2020-07-01, 12:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag har jobbat i IT-svängen sen negerboll hette negerboll. Lyssna på Aron Flams intervju med Alexander Bard så beskriver han att tjejer jobbar med "skyltfönstret" medan manliga ingenjörer jobbar med de riktiga tech-grejerna. Det som faktiskt ger något mervärde.

https://www.youtube.com/watch?v=XphBSMDYdak
Lyssna från ca: 30 min och framåt...

Jag har inte jobbat med "IT" på dessa App-byråer som egentligen är en förlängning av Webb-byråer, som är en förlängning av reklambyrån. Jag har således inte jobbat med Sophie, Jossan och Astrid när de projektledda av Cassandrah ska knåpa ihop en app betald av RFSL om hur afghaner ska bete sig mot tjejer i Sverige. Det är reklamproduktion. Inte IT.

Så jag tror att det är en åldersgrej. Ingenjörerna i IT-svängen är äldre än Sophie, Jossan och Astrid och hann gå sina utbildningar innan dom blev helt HBQT- och genusgenomsyrade och därmed bortom räddning förstörda.

Ja media pumpar ut drev om rasism så att folk tror att det är inom antirasism och hbtq som jobben finns när det i själva verket inte finns några alls nästan. Ser vi till de just nämnda kommunerna så handlar det mer om taktik och rävspel för att få tjänster. Man skapar i mångt och mycket sina arbetssysslor och dess ska vara i harmoni med sina kollegor. Det kräver ett visst socialt spel vilket kanske förklarar varför det är så många kvinnor inom kommunerna, men samtidigt omöjliggör för invandrare som inte alls förstår det ofta subtila.

Gällande Alexander Bard utgår han från en psykodynamisk skola som jag anser ofta hamnar i ett freudianskt luftslott, det vill säga en känsla av sanning. Det är mycket prat om matriarker och han går då kulturmarxister och genusfantaster till mötes. Till detta verkar Bard även slänga sig med Carl Jung och då handlat det mer om religion än om filosofi.
Citera
2020-07-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
När Kenny i Åmål drar negerskämt kan man garva med utan att bli inkallad till Jocke för värdegrundssamtal. När Jossan i Stockholm orerar maniskt om HBTQ-afghanernas fruktansvärda situation i Sverige duger det inte ens med att titta ner i golvet och knipa igen för att inte bli misstänkt för värdegrundsbrott, utan man måste nickande hålla med och åtminstone mumla att det är förskräckligt.
Klart överdrivet. En populariserad myt. Som vidmakthåller åsiktsförtrycket istället för att trotsa det i yttrandefrihetens namn. Sjung ut, för bövelen.
Citera
2020-07-01, 12:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Sedan finns det dessa märkliga teflonmänniskor som kan göra och säga vad som helst utan att riskera repressalier. Dessa ofta överviktiga och högljudda personer som garvar åt sina egna skämt och förr i tiden skulle ha klassats som "glada gamänger". Idag passar de liksom inte in i den stereotypa indelningen i goda och onda. Om exempelvis LGWP skulle råka säga "neger" i TV skulle inget mer hända än att en besvärande tystnad uppstår.
Jag tror att det engelska begreppet "Grandfathered in" beskriver dessa människor. Någon som pga. ålder eller historik tillåts att operera efter gamla regler utan repressalier.
Citera
2020-07-01, 12:55
Medlem
Miljöpartiet på väg ut. Ska Vänsterpartiet plocka upp deras väljare?

Tittade in på Microsoft Networks hemsida och deras nyhetsurval och noterade att en partiledarutfrågning med Jonas Sjöstedt lämnat avtryck i form av inte mindre än fyra separata nyhetsinslag hos MSN. Här är en av dem för de som har lust att kolla.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...?ocid=msedgntp

Andra nyheter från utfrågningen gällde satsningar på vandringsleder mm. Men det verkar som om förhoppningarna är att Sjöstedt ska överta Miljöpartiets väljarunderlag. Vi får se hur det går med tanke på att han ska lämna över till en intersektionell iranska till hösten.

