2024-07-29, 23:08
Medlem
Droidlifes avatar
Det finns ingen väg framkomlig för att "deala" med nuvarande elit annat än via "kraft".

Du måste storma in igenom dörren och slå ner dem med ett tillhygge. Utrota deras habitat. Ta ifrån dem alla tillgångar. Raka dem och piska dem nerför avenyn. Omvälva hela deras ekonomiska system. Smacka en tydlig symbol på deras rockslag. Hålla dem ifrån allt inflytande.

En "elit" skall inte "kanske får vara med lite" och producera en film där det förklaras att pojke och flicka "ligger på ett spektrum".
De skall stoppas.
Storma in i deras studio och ta kameran och annan utrustning ifrån dem.
Bish bash bosh, sorted.
Citera
2024-07-29, 23:12
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Kan till viss del hålla med, men det är inte så dagens väst fungerar. Frågan är hur man ändrar det, om det ens går längre eller om man ska beväpna sig.

Jag tror inte att det kommer någon förändring förens magar går tomma. Så vi har en framtid inför oss där bemedlade människor i allt högre grad kommer dra sig tillbaka bortom stängsel och andra försvarsmekanismer, medans de kanske söker efter "frälsning" genom livsförlängande metoder eller AI grejer.
Citera
2024-07-29, 23:20
Medlem
Droidlifes avatar
Folk har en förteställning om att media är rapportörer.
Denna tråeden bygger på analyserandet av "micro movements" inom mediasfären, och det är väl kul.
Men det betyder egentligen ingenting. Media är frälset. En mediaperson i Stockholm är...lite bättre...än vad du är.
I många fall snackar vi om en NPC som har nått "escape velocity" ifrån sin bonnaort, och nu befinner sig I Stockholm. De kommer vara lojala till zeitgiest. De kommer hyperventilera över klimatet och "bigotry2 och sexism och annat. Storstäderna, med sådant som NYC som främsta exempel, är som vampyrer som suger upp självar ifrån omgivningen och gör dem till villiga konkubiner för allting globohomo.
Citera
2024-07-29, 23:35
Medlem
Droidlifes avatar
Rörande "mitt prat om kraft och våld", betänk detta också.
I världen så har du ständigt diverse krigszoner förekommande, och i nuläget så har du en krigszon där Israel ageras som svin, och FLATTENS habitatet för människor. Kvinnor och barn dör i drivor, men det har ingen riktig "impact" på oss, eller hur?

Nästa artikel handlar om "smashed potatoes med parmesan". Värsta sommar-rätten!

Men om jag skriver att eliten måste rensas ut med våld, så är det lite apart och skribenter här drabbas av "the ick".

But nigga..............

Power players i världen DÖDAR HELA TIDEN!
FOLK DÖR I DRIVOR!
BARN SUFFOKEJTAR UNDER RASMASWSORNA.....

Det är för att hard core "elites" fatar det jag säger, och de har föga moral hållande dem tillbaka eftersom de är judar, vilkas relihgion är väldigt "lös och ledig" vad gäller moral.

En kristen person kanske tyngs eller till och med plågas av moral ocuh second guessing. För en jude finns ingenting sådant. Hela deras omvärld är en dödlig fiende, och allt de kan göra för att bekämpa denne är av godo. Det finns ingen "synd2 eller någon ide om ett "helvete". Juden är HELT FRI gällande sådant. Så det finns three sixty maneuverability för en yid, moraliskt. Det är därför de är sådana as.

Men hey! Vänta!
En vit pojke säger "eat the rich!"
Det går emot ...uuuhhh,,,vår moral.
Vi kan alla minnas Jesus och hans gärning...yada yada

How about NEJ!?
How about THORS FUCKING HAMMER on your ass!?
How about our ancestors smiling as we neck heebs with blood splattering in our face!?
Citera
2024-07-30, 09:59
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Vilken tidsgräns sätter du innan "imperialister" blir "nationer"? Räcker 75 år?
Irrelevant fråga enligt mig.
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Du verkar inte förstå nånting. Du drar likhetstecken mellan Israel och Sverige. Då blir jag tvungen att vara övertydlig så att du verkligen förstår hur fel du har.

