2020-05-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Trådkändisen Malcom Kyeyune skriver i GP följande:
Det är medelklassen du ska vara rädd för
Medelklassen är stor, dyr, och överbelånad; vad händer om denna klass plötsligt behöver de pengar som idag går till Vivalla, Brandkärr, och Husby?
...
En tämligen stor andel människor som tillhör medelklassen i bred (”kulturell”) bemärkelse är beroende, direkt eller indirekt, av transfereringar från staten. I vissa fall behövs dessa transfereringar för att subventionera det egna skrået – pressstöd och pengar till public service är tämligen viktiga för journalistyrkets utdragna kamp mot en pågående proletarisering – i andra fall är man direkt beroende av att staten faktiskt skapar och betalar ens jobb inom universitetsvärlden eller som en ”eldsjäl” som hjälper kids på glid, osv.
...
I realiteten var situationen mer materiell än så: invandrare var i själva verket mycket användbara, dels för att de kunde pressa ner kostnaderna för olika tjänster (städning, matleverans, biltvättning), dels därför att de skapade en industri där olika eldsjälar, administratörer, frihetskämpar, estradpoeter och kommunikatörer kunde tälja guld med smörkniv, så länge de var villiga att mjölka staten på pengar.
Låter som en analys från tråden där vi sett hur mångulturen varit en aldrig sinande mjölkmaskin för de goda. Evighetsmaskinen som skapar makt, inflytande och ekonomiska fördelar för "de goda".

Men också Malcom Kyeyune inser att ”Vi har alltid varit i krig med Eurasien” enligt manualen 1984.
Sveriges senaste kovändning in i den mest absurda formen av flaggviftande kring den unika svenska coronastrategin är inte en produkt av Ronny och Conny ute på landet, utan denna nationalchauvunism pådyvlas oss från människor som för ett år sedan dömde ut alla former av nationalism som en början på 30-talet. Om dessa människor är kapabla att ändra åsikt på en vecka, och att inte ens låtsas om att de någonsin tyckt annorlunda, i vilka andra frågor är de kapabla till samma sorts kovändningar?
https://www.gp.se/ledare/det-%C3%A4r...B6r-1.27449441

Trådnarrativen lyft in i GP. Inte av Cwejman utan av Malcom Kyeyune.

En slump?

Edit:
Det landar troligen i att Coronaviruset härjningar blir vänsteretablissemangets räddning.
Över en inkubationstid kan de byta budskap, politik och mediebild. Slakt av politiska heliga kor och tabun kan lätt förbigås med en presskonferens från folkhälsomyndigheten eller ett tal flankerade av stora svenska flaggor.

Löfvens tal i går på första maj var inte under röda flaggor utan under svenska flaggor.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...tiken-at-sidan

Den nödvändiga kappvändningen kan nu göras med Coronaviruset som ursäkt.

"Låt aldrig en allvarlig kris gå till spillo"

Huvudet på spiken Långbåge. Det är det här jag menar med att krisen kring Wuhan influensan kan vara Ctrl+Alt+Delete för de vänsterliberala. Nu ges det tillfälle till att köra reboote med retoriken och symbolerna.

Gamle Groggnäsa draperad i svenska flaggan. Men det är ju också ett tecken på att den svenska eliten ganska snabbt anpassar sig till det som tråden uppmärksammade med de judiska tänkarna som propagerade för en triangulering med närmande till världens starkaste ideologiska kraft - nationalismen.
Citera
2020-05-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski

Jag har inte lyssnat på länken till den slätstrukne fjanten. Kan han vara så dum att han inte tror att medieägarna styr innehållet? Lägger denne för många så klarsynte debattör ut ridåer? Ställer han sig in hos MSM - är han en cuck från första början? Det gäller att navigera så att det inte är bad for business, yada yada.

Frågan är om han är ohederlig eller helt enkelt okunnig. Henrik Jönsson har uppgivit att han startat och drivit företag under hela sitt liv. Ända sedan gymnasiet om jag inte minns fel.

