Citat:

Det må vara att den så kallade "eliten" har satt en peststämpel på Flashback. Men jag tror inte Cwejman, eller någon annan etablissemangsfigur, får någon karriärmässig backlash på grund av medverkan här. Snarare är detta ett tecken på vart samhällsdebatten är på väg. Man kan medverka både här och där. Har man integritet påverkas inte det av var man är med.Alldeles oaktat åsikterna i en i övrigt mycket intressant diskussion så skall Adam Cwejman ha respekt för att han söker sig till lejonets kula för att dryfta de idéer som här torgförs, trots den som sagt ofta aggressiva antisemitism som florerar. Men även den är ju en del av idéernas smältdegel - om än osmaklig - så det må ju vara hänt. Han gör det hursomhelst rakryggat och intellektuellt stringent, så all heder för detta. 
Cwejman är ju inte heller journalist utan får vad jag vet lön från Timbro, där taket är högre och den intellektuella friheten något större (även om de mer renläriga FB-iterna säkert inte håller med) än det i övrigt bedrövliga medialandskapet där redan mycket små steg ur ledet straffas enligt nordkoreanskt mode.

Cwejman är ju inte heller journalist utan får vad jag vet lön från Timbro, där taket är högre och den intellektuella friheten något större (även om de mer renläriga FB-iterna säkert inte håller med) än det i övrigt bedrövliga medialandskapet där redan mycket små steg ur ledet straffas enligt nordkoreanskt mode.
Jag är ingen etablissemangsfigur. Men jag är öppen med min identitet, både som etnisk svensk och privatperson. Och jag har policyn: tala med alla, debattera allt öppet. Jag medverkar i alla möjliga sammanhang och det är bara bra för samtalet och min egen profil.
OnT: debatten går framåt, nationaldagen har firats och i de breda lagren är denna dag etablerad som en helgdag, en dag då vi svenskar firar det traditionella Sverige. Det må vara att midsommar är en mer "naturlig" dag för traditionell svenskhet. Men 6 juni som helgdag har börjat sätta sig i de breda folklagren. Någonstans såg jag länkat ett firande i Västsverige med Soundtrack-sångaren Ebbot i blå kaftan, som en karolinsk prästrock, sjungande sina låtar med kör och passande komp. Och på gatan här i Härnösand såg jag denna dag en guldmetallic Impala '64 med svenska flaggan på bakluckan. Präktigt.
- - -
Nationaldagen har i media i år inte direkt angripts, vad jag kunnat se. Herman Lindqvist sa ju förra året: "Sluta kräkas på vår nationaldag". Och han har i år, mer eller mindre, blivit bönhörd.
Mediakriget om mångkulturen går framåt. Våren har varit intensiv. Husby och Megafonen har visat oss vad mångkultur är: brinnande bilar och våld. Men förutom det har min sida vunnit segrar, med sedant som Henrik Arnstads självmål och Arnstberg-Sandelins massiva "Invandring och mörkläggning", som sålt över förväntan.
Hela mångkulturkriget 2009-2013 visar att samhällsklimatet håller på att svänga. Det ser man i mina sammanfattningar av dessa år, i denna tråd, som jag la upp tidigare i år. Den som vill läsa hela krönikan, med dess händelser från 2009 och framåt, uppmanas gå hit för 2009-2010-skedet, och för 2011- och 2012-händelserna hit, och för resten av 2012 och 2013 (till och med mars) hit.