2022-08-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer

När det gäller Japan så kan jag igen inte låta bli att slå ett slag för skribenten Thorsten Pattberg som är djupt skeptisk till amerikansk dominans och kultur. Pattberg har bott i Kina och jobbat vid Pekings universitet och är numera bosatt i Japan - en fri man.

Jag är väl av den uppfattningen att Imperiets kärnland numera inte har något som man kan kalla kultur. Snarare så har de något som fungerar som ett högeffektivt lösningsmedel för att lösa upp kulturer.

Antikulturell lacknafta.
Citera
2022-08-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Bör svenskarna upphäva mångkulturbeslutet?

Patrik Engellau och de skribenter som skriver på Det Goda Samhället har ju gradvis blivit radikalare. Ett exempel kan tas från dagens text från Engellau där han efterlyser ett upphävande av mångkulturbeslutet. Passar bra för den debatt om skolan som pågår nu i tråder.

https://detgodasamhallet.com/2022/08...-2/#more-61271

Riksdagsbeslutet - mångkultursbeslutet - togs 1975, läser jag, och vidare att det då beslutades att invandrarna och minoriteterna skall ges möjlighet att välja i vilken mån de vill gå upp i en svensk kulturell identitet eller bibehålla och utveckla den ursprungliga identiteten. Besynnerliga formuleringar kan man tycka. Hur skulle man kunna hindra invandrare och minoriteter att hålla fast vid sin ursprungliga identitet om de så önskar? Men hur som helst, nu tyder ju det mesta på att vi går in i en flera år lång lågkonjunktur som man kan förmoda på lite sikt kommer tvinga fram ett viss mått av rationalism även bland politiker som kontrast till dagens partajande smarta tjejgäng. Invandrarna måste också hugga i för att hjälpa till när bidragspengarna blir dyra. Alternativ till Sverige finns alltid om inte skorna passar.
Citera
2022-08-25, 12:26
Medlem
En påverkanskampanj från Imperiet har stängts ned av Big Tech?

Märkliga saker händer nu.

Citat:
Meta, som äger Facebook och Instagram, och Twitter har stängt ner en rad konton som ägnade sig åt en påverkanskampanj riktad mot användare i Mellanöstern och Asien. Det uppger analysföretaget Graphika enligt Washington Post.

Syftet med kampanjen var att sprida och förespråka USA:s och dess allierades hållning i internationella politiska frågor, och vända användare emot Ryssland, Kina och Iran. Att en pro-västerländsk påverkanskampanj befinns bryta mot sociala medier-jättarnas regler och stängs ner är ytterst sällsynt.

Meta och Twitter ägnar stora resurser åt att komma åt främst ryska påverkansförsök på sina plattformar.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...a/ar-AA1149VO?

Spel för gallerierna eller äkta? Kursändring från Silicon Valey eller har aktörer som regeringar i diverse länder hört av sig till bolagen ifråga?

Frågorna är många, men klara svar är få ännu så länge.
Citera
2022-08-28, 17:13
Medlem
"De Rödgröna måste bytas ut" skriver Anna Dahlberg på ledarplats i Expressen den 27/8.
Nästa dag, alltså idag, varnas på samma plats för nazisternas hot mot vår "demokrati" efter att också Lööf sägs ha varit den "SD-anstrukne" mördarens mål i Visby.

Dessförinnan hade utrikesministern Linde föregått Expressen med några dagar och direkt anklagat SD för det - än så länge obevisade - planerade mordattentatet mot Lööf.
Linde hade så att säga bäddat för dagens ledare i Bonnier-avisan.

Frågan, vilken jag upprepar sedan minst 2 år tillbaka då jag väckte den för mig i alla fall, är vad Anna Dahlbergs skall gå om Zossarna vinner om 14 dagar?
Stanna hon på Expressen eller har hon äntligen fått nog?
Naturligtvis har tidningsägarna beordrat dagens ledare i Expressen. kommer chefen för ledarsidan på Expressen Anna Dahlberg mycket till korta i beslutsgången.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2022-08-28 kl. 17:22.
Citera
2022-08-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
"De Rödgröna måste bytas ut" skriver Anna Dahlberg på ledarplats i Expressen den 27/8.
Nästa dag, alltså idag, varnas på samma plats för nazisternas hot mot vår "demokrati" efter att också Lööf sägs ha varit den "SD-anstrukne" mördarens mål i Visby.

