2013-06-24, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Jag måste ta upp en artikel här som förmodligen är sommaren stora intellektuella bottennapp. Jag tror det var Kulturmarxist som först uppmärksammade den i journalistikforumet.

Med idioter som dessa behövs ingen opposition.

http://www.dn.se/debatt/starkare-mot...pa-invandrare/

Lite sköna citat ur artikeln.

Författarnas förmåga att förstå liknelser och metaforer verkar ytterst begränsad. Sverige stannar bokstavligen upp om det inte finns invandrare i transportsektorn
Sen tyckts det som om dessa puckon menar att det bara var invandrare som byggde Sverige. Alla svenskar satt lugnt och stilla i sina små röda hus av Falurödfärg medan invandrarna jobbade häcken av sig för att bygga folkhemmet åt oss

Artikeln är skriven av Michael Karlsson (docent) och Nujin Tasci från Södertörn (no need to say moore).

Södertörns Högskola. Där har jag gått 3 terminer. Sen slutade jag och bytte upp mig. Fan va dåligt det var.
Citera
2013-06-24, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Artikelförfattarna har helt rätt. En riktigt bra motberättelse är precis vad som behövs för att få det här landet fötter igen. Det kan göra underverk.

Ja, det behövs en verklighetsförankrad, tvärr faktabaserad artikel för att slå hål på myterna.

These Are The Hands That Built ..Sweden: http://www.youtube.com/watch?v=9iN-GZ3cKJI

Dom vill så gärna försök få oss att tro att vi har en lång tradition av mångkultur och att det var alla andra som byggde landet.

The more you try, the less you will suceed!
Citera
2013-06-24, 23:51
Medlem
StuGs avatar
Rörande hur de famlar efter en "motberättelse". Utanför Södertörn och konstruktivistiska seminarerum utspelar sig nämligen något som kallas verkligheten.
Ingen, snart inte ens förnumstiga DN-läsande folkpartister, är intresserade av deras eventuella berättelser.
Citera
2013-06-25, 08:43
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Rörande hur de famlar efter en "motberättelse". Utanför Södertörn och konstruktivistiska seminarerum utspelar sig nämligen något som kallas verkligheten.

Ingen, snart inte ens förnumstiga DN-läsande folkpartister, är intresserade av deras eventuella berättelser.
Detta är kärnan i kulturkampen: vad för slags berättelse vill vi ska gälla? Vilken berättelse om Sverige vill vi som kritiserar mångkulturismen visa upp?

PK-eliten gör vad de kan med sina berättelser om flyktingar och drabbade människor -- människor som kommit utifrån. Med lite bändning och vridning drar de sedan in de européer som den svenska stormakten kallade in, som skottar och holländare.

Men detta är dödfött. Sverige är svenskt -- vi tog det från inlandsisen. Sverige har byggts av ett nordgermanskt folk kallat svioner, omnämnt av Tactius i hans geografiska översikt "Germania". Att förneka att vi härstammar från dem är bisarrt. Dessa svioner blev ju senare svear, givande namn åt Svea rike, med ellision lika med Sverige.

Vi är ett germanskt folk. Samgermanska legender som den om Sigurd Fafnesbane finns belagd i Sverige genom Ramsundsristningen i Eskilstuna. Där återges i bilder, ristade i sten, sagan om hur Sigurd får sitt svärd och dödar draken Fafne. Detta är Sverige, detta är det folk som levde här: germaner som berättade legender. Vi har levt vidare genom medeltiden med Ynglingaätten som den första ätten sveakungar. Och högmedeltiden såg en sådan som Birger Jarl, som gav staten stadga med lag och svärd. Och vi frigjorde oss från dansk hegemoni med Gustav Vasa som upprorsledare.

Vi har haft vår stormaktstid då vi försvarade oss mot aggression. In i vår tid har svenska vapen talat och spelat roll, som med Svenska Frivilligkårens insats i Finland 1940.