Om Sverige varit Israel så hade svenskar begått folkmord och bedrivit etnisk rensning för att tömma Skåne på skåningar och sen fyllt på med svenskar som kommit hit från andra världsdelar och låtit dessa svenskar bosätta sig i de fördrivna skåningarnas hus. Om det bott kvar några skåningar i husen hade regeringen i Stockholm beordrat militären göra gryningsräder och jagat iväg "packet" till Själland som vid det laget förvandlats till ett koncentrationsläger med några miljoner statslösa skåningar.

För att öka svenskens lebensraum hade Sverige bombat kulturminnesmärken i Danmark, Finland och Norge för att ingen jävel i Norden ska känna sig lugn.

Eftersom missnöjet över svenskars behandling av skåningar jäst i alla åldrar bland skåningar hade militären haft skånska barn som måltavlor. De små blonda och blåögde lintottarna växer ju en dag upp och blir skånska terrorister som vill ha sitt landskap tillbaka. Bästa sättet att stoppa återväxten av framtida presumtiva skånska terrorister är att mörda dom medan dom fortfarande är barn. Ifall omvärlden protesterat mot Sveriges behandling av skåningar hade militären fyrat av en eller två missiler mot en fotbollsplan på finskt område som ockuperades av Sverige där samiska barn lekte. För att ytterligare strö salt i såren på samerna som nu var skogstokiga över att svensk militär slaktat 20-30 barn hade ÖB gått ut med en presskommunike att norska befrielserörelsen var de skyldiga. Inte svensk militär. Tji fick alla som pekade finger mot Sverige!

It never happened

Nu vet du, jag och alla andra som läser det här inlägget att Sverige aldrig behandlat skåningar, samer, finnar eller danskar på det här viset. Men förstår du nu varför du inte kan jämställa Israel med något annat land?

I bibeln står det "öga för öga, tand för tand". Det kan tolkas som att övervåld inte får användas som vedergällning. Likaså står det nåt om att "vända andra kinden till". Det är väl den strategin svensk polis använder mot invandrarungarna som Israel skyfflat hit.

Förstår du nu hur fel det är att jämföra Israel med Sverige och säja att vi är likadana?
Håller inte alls med din historiebeskrivning.
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Man kan dra det ett steg längre. Om Sverige varit Israel så hade vi lagt en del av statsbudgeten på att muta samtliga mutbara kongressledamöter i USAs båda kamrar för att säkerställa att USA lägger in sitt veto mot samtliga resolutioner i FNs Säkerhetsråd som fördömer det svenska folkmordet på skåningar.

För att säkerställa att alla kongressledamöter är på vår sida hade vi lagt extra mycket pengar på att besegra icke-mutbara kandidater i valen.

Vi hade dessutom sett till att USA hade skickat bistånd till Sverige som hade täckt våra kostnader för mutor till deras politiker och vapen för att fördriva skåningarna.

(Det var den här typen av hypotetiska resonemang som fick Magnus Stenlund sparkad från SwebbTV.)
Som sagt, historiebeskrivningen är ju helt fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
OK, ställer upp på det. Men fråga dig vilka som ställt till det i Sverige från ca 1970 med förändrad demografi som följd med växande muslimska medborgarskap bl a och mest
Och beakta vilken oerhörd påverkan MSM i Sverige haft/har på riksdagen sedan händelsevis Palmes uppdykande med sitt osvenska narrativ i svensk politik och svenska samhället.

Lite "löjligt" talas det sedan länge i Media om Media som den tredje statsmakten i Sverige och mediekonsumenter, svennen/svennan, drar på läpparna när de hör/läser det, och menar att nu tar väll MSM allt i för att skänka sig själva en betydelse för den politiska samhällsutvecklingen de naturligtvis inte har.
Det är precis det MSM (Bonnier och Bonniers följa John i svenska media) räknat med och de har räknat rätt och de aktar det. "Vi har säkrat svennen/svennan i vår bubbla" Sedan några decennier tillbaka

F ö, någon som noterar - vågar jag? - "vålnaden" B Westerbergs spöklika analys om svensk migration/demografi i harnesk mot SD, och många många andra svenskar som röstar på andra partier, i sitt husorgan DN i förra veckan? DN är den enda kanal som för gammal vänskaps skull släpper in den slitna färghandlarsonen från Södertälje... den tidens Södertälje skall tilläggas.
Du har helt rätt i att många judar I Sverige och väst, inte minst judar I media och judiska mediepampar helt klart har drivit på för mångkultur, massinvandring och islam.