En person som varit företagsledare i egna företag har aldrig varit anställd i storföretag eller koncern med den stenhårda ägarstyrning som direkt och indirekt dikterar de flesta aspekter av företagets verksamhet och policy i olika frågor.

Jag vidhåller att klanen Bonnier skulle kunna få mediakriget mot svenskarna att upphöra i princip från en dag till annan. Ett diskret samtal från en ägarrepresentant till Wolo så skulle det vara ordnat.
Citera
2020-05-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Att byta budskap är inte detsamma som att byta politik. Det är enkelt att byta ut partimärket mot den svenska fanan. Ingen kommer att klaga på det, inte ens det mest fanatiska partimedlemmarna - om det ens finns några fanatiska partimedlemmar kvar i dagens Sverige. Att däremot sätta riket framför partiet i politiken kommer däremot att skapa opposition och missnöje inom partiet. Det låter sig inte göras lika lätt som att byta ord och symboler. Det är en sak att säga att vi alltid har varit i krig med Eurasien, men det är en annan sak att mobilisera armén för att börja bekämpa denna eviga fiende.

Det finns inga egentliga skäl till att förvänta sig att människor som har satt partiet framför riket under hela sin politiska karriär plötsligt skulle ändra sig nu. Även om denna nuvarande kris skulle resultera i att det blev uppenbart att det var gynnsamt för dem själva att göra det och farligt att inte göra det, tvivlar jag på att de skulle ta chansen. Det vore helt enkelt fullkomligt främmande för dem att bedriva politik mot sina tidigare partivänner och gelikar i andra partier. De som nu är framgångsrika politiker blev det för att de var bra på att navigera i partier, och målet för dem alla har varit en bekväm pension. Om reglerna för hur man navigerar inom partier plötsligt ändras, och i synnerhet om löftet om en bekväm pension inte framstår som något som med säkerhet kommer att infrias, då kommer de antingen att lämna politiken eller stoppa huvudet i sanden. Med få undantag kommer dagens politiker inte att kunna anpassa sig till en ny politisk verklighet.
Det stoppas även av partiets interna logik. Sossarna har allt för många medlemmar och aktiva inom partiet som står helt på identitetspolitiken, massinvandringen och mångkulturens sida. Ska sossarna kasta ut tro och solidaritet från partiet? Avsluta samarbeten med muslimska brödraskapets organisationer i Sverige? Sluta jobba för att få alla bidragsberoende invandrare att rösta på dem?

Så funkar det inte. För det första; Om sossarna skulle ändra sin politik i hårdare riktning skulle inte bara de mest röda inom sossarna fort lämna partiet för V, även i stort sett alla invandrare som röstar på S hade fort hoppat över till V som deras nya parti istället.

Sossarna är därmed fast i den inriktning de valt, de kan inte göra annat än kosmetiska förändringar som inte leder till totalt inbördeskrig inom partiet. Sossarna är även ett djupt korrumperat parti vars enda uppgift är att möjliggöra välbetalde jobb till låg IQ personer vars enda merit är att de gått genom SSU. De har varken viljan eller den intellektuella kapaciteten att föra Sverige på en bättre väg, varken socialt eller ekonomiskt.
Citera
2020-05-02, 21:27
Medlem
Detta är ljuv musik i mina öron! Rebecca Weidmo Uvell skriver om tanken på tvångskommenderad 'integration" i skolorna och där de svenska små lintottarna ska användas som mångkulturella " krockkuddar" Sanna Rayman style.

Citat:
Det låter ju fint ändå. Vi ska blanda elever. Alla ska mötas. Längtansfulla blickar tillbaka till ett 80-tal som många verkar minnas som perfekt men det selektiva minnet raderar att skolan var dålig och det var därför vi gjorde om systemet. Resultaten sjönk, folk var missnöjda.*

Duktiga elever som redskap

Men varför ska man då blanda elever?