Jag menar, inget ont om invandrare. Men berättelsen om Sverige är till helt dominerande del skriven av etniska svenskar. Den som förnekar det förnekar alla dessa berättelser som jag här länkar till. Jag har skrivit dem själv och de finns på min blogg, ifall ni undrar. En hel svensk historik har jag lagt upp med kapitel från hedenhös till våra dagar. Du finner en innehållsförteckning här: genuint svenska berättelser berättade av en svensk, son till svenska bönder och landsbygdsbor.

Det om historien. Men vad med dagens svenska berättelser då? Motberättelser från oss som vantrivs i mångkulturen? Jag kan berätta dem också. Som att grundlagen säger inte att Sverige är mångkulturellt. Det är en myt. Denna mytkrossning är en anti-PK motberättelse kan man säga. Och Sverige av idag har 7 miljoner etniska svenskar och integrererade européer samt någon dryg miljon icke-europeiska invandrare; det är mycket men majoriteten är betryggande solid åt det germanska hållet. Och kulturen i Sverige vilar på traditionell grund. Mando Diaos senaste platta där man tolkar Fröding är ett exempel. Eurovision, med sin danska etta och norska tvåa, tycks mig också vara populärkultur som går i traditionell riktning.

Adjö mångkultur, godmorgon Sverige. Svensken lyfter sitt huvud fritt. Han är, trots 30 års PK-propaganda, ännu intresserad av de genuint svenska berättelserna. Det visar inte minst Herman Lindqvists "Historien om Sverige" som i tio band på 1990-talet etablerade det traditionella bilden av ett svenskt Sverige, byggt av svenskar.
Citera
2013-06-25, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Johan Westerholm med sin blogg Mitt i steget har nämnts ett flertal gånger i denna tråd, se sökning här:
https://www.flashback.org/sok/Westerholm?t=1423112

Han är en ovanligt klarsynt sosse och drar gärna fram frågor som andra sossar duckar för.
I ett inlägg skriver han om hur arvet efter Mona Sahlin lägger en våt filt över viktiga frågor inom S, frågor som inte får diskuteras och som istället ömmar och skaver när de inte får något utlopp.
Han börjar med att kommentera Expos rapport om Svenskarnas parti, som alla Flashbackläsare känner till har blivit ytterst aktiva den senaste tiden och som definitivt siktar emot att bli det ledande etnonationalistiska partiet i Sverige.
Han kommenterar också de hittills relativt resultatlösa försöken att kontra SvP och SD.s framgångar med moteld på internet via sajter som Interasistmen och Slutpixlat (den senare visste jag inte ens om att den fanns, så stor var den framgången!).

http://mitt-i-steget.blogspot.se/201...-en-spade.html

Ovanligt klarsynt. Jag tolkar det som att debatten börjar bli rumsren nu. Ensamma kvar står C och MP som inte vågar prata om det.

Man hoppas att SD gör en ovanligt bra slutspurt och landar på 15+. Så kan ollonskallen avgå.
Citera
2013-06-25, 16:34
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Johan Westerholm med sin blogg Mitt i steget har nämnts ett flertal gånger i denna tråd, se sökning här:
https://www.flashback.org/sok/Westerholm?t=1423112

Han är en ovanligt klarsynt sosse och drar gärna fram frågor som andra sossar duckar för.
I ett inlägg skriver han om hur arvet efter Mona Sahlin lägger en våt filt över viktiga frågor inom S, frågor som inte får diskuteras och som istället ömmar och skaver när de inte får något utlopp.
Han börjar med att kommentera Expos rapport om Svenskarnas parti, som alla Flashbackläsare känner till har blivit ytterst aktiva den senaste tiden och som definitivt siktar emot att bli det ledande etnonationalistiska partiet i Sverige.
Han kommenterar också de hittills relativt resultatlösa försöken att kontra SvP och SD.s framgångar med moteld på internet via sajter som Interasistmen och Slutpixlat (den senare visste jag inte ens om att den fanns, så stor var den framgången!).

http://mitt-i-steget.blogspot.se/201...-en-spade.html

Intressant. Jag tror det kommer att visa sig mer och mer tydligt framöver vilken enorm politisk tabbe det var att göra Mona Sahlin till partiledare och statsministerkandidat. Det finns knappast någon svensk politiker som så tydligt personifierar inkompetens, hyckleri och mångkulturvurmande, alltså allting som folk inte vill se hos en politiker.

