2013-04-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Jo, det är klart, men det är en fullständig verklighetsfrämmande och rent korkad analys SD gör, att de genom att sparka på sin egen grundstomme och fundament skulle kunna locka till sig andra väljare, dessa så kallade "mittenväljare". SD saknar förståelse för att "mittenväljare" är just "mittenväljare" eftersom de är mänskliga konformister och gruppmänniskor som röstar efter social tillhörighet, inte efter en politisk-rationell konsekvensanalys eller något annat. De röstar på S eller M för att det är bekvämt att göra det, eftersom de då passar in i sin sociala omgivning. De behöver inte för någon (inte ens sig själva) rättfärdiga sitt val av parti eftersom det alltid finns människor i deras närhet som har gjort samma val, alltså behöver de aldrig känna sig ensamma. Dessa väljare kommer enbart byta parti när någon säger till dem att byta parti, såsom auktoriteter som Jan Helin eller Peter Wolodarski i DN. DN fungerar som ett signum för att man tillhör medelklassen, och folk läser den enbart för att verka som om de "hänger med" och är "bildade" för sin omgivning när de diskuterar det senaste som stått i DN. Det är en totalt felaktig analys som SD gör,, istället för att sparka på Fria Tider och Mats Dagerlind skulle de så klart arbetat för att sparka dessa enfaldiga "mittenväljare" till den fria medians informationskanaler där de kan få sig nya perspektiv på tillvaron och "händelser" i Sverige, varefter de hade funnit en ny gemenskap som de kunnat ansluta till och därefter tagit steget till att rösta på SD.

Det här är ett genomtänkt resonemang och jag förstår vad du vill säga. Men jag ser två svaga punkter i din polemik.

1. Det finns distinkta ideologiska skillnader mellan Sverigedemokraterna och Fria Tider, även om jag är den förste att medge att FT gör en del jävligt, jävligt bra publiceringar. Det är alltså inte oproblematiskt för SD att sätta sig i samma båt. Bland annat handlar det om synen på homosexuella.

2. Du zombieförklarar en stor grupp människor, vilket är ett lika stort misstag som när mainstreampersoner extremiststämplar alla med nationalistiska åsikter. Du förfaller till ett von oben-perspektiv som ingår i en bekväm världsbild vars kontenta är att folk röstar som medieauktoriteter säger åt dem (William Pierce, någon?). Om vi Sverigevänliga vill nå fler människor med vårt budskap bör vi istället respektera och försöka förstå dem, och möta dem där de är. Det är så man kommunicerar framgångsrikt. Din självbild tycks vara att du förstår hur ett stort antal personer fungerar på ett djupare plan, och frågan är om detta inte bör ses som hybris. I vilket fall är det en naiv föreställning.

Om SD:s strategi är idiotisk eller den rätta vet jag inte, så jag avvaktar och ser.

/SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-04-09 kl. 23:03.
Citera
2013-04-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Det här är ett genomtänkt resonemang och jag förstår vad du vill säga. Men jag ser två svaga punkter i din polemik.

1. Det finns distinkta ideologiska skillnader mellan Sverigedemokraterna och Fria Tider, även om jag är den förste att medge att FT gör en del jävligt, jävligt bra publiceringar. Det är alltså inte oproblematiskt för SD att sätta sig i samma båt. Bland annat handlar det om synen på homosexuella.

2. Du zombieförklarar en stor grupp människor, vilket är ett lika stort misstag som när mainstreampersoner extremiststämplar alla med nationalistiska åsikter. Du förfaller till ett von oben-perspektiv som ingår i en bekväm världsbild vars kontenta är att folk röstar som medieauktoriteter säger åt dem (William Pierce, någon?). Om vi Sverigevänliga vill nå fler människor med vårt budskap bör vi istället respektera och försöka förstå dem, och möta dem där de är. Det är så man kommunicerar framgångsrikt. Din självbild tycks vara att du förstår hur ett stort antal personer fungerar på ett djupare plan, och frågan är om detta inte bör ses som hybris. I vilket fall är det en naiv föreställning.

Om SD:s strategi är idiotisk eller den rätta vet jag inte, så jag avvaktar och ser.