De verkar vara anywheres som skiter i länderna de bor i och deras befolkningar, Soros är ju ett praktexempel och i Sverige har vi Rosenberg men det finns ju ännu fler ickejudar som Keir Starmer och Carl Bildt som är exakt likadana men dessa globalistjudar liksom ickejudiska globalister hatar ju även Israel!

Men ni är ju själva så förblindade av judehat att om inte media i klartext skriver att judarna och Israel bör utplånas så står de på Israels sida, ni är som fiskarna som inte märker att ni är omgivna av vatten och märker inte hur tydligt all MSM står på muslimernas sida mot Israel på samma sätt som vänsterextremister inte märker hur vänstervridet svt mm är.
Citera
2024-07-30, 12:31
Medlem
baggebo1s avatar
Men ni är ju själva så förblindade av judehat att om inte media i klartext skriver att judarna och Israel bör utplånas så står de på Israels sida, ni är som fiskarna som inte märker att ni är omgivna av vatten och märker inte hur tydligt all MSM står på muslimernas sida mot Israel på samma sätt som vänsterextremister inte märker hur vänstervridet svt mm är.

Det här är den typen av sinnesjukdom man lever bland idag. Vi har en situationen där alla svenska mainstreamsajter låter som extrema israeliska propagandaorgan. Alltid passiv form när palestinier dör, aldrig någon förövare. När judarna begår false-flag attacker och mördar druzer som häromdagen så skriver de om "massaker" - från Hezbollah!

Sajter mer till höger är ännu blodtörstigare, ännu mer sinnessjukt projudiska. Men så jävla sjuka är de här Israeldårarna att de ändå kör nån sorts "buhu det är så synd om oss för alla är så propalestinska". De lever i en total tvärtomvärld. Inte en "ja de verkar lite förvirrade"-värld utan en "absoluta motsatsen till verkligheten"-värld.

Jag förstår inte varför så många fortfarande tycker att det är lämpligt att samtala med de här typerna.
Senast redigerad av baggebo1 2024-07-30 kl. 12:35.
Citera
2024-07-30, 15:01
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Det här är den typen av sinnesjukdom man lever bland idag. Vi har en situationen där alla svenska mainstreamsajter låter som extrema israeliska propagandaorgan. Alltid passiv form när palestinier dör, aldrig någon förövare. När judarna begår false-flag attacker och mördar druzer som häromdagen så skriver de om "massaker" - från Hezbollah!

Sajter mer till höger är ännu blodtörstigare, ännu mer sinnessjukt projudiska. Men så jävla sjuka är de här Israeldårarna att de ändå kör nån sorts "buhu det är så synd om oss för alla är så propalestinska". De lever i en total tvärtomvärld. Inte en "ja de verkar lite förvirrade"-värld utan en "absoluta motsatsen till verkligheten"-värld.

Jag förstår inte varför så många fortfarande tycker att det är lämpligt att samtala med de här typerna.
Tack för att du har vänligheten att bevisa min poäng, det är lustigt hur ni i tokvänstern och tokhögern är så rörande eniga om att det är så extra synd om araber i synnerhet och muslimer i allmänhet att just de ska ha specialrättigheter.

Sovjet tog en stor bit av finland och fördrev en halv miljon karelare som fick bli internflyktingar i finland, det var bara för dem att bita ihop och gilla läget. De har inte fått ett eget fn-organ som slåss för deras rätt att få tillbaka sitt land, deras barn räknades inte som flyktingar och varken ni i tokvänstern eller tokhögern gråter för dem.

Det finns många andra sådana exempel som ni skiter i, sudettyskarna är bara ett sådant.