Som jag uppfattar blogg inlägget så håller SvP på att ena de rörelser som står till höger om SD i invandrarfrågan. Om dom lyckas moppa upp många sådana personer så kan dom nog få visst inflytande på lokal nivå. Det kommer såklart skapa stora problem för etablerade partier att handskas med, vilket kommer att leda till ökad polarisering i samhället.

Jag har heller aldrig hört talas om slutpixlat tidigare, och efter att ha kollat på den sidan är det ju ganska uppenbart varför den inte lockar läsare. Dagisnivån är ju tämligen dominerande på sidan.

Intressant SS-tema tillsammans med Hera Lamppu Maduro. Det känns lite fel liksom...

http://2.bp.blogspot.com/-3veGwEJmgb...AP+hatsajt.jpg
Citera
2013-06-25, 17:05
Bannlyst
Citat:
Intressant. Jag tror det kommer att visa sig mer och mer tydligt framöver vilken enorm politisk tabbe det var att göra Mona Sahlin till partiledare och statsministerkandidat. Det finns knappast någon svensk politiker som så tydligt personifierar inkompetens, hyckleri och mångkulturvurmande, alltså allting som folk inte vill se hos en politiker.

Som jag uppfattar blogg inlägget så håller SvP på att ena de rörelser som står till höger om SD i invandrarfrågan. Om dom lyckas moppa upp många sådana personer så kan dom nog få visst inflytande på lokal nivå. Det kommer såklart skapa stora problem för etablerade partier att handskas med, vilket kommer att leda till ökad polarisering i samhället.

Jag har heller aldrig hört talas om slutpixlat tidigare, och efter att ha kollat på den sidan är det ju ganska uppenbart varför den inte lockar läsare. Dagisnivån är ju tämligen dominerande på sidan.

Intressant SS-tema tillsammans med Hera Lamppu Maduro. Det känns lite fel liksom...

http://2.bp.blogspot.com/-3veGwEJmgb...AP+hatsajt.jpg

Vilken värdelös sajt. Inte konstigt de kommer att gå under.
Citera
2013-06-25, 17:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Exakt den uppfattningen har jag fått när jag snackar med dom gamla gubb-sossar jag träffar på i småbåtshamna, skjutbanor & liknande. Ingen av dessa livstidssossar har något till övers för Sahlin.
Valet av henne var en katastrof för S som det kommer att ta många år att reparera.
Citera
2013-06-25, 21:43
Moderator
Siegfrids avatar
Botkyrka har gett upp svenskan, undervisningen sker på arabiska och svenska samtidigt.
Dessutom bussar man arabiska nyanlända elever till skolor med färre nyanlända och fler svenska elever.
En förövning för de illegala barn som nu ska börja gå i skolan.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bu...la_8290538.svd
Citera
2013-06-26, 00:19
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det var ett bra inlägg av Dagerlind vad gäller både innehåll och tonfall. Många svenskar, inte bara självutnämnda invandringskritiker, delar den uppfattning som Dagerlind beskriver, men det är sällan som den formuleras i offentliga ord. Alltså: svenskar har byggt ett av världens mest framgångsrika samhällen, och detta har möjliggjorts av typiska svenska egenskaper som lojalitet, hederlighet, arbetsvilja, solidaritet med gruppen, långsiktig planeringsförmåga, osv. Detta är en storartad bedrift som många svenskar med rätta är stolta över. Riksdagspolitiker och MSM-journalister tycks dock förakta denna insats och anstränger sig att klassa ned den, av okända skäl.

