2020-12-28, 18:55
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Per Gudmundson gräver sig djupare ner i den grov han sitter i. Vill inte skriva så mycket mer för jag tycker det är så sorgligt.

Poängen med senaste ledaren är i alla fall att SwebbTV ska se det som en ”fjäder i hatten” att ha blivit avstängda av Youtube.

Däremot är det ingen ”fjäder i hatten” att Vänsterpartiet utsett Bulletin till huvudmotståndare utan ett hot mot demokratin och den fria åsiktsbildningen.

https://bulletin.nu/ledare/all/censu...yetR9mab-Fnq_4

Vanliga medier har inte rapporterat om YouTubes censur av SwebbTV. Detta är verkligen en pinsam position för SVT, SR, etc.
Citera
2020-12-28, 21:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
De är delar av folk i diaspora. De är delar av olika nationer som för kortare eller längre tid lever som gäster hos andra nationer. Men på samma sätt som det judiska folket genom århundradena flyttat mellan olika länder så kommer även den somaliska diasporan en dag att lämna Sverige. Det Reinfeldtska tacket för att de valde Sverige kommer då att bytas till ett tack för att ni lämnar Sverige.
Frågan är om de lämnar Sverige till Vikingarnas "Till mitt eget Blue Hawaii". Har hört att det finns fin-fina stränder på Afrikas horn.
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Per Gudmundson gräver sig djupare ner i den grov han sitter i. Vill inte skriva så mycket mer för jag tycker det är så sorgligt.

Poängen med senaste ledaren är i alla fall att SwebbTV ska se det som en ”fjäder i hatten” att ha blivit avstängda av Youtube.

Däremot är det ingen ”fjäder i hatten” att Vänsterpartiet utsett Bulletin till huvudmotståndare utan ett hot mot demokratin och den fria åsiktsbildningen.

https://bulletin.nu/ledare/all/censu...yetR9mab-Fnq_4
Det är väl ingen jätteskräll att Per Gudmundson skriver detta. Romantiskt ska det vara. Tänk: Swebbtv lyckades bli avstängda från Youtube. Nästan lika kaxigt som en anmälan till Radionämnden för någon låt spelad i radioprogrammet Ny våg 1981. Det är så man utmanar makten.
Skämt åsido — det som framför allt sticker i ögonen är att man gnyr över Vänsterpartiets fåfänga försök att halvt-om-halvt på skoj uppvigla mot Bulletin. Det finns delar av svensk höger som är bättre på att (med darr på läppen) beklaga sig att andra slår under bältet än på att ge tillbaka med samma mynt. Bit ifrån, för fan. Det finns hur många tjuvknep som helst att använda mot den som slagit först, om det är det man till varje pris vill undvika (slå först, alltså). Det hör ju till med lite sälta i debatten. Se på hur Palme betedde sig i TV. Det är bara ord, men alltid retar det någon.
Citera
2020-12-28, 21:28
Medlem
Citat:
Dan Korn om slaveriet

På sajten Det Goda Samhället introduceras nu en serie videor med den i England bosatte ortodoxe rabbinen Dan Korn som behandlar diverse frågor om slaveri och rasism.

https://detgodasamhallet.com/2020/12...och-slaveriet/

Vart man sig vänder så ser man Dan Korn. I tankesmedjor, i alternativmedia och i mer mainstream media förekommer han som kommentator och uttolkare av det svenska. I sanning ett folk som saknar en egen röst.
Ja, mycket märkligt. Överallt dyker han upp. En lirare inom den kontrollerade oppositionen?
Citera
2020-12-28, 21:42
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ja, mycket märkligt. Överallt dyker han upp. En lirare inom den kontrollerade oppositionen?
Korn är en lirare inom den djupa statsmakten.

Vad den grunda statsmakten gör, regering och opposition, har ingen betydelse eftersom den djupa statsmakten kontrollerar dem båda.
Citera
2020-12-28, 22:04
Medlem
Nu skrev Bulletin ÄNTLIGEN första texten om antisemitism, ser jag.

Ingen ska förstås helst råka ut för etniskt hat i Sverige, men Någon ska skyddas från det. Någon bryr sig om Någon, Någon bryr sig inte om Ingen. Ord och tystnad, båda med specifik avsändare och ansvar. Ord och tystnad som leder till handling och icke-handling. Det är alltså t ex specifikt Paulina Neuding som är tyst om etniskt hat mot svenskar, inte Ingen. Resultatet är det vi ser: En kumulativ ränta på ränta av omsorgskapital för vissa, medan andra får vara utan.