Dessförinnan hade utrikesministern Linde föregått Expressen med några dagar och direkt anklagat SD för det - än så länge obevisade - planerade mordattentatet mot Lööf.
Linde hade så att säga bäddat för dagens ledare i Bonnier-avisan.

Frågan, vilken jag upprepar sedan minst 2 år tillbaka då jag väckte den för mig i alla fall, är vad Anna Dahlbergs skall gå om Zossarna vinner om 14 dagar?
Stanna hon på Expressen eller har hon äntligen fått nog?
Naturligtvis har tidningsägarna beordrat dagens ledare i Expressen. kommer chefen för ledarsidan på Expressen Anna Dahlberg mycket till korta i beslutsgången.

Nu är det så att du länge sagt att Expressen skulle komma att propagera för fortsatt S-regering inför valet. Detta på grund av ägardirektiv. Det var naturligtvis helt och hållet påhittat. Totalt fel på alla punkter. Det blir lätt så när man huserar i fantasivärlden.

Det finns naturligtvis ingenting som tyder på att tidningsägarna beordrat någonting alls.

Här är ledaren du syftar på
https://www.expressen.se/ledare/hate...varta-baksida/

Citat:
och kvinna är Lööf extra utsatt för nynazisternas vitrioliska våldsfantasier

Vi känner igen en del av detta i Tråååden.

Citat:
Theodor Engström, har varit aktiv i nazistiska Nordiska motståndsrörelsen. Det är en miljö som genomsyras av idéer om hämnd på politiker och samhällsföreträdare, har forskaren Christer Mattson tidigare sagt till Expressen

Detta är samma sak som ansvarsdravlet som ibland återkommer i tråden. Richard Sörman på SD:s youtube-kanal Riks har också försökt och misslyckats med sådana narrativ.

Du sätter SD-anstrukne inom citatationsecken i ditt inlägg. Det förekommer inte i ledaren på Expressen.
Citera
2022-08-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
2014 drog Svenskt näringsliv och LO igång en förtäckt "gräsrotskampanj" inför valet för att få folk att inte rösta på SD. Kan någon minnas vad den hette? De hade en hemsida och material på Facebook och skrev några debattartiklar i DN om hur rika vi i Sverige blir av invandring osv. Dagen efter valet upphörde all aktivitet i den "gräsrotsrörelsen". Vad hette den? Har det dykt upp något liknande denna valrörelse?
År 2014 ville Svenskt Näringsliv fortfarande lönedumpa medan LO ville dra in röstboskap till S.

Inför valet 2018 började medlemmarna i Svenskt Näringsliv bli rädda för kriminaliteten och det hade visat sig att mycket av kompetensregnet bestod av oanställningsbara. LO ville inte att fler arbetare gick över till SD.

Följaktligen blev det ingen gemensam mediekampanj mot SD den valrörelsen och definitivt inte i den som är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Jag har inte orkat följa svensk politik på länge men ju närmare vi kommer valdagen desto mer säker börjar jag bli på att Kristersson kommer misslyckas ännu en gång.

Hur är detta möjligt? Oppositionen borde ha öppet mål när man ser samhällsutvecklingen.
Det verkar som om SD blir större än M, vilket är knäckande för den moderata självbilden. S har insett detta och ville att slutdebatten skulle ske mellan statsministern och Åkesson, men SvT sa nej då det är bara är Kristersson som teoretiskt kan samla ett regeringsalternativ. Fast Reinfeldts lärjunge vill inte leda en M+SD regering. Mentalt har han gett upp, precis som borgerligheten tidigare la sig platt under DÖ och JÖK.
Citera
2022-08-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anomalon
År 2014 ville Svenskt Näringsliv fortfarande lönedumpa medan LO ville dra in röstboskap till S.

Med Löfven och 2015 bestämde sig zossarna: migrationspolitiken skall bli vår räddning.
Zossarna insåg då att utan ett massivt intag av bidragsberoende framöver - de blir svenska medborgare i genomsnitt efter 5 år - är vi sålda för all tid.
Tacka för att nyanlända i sitt första val och valen därefter röstar på det mest kända bidragspartiet och i andra fall på det andra, kommunisterna. Det skulle jag också gjort, det skulle i stort sett alla göra i samma situationer. Dum vore man annars.