Israelerna fördrev inte ens någon utan det var arabländerna som uppmanade de få araber som bodde där att evakuera från området den korta tid som kriget skulle ta, när segern var vunnen mot judarna skulle de återvända. Istället led arabländerna ett förnedrande nederlag och resten är historia.

Allt detta är dock för mig en bisak, det viktiga för mig är att skicka iväg alla kaosande araber och muslimer från Sverige, vi ska inte ha med dessa folk och länder att göra eller ha affärer med.

Ut bara ut, alla svenska palestinakramare får gärna följa med på fraktfartygen för jag vill ha tillbaka mitt land där tjejer kan lifta mitt i natten och tanter kan gå med hunden där de vill utan att få hunden ihjälsparkad. Jag vill inte ha grillande hucklefamiljer på badstranden eller böneutrop. Ut bara ut härifrån!
Senast redigerad av orrtupp 2024-07-30 kl. 15:05.
Citera
2024-07-30, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Tack för att du har vänligheten att bevisa min poäng, det är lustigt hur ni i tokvänstern och tokhögern är så rörande eniga om att det är så extra synd om araber i synnerhet och muslimer i allmänhet att just de ska ha specialrättigheter.

Sovjet tog en stor bit av finland och fördrev en halv miljon karelare som fick bli internflyktingar i finland, det var bara för dem att bita ihop och gilla läget. De har inte fått ett eget fn-organ som slåss för deras rätt att få tillbaka sitt land, deras barn räknades inte som flyktingar och varken ni i tokvänstern eller tokhögern gråter för dem.

Det finns många andra sådana exempel som ni skiter i, sudettyskarna är bara ett sådant.

Israelerna fördrev inte ens någon utan det var arabländerna som uppmanade de få araber som bodde där att evakuera från området den korta tid som kriget skulle ta, när segern var vunnen mot judarna skulle de återvända. Istället led arabländerna ett förnedrande nederlag och resten är historia.

Allt detta är dock för mig en bisak, det viktiga för mig är att skicka iväg alla kaosande araber och muslimer från Sverige, vi ska inte ha med dessa folk och länder att göra eller ha affärer med.

Ut bara ut, alla svenska palestinakramare får gärna följa med på fraktfartygen för jag vill ha tillbaka mitt land där tjejer kan lifta mitt i natten och tanter kan gå med hunden där de vill utan att få hunden ihjälsparkad. Jag vill inte ha grillande hucklefamiljer på badstranden eller böneutrop. Ut bara ut härifrån!
Är nog många som delar din vision av ett svenskt Sverige. Det bisarra ligger i att kombinera den här tankegången med stöd för Israel, ett land som helst skulle vilja rensa hela Mellanöstern på Amalek och skicka dem till Europa.
Citera
2024-07-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Man kan givetvis diskutera om något är rätt eller fel. Det är inte ekvivalent med att sortera andra människor i goda människor eller dåliga människor utifrån deras åsikter. Det senare är analogt med hur fanatiskt troende indelar andra människor i troende/goda människor resp. syndare/dåliga människor.

Det saknas en diskussion om hur västvärlden bör hantera utpressning, när människoliv (andras liv eller det egna livet) används som ett utpressningsverktyg.

Det tog lång tid innan svenska politiker och myndigheter slutade att falla undan för utpressningen med de s.k. apatiska barnen.

Jag startade en tråd: "Alltför många migranter bedriver utpressning med sina egna liv som insats. De försätter sig medvetet i sjönöd på Medelhavet och i Engelska kanalen. Frontex och brittiska myndigheter måste skrinlägga ambitionen att "rädda liv" under dessa omständigheter dvs upphöra med att belöna denna självförvållade livsfara. Flygkapningar upphörde inte förrän regeringar sa "Vi förhandlar inte med kidnappare!" På samma sätt måste Europas länder nu säga "Vi undsätter inte personer, som medvetet har försatt sig i sjönöd."

Anser du, att Europas länder självfallet måste fortsätta att "rädda liv" = falla undan för den här utpressningen? Vi vet ju båda, att alternativet att skicka tillbaka migranterna till ursprungsländerna eller till det land, som båtresan startade från, det alternativet finns i praktiken inte.

