2013-04-15, 20:15
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Ja, om vi har himla tur så ligger det och jäser en islamist-gate i vart och vartannat parti.

Mustafa gick till S
Kaplan gick till Mp
Waberi gick till M
Aldebe gick till C
Benaouda gick till F!

Det här blir bara bättre och bättre!

Det som är så glädjande är att någon lösning vid förhandlingsbordet inte finns idag med tanke på mittfåreislams totala oförenlighet med sjuklöverns och medias "värdegrunder". Standardursäkten att det finns extremister i alla religioner är knappast gångbar efter det visat sig vilken ull Omar Mustafa och liknande "moderata muslimer" är av. Inbördeskriget verkar oundvikligt nu.

Hoppas Jimmie Åkesson har popcorn hemma och dryckjom på kylning nu....
Senast redigerad av Drozd 2013-04-15 kl. 20:19.
Citera
2013-04-15, 20:51
Medlem
Vindhlers avatar
När man inte trodde det kunde bll bättre så dyker det upp ett 70-tal musslor utanför S-högkvarter i en demonstration för Mustafa:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/st...fa_8089198.svd

Citat:
”Det är en katastrof det som har hänt”. Israa Abdali var en av dem som vid 17-tiden protesterade utanför S-partikansli i centrala Stockholm. Hon menade att det socialdemokratiska partiet har tappat både förtroende och potentiella väljare på den gångna veckans debatt om Islamiska förbundets Omar Mustafa som nu lämnat sina uppdrag för partiet.

Själv följer jag Fula Gubbens råd och unnar mig att känna glädje över den politiska utvecklingen för en gångs skull, dock äter jag pistagenötter istället för popcorn.
Senast redigerad av Vindhler 2013-04-15 kl. 20:57.
Citera
2013-04-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mjo. Tyvärr är det väl så att den interna splittringen inom (S) i Omar-frågan hindrar partiet från att "pass the buck" vidare till moderaterna/Waberi, vilket såssarna garanterat gjort om man kunnat. Det räcker inte med media; som jag alltid påpekar så blir såna här saker effektiva först när politiska makthavare uttalar sig, antingen inom fienden eller inom det egna partiet.

Måderaterna kanske klarar sig nu, men en potentiell Waberi-gate kommer att ligga och sjuda under ytan ända fram till valet. Det ska vi se till att den gör.

Det är inte just för sekunden det behöver ske. Vi för se hur utfallet blir när det kommer till nomineringsprocesserna. Vågar man inom M ha Waberi på valbar plats efter Mustafa-affären, eller sker det omplaceringar?
Senast redigerad av Urarva 2013-04-15 kl. 21:12.
Citera
2013-04-15, 20:57
Medlem
Francos avatar
Ge mig ett exempel på där mångkulturen är av godo. Du kan inte, för det finns inte. Punkt slut.
Citera
2013-04-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Ja, om vi har himla tur så ligger det och jäser en islamist-gate i vart och vartannat parti.

Mustafa gick till S
Kaplan gick till Mp
Waberi gick till M
Aldebe gick till C
Benaouda gick till F!

Säkert har jag missat några. Gemensamt för dem alla är att de tillhör det ledande skiktet kring Södermalmsmoskén. Antingen är det synnerligen högt i tak vad gäller tolkningen av politisk islam på Södermalm eller så pågår en solklar infiltration av Sveriges partier.

Edit: vill minnas att C faktiskt tog tag i det i sin linda och puttade fru Aldebe från valbar plats. Var inte han transan involverad i detta på nåt vis?

Aldebe-offensiven dödades nog av Åkesson genom denna debatt: http://www.youtube.com/watch?v=02Rtsda6j9k

På vissa sätt är Mustafa-affären en logisk efterföljare till denna debatt.
Citera
2013-04-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Precis. Detta kan vara första steget i en sådan process, som kan visa sig minst lika viktig som när S på 80-talet förlorade väljare till det då nybildade Miljöpartiet, vilket blev betydelsefullt på sikt. Det kan leda till uppkomsten av ett nytt muslimskt parti, eller bara till att muslimerna i högre utsträckning slutar rösta, vilket S skulle förlora mest på. Men man skulle förlora ännu mer på om arbetarna går till Alliansen eller till SD.

Litet av detta tycks vara det som vankas just nu, även om uttalandena givetvis är i affekt och hinner svalna litet tills i september 2014.

