2020-02-09, 20:32
Medlem
Aftonbladet har (givetvis helt utan ägarstyrning) fått nya instruktioner.

Citat:
Tonårsrånare urinerade på sitt offer – och filmade
De unga rånarna tvingade ner sitt offer på marken och urinerade på honom.
Samtidigt som de sparkade och slog – och filmade alltihopa.
– De garvar och säger jävla vidriga svenne, din horunge, berättar den 18-åring som blev utsatt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r--och-filmade

Jävla vidriga svenne.

Svenska pressetiska regler
Citat:
10. Framhäv inte berörda personers etniska ursprung, kön, nationalitet, yrke, politisk tillhörighet, religiös åskådning eller sexuell läggning om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Presse...licitetsregler

Det är vad jag vet helt nytt att Aftonbladet publicerar etniskt ursprung på detta vis.
Jävla vidriga svenne.
Citera
2020-02-09, 20:33
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
De som först drog i nödbromsen var centraleuropeiska länder. Tjeckien, Polen, Ungern, Slovakien med flera.
Länder som innan 1914 provinser i kejsardömen.
De har förstått kraften i att bestämma i sitt eget hus.

Ja, deras räddning var onekligen kommunismen, om än dyrköpt, med det som Nietzsche förutspådde om västvärldens förfall.

Tur i oturen om man säger så. Men drivkraften bakom omställningen från galenskaperna leds onekligen från anglosaxiskt håll.

Det är bara de själlösa konformisterna i sekten Svärje som obstinat lallar vidare med tragikomiken.

Hur mycket kaos, misär, möten och kraftsamlingar ska det behövas för regimen innan polletten ramlar ner hela vägen i myntinkastet? Är det absolut helt ogenomträngligt att nå fram utan att få hela sektens medhåll?
Citera
2020-02-09, 20:43
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderfluid
Aftonbladet har (givetvis helt utan ägarstyrning) fått nya instruktioner.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r--och-filmade

Jävla vidriga svenne.

Svenska pressetiska regler

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presse...licitetsregler

Det är vad jag vet helt nytt att Aftonbladet publicerar etniskt ursprung på detta vis.
Jävla vidriga svenne.

Inte alls är det ett sammanträffande med att höjdare inom näringslivet nu gått ut med att den grova kriminaliteten påverkar Sverige som exportland.. inte alls.

Att det nu börjat påverka ”eliten” är inte alls ett sammanträffande med att gammelmedia nu låter som Samhällsnytt, Fria tider m.m.

Något stort håller på att hända.
Citera
2020-02-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hade svenska folket varit en minoritet bland andra i en imperiekontext hade vi säkert gjort gemensam sak med ett par till som lider på samma sätt. Nu är det inte så, varför det förnedringsvåld som drabbar unga svenskar är och förblir en svensk angelägenhet. Vi kan inte vänta oss annat. Bättre att radera alla spår efter projektet "mångkulturen Sverige", med integration och allt vad det innebär, och försöka se vår utsatthet och ensamhet som en styrka.

Longbow skrev ett förträffligt inlägg tidigare i dag, som jag tycker tangerar detta. Exempelvis:
Jo, genom att låta det hat vi möter svetsa oss samman.

Du beskriver själv anledningen till varför det där inte sker och inte kommer att ske på mycket länge.

Faktum är att nästan alla svenskar ser på kulturimporterna som lägre stående och så som inte fullt ansvariga för sina handlingar. Detta märks på alla sorters vis när man lärt sig känna igen det. Det gör att deras "hat" inte rör de flesta i ryggen, undantaget ungdomar som är direkta mottagare av det. Vad en invandrare tycker om mig är totalt irrelevant. Jag kommer aldrig att bry mig. Jag har samma attityd till judarna. Och här är en ledtråd till varför judetrams inte tas på allvar: folk bryr sig inte om dem, de ses som lite lustig kuriosa, inte mycket mer. Om man på fullt allvar önskar sig rituell omtanke av judar så ses man som en mentalpatient.