Men nu har de i vart fall äntligen plockat ned rapporteringen om att Socialdemokraterna växer i opinionen som i en eller annan form funnits med under hela våren och under i stort sett hela juni månad. Alltid något. De negativa nyheterna om Sverigedemokraterna publiceras alltid tillsammans med en bild där Åkesson som ser konstig ut på något sätt. En sekvens från webbcast där han har en ful min eller är fångad ur fel vinkel.

Mediakriget mot svenskarna fortsätter alltså, men den Stora Hemvandringen kommer att rädda folket.
Senast redigerad av Ottokar 2020-07-01 kl. 13:09.
Citera
2020-07-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror att det engelska begreppet "Grandfathered in" beskriver dessa människor. Någon som pga. ålder eller historik tillåts att operera efter gamla regler utan repressalier.

Jo det stämmer in på personer som Jörn Donner och Robert Aschberg, vilka alltid kunde ta ut svängarna och tillåtas vara buffliga och därför blev populära. Men Donner var ingift i klanen och Aschberg är den han är.
Citera
2020-07-01, 13:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jo det stämmer in på personer som Jörn Donner och Robert Aschberg, vilka alltid kunde ta ut svängarna och tillåtas vara buffliga och därför blev populära. Men Donner var ingift i klanen och Aschberg är den han är.
Jag kommer osökt att tänka på en händelse, visserligen rätt gammal, men som ändå beskriver företeelsen.

Jörn Donner & Harry Schein satt & blev intervjuade på en scen på en "Vattenfestival" i Stockholm. Dom erkände att dom hinkat Whisky hela dagen,

När någon korkad såpa-kändis med solikonpattar anlände till TV-soffan & blev intervjuad om något meningslöst bimborelaterat. Då satt gubbarna & pratade med varandra för att senda bara resa sig mitt i sändningen & gå därifrån. Då dom uppenbarligen inte var intresserad av vad en korkad bimbo hade att berätta.

Alla bara garvade, för det var vad man förväntade sig av dessa gubbar. Några yngre förmågor hade sannolikt fått en massa kritik för att dom "förminskade en kvinna" eller liknande meningslöst skitsnack.
Citera
2020-07-01, 13:12
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Ändring på det också. Nu kallas dessa för boomer och skuldbeläggs.
En boomare eller boomer är född mellan 1946 och 1964. Och kan av yngre generationer betraktas som bakåtsträvande och omsprungen.
...
Fenomenet fick viral spridning efter en debatt i parlamentet på Nya Zeeland. I talarstolen stod 25-åriga Chlöe Swarbrick. När en äldre ledamot kommenterade hennes anförande om klimatförändringarna kontrade hon med OK boomer.
...
I Aftonbladet skriver Johanna Frändén att OK boomer symboliserar ”en hel ung generation och deras tynande tålamod med män – jo, alla män – födda under babyboom-decennierna efter andra världskriget”
...
I Dagens Nyheter skriver Lisa Magnusson att bruket inte ska uppfattas som nedsättande. I stället präglas det av uppgivenhet:
Självklart finns det boomare som förstår hur lyckligt lottad deras generation varit, men jag har faktiskt aldrig sett någon reflektera över det offentligt. Desto vanligare är synpunkter på de yngre.
https://spraktidningen.se/blogg/veck...boomer-boomare

Notera fatalismen. Allt som skett är en ren slump. Och generationerna före oss hade bara tur att födas i rätt tid i ett rikt land.

Dagens unga har bara otur. Ja de är offer och ytterligare en svag grupp.
Citera
2020-07-01, 13:13
Medlem
Citat:
Jag kommer osökt att tänka på en händelse, visserligen rätt gammal, men som ändå beskriver företeelsen.