Grejen är ju den att det en liten publikation som Bulletin agerar inom en liten ekologi, där det inte är svårt för läsarna att komma till tals med skribenterna. Varför SKA etniska svenskar bry sig om antisemitism om omsorgen inte är ömsesidig? Tänk om Ingen börjar bry sig om sig själv och villkorar omsorgen till Någon. Varför skulle det vara orimligt?
Citera
2020-12-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Dogdylan tes var att mediekriget skulle stå mellan aktörer inom mainstreammedia och att Sverigedemokraterna skulle stå utanför. Nu har de personer inom mainstreammedia som krigat mot de socialliberalas vurm för massinvandring flyttat till mainstreammedia. Det var oväntat.

Precis som du säger så är Alice Teoderescu för fri invandring. Men inte som situationen ser ut idag. Och detta har hon påtalat i flera artiklar. Hon säger dessutom att Sverige borde stänga sina gränser. Där har du rätt i att jag är en wannabe till henne. Däremot är förstås hennes ideal i grunden fel. Man kan aldrig ha fri invandring. Teoderescu är bra att debattera med med folk inom etablissemanget, vilket jag hyller henne för Men vi har aldrig hört henne tala med folk inom mainstreammedia. Det är väl då som hennes feltänk skulle uppenbaras.
Vad TS menar är typ att etablissemanget kommer bråka med varandra om massinvandring, mångkulturalism, feminism, graden av liberalism osv. Har han rätt? Tja, när TS startade tråden var vi på väg mot den här konflikten. Samtidigt är det i stora drag en fiktiv debatt mellan två primärt liberala grupper i MSM och övriga eliten som inte är överens om detaljerna. Bulletin är mer eller mindre resultatet av detta. Den minimala "etablissemangshögern" kastade in handduken och öppnade eget. Tanken är att de skall tilltala ungefär M och KD-väljare. De vill vara en form av "mjukhöger" mellan M och SD och då är SD redan väldigt till vänster om många liberala partier i Europa. Så såg TS något? Ja, han observerade en trend men fick väl rätt på sitt sätt men samtidigt hade han fel om eller i alla fall missbedömde detaljerna i detta. Vad vet jag. Tråden är 10 år gammal.

Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Jag tycker inte heller det är en bra utveckling, men inte främst för att de svagbegåvade sänker kvaliteten på utbildningen, utan för att de blir lurade. Förr fanns det löpande-band-jobb för personer där hissen inte gick ända upp. Med tilltagande automatisering och outsourcing blev det lönsammare att ge dem förtidspension än att försöka få dem att göra något mer krävande (där de ändå bara var i vägen).

Men i och med att politikerna bestämt att sjuktalen ska sänkas så finns det många friskförklarade unga som inte har den mentala kapacitet som krävs på en modern icke-skattefinansierad arbetsplats. Det ger ett incitament att skapa syselsättningar åt dem. Ur det perspektivet är en CSN-finansierad utbildning som vilket hittepåjobb som helst. När de är klara med den kan de fortsätta med något annat hittepåjobb i offentlig sektor. Klarar de inte av det blir det socialen. Det mest humana hade varit att göra det lättare för olönsamma personer att få sjukersättning. Det hade i längden också varit billigare.
Nej, de skall inte ha ett "hittepåjobb" eller läsa på högskola. Det är ett slöseri med resurser. Då är det bättre att sjukskriva dem eller förtidspensionera dem. Vidare hade dysfunktionella svenskar varit ett mindre problem om vi hade haft en normal invandringspolitik. Mycket av arbetslösheten förklaras inte med att människor är "idioter" eller att det är fel på dem. Som Riksrevisionen med fler visade så har arbetslöshet många andra förklaringar.

Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag uppskattar Bulletin. Varenda artikel pekar åt rätt håll och bidrar till en sundare samhällsdebatt. Här ingår att slåss för yttrandefrihet och alternativa medier och förstås även angripa det mångkulturella värdegrundstänket. Men Bulletin kan inte göra alla nöjda, framförallt inte de längst ute in tassemarkerna till höger som bara ser kollaboratörer och svikare på tidningen. Folk må tycka olika men Bulletin drar debatten högerut och legitimerar åsikter som etablissemanget förbjudit eller ignorerat. Det är gott så.
Vad är det som är nytt? Vad är det som de skriver som de inte har skrivit 1000 gånger i MSM? Är de till vänster om Ernst Jünger får det vara för mig

https://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_J%C3%BCnger

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Här kom jag att tänka på ett gammalt inlägg jag skrev 2012, som ursprungligen handlade om Flashback, men även går att tillämpa på "Bulletin"

Jag ser att jag tjatat om denna bok i många sammanhang. Men tanken är intressant. Man får bort alla marginellt systemkritiska ledarskribenter till ett nytt projekt där ingen vanlig "civilist" kommer att läsa dom.