Här är elefanten i den här likvärdighetsdebatten. För skrapar man av lagren av fluff kokar det ner till att vissa barn – de med goda familjeförhållanden från högutbildade välartade föräldrar i bra områden och med svensk bakgrund – med sin blotta närvaro av politiker påstås både ha en förmåga att få mindre duktiga barn att bli bättre, och en skyldighet.*

Citat:
Barn har förvandlats till redskap i skolpolitikens tjänst. För dessa elever, någon slags gyllene barn med magiska krafter att rädda skolors resultat och höja andra elevers resultat, ska i den sociala ingenjören Anna Ekströms våld inte längre bara ha ansvar över sin egen skolgång utan just dessa barn ska även ansvara för andras.*

Ett tungt ansvar ligger på dessa små barns axlar att, om utredaren och socialdemokratin får som de vill, att fixa likvärdigheten.*

Varje gång vänstern kräver att vi måste "fixa" segregationen i skolan med tvångsåtgärder av olika slag ser jag bara en ren ondskefull sadism framför mig. Givetvis inser vänstern att all form av meningsfull "integration" är fullständigt utesluten givet rådande demografiska situation. Integrationsmöjligheterna försvann redan på 90- talet (om den någonsin funnits för de mest aparta diaspororna). Som någon i tråden konstaterade nyligen så är en majoritet av skolbarnen i Stockholm idag av icke- svensk status (blonda lintottar). Att i ett sådant läge tala om integration kan då på rent logisk grund bara betyda att lintottarna ska integreras i den nya mångkulturella verkligheten. All annan form av integration blir ju otänkbar.

Dock tror jag inte detta är vad vänstern söker uppnå med sina förhoppningar om skolan. Vad är då syftet med den förment "goda" integrationstanken? Här kommer sadismen in i bilden. Vänstern vet att det är game over och kör den brända jordens taktik fullt ut. Där Adolf struntade fullständigt vad som hände med det tyska folket när kriget ändå var förlorat och alla "dugliga" tyskar redan hade dött säger vänstern " varenda jävla lintottssvenne ska få smaka på mångkultur om det så är det sista vi gör. Ingen slipper undan! När medelklassvinen flyr undan mångkulturen via bostadsadressen så knäpper vi de jävlarna via deras telningar istället. "

Sadism som sagt. Det finns ingen annan plan bakom vänsterns idéer om tvångsåtgärder i skolan.

https://www.expressen.se/debatt/soci...n-syn-pa-barn/
Citera
2020-05-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Detta är ljuv musik i mina öron! Rebecca Weidmo Uvell skriver om tanken på tvångskommenderad 'integration" i skolorna och där de svenska små lintottarna ska användas som mångkulturella " krockkuddar" Sanna Rayman style.

Varje gång vänstern kräver att vi måste "fixa" segregationen i skolan med tvångsåtgärder av olika slag ser jag bara en ren ondskefull sadism framför mig. Givetvis inser vänstern att all form av meningsfull "integration" är fullständigt utesluten givet rådande demografiska situation. Integrationsmöjligheterna försvann redan på 90- talet (om den någonsin funnits för de mest aparta diaspororna). Som någon i tråden konstaterade nyligen så är en majoritet av skolbarnen i Stockholm idag av icke- svensk status (blonda lintottar). Att i ett sådant läge tala om integration kan då på rent logisk grund bara betyda att lintottarna ska integreras i den nya mångkulturella verkligheten. All annan form av integration blir ju otänkbar.

Dock tror jag inte detta är vad vänstern söker uppnå med sina förhoppningar om skolan. Vad är då syftet med den förment "goda" integrationstanken? Här kommer sadismen in i bilden. Vänstern vet att det är game over och kör den brända jordens taktik fullt ut. Där Adolf struntade fullständigt vad som hände med det tyska folket när kriget ändå var förlorat och alla "dugliga" tyskar redan hade dött säger vänstern " varenda jävla lintottssvenne ska få smaka på mångkultur om det så är det sista vi gör. Ingen slipper undan! När medelklassvinen flyr undan mångkulturen via bostadsadressen så knäpper vi de jävlarna via deras telningar istället. "

Sadism som sagt. Det finns ingen annan plan bakom vänsterns idéer om tvångsåtgärder i skolan.

