Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Jag ska tills vidare anta att ditt inlägg är ironiskt. Och i så fall på pricken.
Nu är jag för lat för att kolla om detta verkligen har skrivits.
Så jag litar blint på dig.
Jag gissar att du också är ironisk.
Jag ser precis som andra i tråden att Judiskhet och Judisk Diaspora inte är helt okomplicerad för respektive land som dom befinner sig i, i en historisk kontext.
Då jag vet att folk lätt glömmer generation för generation så har jag otroligt svårt att se att Antisemitism som den uttrycker sig är kontextlös.
För så långt sträcker sig sällan det kollektiva minnet.
Däremot kan ju folk inse att folk hatat judar förr, just för att det faktiskt troligen ligger någonting i det och då ser och hämtar inspiration ur gamla eller rentav uråldriga Jude-skildringar och därmed ser likheter och identifierar sig med endel av dessa skildringar.
Sen kan jag förstå att Judar generellt inte har med ovanstående problemformulering att göra då dom är ett folk precis som alla andra folk även Svenskar, (fast prominenta Judar inte erkänner Svenskar som ett eget etniskt folkslag utan likt Barbara Spectre mfl hoppas på vår utplåning genom massinvandring.)
Det är väl just dubbelmoralen från framförallt globalistjudar som gett upphov till mängder av inlägg och diskussioner i den här tråden.
Vill man förenkla och dumma ner allt till ett Nazistiskt flockbeteende så är man nog rätt Kontextlös.
Kontextlöshet finns på alla fronter och är upphov till en väldig massa hat.
Även hos Judar som hatar "vita människor".
Det är inte bra att Hata Människor.
Ps. länka gärna till texten.