I USA är detta extra tydligt. Om någon afroamerikan står på gatan och gapar om vita människor är det ingen som bryr sig, ingen tar det på allvar.
Citera
2020-02-09, 20:51
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
J Men drivkraften bakom omställningen från galenskaperna leds onekligen från anglosaxiskt håll.
Jag förstår nog inte vad du menar men i alla fall:
I mitten av 1800 talet var Europa i princip uppdelat mellan i antingen små stadsstater som Tyskland och Italien eller imperiebyggande länder. UK, Österrike-Ungern, Ryssland och Ottomanska riket.

Nationalismen växte och folken ville samla sig i nationalstater. Tyskar och Italienare gick samman.
Andra försökte frigöra sig utifrån etnisk samhörighet. Flera länder på Balkan men också Norge från Sverige.

Första världskriget resulterade i stoppandet av imperiebyggande utöver etniska gränser och erkände att folk är värda att få eget självbestämmande.
Finland och Baltstaterna blev till. Polen Tjeckoslavakien med flera länder bildades.

Men i vår historieberättandet presenteras första världskriget som resultat av nationalistiska strömningar som ledde till tredje riket.

Inge kan vara mer fel.

Första världskriget resulterade i nationell frihet för mängder av människor i Europa.

Andra världskriget berodde på tyskt imperiebyggande på andra nationers bekostnad.
De försökte vrida klockan tillbaka till 1914. Och det går inte.

Men ännu idag används nationalismen som slagträ för att försöka vrida historieberättandet från första världskrigets orsaker och resultat.

Antagligen för att resultatet också blev ett början på slutet på Brittiska Imperiet och Fransk Imperialism. Segermakterna förlorade sina imperium.

Segrarmakten USA fick å sin sida smak på eget utrikespolitiska imperiebyggande. Men det tog inte rejäl fart förrän efter andra världskriget.

Och det är där vi skall leta efter varför nationella identiteters intressen systematiskt motarbetas i Europa.
Citera
2020-02-09, 21:10
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag förstår nog inte vad du menar men i alla fall:
I mitten av 1800 talet var Europa i princip uppdelat mellan i antingen små stadsstater som Tyskland och Italien eller imperiebyggande länder. UK, Österrike-Ungern, Ryssland och Ottomanska riket.

Nationalismen växte och folken ville samla sig i nationalstater. Tyskar och Italienare gick samman.
Andra försökte frigöra sig utifrån etnisk samhörighet. Flera länder på Balkan men också Norge från Sverige.

Första världskriget resulterade i stoppandet av imperiebyggande utöver etniska gränser och erkände att folk är värda att få eget självbestämmande.
Finland och Baltstaterna blev till. Polen Tjeckoslavakien med flera länder bildades.

Men i vår historieberättandet presenteras första världskriget som resultat av nationalistiska strömningar som ledde till tredje riket.

Inge kan vara mer fel.

Första världskriget resulterade i nationell frihet för mängder av människor i Europa.

Andra världskriget berodde på tyskt imperiebyggande på andra nationers bekostnad.
De försökte vrida klockan tillbaka till 1914. Och det går inte.

Men ännu idag används nationalismen som slagträ för att försöka vrida historieberättandet från första världskrigets orsaker och resultat.

Antagligen för att resultatet också blev ett början på slutet på Brittiska Imperiet och Fransk Imperialism. Segermakterna förlorade sina imperium.

Segrarmakten USA fick å sin sida smak på eget utrikespolitiska imperiebyggande. Men det tog inte rejäl fart förrän efter andra världskriget.

Och det är där vi skall leta efter varför nationella identiteters intressen systematiskt motarbetas i Europa.

Nu menade jag det Nietzsche förutspådde som konsekvens av marxism-leninismen som ett dyrköpt pris där väst går vilse i den ohämmade liberalismens ”everything goes” medan livet i öst under kommunismen bara erbjuder ett nödtorft och inget utrymme existerar för liberalismens ohämmade excesser i väst med mångkultur och den N:te generationens feminism.

Det är den processen han förutsåg och som realiserades. Vilket oerhört skarpsinne den olyckliga själen hade.

Det generiska käbblet i den här tråden om hur mångkulturen ska hanteras inom befintliga ramar är ytterligare tecken på dessa excesser. Vi är barn av vår tid och ingen reell ändring kommer att realiseras förrän skiten träffar propellern ordentligt. Då kommer hårdhandskarna fram eftersom livets nödtorft kommer definiera ett absolut minimum och vem som hör till ingruppen.

