Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Du får ursäkta, Friherr, min dina "tagningar" om USA är under all kritik.
Du är ursäktad. Det är en ära att bli recenserad av en riktig expert.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Tidigare det om det 6:e-januarigrejen du tog upp som en viss "Darren Beattie" höll på med som skulle revolutionera folket. Inget hände. Praktfiasko.
Mycket hände och fortsätter att hända. Det är till och med så att republikanska politiker som basunerar ut den officiella propagandan om 1/6 får problem med sina väljare vilket vi såg med Dan Crenshaw häromdagen och det är därför som Ted Cruz var så snabb att göra avbön när han fick kritik av Carlson. Men du är för dåligt insatt och jag tror inte det är meningsfullt att fortsätta debatten i just den här delen.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Dokumentären han och Carlson(?) producerade var i det närmaste skrattretande. Ren propaganda. Dålig propaganda. Inget genomtänkt syfte.
Jag är ingen filmrecensent som du så jag ska inte ge mig in i någon sådan diskussion. Tråkigt att du inte gillade den.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Eftersom Trump inte är president längre vet Carlson knappt vad han ska prata om vilket vi ser. Ungern? Oavsett vad man tycker om att han tar upp det så är det bara, som du säger, försvar, Defensivt.
Vad är detta för konstig kritik? Carlson fyller en timme varje dag och tittarna strömmar till. Om man har som jobb att kommentera politik så får man aldrig slut på ämnen. Politiker, även om de heter Trump, är det minst intressanta ämnet att belysa.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Carlson var betydligt bättre när Trump var president vilket helt och hållet motsäger din tes om att Tucker är den store spelaren.
Slutsatsen hade följt om premissen varit sann, men premissen är bara din subjektiva uppfattning. Tittarna tycks inte dela den.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Vi ska dessutom sätta hans tittarsiffror i relation till USA:s befolkningsmängd. Är det ca 3 miljoner, d.v.s, 1% av landets befolkning som tittar? Det motsvarar 100 000 i Sverige. Samnytt.se borde rimligen ha många fler besökare än så per dag.
Jag tror det är vanskligt att jämföra tittarsiffror mellan Sverige och USA rakt av så länge man inte är helt säker på att metodologin är densamma. Jag vet inte vad CNNs eller Tucker Carlsons tittarsiffror skulle motsvara i Sverige. Det finns en expert i tidningsdödstråden i kulturforumet som förstår sig på räckvidd och sådana saker i olika länder men jag är ingen sådan expert.
Slutligen, det är svårt att avgöra vad du egentligen vill få ut av dina inlägg i den här tråden, vilka som är dina drivkrafter. Att du är antinazist är uppenbart, men svårare är att förstå din ilska mot mig, och så länge jag inte vet det är det svårt att veta vad det egentligen är du vill att jag ska svara på.
Här är en spekulation baserat på vad jag tycker mig ha snappat upp från dina tidigare inlägg. Du är inte vänster utan ser dig själv som höger. Till och med som en nationell/populistisk höger som den Trump stod för. Vad du däremot inte gillar är den national/populistiska höger som är kritisk mot Trump eller åtminstone ibland markerar distans till Trump, för detta öppnar dörren till det som du är mer rädd för än något annat, nämligen hat mot judar. Kanske har hela din släkt på mors sida försvunnit och det är historier du hört under hela ditt liv. Jag förstår om det är det som driver dig. Det skulle förklara ditt något koleriska uppträdande i tråden, det där att du svingar vilt åt alla håll och kanter.