Citat:
”Det är en katastrof det som har hänt”. Israa Abdali var en av dem som vid 17-tiden protesterade utanför S-partikansli i centrala Stockholm. Hon menade att det socialdemokratiska partiet har tappat både förtroende och potentiella väljare på den gångna veckans debatt om Islamiska förbundets Omar Mustafa som nu lämnat sina uppdrag för partiet.

– Jag kommer inte att rösta på Socialdemokraterna. Det har jag gjort tidigare år, förklarade Israa Abdali.

Excellent...
Citera
2013-04-15, 21:30
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Gott folk....*träffsäker och rolig text*... Och mitt bland rasmassorna: Kondom-Anna Ardin.

Dessa är stora dagar vi lever i.

*puff puff*

Aaah, skrattade så jag fick ont i magen!

Ja, har sossarna tagit fan i båten får de ro så svetten lackar...

Nån mer som hörde på Helle Klein (ob. Expojudisk ledarskibent tillika låtsaskristen "präst") i Studio Ett idag? Hon var lack på sina kreatursdumma sossegojer som inte fattat nåt av någonting. Särskilt den blåsta shiksan Veronika Palm.
Citera
2013-04-15, 21:31
Medlem
Citat:
Litet av detta tycks vara det som vankas just nu, även om uttalandena givetvis är i affekt och hinner svalna litet tills i september 2014.

Excellent...

Är det alltså Moderaterna som nu blir det nya muslim-partiet? Det hoppas jag verkligen, så ser vi hur länge de giriga moderaterna orkar hålla uppe PK fernissan efter nattliga manglingar med muslimska företrädare som kräver än mer bidrag och särlagstiftning. Men Reinfeldt älskar ju muslimer och Islam så det ska säkert gå bra.

För övrigt håller jag med de föregående talarna, det är mycket nu som är ren parodi. Har de varken självrespekt eller intelligens inom intelligentian? Man är fullständigt galna, nu har man på aktuellt
just försökt skapa ett ångerdrev mot dem som krävde korten på bordet vad gällde Omars åsikter och dem som slutligen tvingade honom att välja sida. Den som till slut fick hålla i yxan blev är ju dock en av de största och vidrigaste muslimkramaren av dem alla, Veronica Palm. Hon kommer ha många sömnlösa nätter Vart män än vänder sig händer sällsamma och underbara saker.

Edit: Och nu rapporterar de från publicistdebatten på aktuellt, om "konsensuselit", finns den, frågar de och kommunisten Esbati svarar hehe Härligt härligt
Senast redigerad av Fnysington 2013-04-15 kl. 21:42.
Citera
2013-04-15, 21:35
Medlem
Bengrots avatar
Citat:

Excellent...
Excellent??? De kommer att rösta på extrempartiet MP istället, är det bättre?
Citera
2013-04-15, 21:36
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är det alltså Moderaterna som nu blir det nya muslim-partiet? Det hoppas jag verkligen, så ser vi hur länge de giriga modetaerna orkar hålla uppe PK fernissan efter nattliga manglingar med muslimska företrädare som kräver än mer bidrag och särlagstiftning. Men Reinfeldt älskar ju muslimer och Islam så det ska säkert gå bra.

Moderaterna har ju dessutom en större "silent majority" ute i stugorna och kommunerna som i anden inte hoppat på Reinfeltds globalisprojekt och som, kan man förmoda, besitter större intellektuellt kapital än Löfvéns kadrar.
Kanske tålamodet tar slut? Börjar ju redan knaka i vissa kommuner.
Citera
2013-04-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot

Javisst! På kort sikt. Det splittrar MP från S, och gör M oroliga när MP stärks och de bli allt svårare att samarbeta med. På längre sikt är allt som försvagar S bra för Sverige.
Citera
2013-04-15, 22:00
Medlem
MenOfLowMoralFibres avatar
Om det visar sig vara islamistslödder som försökt spränga folk i luften i Boston så kommer det förmodligen vara OM-gates fel i morgon... Men de har ju en hel del andra nötter i USA så man vet ju inte.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ex...on_8089282.svd

Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot

Nej, de kommer rösta på V eftersom de gillar bidrag. MP är minimalt parti i arabghettona långt efter V. HBTQ-falangen är starkare i MP än i något annat parti. Det passar knappast islamisterna som handsken.

MP är verkligen arketypen för ett white mans burden innerstadsparti. Inte ens muslimerna är så korkade att de röstar på ett parti som kan rasera den svenska ekonomin på tio sekunder. De vill ha bidrag över lång tid framöver, det får man inte med nedlagd industri och höjda energiskatter.
Senast redigerad av MenOfLowMoralFibre 2013-04-15 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in