkets gemenskap och vår historia för att bilda ett mångkulturellt dito där araber, negrer, zigenare, muslimer av olika sort, osv, skall samsas och bilda en stark gemenskap, allt under godhetsapostlarnas fromma ledning.

De kommer märka nu när deras husdjur vänder sig emot dem att de är väldigt ensamma. De har förskjutit det svenska folket, vi kommer inte vilja ha tillbaka dem. Deras älsklingar gör uppror, de vill inte heller veta av dem, utan istället riva ned dem och ta över deras positioner för att avancera uppåt i samhällshierarkin. Nu kan de vara de individer helt utan varesig sammanhang eller gemenskap med andra människor som de har velat tvinga svenskar till. Vart skall de vända sig nu? Den postmoderna diskursen faller ihop som ett korthus av de inneboende motsättningarna precis som förutspåtts. Samma diskurs som i sin tur ersatte den klassiska marxismen. Vart skall de hämta sin inspiration och gemenskap nu? Det blir intressant att se varthän de vänder sig, kanske till svenska kyrkan? Kyrkan har ju i viss del på nationell nivå transformerats till en institution som numera vilar på en hybridisering utav kulturmarxism och avskalad protestantism. Kanske kan Jesus som upphöjd patriark erbjuda det som saknas i den antirasistiska postmodernismen för att få tankevärlden att inte falla samman.
Senast redigerad av Vindhler 2013-07-07 kl. 13:30.
Citera
2013-07-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
De kommer märka nu när deras husdjur vänder sig emot dem att de är väldigt ensamma. De har förskjutit det svenska folket, vi kommer inte vilja ha tillbaka dem.

Vi kommer visst vilja ha tillbaka dem. Att förlåta, tänka om och gå vidare är en del av svenskheten.
Citera
2013-07-07, 14:11
Medlem
MoLoKs avatar
Oerhört intressant att de som kommenterar texten måste bifoga receptet på sig själva med sina kommentarer...

Jag är vit, jag är medelklass (njaeee egentligen arbetarklass men men)

jag är homo och androgyn

Jag som ser mig själv som feminist(och vit)

Det var intressant som vit feminist att läsa detta.

Tack för att du delgett mig av ett helt nytt perspektiv!
/Vit ung man

otroligt ögonöppnande för en feministisk vit, straight, cis-person från medelklassen!

jag vill inte ta mig rätten att efter att ha läst detta säga “åh, jag förstår precis hur du känner”, för det kan jag, utifrån den jag är och de upplevelser jag (inte) har, aldrig förstå.

vi vita feminister behöver ge space åt WoC och lyssna på er!

Jag är en vit medelålders man

förstod jag nog inte hur privilegad jag är som vit kvinna

Jag tror det är lika svårt att som vit feminist inse

Som oförnekligt vit och förhållandevis medelklass transkvinna känner jag igen mig

Och ja, jag är feminist, och ja, jag är färgad, icke-vit m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
Ja, det är sannerligen ett tecken i tiden. Ett annat slående exempel som får illustrera hur den "antirasistiska" fasaden håller på att fullkomligt krackelera är följande blogg och blogginlägg som delades ganska friskt i sociala medier för inte så länge sedan:

Självfallet är icke-vita identitärer i längden ointresserade av att samarbeta med sina vita ärkefiender, men under en begränsad period kan de tjäna på att använda feminism och andra "vita" läror som ett verktyg att komma närmare sitt mål, dvs den egna gruppens makt och inflytande. Den svarta, kvinnliga skribenten bakom artikeln ovan är naturligtvis inte intresserad av "vita" västerländska föreställningar om jämlikhet och jämställdhet, men har liksom otaliga andra icke-vita lärt sig att behärska ett språk, en diskurs, med vilken de kan få tillträde till det ideologiska finrummet och därifrån föra en rasligt grundad identitetskamp (black power, islamism, zionism m.m.).

Den allt djupare klyftan mellan "progressiva" vita världsförbättrare och icke-vita identitärer kommer med all sannolikhet inom kort leda till ett öppet inbördeskrig (även med fysiskt våldsamma inslag) vilket förstås kommer att ge återklang i media. Det ska onekligen bli intressant att se hur länge de självhatande vita antirasisterna kan stå ut med hugg och bett från mångkulturella vargen vilken de närt under ett par decennier, men som från en blid och bortskämd valp nu vuxit upp till en glupsk och otämjd best...
Citera
2013-07-07, 14:31
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik

Jag vill tipsa om en stark röst på Youtube som i en av sina senaste videor tar upp böglobbyns tendens att ofta sammankoppla sin "struggle" med afroamerikanernas historia och situation. Man vill att det skall vara gay + black = hugs and kisses, rasied fists and protest marsches. Men han och många med honom irriterar ju sig så klart som fan på att behöva buntas ihop med poofs och queers i någon slags gegga av gemensam utsatthet. För de vita så är den svarta kampen bara en vacker och behändig accessoar. Den känsla Tommy ger uttryck för i denna video är nog mycket likartad den som svenska mediablattar bär på i dessa tider.