Jörn Donner & Harry Schein satt & blev intervjuade på en scen på en "Vattenfestival" i Stockholm. Dom erkände att dom hinkat Whisky hela dagen,

När någon korkad såpa-kändis med solikonpattar anlände till TV-soffan & blev intervjuad om något meningslöst bimborelaterat. Då satt gubbarna & pratade med varandra för att senda bara resa sig mitt i sändningen & gå därifrån. Då dom uppenbarligen inte var intresserad av vad en korkad bimbo hade att berätta.

Alla bara garvade, för det var vad man förväntade sig av dessa gubbar. Några yngre förmågor hade sannolikt fått en massa kritik för att dom "förminskade en kvinna" eller liknande meningslöst skitsnack.

Även Schein - salig i åminnelse - tillhörde väl de som hade privilegiet att kunna bete sig så. Han tillhörde ju även de som spelade tennis med Palme i Kungliga Tennishallen.
Citera
2020-07-01, 13:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Ändring på det också. Nu kallas dessa för boomer och skuldbeläggs.
En boomare eller boomer är född mellan 1946 och 1964. Och kan av yngre generationer betraktas som bakåtsträvande och omsprungen.
...
Fenomenet fick viral spridning efter en debatt i parlamentet på Nya Zeeland. I talarstolen stod 25-åriga Chlöe Swarbrick. När en äldre ledamot kommenterade hennes anförande om klimatförändringarna kontrade hon med OK boomer.
...
I Aftonbladet skriver Johanna Frändén att OK boomer symboliserar ”en hel ung generation och deras tynande tålamod med män – jo, alla män – födda under babyboom-decennierna efter andra världskriget”
...
I Dagens Nyheter skriver Lisa Magnusson att bruket inte ska uppfattas som nedsättande. I stället präglas det av uppgivenhet:
Självklart finns det boomare som förstår hur lyckligt lottad deras generation varit, men jag har faktiskt aldrig sett någon reflektera över det offentligt. Desto vanligare är synpunkter på de yngre.
https://spraktidningen.se/blogg/veck...boomer-boomare

Notera fatalismen. Allt som skett är en ren slump. Och generationerna före oss hade bara tur att födas i rätt tid i ett rikt land.

Visst är det så att postmarxister & intersektionell vänster, i sin iver att hela tiden hitta nya sätt att splittra samhället, sedan länge även försöker splittra oss även över generationsgränserna.
Citera
2020-07-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

Men den goda nyheten är ju att när den Stora Hemvandringen genomförs så kommer ett stort antal bostäder i storstadsregionerna att kunna friställas. De unga svenskar som vill flytta för att studera, flytta samman eller rent av bilda familj kommer att kunna välja och vraka bland billiga bostäder.
Citera
2020-07-01, 13:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Även Schein - salig i åminnelse - tillhörde väl de som hade privilegiet att kunna bete sig så. Han tillhörde ju även de som spelade tennis med Palme i Kungliga Tennishallen.
Jepp. Även om Schein agerade som sosse så räckte det ju att se på honom för att fatta att det inte direkt rörde sig om en LO-gubbe.

En påminnelse om en svunnen tid när begåvade opportunister låtsades vara sossar för att det var en bra karriärväg. Det var då det.
Citera
2020-07-01, 15:14
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Alla kulturer håller sig med sina narrar. Men jag är tveksam till att man kan lägga GW i kategorin "narr"..?

Varför saknar vi riktiga narrar, som får säga "bögjävel" och "neger" offentligt? Varför har vi ingen karnevalsdag där alla får säga de förbjudna orden?

Vår tid är väldigt ociviliserad kan jag tycka. Eddie-Meduzor civiliserar samhällen genom att bryta konsensus-förtrollningar. Den goda sortens mångkultur. Men han är saknad. Må hans värdige efterträdare icke dröja!

Apropå Donners ingifte i klanen, så får man inte glömma bort att Schein tvärtom blåste dem på rätt mycket pengar när han sålde sin kloreringsfirma till dem!
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-07-01 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in