Ja, medelklassen omfamnar ytligt sett mångkulturen för att känna sig sådär samtidsgoda . När de börjar äcklas av den och dra sig undan excesserna, så fnittrar vänstern snarast förtjust. För visst känner de som om de haft rätt hela tiden; det vackra svenska samhället var bara en fasad. Inte ett dugg bättre än något annat.
Citera
2020-05-03, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty

Frågan om tvångsintegration av svenskar i det mångkulturella samhället är en stor fråga. Eftersom den är mycket stor så har den många aspekter.

En aspekt är att den skapar en möjlighet att engagera diasporafolken i Sverige till en politiskt laddad strid. Ett enande krav att samlas bakom. Utbildning och skolor av samma kvalitet som svenskarna åtnjuter. Tänk Imperiets kärnland på 1950 talet när den svarta befolkningen då till stora delar samlades och slöt upp bakom Medborgarrättsrörelsens ledare som Martin Luther King. (Vilka hans rådgivare var kan ni läsa om på andra ställen). Dessförinnan hade de svarta inte varit en samlad politisk klass. Efter Medborgarrättsrörelsens tid så hade de vänsterliberala genom bl.a. striden om avsegregering av skolorna skapat ett aktiverat block av röster som den sen kunde bygga vidare på genom affirmative action etc.

Kravet på en avsegregerad skola kan bli de vänsterliberalas nästa murbräcka att samlas kring. Mahmoud måste få rätten till samma utbildning som svenskarna. Att Mahmoud tvingas att gå i en skola som präglas av Mahmouds folks normer och värderingar är inget annat än "mjuk apartheid" från svenskarnas sida. Svenskarnas rasism måste upphöra.

Vad trådens giganter och följare ser (från Sanna och andra) är hur vår tids Freedom Riders sakta men säkert bygger upp ett politiskt krav som kan ena menaiterna. Vi ligger bara 60 år efter på kurvan och man kan se samma strategi som tillämpades i Imperiets kärnland byggas upp (och tydligen av samma folk.)

Svenskarnas mjuka apartheid måste upphöra. Diasporornas folk (utom ett naturligtvis) måste få gå i svenska skolor. Så föds ett politiskt krav som kan exploateras.
Citera
2020-05-03, 11:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Frågan är om han är ohederlig eller helt enkelt okunnig. Henrik Jönsson har uppgivit att han startat och drivit företag under hela sitt liv. Ända sedan gymnasiet om jag inte minns fel.

En person som varit företagsledare i egna företag har aldrig varit anställd i storföretag eller koncern med den stenhårda ägarstyrning som direkt och indirekt dikterar de flesta aspekter av företagets verksamhet och policy i olika frågor.

Jag vidhåller att klanen Bonnier skulle kunna få mediakriget mot svenskarna att upphöra i princip från en dag till annan. Ett diskret samtal från en ägarrepresentant till Wolo så skulle det vara ordnat.
Jag tolkar nog hans debattinlägg mer som att han inte vill blanda in fler frågor i debatten just nu. Hans agenda är avskaffat presstöd, då är det inte ändamålsenligt att bredda debatten till att också handla om ägarstyrning & ägarstruktur.

Förmodligen en bra strategi, annars kommer debatten snabbt att (medvetet) spåras ur med påståenden om "antisemitism" & liknande.

En sak i taget. Avskaffa presstödet, sen får man gå vidare därifrån.

Jag tycker att presstödet skall bort. Då är det det man skall koncentrera sig på istället för ideologisk puritanism, där man tror sig kunna lösa alla jävla problem på en och samma gång.

Att han säger sig vara Libertarian är bara en fas som vi alla går igenom, innan vi inser hur verkligheten ser ut.
Libertarianism: A Feel-Good Suicide Pact
Citera
2020-05-03, 12:04
Medlem
stevenstillss avatar
Min vana trogen har jag då och då en aktuell spaning från den liberala tidningen SvD. Idag vill man ge ett handtag till demokraternas man i USA John Biden som har det kämpigt med anklagelser om sexism och att han verkar ha lätt alzheimer. När ingen annan stödjer honom måste SvD rycka ut. Rubriken "Biden stödjer fotbollslandslaget" - en artikel som verkar rätt så udda. Tag tänkte: vad har Biden med fotboll i landet Sverige att göra. Men tydligen handlar det om lika lön för kvinnliga och manliga fotbollsspelare i USA. En angelägen fråga förstås för SvD:s läsekrets som mest består av liberala medelklasskvinnor i Stockholms innerstad.