Dear Gay People: Stop Comparing Your Sexuality To My Race!
http://www.youtube.com/watch?v=KxCpVnHuJe8

Kolla in Tommys kanaler (han har flera eftersom han förföljs av galna hatare) om ni är intresserade av den interna debatten och rasfrågan ur olika perspektiv inom den afroamerikanska gruppen. Tommy är rå som fan, speciellt mot svarta kvinnor, och har ett intellekt skarpt som få.

Jag tycker det är intressant att följa sådant. Jag var väldigt inne på afroamerikansk kultur som ung, och har även nu för tiden stor respekt för flera av den gruppens frontfigurer, och har även en stor kärlek till den musikaliska delen. Det var inte helt lätt att gå ifrån whigger till realist, men man åldras och måste lära sig relatera till sanning och verkliga förhållanden.

Tommy Sotomayor är hur som helst en mycket stark uppströmssimmare med TOTAL lojalitet till sanning, precis som exempelvis Gilad Atzmon, eller Norman Finkelstein

Peep it out.

Edit: Här är en annan stark video där han ger sitt fulla stöd till stackars Paula Deen som ju nyligen tvingades pudel-kräla framför det amerikanska etablissemanget.

Black Man That Backs @Paula_Deen 100% Hear Why You Should Too!
http://www.youtube.com/watch?v=RIOOUMLlDKs
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2013-07-07 kl. 14:37.
Citera
2013-07-07, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Oerhört intressant att de som kommenterar texten måste bifoga receptet på sig själva med sina kommentarer...

jag är homo och androgyn

/Vit ung man

otroligt ögonöppnande för en feministisk vit, straight, cis-person från medelklassen!

jag vill inte ta mig rätten att efter att ha läst detta säga “åh, jag förstår precis hur du känner”, för det kan jag, utifrån den jag är och de upplevelser jag (inte) har, aldrig förstå.

Som oförnekligt vit och förhållandevis medelklass transkvinna känner jag igen mig

Med tanke på hur lyriska kommentarerna är kan vi inom kort med fog börja tala om "anti-vit agenda" utan att ens vara sarkastiska. De här extremisternas våta dröm verkar vara att få lägga sina söta vita huvuden på stupstocken för att offras på mångkulturens altare som avskräckande exempel.
Citera
2013-07-07, 15:21
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:

Vilken oerhört uppfriskande artikel. Det var som att komma ut och andas bergsluft efter att ha suttit inne på ett rökigt fik att läsa hans artikel. Olof G. Hedengren har helt klart rätt på det mesta som han skriver. Börjar Realtid.se bli det Nya Sveriges dissidenter? Med tanke på vilka tidningen riktar sig till så bör denna förändring i tonläget inte underskattas.

Citat:
Den förnumstiga Lena Melin i Aftonbladet hyllade Reinfeldts ”klarspråk”, att det ”åttonde partiet” inte skall få vara med och leka. Aldrig någonsin! Kanske var det en ”dödskyss” som Melin förärade Reinfeldt med?

Man får väl hoppas att dessa vidriga personer fortsätter att pussas med varandra

Citat:
Regeringen Reinfeldt inte varit särskilt framgångsrik i sin främsta val- och hjärtefråga, jobbskapande. De miljarder som hittills satsats på jobbskapande åtgärder har knappast satt några positiva spår i statistiken. Det är tröttande att misslyckas. Framgångar bärs som bekant lättare än motgångar.

Reinfeldt [har] i Åkesson funnit en antagonist som överträffar statsministern som orator och estradör. Åkesson tappar dessutom aldrig masken som Reinfeldt nu gjort oavsett vilka ”drev” och smutskastningskampanjer Åkesson blir utsatt för. Och ingen svensk politiker i ledande ställning har i modern tid blivit hårdare åtgången än Åkesson. För en gångs skull hade Guillou rätt när han beskrev Jimmy Åkesson som en ”cool cat”.

Citat:
[M]oderaterna [har] kastat all ideologi över bord. Reinfeldts socialliberala linje är ett abrupt steg åt vänster där han bland annat sålt sig billigt till miljöpartiet som i sin tur nu låtit meddela att de istället går med socialdemokraterna. Allt detta har skapat förvirring hos de gamla moderatväljarna och säkert också hos Reinfeldt som säkert plågas av svettiga drömmar i vargtimman.