Fram till dess, njut, ja njut så länge ”mediekriget” varar. Om inte annat erbjuder det underhållning för alla oss bortskämda barn av vår tid.
Citera
2020-02-09, 21:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du beskriver själv anledningen till varför det där inte sker och inte kommer att ske på mycket länge.

Faktum är att nästan alla svenskar ser på kulturimporterna som lägre stående och så som inte fullt ansvariga för sina handlingar. Detta märks på alla sorters vis när man lärt sig känna igen det. Det gör att deras "hat" inte rör de flesta i ryggen, undantaget ungdomar som är direkta mottagare av det. Vad en invandrare tycker om mig är totalt irrelevant. Jag kommer aldrig att bry mig. Jag har samma attityd till judarna. Och här är en ledtråd till varför judetrams inte tas på allvar: folk bryr sig inte om dem, de ses som lite lustig kuriosa, inte mycket mer.
Du bör kanske inte utgå från dig själv när du drar slutsatser om andra människors attityder...? Inte fan rör det mig personligen vad de här utomeuropeiska människorna tycker om mig. Det drabbar faktiskt inte mig heller. Jag liksom de flesta andra ser reflexmässigt ned på dem, inklusive de mest prominenta exemplar som ger sig till känna.

Nu rör den här diskussionen inte primärt relationer mellan individer ute i samhället, utan ett abstrakt "vi och dem". Det är på den nivån vi befinner oss som betraktare. Ur denna synvinkel är det oroande när det rapporteras om saker som riskerar drabba lite vem som helst, urskillningslöst, enkom för att vederbörande är svensk. Till det kan läggas de svenskfientliga stämningar som uppenbarligen existerar i stor utsträckning, och som ger upphov till viss kriminalitet vi ibland läser om. Att markera mot detta är väl ett måste?

Vill inte svära på att något är vunnet på att vi reagerar med avsmak, avsky och hat på den extrema motvilja som våra minoriteter ger oss till tack, men att besvara artigheten är väl det minsta man kan göra.

"Svennehoran" rosade inte precis marknaden för 10 år sedan (Åkesson). Tjatigt att åter behöva påminna om potensen i det hat vi erfar från det färgade drägget på samhällets botten, men.
Citat:
Om man på fullt allvar önskar sig rituell omtanke av judar så ses man som en mentalpatient.
Det där var elakt, men jag kan avslöja att jag skrattade åt detta. På riktigt.
Citat:
I USA är detta extra tydligt. Om någon afroamerikan står på gatan och gapar om vita människor är det ingen som bryr sig, ingen tar det på allvar.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-02-09 kl. 21:47.
Citera
2020-02-09, 21:52
Medlem
Citat:
Du bör kanske inte utgå från dig själv när du drar slutsatser om andra människors attityder...? Inte fan rör det mig personligen vad de här utomeuropeiska människorna tycker om mig. Det drabbar faktiskt inte mig heller. Jag liksom de flesta andra ser reflexmässigt ned på dem, inklusive de mest prominenta exemplar som ger sig till känna.

Nu rör den här diskussionen inte primärt relationer mellan individer ute i samhället, utan ett abstrakt "vi och dem". Det är på den nivån vi befinner oss som betraktare. Ur denna synvinkel är det oroande när det rapporteras om saker som riskerar drabba lite vem som helst, urskillningslöst, enkom för att vederbörande är svensk. Till det kan läggas de svenskfientliga stämningar som uppenbarligen existerar i stor utsträckning, och som ger upphov till viss kriminalitet vi ibland läser om. Att markera mot detta är väl ett måste?

Vill inte svära på att något är vunnet på att vi reagerar med avsmak, avsky och hat på den extrema motvilja som våra minoriteter ger oss till tack, men att besvara artigheten är väl det minsta man kan göra.

Det är inte en slutsats, det är en observation. Mycket stor skillnad.

Jag får intrycket igen att det är Blot-Svens känsloliv som talar och inte den tänkande Blot-Sven. För...
Att markera mot detta är väl ett måste?
... det här, det blir inte så lätt att vara konkret i, eller hur?