Som jag trodde. Artikeln är inte skriven av SvD:s eget folk utan är hämtad från TT som är ett samverkansprojekt mellan Bonniers och Schibsted som äger 44% vardera av TT. TT har egna journalister som kan rycka ut när Trump, Bolsonaro eller Boris Johnson/brittiska Tories ska gisslas. Så ser det ut just nu på SvD. Tro inte att globalisterna kastat in handduken. De stretar på. Märkligt nog verkar den här typen av artikel vara vanligare på helgerna vilket nog beror på att artikeln även finns i helgupplagan på papper som alltid är mer åsiktspartisk än nätupplagan i veckorna.

https://www.svd.se/biden-stodjer-fotbollslandslaget
Citera
2020-05-03, 12:16
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Min vana trogen har jag då och då en aktuell spaning från den liberala tidningen SvD.

Den är publicerad i oberoende socialdemokratiska Aftonbladet också. Under "Sport". SvD har verkligen blivit katastrofdålig efter att Schibstedt gick in som ägare. Dom kan slå ihop sina tidningar till att bli den nya giganten "Svenska Aftonbladet".
Citera
2020-05-03, 12:20
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Det stoppas även av partiets interna logik. Sossarna har allt för många medlemmar och aktiva inom partiet som står helt på identitetspolitiken, massinvandringen och mångkulturens sida. Ska sossarna kasta ut tro och solidaritet från partiet? Avsluta samarbeten med muslimska brödraskapets organisationer i Sverige? Sluta jobba för att få alla bidragsberoende invandrare att rösta på dem?

Så funkar det inte. För det första; Om sossarna skulle ändra sin politik i hårdare riktning skulle inte bara de mest röda inom sossarna fort lämna partiet för V, även i stort sett alla invandrare som röstar på S hade fort hoppat över till V som deras nya parti istället.

Sossarna är därmed fast i den inriktning de valt, de kan inte göra annat än kosmetiska förändringar som inte leder till totalt inbördeskrig inom partiet. Sossarna är även ett djupt korrumperat parti vars enda uppgift är att möjliggöra välbetalde jobb till låg IQ personer vars enda merit är att de gått genom SSU. De har varken viljan eller den intellektuella kapaciteten att föra Sverige på en bättre väg, varken socialt eller ekonomiskt.

S har mellan 25 till 30 procent av väljarstödet. Så många inom partiet gillar inte mångkultur. Detta gäller även centern och vänstern. Ändå får dessa partier röster. Aron Flam intervjuade nyligen Anosh Ghasri som talar om självbilden eller den egna identiteten. Utan den är vi ingenting och självbilden måste vara bra. I ett större sammanhang är det maktens självbild som möjliggjorde acceptansen av bland annat apatiska barn och införandet av gymnasieamnestin. Med medias självbild talar vi här ofta om att narrativet trumfar verkligheten. Flygbolagets SAS:s pajasreklam om att skandinaver inte finns visar på att bolaget ville vara del i en kollektivt god självbild. Och privat vill så gärna att det ska vara bra, och så länge det inte drabbar oss personligen fortsätter vi envist att rösta fram partier som genomför kaos.

Såsom du säger lär sossarna få problem framöver. Man kan inte vara alla till lags. Ska man ta itu med invandringens konsekvenser kommer man att tappa bosättarnas röster och klanledarnas stöd. Många går som sagt till vänstern. Men vad är alternativet? Att fortsätta på inslagen väg leder också till väljarflykt. Är det dessa väljare man verkligen vill bli av med?