Det har kommit i runda tal 1 miljon under Löfvens 7 år. Det oerhört cyniska och blåljugande maktpartiet hävdar att Sverige har EU:s strängaste asylpolitik. De vill inte tala om alla andra sätt att få uppehållstillstånd i Sverige, anhöriginvandring och ett stort skämt till arbetskraftinvandring är två såna grunder.

100 000 nyanlända per år utslaget sett som kommit till Sverige och fått stanna på olika vis under Stefan Löfvens egid, är den obegripliga svenska statsministerns skörd. Fy fan vad zossarnas bakom kulissen tackar fånen de lyste fram och som inte betackade sig. Utan den miljon nyanlända som i stor majoritet är bidragsberoende idag (för att inte tala om alla de nyanlända som dessförinnan med olika skäl kommit till Sverige och fått uppehållstillstånd och asyl, men det är en annan historia) och som röstar i valet om knappt 2 veckor, hade zossarna inte fått mer än högst 25 % av rösterna.
Det är alltså utomordentligt viktiga nytillkomna 6-7% för zossarna som avgör valet.

Egentligen bör zossarna hämta Stefan Löfven däruppe i Ångermanland och köra honom i guldvagn under serpentiner och valv på Kungsgatan dagen efter valet - för han blev den Claudius med avslöjande "politik" som andra "finare" zossar inte ville befatta sig med.

Och mycket väntat! Idag hörde jag Damberg gå ut med att zossarna vill ha minst 29 000 i månaden från arbetsgivare för folk som vill komma hit och jobba annars får de inget tillstånd.
2 veckor före valet.
Det LO-nära partiet SAP har regerat i 8 år och sett denna slavhandel med "arbetskraftsinvandringen" och detta enorma fusk från arbetsgivare och även ihåliga underlag från Migartionsverket som givit PUT i stora tal för "arbetskraften", sedan arbetsgivaren dumpat dem efter några år i Sverige.
Damberg tycker det var dags nu att sätta ned foten. Två veckor före valet.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2022-08-30 kl. 19:58.
Citera
2022-08-31, 22:11
Medlem
Jonas Gardell är ständigt trådaktuell. Nu tycker han till och det ordentligt om SDs förslag att det inte skall utgöra asylskäl att "komma ut" som homosexuell. Detta upprör Jonas å det grövsta.

Citat:
SD vänder sig emot att människor kommer ut först när de är i säkerhet i Sverige. Som om det skulle gå att komma ut i ett land där homosexualitet är belagt med dödstraff! I länder där man begraver homosexuella levande. Eller stenar dem. Eller kastar dem från hustak. Eller limmar igen deras anushål med superlim och tvingar dem att dricka laxermedel så att deras tarmar sprängs. Eller spetsar dem genom anus med spetsiga pålar. Eller våldtar dem till döds.

Jonas är således fullt medveten om hur muslimer behandlar bögar. Och människor med sådana värderingar tycker Jonas vi skall ta emot i stora mängder. I en frisk kontext skulle det krävas en hel stab av psykologer för att komma tillrätta med de underliggande psykiska problemen hos en sådan som Jonas. I dagens dysfunktionella samhällsmiljö framstår han som en "modig" homosexuell förkämpe som står upp för homosexuellas rättigheter varifrån de än kommer.

Om jag vore sadistiskt lagd skulle jag nästan tycka att det där upplägget med superlim och laxermedel vore ett öde som det skulle vara festligt om Jonas själv utsattes för det. Gärna ifrån en nyfunnen vän som "kommit ut" direkt efter ankomsten till Sverige......

https://www.expressen.se/kultur/jona...r-har-ni-mage/
Citera
2022-08-31, 22:38
Moderator
TheLuckys avatar
Tillbaks till diskussion om mångkultur och media.

/Mod
Citera
2022-08-31, 23:16
Medlem
Droidlifes avatar
Redan den gamle Hitler

( Bild på Hitler: https://i.postimg.cc/VvPDFs1s/1562976952942.jpg)

ansåg att man måste använda FYSISK kraft för att påverka tillvaron. Att bara prata duger inte. Därför är tanken om ett "mediakrig" där folk pratar fram och tillbaka och fäktas och hoppar kring som Errol Flynn över stånden och butikerna i "the marketplace of ideas" idiotisk. Du måste gå in med pojkar och hindra samtalet och stoppa fientliga ideer genom att fysiskt omöjliggöra att fientliga aktörer uttrycker sig genom sin pratande eller skrivande kropp

Mediakriget är ett fysiskt krig.
Den enda motsättning som finns, är den fysiska motsättningen. Diverse "finlir" kan du ha inom familjen där någon kan "vädra luften" och "säga som det är" eller whatever, för att alla skall vara på samma sida och komma överens. Om en person kommer och säger att ditt barn skall byta kön och knulla med en neger så att vi kan äta insekter och leva i en pod, och man inte vet vad man skall säga som svar "i ideerns domän", så slår man helt enkelt ned denne med en fysiskt knytnäve.