Vad gör människor onda eller gör att de har moraliskt fel om inte deras åsikter? Om en människa inte visar sin dåliga karaktär genom att raljera över döda eller lägga ned själ och hjärta för att försvara en främmande makts brott och framgångar på det egna landets bekostnad, vilka kriterier finns kvar?

Du och GreffueAntonius moraliserar över att moralisera; ni har normlösheten som norm. Det är den sortens "kyliga och timida själar" (för att tala med Theodore Roosevelt) som står svarslösa inför moraliska anspråk från "vänstern" eller migranter, eftersom ni inte har egna; det blir en evig defensiv mot alla krav, en ensidig förhandling om vad som är rätt och fel.

Att stötta eller ens tiga om Israels brott är dålig karma för svensk folkrätt, vilket är moraliskt klandervärt. Vilken kombination av försåtlighet, svaghet, svalhet eller dumhet som är förklaring, är sekundärt till behovet att krypa till korset.
Senast redigerad av oyto 2024-07-30 kl. 18:25.
Citera
2024-07-30, 18:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vad gör människor onda eller gör att de har moraliskt fel om inte deras åsikter? Om en människa inte visar sin dåliga karaktär genom att raljera över döda eller lägga ned själ och hjärta för att försvara en främmande makts brott och framgångar på det egna landets bekostnad, vilka kriterier finns kvar?

Du och GreffueAntonius moraliserar över att moralisera; ni har normlösheten som norm. Det är den sortens "kyliga och timida själar" (för att tala med Theodore Roosevelt) som står svarslösa inför moraliska anspråk från "vänstern" eller migranter, eftersom ni inte har egna; det blir en evig defensiv mot alla krav, en ensidig förhandling om vad som är rätt och fel.

Att stötta eller ens tiga om Israels brott är dålig karma för svensk folkrätt, vilket är moraliskt klandervärt. Vilken kombination av försåtlighet, svaghet, svalhet eller dumhet som är förklaring, är sekundärt till behovet att krypa till korset.

Du svarade inte på frågan, om Europas länder ska fortsätta med att falla undan, när migranter bedriver utpressning med sina egna liv som insats. Migranter försätter sig medvetet i sjönöd på Medelhavet och i Engelska kanalen. Frontex och brittiska myndigheter anser det överordnat att "rädda liv" och belönar därmed denna självförvållade livsfara. Anser du, att Europas länder ska fortsätta att undsätta personer, som *medvetet* försätter sig i sjönöd och därmed falla undan för den här utpressningen - på Europas bekostnad?

Vi vet ju båda, att alternativet att skicka tillbaka migranterna till ursprungsländerna eller till det land, som båtresan startade från, det alternativet finns i praktiken inte.
Citera
2024-07-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du svarade inte på frågan, om Europas länder ska fortsätta med att falla undan, när migranter bedriver utpressning med sina egna liv som insats. Migranter försätter sig medvetet i sjönöd på Medelhavet och i Engelska kanalen. Frontex och brittiska myndigheter anser det överordnat att "rädda liv" och belönar därmed denna självförvållade livsfara. Anser du, att Europas länder ska fortsätta att undsätta personer, som *medvetet* försätter sig i sjönöd och därmed falla undan för den här utpressningen - på Europas bekostnad?

Vi vet ju båda, att alternativet att skicka tillbaka migranterna till ursprungsländerna eller till det land, som båtresan startade från, det alternativet finns i praktiken inte.

Som jag skrev är den här typen av moraliska dilemman omöjliga att hantera utan att resonera kring rätt och fel och i det här fallet göra det du tycker är chockerande; sortera människor efter om de gör rätt eller fel. Moralisera, fördöma.

Men hur menar du att detta hänger ihop med det vi diskuterade?
Citera
2024-07-30, 19:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Som jag skrev är den här typen av moraliska dilemman omöjliga att hantera utan att resonera kring rätt och fel och i det här fallet göra det du tycker är chockerande; sortera människor efter om de gör rätt eller fel. Moralisera, fördöma.

Men hur menar du att detta hänger ihop med det vi diskuterade?

Det är ett annat exempel (än Hamas) på utpressning, där människoliv (andras liv eller det egna livet) används som ett utpressningsverktyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in