Jag tycker som ni andra att just hanteringen av SwebbTV är ett slags test på hur seriöst man skall ta "Bulletin". Om man inte med kraft tar tag i detta, ställer frågor, gräver & kräver svar av Youtube, Google & politiker så tycker jag med fog att man skall avskriva "Bulletin". Men jag är beredd att ge dom ett par dagar till att börja agera, det är trots allt jul & folk är lediga & publicerar lite skåpmat.

Så jag ger "Bulletin" en vecka att ta sig samman, annars kan dom dra åt helvete.
Detta är väl någon form av försvar för SwebbTV från Caroline Dahlman

https://bulletin.nu/kronikorer/all/d...ngsmotstandare

Någon som faktiskt läser den där tidningen kan ju skriva något i tråden om de skriver något intressant som imponerar på fler än de närmast sörjande i M och Kd.

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Nu skrev Bulletin ÄNTLIGEN första texten om antisemitism, ser jag.

Ingen ska förstås helst råka ut för etniskt hat i Sverige, men Någon ska skyddas från det. Någon bryr sig om Någon, Någon bryr sig inte om Ingen. Ord och tystnad, båda med specifik avsändare och ansvar. Ord och tystnad som leder till handling och icke-handling. Det är alltså t ex specifikt Paulina Neuding som är tyst om etniskt hat mot svenskar, inte Ingen. Resultatet är det vi ser: En kumulativ ränta på ränta av omsorgskapital för vissa, medan andra får vara utan.

Grejen är ju den att det en liten publikation som Bulletin agerar inom en liten ekologi, där det inte är svårt för läsarna att komma till tals med skribenterna. Varför SKA etniska svenskar bry sig om antisemitism om omsorgen inte är ömsesidig? Tänk om Ingen börjar bry sig om sig själv och villkorar omsorgen till Någon. Varför skulle det vara orimligt?

Du menar den här artikeln?

https://bulletin.nu/fokus/all/malmo-...-att-jobba-med

Om så kan jag tycka att den är bitvis är intressant.

Citat:
– Vi har varit väldigt nöjda med rabbin HaCohen och hans arbete, men det var aldrig tänkt att han skulle stanna här för gott. Vi har precis kontrakterat en ny församlingsrabbin, som dock inte är tänkt att jobba med Amanah. När Moshe-David (HaCohen) kom hit skulle han försöka få i gång en dialog och då blev det så att det klickade mellan honom och Salahuddin. Vi hoppas att Amanah kan leva vidare och vårt huvudspår är att Moshe-David då ska kunna fortsätta att vara involverad. Bland församlingens medlemmar finns de som är mer tveksamma till att samarbetet med Salahuddin Barakat bör fortsätta.

https://bulletin.nu/fokus/all/malmo-...-att-jobba-med
I Israel rullar man inte på rygg och skriker, gråter och kräver att samarbetet avbryts för att någon är orund i munnen. Detta är svensk kultur som spökar - det vill säga att du skall sparkas ut ur samhället om du säger något som för stunden inte är kosher. Det skapar naturligtvis en helt vansinnig situation som varken svenskar, judar och politiker kan hantera. Notera hur Kinas ambassadör agerar mot Expressen;

https://www.expressen.se/nyheter/ing...t-ar-avslutat/

De flesta utanför väst tar ingen skit. Varken muslimer, kineser, israeler eller afrikaner. Samtidigt blir de inte hysteriska om någon skriver i affekt på internet. De är större människor än så. Sverige har sänkt ribban så pass lågt att inget får sägas. Det samma kan sägas om USA. Gör man det går alla försök till integration såklart åt helvete.
Senast redigerad av Edgerton 2020-12-28 kl. 22:41.
Citera
2020-12-28, 22:46
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Men vem kommer att sakna Araby, Vivalla eller Akalla när svenskarna efter den Stora Hemvandringen river dessa SSU områden?

De som behöver vara kvar av tvingande skäl kan bo kvar i de nya delarna av bestånden.