Så får man tänka igenom filosofiska vindlingar efteråt.
Citera
2022-08-31, 23:26
Medlem
Droidlifes avatar
Alla här är ju medvetna om att media och mediafittor är fienden med stort F, men ni bugar alla under dem, krälar inför dem, väntar på att de skall kasta till er en liten morsel där de ger en "vinkning" om att de är som er. De kan ju bara "vinka"! Man måste ju förstå den globala värld som vi lever i! Den miljö som shooornalisten rör sig i. Det är ju så viktigt att vi anammar vad de säger. Vad skulle folk säga om vi inte anammade dem!? Vad i herrans namm skulle hända om vi inte bockade och bugade och tummade på kepsen inför de höge i bright lights big city?

*Huka undan som Gollum. Gny och huka och dra sig undan till där smärtan är lite mildare*
Citera
2022-08-31, 23:55
Medlem
Jonas Gardell har skrivit en kolumn om SD, M, KD och L och uppmuntrar sina läsare att inte rösta på de fyra partierna. Några utdrag;

Citat:
KULTURDEBATT. I en rapport med namnet ”Lägst invandring i Europa” lägger SD fram förslag i 30 punkter för att förhindra flyktingar och andra att komma hit. ”Det ska vara nära noll asylinvandring”, säger Jimmie Åkesson. Bland annat vill SD stoppa homosexuella från att komma hit, eftersom att komma ut som homosexuell är något man själv ”skapat efter att ha lämnat ursprungslandet”.

Den hatiska, fördomsfulla och djupt föraktfulla inställningen till homosexuella är inte ens något man försöker dölja. Själva grundidén är inte ny. Om man bara lever i hemlighet, om man aldrig lever ut sin kärlekslängtan eller ens behov av sex kanske, kanske man kan klara sig. Om man förnekar sig själv, om man låter bli att leva i sanning. Därför ska vi inte ta emot dem.

(...)

Övervåldet som drabbar homosexuella i länder där de förföljs är så sanslöst att det överträffar varje mardröm, varje skräckfilm. Det vänder sig i magen på mig och jag vill kräkas. Det hade kunnat vara Mark. Det hade kunnat vara jag. Det hade kunnat vara mina barn. Det hade kunnat vara dina.SD är verkligen allt det vidrigaste, futtigaste och lägsta samlat i ett parti. Man har sagt att de normaliserats, att de anpassat sig, att de slipat ner de vassa kanterna. I helvete. De är samma som de alltid har varit. Hatets eget parti, grundat i Bevara Sverige Svenskt och nazismen. Fortfarande kvar i Bevara Sverige Svenskt och nazism.

Så SD kan vi ge upp. De kommer aldrig vara något annat än hat. Så jag vänder mig i stället till Moderaterna, Liberalerna och Kristdemokraterna. Hur har ni mage, Ulf Kristersson, Johan Pehrson och Ebba Busch att samarbeta med dem? Och samtidigt gå i en Pride-parad för bara några veckor sedan. Jag äcklas av er, alla tre. Jo, jag förstår att ni kommer säga att detta kommer ni aldrig gå med på, detta får stå för SD, detta kan ni stoppa, mota i grind, tämja. Men det är inte sant. Ni göder monstret.

(...)

Och jag vill veta Johan Pehrson, kan Åkesson fortfarande lita på er liberaler? Ditt parti stammar ur frikyrkorörelsen. Folkpartiet var mammas, mormors och alla mina baptistsläktingars parti. Hur ska du kunna se dem i ögonen och säga att du svek allt vad partiet någonsin kämpat för och stått för? Och för vad? Ett vingligt regeringsarbete i fyra år – och sedan evig fördömelse?