/SD-trollet

Jag ska inte föra den här OT-diskussionen längre, bara påpeka att hela ledargarnityret inom sossarna på nittiotalet bestod av före detta bindgalna marxist-leninister. Det var inte en jävel som brydde sig om att partisekreteraren var gammal stalinist och riksdagens talman (s) en stollig folkmordsförnekare.
Citera
2013-04-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag ska inte föra den här OT-diskussionen längre, bara påpeka att hela ledargarnityret inom sossarna på nittiotalet bestod av före detta bindgalna marxist-leninister. Det var inte en jävel som brydde sig om att partisekreteraren var gammal stalinist och riksdagens talman (s) en stollig folkmordsförnekare.

Vilket jag inte heller borde göra, egentligen. Men ett tänkvärt påpekande, hur som helst.

/SD-trollet
Citera
2013-04-10, 14:31
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg som huvudsakligen berör Fria Tider flyttade till tråden om densamma:
https://www.flashback.org/t1073029
Fortsätt gärna den diskussionen där.
/Mod.
Citera
2013-04-10, 14:55
Medlem
Pandelumes avatar
Otroligt vad de ligger i nu, antirasisterna. Det gäller att hålla showen igång:

Citat:
Ursprungligen postat av DN

Författaren Jonas Hassen Khemiri startar en skrivarskola för papperslösa tillsammans med Flyktinggruppernas och asylkommittéernas riksråd, FARR, uppger SR Kulturnytt.

Enligt Kulturnytt är syftet att ge personer som lever eller har levt som papperslösa en chans att i skrift få berätta om sina upplevelser, både journalistiskt och skönlitterärt.

FARR kommer, tillsammans med författaren Jonas Hassen Khemiri, att öppna en workshop och därmed ge papperslösa möjligheten att utnyttja sin rätt till press- och yttrandefrihet

http://www.dn.se/kultur-noje/skrivar...or-papperslosa

Ett smart drag av MSM för att hålla strömmen av antirasistiskt nyhetsmaterial vid liv. Det gäller väl bara att inte ta i för mycket, glöm inte att "the light that burns twice as bright burns half as long..." (Blade Runner).
Citera
2013-04-10, 15:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume

Ett smart drag av MSM för att hålla strömmen av antirasistiskt nyhetsmaterial vid liv. Det gäller väl bara att inte ta i för mycket, glöm inte att "the light that burns twice as bright burns half as long..." (Blade Runner).
Då är det väl bara för REVA-poliserna att kolla litegrann var Khemiri håller hus.
Citera
2013-04-10, 16:52
Medlem
lampross avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av DN

Författaren Jonas Hassen Khemiri startar en skrivarskola för papperslösa tillsammans med Flyktinggruppernas och asylkommittéernas riksråd, FARR, uppger SR Kulturnytt.

Enligt Kulturnytt är syftet att ge personer som lever eller har levt som papperslösa en chans att i skrift få berätta om sina upplevelser, både journalistiskt och skönlitterärt.

FARR kommer, tillsammans med författaren Jonas Hassen Khemiri, att öppna en workshop och därmed ge papperslösa möjligheten att utnyttja sin rätt till press- och yttrandefrihet

Jaha, vad ska man likna detta drag vid...? Jag tycker det liknar Tysklands sista drag våren 1945, när fienden stod vid rikets gränser och man kallade in gamla gubbar och pojkar under fanorna.

Papperslösa kommer att i skrift berätta om sina upplevelser... Propagandamässigt är värdet i dessa texter mycket liten. Det hela har endast värde som event. Man försöker ge medialt spin åt en icke-händelse, försöker få den att framstå som En Stor Seger i Mediakriget om Mångkulturen.

Horder av papperslösa som ska Berätta Om Hur Jobbigt Det Är Att Vara Illegal... Är detta nyheter som batikvänstern värms av...? Nåja, våren är inte slut än, kanske har Wolodarski och gänget något annat Wunderwaffe på gång.
Citera
2013-04-10, 17:17
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det är kanske Khemiris nästa drag för att "blåsa svennar". Men, en befolkning blir så småningom immun mot att dränkas av berättelser och bilder av elände, elände, elände igen och igen och igen...

Citat:
Journalism analysts argue that the media has caused widespread compassion fatigue in society by saturating newspapers and news shows with often decontextualized images and stories of tragedy and suffering. This has caused the public to become cynical, or become resistant to helping people who are suffering. ...

An early use of the term was in a 1981 US document on immigration policy./wikipedia

Det verkar som om de svenska mångkulturevangelisterna underskattar fenomenet compassion fatigue. Här är ett osannolikt förmanande och folkuppfostrande program från SR.

