Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Min raljerande, målande, stil var nu inte för att påstå saker om andra - jag erkänner att det finns många vägar att komma fram till samma eller liknande ståndpunkter. Utan för att ställa fram på torget resultatet av min, medges, begränsade insikt. Som "ett" sätt att se på saker och som en inspiration för andra.
Kort: Jag kan se judisk identitetspolitisk koordination i världen. Jag tror att den delvis beror på en het önskan att få vara med i en judisk konspiration. Jag anser det bortkastat att ägna den någon uppmärksamhet, därför att den lever av uppmärksamhet. Och för att den är en energitjuv.
Say for be said. Missaid. From now say for be missaid.
Denna förklaring vänder mycket riktigt på orsaksordningen och känns inte så lite
ad hoc för att motivera en på förhand bestämd känsloattityd.
Det är ju samma sorts omvända tänkande som applicerats på invandringskritik tidigare:
"Om inte rasisterna hyste sådana fördomar om att invandrarkillar är kriminella, så skulle invandrarkillarna inte drivas in i kriminalitet!" "Om bara rasisterna inte raserade tilliten i samhället genom att misstänkliggöra invandrares solidaritet, så skulle invandrarna inte agera osolidariskt och tilliten förbli intakt trots invandringen!"
Dessutom har tesen fel mål: Det väsentliga är inte judisk identitetspolitik, utan en balanserande svensk/kristet amerikansk/majoritetseuropeisk identitetspolitik, vilken måste vara normerande: det duger inte att sätta sionism över nationalism, att agera nyttig idiot, att sälja ut det egna kollektivet. Det måste kosta att svika.
Att skrotade tanketabun och sammanhållning från majoritetsbefolkningarnas sida, kommer att leda till en förskjuten nyttokalkyl för andra gruppers beteende, är alltså sekundärt till att sprida en korrekt uppfattning om att kollektivets betydelse i alla sammanhang: ensam är inte stark. Även Akilles måste sova, som Hobbes skrev.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Den tankefiguren var inte med.
Vet inte vad som åsyftas med "alstret från senaste sommarolympiska året"?
Det är en m-y-c-k-e-t senkommen text.
Paulina Neuding verkar vara extremt försiktig betr. vad hon väljer att lyfta. Före regeringsskiftet 2022 fanns inte det importerade våldet och hatet mot den tidigare befolkningen (=kanonmaten) på kartan.
Det kom
nyligen upp i tråden att Neuding 2020 skrev om ungdomsrånen (i dagenssamhälle) mot företrädelsevis svenska ungdomar. Det var detta jag åsyftade med den olympiska referensen, en text var fjärde år är rimligen för lite.