Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Det är ju svårt att veta vem som är vem, vilket vi som opponerar mot vilket ni här. Du är en liberal-någonting som opponerar dig mot något jag sagt, men håller med om något annat. Kanske har du missuppfattat något eller så reagerar du på inlärd reflex kring något du inte kan motivera varför. Tribalismen kickar i alla händelser in när svenskt särintresse kommer på tal, men det kanske beror på att du målar upp scenarior som jag inte kan ta ansvar för?
Du är förmodligen bara nojig som de flesta av er är.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
När jag å min sida drar (förhastade?) slutsatser om dig så blir jag förstås brydd över det där liberala (fri invandring som avlagd åsikt?), också signalorden "syltryggar" och "islam" och "rysk propaganda". Det för ju med sig associationer till ett helt åsiktspaket med NATO, mossig kontrajihadism och kanske viljan att skicka svenska grabbar till någon köttkvarn någonstans för att skydda andra intressen än svenska.
Mina åsikter är i grunden liberala, jag är inte L eller något annat parti, mer MS. Fri invandring är inte en grundbult inom liberalismen. Det som sker i dag, är till och med emot liberalismen. Fri rörlighet är inte fri invandring med fullständiga rättigheter var man vill. Det handlar om att kunna göra affärer i andra länder, inte kunna kräva medborgarskap. Men liberalismen bygger även på upplysningen, alltså vetenskapen och den säger att multikultur är dåligt. Riktigt dåligt.
Islam är nog den mest antidemokratiska och anti-liberala religionen i världen. Helt främmande för oss. Den är mot kultur och historia och vill radera ut alla sådant. I den finns bara en tradition, den muslimska och alla ska vara slavar under Gud. Det är därför de flesta muslimska länder är helt efter och inte kan skapa något alls.
Ryssen är förstås arvfienden historiskt, medan vänstern har bejakat dem. Vi stödde finnarna 1939, medan kommunisterna ställde sig på Sovjets sida mot oss och Finland. Nu gör vi likadant i Ukraina och nu står högern på ryssens sida, liksom kommunisterna förr och pissar på dem som dog för Finland och Sverige och det västerländska sättet att leva. De som står på ryssens sida, är förstås förrädare mot det svenska folket och landet, om man ska använda er egen vokabulär.
Ni är så puckade, så ni inte kan inse att alla inser att ni ljuger, när ni pratar om Nato. För Nato krigar förstås inte där, inte heller har Nato något narrativ. Det är bara något ryssarna påstår. Men eftersom du säger det och det uppenbart inte är sant, så du en total idiot som inte vet vad Nato är eller så ljuger du avsiktligt. För du kan förstås inte visa att det är så. Återigen visar du att du inte ser till svenskarna bästa, utan är bara en propagandamaskin för Ryssland.
Det finns förstås en anledning att judarna är världen mest framgångsrika folk och att ni är betydligt mindre framgångsrika än Jehovas vittnen. Ni tror ni sitter på nån hemlighet, men ni är förstås bara Putins springpojkar mot Sverige, som kommunisterna var förr.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Är du alltså mot specifikt svensk identitetspolitik eller all identitetspolitik, inklusive judisk? Jag fattar ju om en riktigt principfast liberal universalist skulle tycka att all etnisk lobbyism är suspekt - men så är väl nästan aldrig fallet i verkligheten? Oftast finns väl en oförsvarlig dubbelmoral där det samtidigt är halal med judisk ingruppsorganisation och haram med afrosvensk eller svensk identitetspolitik?
Och vad jag förstår är du mot återvandring? Kanske tycker du det är mer liberalt försvarbart med ett etniskt miljonproletariat i generationer som Gür förespråkar?
Jag är emot marxismen och därmed identitetspolitiken då den är direkt marxistisk. Liberalism handlar om individen, marxism om kollektivet. Multikultur är direkt skadligt för ett land, vilket allt visar. Det leder till etniska konflikter, upplopp, mer repressiva lagar och i slutändan diktatur för att hålla ihop landet, eller inbördeskrig.
Om vi tar woke, så vill många där utrota svenskar och driver hat mot dem. Alla vita ska utrotas, det är målet. Eftersom jag inte vill bli utrotad, är jag förstås emot det, marxismen och de narrativ som finns idag, Även den marxistiska feminismen då den vill utrota könen och därmed både kvinnor och män. Om du har förstått vad jag sagt finns det två vägar att gå i framtiden. Eftersom jag är liberal och för frihet, är ett val bättre än det andra, vilket även egentligen löser själva problemet.
Judarna har skapat en del av det här narrativen, men det är inte så enkelt att det är bara dom. Andra "filosofer" inom vänstern har även stått för en del. Däremot har judarna skapat de metoder man använder. Hur man förvränger sanningen och verkligheten och skapar alternativa sanningar och alternativa verkligheter. Postmodernismen.
Av någon konstig anledning är de flesta judar marxister, även de som tjänar pengar. Jag menar att det är något medfött eller har med kulturen att göra. Det har förstås aldrig gynnat judar ekonomiskt, att störta tsaren och införa bolsjevism. Möjligen fick de makt, men inga pengar och de flesta blev dödade av kommunismen, trots att de var de mest hängivna.
Ett litet enigma som jag inte förstår med dem.
Oavsett hatar många judar vita för förintelsen, men även att vi kan konkurrera med dem. De gillar egentligen inte oss och många är öppet rasister. Med vita här menas förstås olika germanska folk. Det är bara en postmodern omskrivning för att det inte ska bli för tydligt. Så där har de och ryssar faktiskt en gemensam fiende, för även ryssarna hatar oss och säger det öppet.