Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Fel. Fel. Fel.
Jag har noterat att du tycker jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nix-registret
Simas påstående är magstarkt med tanke på allt som har kommit fram om rättsväsendet, kriminella nätverk i kommunstyrelser, ABF-skandalen, upplägg för att systematiskt svindla till sig välfärdspengar med mera. Det som har hänt verkar ju tvärtom vara att invandrarna har blivit integrerade. Tidigare var de ointegrerade, och då hade de inte alls samma ruljans på pengarna med tillhörande maktstrider. Idag är de integrerade - "skötsamma" - och därför har de helt andra institutionella möjligheter. Lösningen på "gängkriminaliteten", "klankriminaliteten" och liknande eufemismer måste ju vara att avskaffa integrationen helt och hållet. Släpp ingen djävul över bron.
Detta är viktigt. Invandrarna i andra och tredje generationen har blivit integrerade. Det förklarar också det ökande våldet. I och med att de över generationer har varit instängda i ghetton har de etablerat en egoistisk liberal våldsam hybridkultur som bevarar avarterna från hemlandet. Den svenska liberalens dröm är att invandrarna överger moskén för knark, alkohol och sex. Liberalerna har lyckats på det sättet - att fler av migranterna i någon generation blir gängmedlemmar och narkomaner. Detta sker parallellt med nyreligiositet hos muslimer och kristna. I Kanada har muslimska och kristna invandrare tydligen börjat protestera mot kanadensiska liberala HBTQ-politiken.
https://www.foxnews.com/media/muslim...t-kids-be-kids
I och med att eliterna vill förbjuda koranbränningar kan vi antagligen se en framtid där det också blir förbjudet att linda in koranen i HBTQ-flaggor. Å ena sidan måste tex. den kanadensiska statsministern Justin Trudeau hålla sig väl med de muslimska väljarna samtidigt som han måste hålla sig väl med HBTQ-väljare. Utöver det är liberal policy att muslimerna skall (hård)assimileras in i liberalism. Den liberala politiken i Kanada och Europa förfaller som ytterst planlös och apart. Liberalerna i Europa och Kanada kommer antagligen bli allt mer repressiva för att hålla ihop deras "mångkulturella" samhälle.
USA har i det här avseendet ett mycket bättre system för att husera muslimer, religiösa judar och kristna. Amerikanerna bryr sig inte om du har en privat skola som drivs av muslimer eller i USA mer vanligt ultra-ortodoxa judar som endast lär ut religion. Huruvida en privat skola är HBTQ-fientlig, "woke" eller mitt i mellan spelar inte så stor roll. Detta är också något jag finner så underligt. De svenska och kanadensiska liberalernas våta dröm är att göra Sverige och Kanada till ett "mini-Amerika". Våra liberaler verkar dock inte förstå hur USA faktiskt är och vad det är för mekanismer som håller det samman. Det finns till exempel ingen SFI i USA. Det tar drygt tre månader för en migrant att få jobb. Det tar sju år eller mer i Sverige.
Problemet för liberalerna i framförallt Sverige och andra europeiska stater är att de inte vill släppa taget. De vill ha social kontroll - men i det samhälle som liberalerna strävar mot är social kontroll en nära omöjlighet. Således - vi kan räkna med en mer repressiv stat i Europa och Kanada. USA kommer fortsätta med sitt våldsamma kaos vilket under omständigheterna förefaller en bättre väg än vad vi kommer få inom ett par decennier.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Frågan jag ställde handlade inte om Ukraina. Sannolikt var det inte del av Zelenskyjs valplattform, att en röst på honom var en röst för USA:s proxykrig. Du skriver vidare: "Konsekvensen är att Ukraina kanske upphör som nation men det är också ett val som ukrainarna har gjort".Det verkar som du och likasinnade anser, att väljarna "har röstat för" och "valt" den politik som en president/regering/regeringsparti implementerar, när de har blivit valda - även om det inte har nämnts i valplattformen eller varit någon fråga i valkampanjen. Om en svensk regering skulle meddela, att alla nyfödda gossebarn ska dräpas, så skulle du och likasinnade förmodligen hävda, att väljarna "har röstat för" och "valt" det. (Lite tillspetsat men du fattar ju vad jag menar.) Skulle du kunna utveckla hur du resonerar?
Du drar saken till sin spets för att belysa att jag har fel. Det är också korrekt att göra så. Du har en högst valid poäng. Jag skulle hävda att om en regering mörkar något och sedan kommer ut med att de skall dräpa alla förstfödda gossebarn skulle jag hävda att det är underligt att väljarna inte noterat detta innan de röstade på dem. Å andra sidan var det få som visste vad Hitler skulle ställa till med även när du justerar för efterkrigstidens historiebeskrivning. Detta är naturligtvis en teoretisk avvägning - vart går politikens alternativ väljarnas ansvar för politiken?
I Sveriges fall handlar det om generationer som konstant har röstat mot sina intressen och politiken är i många avseenden tillräckligt öppen för att du skall kunna dra slutsatser. Vi kan inte veta om Sverige skickar vapen till PKK (som Turkiet hävdar) eftersom det är hemlighetstämplat men vi vet att de kommer ta emot fler migranter givet deras historia. Det går inte att missa vad politikerna vill angående migrationspolitiken. De säger det rakt ut;
https://www.youtube.com/watch?v=HFpG...l=TV4Nyheterna
Senast i agenda gick en M-märkt kommunpolitiker ut och sade att invandringen skulle fortsätta mer eller mindre okontrollerat. Just när det kommer till invandringspolitik går det inte att missa vad politikerna vill och vad deras intention är. Men det är klart. Det finns också det vi inte kan läsa av i ett val så som vad som sker bakom den politiska debatten. Det blir inte bättre av att eliterna genom i princip samtliga institutioner arbetar mot samma mål. På grund av detta kan inte den enskilda väljaren alltid fatta ett korrekt beslut men just när det kommer till invandringspolitiken är det möjligt.
Det går inte att mörka konsekvenserna av den svenska invandringspolitiken. Det finns också många andra frågor där den politiska diskussionen till stora drag är öppen. Jag kan tycka att man inte bör frånskriva väljarna ansvar. Väljarna har ett delansvar för politiken. Om inte - underminerar vi själva poängen med "valdemokratins" legitimitet. Om vi inte litar på deras förmåga att välja. Varför har vi då valdemokrati överhuvudtaget?
Men det sagt håller jag ändå med dig och Oyoto att vi har en vänsterliberal skendemokrati men jag lägger inte allt ansvar på politikerna, eliterna, "samhället" och institutionerna. Jag lägger också en del av ansvaret på väljarna.
PS: Jag kände för att göra en hård poäng och var därför kategorisk angående väljarnas ansvar. Jag hoppas att jag är mer nyanserad ovan.