Jag vill till självbilden lyfta fram Ingmar Hedenius och helvetesläran. Han gick till angrepp mot kyrkan för att de inte bannlyst helvetesläran i undervisning och predikan. Tron på helvetet har skapat stor ondska och orsakat många katastrofer. Men mest menar Hedenius att med helvetesläran skapas ett sektliknande tillstånd inom kyrkan och ett hämndbegär mot alla som står utanför. Känns detta igen idag? Medias hets och 7klöverns ilska mot de ondskefulla oliktänkarna har delat Sverige.
Citera
2020-05-03, 14:58
Medlem
Prayuths avatar
När jag såg rubriken tänkte jag att Expressen måste ha råkat släppa in någon nyfascist av misstag. Sen när jag läste vidare insåg jag att det var regeringens ungdomsförbund som låg bakom texten och att den inte riktigt handlade om det jag först tänkte på.

De som inte betalat skatt ska inte räddas

Citat:
Ett flertal länder, med Danmark i spetsen, har annonserat att man inte kommer låta företag registrerade i skatteparadis ta del av de statliga stöd som följt i coronas spår.

Nu är det hög tid att Sverige tar samma steg. Den som inte betalat skatt ska heller inte räddas av skattebetalarna, skriver Philip Botström, SSU, och David Ling, Grön Ungdom.

Citat:
En sak har Moderaterna rätt i. Ju färre som förlorar sitt arbete, dess bättre. Därför har också stora delar av regeringens politik kretsat kring att möjliggöra för fler att behålla arbetet – korttidspermitteringar, slopade arbetsgivaravgifter och riktade hyresbidrag är bara några exempel på stöd som fokuserar på att motverka varsel.

Men precis som med andra bidrag och stöd från det offentliga måste de åtföljas av krav.

Det första kravet som bör ställas är att företaget ska vara registrerat i Sverige och ha betalat skatt. Om staten ska fungera som ett försäkringsbolag ska det framför allt gälla bolag som betalat sin ”premie”.

https://www.expressen.se/debatt/de-s...a-inte-raddas/

Resnoemanget som sådant är det egentligen inget fel på, även om jag långt ifrån håller med om allt som skrivs. Det som är intressant är snarare liknelsen som kan göras med alla individer som kommit till Sverige som inte betalat en krona i skatt sedan de kom hit. Varför ska Sverige bidra med sjukvård och uppehålle till bidragsturister som aldrig haft en intension att jobba i Sverige sedan de kom hit? Det finns fullt med arbetsföra personer i Sverige som hellre lever på bidrag än att skaffa sig ett jobb. Varför ska skattebetalarna stå för deras premier?

Varför ska man ställa motkrav på företag men inte på folk som vill ha tillgång till samhällets gemensamma resureser? De "krav" som ställs på invandrare för att få leva gratis i Sverige är så löjligt låga att det knappt kan klassas som krav. Den kommande massarbetslösheten kommer blottlägga det faktum att väldigt få av alla pensionsräddare som svenska politiker har släppt in i landet står för sitt eget uppehälle. Nu när personer som tidigare jobbat och betalat skatt kommer behöva samhällets hjälp kommer de snabbt upptäcka att det finns många fler som ska ha del av det som byggts upp, och att dessa personer inte bidragit ett skit till våra gemensamma tillgångar.
Citera
2020-05-03, 15:57
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Varför ska man ställa motkrav på företag men inte på folk som vill ha tillgång till samhällets gemensamma resureser? De "krav" som ställs på invandrare för att få leva gratis i Sverige är så löjligt låga att det knappt kan klassas som krav.

S är en beskyddarverksamhet.
Löftet till de besuttna är att hålla "arbetarklassen" i schack.
Löftet till "arbetarklassen" (allt mer ihåligt) är att företräda deras intressen.
Löftet till det importerade trasproletariatet är evig försörjning.

Motkraven är modesta, men lika som i all annan beskyddarverksamhet: företagen ska betala tribut, och människorna ska stödja -- eller iallafall inte motarbeta -- verksamheten.

Invandrarna uppfyller sin del. De röstar S. Inga andra krav kommer ställas på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in