Per Wirtén har väl till och med skrivit en förortens lov. Med reservation för att det var en läpparnas bekännelse, kan nog i framtiden en och annan åldrings tanke än så gärna återgå till flydda tiders Vivalla. I min kalender för 2021 står tänkespråket Så olycklig man kunde vara då! Ack, det var en lycklig tid. Nostalgi är en prägling, inte något resonerat.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-12-28 kl. 22:53.
Citera
2020-12-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Per Svensson har väl till och med skrivit en förortens lov. Med reservation för att det var en läpparnas bekännelse, kan nog i framtiden en och annan åldrings tanke än så gärna återgå till flydda tiders Vivalla. I min kalender för 2021 står tänkespråket Så olycklig man kunde vara då! Ack, det var en lycklig tid. Nostalgi är en prägling, inte något resonerat.

Miljonprogrammen är inte sunda miljöer. Tänkte dock mer på att de måste rivas för att vi inte ska förstöra bostadsmarknaden med en massa tomma tomma dåliga bostäder efter den Stora Hemvandringen.
Citera
2020-12-28, 22:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Per Wirtén har väl till och med skrivit en förortens lov. Med reservation för att det var en läpparnas bekännelse, kan nog i framtiden en och annan åldrings tanke än så gärna återgå till flydda tiders Vivalla. I min kalender för 2021 står tänkespråket Så olycklig man kunde vara då! Ack, det var en lycklig tid. Nostalgi är en prägling, inte något resonerat.
Det bisarra är att de där förorterna faktiskt är ganska fina i sig. En skogsbacke där, en buske där, ett par gångvägar... Inte alltför tätt mellan husen. Bra med lekplatser. Nära till skolan. Även rätt stora lägenheter om man bryr sig om sådant. Varför ska man bo i en trång jävla tvåa i innerstan när man kan få en fyra till samma pris i snålblåsten ute på Järvafältet? Tja, det skulle väl vara grannarna, då...
Citera
2020-12-28, 23:02
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Dan Korn publicerar sig alltså via video. Är det för att kunna sopa igen spåren efter sig? Svårare att bevara och citera ur en film än ur en text. Apropå att Internet aldrig glömmer.
Citera
2020-12-28, 23:19
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det bisarra är att de där förorterna faktiskt är ganska fina i sig. En skogsbacke där, en buske där, ett par gångvägar... Inte alltför tätt mellan husen. Bra med lekplatser. Nära till skolan. Även rätt stora lägenheter om man bryr sig om sådant. Varför ska man bo i en trång jävla tvåa i innerstan när man kan få en fyra till samma pris i snålblåsten ute på Järvafältet? Tja, det skulle väl vara grannarna, då...

Ja, ingen kommer att sakna grannarna. Annars är det som du säger, att de kan ligga fint ibland, åtminstone de i tajgabältet. I Skåne är det i och för sig oftast klenare med naturskönheten. Men arkitektoniskt lider förorterna av att allt är planerat, inget är organiskt framväxt.

Men jag kan inte se att förorterna stör så mycket om de får stå kvar? För min egen del ligger marken och stenarna där barn jag lekt nertrampade och bortschaktade under strandnära, högkvalitativa och attraktiva boendekomplex och hur mycket jag än förbannar deras existens och ser dem som en emergent collateral damage av massmigrationen (med white flight som den direkta mekanismen), så inser jag att jag är ensam om att önska deras rivande.

Maskarna har lämnat den öppnade burken. Tårtan är uppäten. You can't go home again.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-12-28 kl. 23:22.
Citera
2020-12-28, 23:38
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ja, ingen kommer att sakna grannarna. Annars är det som du säger, att de kan ligga fint ibland, åtminstone de i tajgabältet. I Skåne är det i och för sig oftast klenare med naturskönheten. Men arkitektoniskt lider förorterna av att allt är planerat, inget är organiskt framväxt.

Men jag kan inte se att förorterna stör så mycket om de får stå kvar? För min egen del ligger marken och stenarna där barn jag lekt nertrampade och bortschaktade under strandnära, högkvalitativa och attraktiva boendekomplex och hur mycket jag än förbannar deras existens och ser dem som en emergent collateral damage av massmigrationen (med white flight som den direkta mekanismen), så inser jag att jag är ensam om att önska deras rivande.

Maskarna har lämnat den öppnade burken. Tårtan är uppäten. You can't go home again.

Några förortskomplex bör dock sparas och lämnas i det skick främlingarna lämnade dem. Det är till dem Sverige sedan i framtiden ska skicka sina helsvenska högstadieklasser. De ska vallas runt av en guide mellan knargömmor i tvättstugor och nedskräpade trappuppgångar så att minnet av mångkultursexperimentet, och dess konsekvenser, ej faller i glömska ty de som ej lär sig om historien är dömda att upprepa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in