Citat:
Jag skrev;
Citat:
Var inte "vänsterliberaler" kommunister för ett par sidor sedan. Varför inte bara erkänna för dig själv att liberaler är liberaler istället för att göra vansinnesreferenser till historiska personer och ideologier som inte har någon koppling till nutida liberaler eller liberalismen.
Så jag förstod precis vad du skrev men du förstod inte vad jag skrev. Jag har bara skrivit att du bör lägga ned dina historiska referenser. Hat och lögner är universellt och kan tillskrivas liberaler utan att man behöver jämföra dem med nazister eller kommunister.
Citat:
Wolodarski är en av de allra skickligaste mediakrigarna i Sverige. Han brukar nästan alltid lyckas med att sätta sin agenda, en agenda nu som så ofta annars är en gemensam agenda som spänner över hela det liberala imperiet och dess lydstater.
Den här gången handlar det liberala imperiets agenda om att synen på yttrandefrihet som princip och medial objektivitet är något som hör till en svunnen tid. En tid då dessa dygder behöves för att flytta fram mänskliga rättigheter och minoriteters intressen. Idag när den liberala hegemonin är manifest så blir dessa dygder i stället dålig optik, och något som hotar 75 år av progressiva framgångar - och särskilt hotas kanske den lilla progressiva minoriteten som farit så illa genom historien varje gång då människor börjat göra sig redo för en reaktion.
För vem vill vara nazist, liksom. Och framförallt kommer liberaler och konservativa, som ser som en ära i att värna den lilla minoriteten, att dra öronen åt sig.
Lita på att en tidskrift som Bulletin inom kort inte kommer att säga ett kritiskt knyst om yttrandefrihet och deplattformering. För som liberalkonservativ vill man ju ha bra optik.
Den här gången handlar det liberala imperiets agenda om att synen på yttrandefrihet som princip och medial objektivitet är något som hör till en svunnen tid. En tid då dessa dygder behöves för att flytta fram mänskliga rättigheter och minoriteters intressen. Idag när den liberala hegemonin är manifest så blir dessa dygder i stället dålig optik, och något som hotar 75 år av progressiva framgångar - och särskilt hotas kanske den lilla progressiva minoriteten som farit så illa genom historien varje gång då människor börjat göra sig redo för en reaktion.
För vem vill vara nazist, liksom. Och framförallt kommer liberaler och konservativa, som ser som en ära i att värna den lilla minoriteten, att dra öronen åt sig.
Lita på att en tidskrift som Bulletin inom kort inte kommer att säga ett kritiskt knyst om yttrandefrihet och deplattformering. För som liberalkonservativ vill man ju ha bra optik.
Konservativa blandas allt samman med liberaler. Detta bottnar i att USA och UK beslutar vad konservatism bör vara och de tolkar konservatismen som en ideologi vars huvudsakliga syfte är att konservera liberalismen.
Senast redigerad av Edgerton 2021-01-16 kl. 01:35.
Senast redigerad av Edgerton 2021-01-16 kl. 01:35.