Det ligger mycket sanning i detta. Jag tror Reinfeldt såg Miljöpartiet som framtida samarbetspartners i massinvandringsfrågan och förmodligen också som alternativa regeringsmedarbetare. Nu har MP totaldissat Moderaterna, och vad har egentligen Moderaterna fått ut av sitt samarbete med MP? Gratis sjukvård till illegala invandrare och en total anstormning av somalier som kommer äta sönder den svenska välfärdsstaten vilket är en politik som knappast har stöd bland moderata väljare. Att göra upp med Miljöpartiet var nog Reinfeldts största blunder som statsminister, även om hororna i Mediasverige knappast kommer att erkänna det.

Citat:
Är det rimligt att etikettera SD som ”hatets kolportör”? Nej, knappast. SD vill, tillsammans med halva befolkningen, kraftigt minska invandringen till Sverige. Oavsett vad man tycker i denna fråga är det väl fullt legitimt och demokratiskt oklanderligt att inta en sådan ståndpunkt. En ståndpunkt som inte har något med hat att göra vare sig mot enskilda eller kollektiv.

Sett med dessa glasögon är det alliansen med Reinfeldt i spetsen som är extrem, inte SD.

Det det att vara mer tydlig än så här?

Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Nu ser jag inte SD som superextrema men det är klart att man inte ska behöva samarbeta med partier även om dom är inröstade i riksdagen.

Självklart inte. Frågan är bara på vilka grunder som man väljer att inte samarbeta. Hedengren totalsågar ju Reinfeldts motiv till häxjakten på Åkesson, vilket säger mer om Reinfeldt som person än om SD:s politik.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Hedengren är ingen nolla heller, utan var en ganska tung spelare i näringslivet under sin aktiva karriär. Mycket trevlig läsning, låter som en senior Flashbackare ungefär.

T o m Djursholms-baronerna tar avstånd från dåren Nero Reinfeldt.

Med tanke på i vilken riktning som Kejsar Nero har lett Sverige så kommer knappast missnöjet att minska framöver. Ju fler personer av Hedengrens dignitet som börjar säga ifrån, desto lättare kommer det bli för folk i allmänhet att ta avstånd från kejsaren utan kläder, förstånd och verklighetsuppfattning.
Senast redigerad av LostGeneral 2013-07-07 kl. 15:31. Anledning: Glömde länken
Citera
2013-07-07, 15:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Det kommer bli en lång vandring för dessa människor som lekt godhetsapostlar, de som verkligen trott på att de kan frånsäga sig det svenska folkets gemenskap och vår historia för att bilda ett mångkulturellt dito där araber, negrer, zigenare, muslimer av olika sort, osv, skall samsas och bilda en stark gemenskap, allt under godhetsapostlarnas fromma ledning.
Jag tror att denna nya trend med blattar som går emot sina "puppet masters" kommer att skapa väldigt stor förvirring & oreda bland postmodernisterna. -"Det var ju inte så här det skulle gå, vi skulle ju sitta kvar i toppen & styra alla dessa konflikter som vi själva har skapat"-

Lite som om Guran plötsligt fattar att han själv kan sy sig en liten blå pyjamas, bosätta sig i dödskallegrottan & styra över Bandarerna. Utan att behöva gå omvägen med att ha den vite Fantomen som överhuvud. Inte konstigt att Fantomen blir förvirrad.

Det blir nog en ökad förskrivning av psykofarmaka som får lösa problemen med den kognitiva dissonans som blir följden när dom postmoderna marxisterna finner sig utkonkurrerade av sina egna skyddslingar. Eller så får dom söka sig till alkoholens lugnande inverkan.

Hur som helst så blir ju stridslinjerna tydligare inom mediakriget. Det faktum att det inte längre är vita medelklassmänniskor som pratar om "rättvisa", utan istället blattar som öppet kräver att få en större del av den kaka som vi Svenskar producerar, kommer att förändra samhällsklimatet avsevärt.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2013-07-07 kl. 15:32.
Citera
2013-07-07, 15:33
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

jag är homo och androgyn

/Vit ung man

Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Med tanke på hur lyriska kommentarerna är kan vi inom kort med fog börja tala om "anti-vit agenda" utan att ens vara sarkastiska. De här extremisternas våta dröm verkar vara att få lägga sina söta vita huvuden på stupstocken för att offras på mångkulturens altare som avskräckande exempel.

Vilka härliga människor!
Fast nu är det nog inte så många av dessa "goda" och "toleranta" vitingar som är så där alldeles väldigt intresserade av att ge upp just sina egna positioner och privilegier, men andra vitingar måste naturligtvis solidariskt ta sitt ansvar. "Samhället" måste ta sitt ansvar!

Som Mona Sahlin sa om SSU-rapporten "Fyra nyanser av vitt":
"Titeln till rapporten säger ju vad man egentligen borde göra: att inte se bristen på så kallat utländska... svenskar i SSU och partiet som ett problem, utan att vi, den vita majoriteten, är så många. Och det är vi som måste förstå att vi är problemet, och vi måste förändra vårt sätt att vara."
[4:13]
[ http://www.youtube.com/watch?v=XRDyvvAYhMs ]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in