Jag skriver det här med händerna skakande. Har svårt att kontrollera andningen. Hjärtat klappar och jag gråter. Hur har ni mage, Ulf Kristersson, Johan Pehrson och Ebba Busch? Har ni inte nån enda anständighetens gräns för hur lågt ni kan sjunka? Ta avstånd och ta avstånd nu! Medan tid är. Medan det fortfarande finns någon mänsklighet hos er att rädda.

(...)

Men det måste finnas en gräns. Det måste finnas någonting kvar i oss svenskar av hederlighet, respekt och… själ. Och du som i vanliga fall röstar på Moderaterna, Liberalerna eller Kristdemokraterna – gör det inte i år. Bara gör det inte! Rädda dig själv och din anständighet. Så att du åtminstone kan se dina barn och barnbarn i ögonen och säga att du i ditt liv faktiskt gjorde det rätta.

https://www.expressen.se/kultur/jona...r-har-ni-mage/
Texten är hysterisk och hyperbol och jag har inte citerat de värsta delarna. Detta skall läsas i relation till Expressens ledarsida som vill ha en M/KD/L regering med SD som stöd parti;

Citat:
Det var rätt tänkt. Då. Inför årets val har konceptet aktualiserats igen, av både gamla och nya anhängare. På Dagens Nyheters ledarsida trummas budskapet in på daglig basis, som ersättning för det fallna Januariavtalet. Skillnaden denna gång är att det faktiskt finns ett trovärdigt högeralternativ. Om M/KD/L/SD får en majoritet av rösterna kommer det att bildas en regering ledd av Ulf Kristersson med SD i rollen som stödparti i riksdagen.

(...)

Men inför valet den 11 september finns det ett betydligt bättre sätt att ta ansvar för Sverige – att rakt av byta ut S-regeringen.

https://www.expressen.se/ledare/nej-...t-for-sverige/
I verkligheten kan det blir en KD/M regering medan L och SD är stödpartier men det spelar som sagt mindre roll. Det ser ut som om Expressen spelar på två sidor. På kultursidorna och i övriga tidningen kampanjar de mot SD och en SD-stöd borgerlig regering medan ledarsidorna kampanjar för en SD-stöd borgerlig regering. Gardells artikel slår inte mot Sverigedemokraterna men den slår hårt emot liberalerna och då i synnerhet deras vänsterfalang. Jonas Gardells artikel är nu i en uppgående trend på Twitter och hyllas av de rödgröna partierna, journalister och kändisar.

Det finns en till kändis som "trendar" på Twitter just nu. Det är Bengt Westerberg som kommit ut ur garderoben. Westerberg skall rösta på Centerpartiet. Från liberal debatt;

Citat:
Jag har i hela mitt liv röstat på Folkpartiet/Liberalerna, och jag har ju också under en tid lett partiet, så jag har aldrig tidigare tvekat kring vad jag ska rösta på. Men partiets strategival inför det här valet har fått mig att ändra ståndpunkt. Det är den här gången inte möjligt för mig att rösta på Liberalerna, konstaterar Bengt Westerberg och suckar. Anledningen till telefonsamtalet är att Westerberg nu till sist bestämt sig för vad han ska rösta på i stället.

– När man alltid har stöttat ett parti och ska byta är det inte så lätt att veta vad man ska rösta på. Jag har tvekat mellan S, MP och C, så det har inte varit enkelt. Men jag har beslutat mig för att rösta på Centern i riksdagsvalet, säger Westerberg...

https://www.liberaldebatt.se/2022/08...gt-westerberg/
På Twitter hyllas den f.d. partiledaren av de rödgröna, journalisterna och kändisar. Ungefär samma människor som hyllar Gardells artikel. Det är bara 11 dagar kvar till valet och om vi får se mer av den här varan lär det slå hårt mot Liberalerna som riskerar att förlora sin vänsterfalang till Centerpartiet. Med tanke på att Moderaterna inte går speciellt bra i opinionen kan det innebära att L inte får tillräckligt med stöd från M och utan sin vänsterfalang åker Liberalerna ur riksdagen. Om så sker blir liberalismen associerad med de rödgröna och diskursivt en "vänsterideologi". På sikt kan det innebära att vi slipper höra liberaler gå runt och kalla sig för "höger". Men som sagt - detta är bara spekulationer men Twitter "trendar" Gardell och Westerberg påhejade av allt fler inflytelserika personer i offentligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in