I andra delar av världen kan vi se hur etniska grupper, trots en stark egen identitet, gång på gång misslyckas med att bygga upp fungerande, humana samhällen, och istället hamnar i "allas krig mot alla", brutal egoism och ändlösa hämndspiraler. Vad gäller statsbildning, teknologi, utbildning, jämlikhet ligger dessa etniska grupper--araber i Mellanöstern och Nordafrika, negrer i stort sett hela Afrika--långt efter, och det lilla man har kommer på import från väst. Det finns inga tecken på att dessa folk någonsin kommer att bygga fungerande, högutvecklade samhällen.

Det blir därför också självklart att människor från dessa områden hamnar helt offside i det högutvecklade Sverige. De har i princip inget att erbjuda som Sverige behöver utom möjligen lite exotiska maträtter, och västerländska värderingar och prioriteringar är helt främmande för dem. Att massimportera folk från sämre utvecklade samhällen är (naturligtvis) en direkt skadlig verksamhet.

Om de blå myrorna byggt en stor och fin stack där alla får föda och myrstigarna löper på ett effektivt sätt, och de gröna myrorna byggt en hopplöst kaotisk stack där myrorna slåss om födan och ingen anstränger sig för att förbättra stacken, vad händer när man tar 10000 gröna myror och sätter in dem bland de 100.000 blå myrorna?

Svaret finns överallt runt oss. Utom i mainstream-media, förstås.

Den utomeuropeiska invandringen är ett uppenbart misstag av historiska proportioner, som riskerar att skada Sverige permanent. Vakna upp!

Ett fint inlägg och informativt. Man kan inte placera andra myror, gräshoppor eller sandödlor i myrstacken utan att förstöra vad myrorna har byggt upp. Jag har ofta tänkt på mångkulturen som en spark i den harmoniska myrstacken där man hjälper varandra för att man är av samma sort. Den mångkulturella sparken förstör och svenskarna vet varken ut eller in. Vem har gjort fel, vad var det som hände. Man har fram tills nu aldrig riktigt brytt sig om att ta reda på vad är det som förstör det som har tagit oss så många år att bygga upp. Istället börjar svenskarna precis som myrorna att snällt försöka bygga upp det söndersparkade samhället tills nästa mångkulturella spark kommer.

Det behöver inte ens vara en medveten spark från mångkulturen, deras blotta existens skapar en tillräckligt hård samhällsförstörande spark. Men myrorna lär sig också, det går till en viss gräns sen ser man till att ta tag i problemet innan gräshoppan eller sandödlan sparkar till igen.
Citera
2013-06-26, 01:34
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Botkyrka har gett upp svenskan, undervisningen sker på arabiska och svenska samtidigt.
Dessutom bussar man arabiska nyanlända elever till skolor med färre nyanlända och fler svenska elever.

Nio elever och två lärare.

En satsning få svenska barn upplever.

"Läraren Roger Tillberg gestikulerar och artikulerar överdrivet, samtidigt som han långsamt beskriver det svenska skolsystemet. Efter en stund tar kollegan Aida Zayat över och drar samma sak på arabiska – men betydligt snabbare.

De nio eleverna i klassen på Falkebergsskolan kom till Sverige för tre–fyra månader sedan, majoriteten från Syrien."

Inget ont om de syriska barnen men det skär sig nog för fler än mig när fördelningen av skattepengar är så tydlig i massmedia.
Citera
2013-06-26, 09:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Botkyrka har usel ekonomi. Kan tänka mig att ett äldreboende eller förskola får skrotas pga det här. Eller föresten, det har redan hänt. Kommunledningen oroar sig dessutom för att skattekraften sjunker stadigt och man har stora låneskulder. Kommunen ska nästa år skriva ned sin ekonomi ännu mer och allt fler kommer att varslas och sägas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in