Citat:
Har vi slutat bry oss om förtryck, flyktingkatastrofer och krig långt borta? Det är många år sen svenskarna demonstrerade i tusental på gatorna, betyder det brist på utrikespolitiskt engagemang? Eller tar vår solidaritet bara sig nya uttryck? Om SMS-aktivism, Syrienprotester och korpfotboll. Och om vad som hänt med ambitionen att vara en moralisk stormakt.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5494330

Ett par axplock ang. compassion fatigue:

http://alienrants.blogspot.co.uk/200...n-fatigue.html

http://www.relevantmagazine.com/reje...assion-fatigue

"Our best hope for dealing with compassion fatigue is to remember that God is our source. If we try to cope with all of the frustration and disappointment in our own strength and power, we are probably bound to fail and become discouragement’s next victim. We need to experience God’s heart and God’s strength if we are to avoid compassion burnout. If we are plugged into our own power supply, we are sure to experience compassion fatigue. We need to get plugged into God, the eternal source of wisdom, strength, joy, perspective and compassion."

Det är inte säkert, att det i längden funkar lika bra att vara "plugged into" ersatz- och pseudoreligionen allamänschorslikavärde.
Citera
2013-04-10, 17:17
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros

Papperslösa kommer att i skrift berätta om sina upplevelser... Propagandamässigt är värdet i dessa texter mycket liten. Det hela har endast värde som event. Man försöker ge medialt spin åt en icke-händelse, försöker få den att framstå som En Stor Seger i Mediakriget om Mångkulturen.

Horder av papperslösa som ska Berätta Om Hur Jobbigt Det Är Att Vara Illegal... Är detta nyheter som batikvänstern värms av...? Nåja, våren är inte slut än, kanske har Wolodarski och gänget något annat Wunderwaffe på gång.

Man kan inte utesluta att berättelserna skrivs av Khemiri själv. Han är ju bra på gnäll. Dessutom har han ju sagt att han vill "lura svennar".
Citera
2013-04-10, 18:25
Medlem
Norska journalisters syn på svensk invandringsdebatt, SD, svenska medier, rasism-debatten och så vidare.. http://www.aftenposten.no/meninger/F...l#.UWWP2VcfjXU
http://www.aftenposten.no/meninger/k...l#.UWWQ2VcfjXW

Intressant läsning. Men våra kära grannar verkar, samtidigt som dom skrattar åt oss, också förundras över vad som händer i det här landet.
Citera
2013-04-10, 18:34
Medlem
KonservAktivs avatar
Citat:

Skrivarskola för papperslösa

Hur skall de kunna skriva ner något om de är papperslösa.... (f'låt var bara tvungen )

Smart drag, nja knappast, lär ju inte övertyga fler än de riktigt troende i PK-sekten att mala på i samma hjulspår. Fast vi kan hoppas på att någon troende kanske blir övermätt och börjar tvivla på tramset.
Citera
2013-04-10, 21:16
Medlem
Carin "muslimsk helgdag" Jämtin ljuger på det där till intet förpliktigande sättet
Citat:
Ursprungligen postat av Carin Jämtin
- Han ska ge uttryck för våra värderingar och jag antar att han gör det, eftersom han sedan tidigare är aktiv i partiet, och vi ska fortsätta jobba tillsammans i partistyrelsen, säger Jämtin.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-...fa_8070596.svd

...och Omar Mustafa ljuger på det där sättet han lärt sig går hem i Sverige. Han får med ordet värdegrund och uttrycket "jobbar med frågorna".
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Mustafa
- Jag kan inte nog betona mitt avståndstagande från alla antisemitiska yttringar, all hets mot folkgrupp och kollektiva beskyllningar av den judiska gruppen som jag kopplats till. Det strider mot min och Islamiska förbundets värdegrund, säger han till TT.

Mustafa hänvisar till att man har bjudit in hundratals personer med olika inriktningar för debatt och dialog genom åren, men att man måste göra det noggrannare i fortsättningen.

- Om det uppfattas som legitimering av antisemitism är det mycket beklagligt och vi behöver se över hur vi jobbar med de här frågorna framöver och hur vi distanserar oss från sådana typer av uttryck.

- Jag tror på dialog även med personer jag inte håller med, men om det ska ske måste det ske mycket professionellt och varsamt, säger Omar Mustafa.

Muslimer, islam, utlänningar, homosexuella, kvinnor, judar.... det är inte lätt att hantera värdehierarkin för vare sig islamister, journalister, politiker eller den gemene invandrarapologeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in