För all del, du kan bete dig precis som de värsta avarterna av invandrare faktiskt beter sig. Kolla vad resultatet blir. Men var medveten om att samtliga svenskar per automatik har högre förväntningar på dig eftersom du är svensk.

Påbörjar du denna bana återstår till slut bara korvgrillning i skogen med NMR. Men du kan du lära dig hur man använder tändstål för att göra upp eld med.
Citera
2020-02-09, 22:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det är inte en slutsats, det är en observation. Mycket stor skillnad.
Det har du rätt i, och rätt ska vara rätt.
Citat:
Jag får intrycket igen att det är Blot-Svens känsloliv som talar och inte den tänkande Blot-Sven. För...
Att markera mot detta är väl ett måste?
... det här, det blir inte så lätt att vara konkret i, eller hur?
Som alltid blir det en svår balansgång mellan tankar och känslor, som för så många svenskar. Jag känner mig inte överdrivet passionerad när jag sitter här och skriver, och nog blir det lite löjligt ibland när man (ibland jag, ibland någon annan) håller på och kräver än det ena, än det andra. Dels känns det som att ropa i öknen, eftersom vi ugglar i en internettråd bestående av ettor och nollor, och dels någon smula teatraliskt. Den effekten förstärks antagligen av att vi formulerar oss i skrift. What to do?

Låt dig alltså inte luras: det här med "markera" är mitt sätt att säga att jag tycker att det är lämpligt att rapportera om svenskfientlighet, och det gärna på ett föraktfullt sätt, utan att det blir sentimentalt. Sentimentalitet säljer inte i Sverige.
Citat:
För all del, du kan bete dig precis som de värsta avarterna av invandrare faktiskt beter sig. Kolla vad resultatet blir. Men var medveten om att samtliga svenskar per automatik har högre förväntningar på dig eftersom du är svensk.

Påbörjar du denna bana återstår till slut bara korvgrillning i skogen med NMR. Men du kan du lära dig hur man använder tändstål för att göra upp eld med.
Du tolkade in för mycket i det jag skrev? Jag syftade på tonen i texter och samtal som lyfter fenomen som förnedringsvåld, etc. Sjung ut, bara!
Citera
2020-02-09, 22:18
Medlem
Citat:
Låt dig alltså inte luras: det här med "markera" är mitt sätt att säga att jag tycker att det är lämpligt att rapportera om svenskfientlighet, och det gärna på ett föraktfullt sätt, utan att det blir sentimentalt. Sentimentalitet säljer inte i Sverige.
Du tolkade in för mycket i det jag skrev? Jag syftade på tonen i texter och samtal som lyfter fenomen som förnedringsvåld, etc. Sjung ut, bara!

Ja, ok. Som du säkert är medveten om så kommer ordet svenskfientlig direkt från ordet "främlingsfientlig". Och det har naturligtvis inte fått något större genomslag av skäl som vi delvis redan gått igenom. Det är lite svårt att veta vad du tänker dig också. En mer edgy version av samnytt.se?

För att återknyta lite till tråden så kommer allt det här ur akademin och sedan sipprar det ut i media på olika ställen. Jag såg på twitter nån dam som beklagade sig över att hennes 12-åring behandlas illa av kulturstarka barn och att han per definition var "rasist" -- det utan att ha gjort något tillbaka. Allt det här kommer direkt från akademin och återspeglas emellanåt i media i frågor om mångkulturen. Så det finns folk att attackera, och de är inte invandrare. Och om man lämnar verklighetsflykten åt sidan nu så är det inte ofta det är judar heller.

Dessa personer går naturligtvis att attackera på alla möjliga sätt. Men visst känns det enklare och betydligt mindre läskigt att uttala sig fientligt om invandrare?

Så har vi hamnat där vi är.
Citera
2020-02-09, 22:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ja, ok. Som du säkert är medveten om så kommer ordet svenskfientlig direkt från ordet "främlingsfientlig". Och det har naturligtvis inte fått något större genomslag av skäl som vi delvis redan gått igenom. Det är lite svårt att veta vad du tänker dig också. En mer edgy version av samnytt.se?
Nej, alternativmedia bevakar redan detta, oftast utan att det blir främlingsfientligt. Jag ska medge att jag själv har lite svårt att knyta an till "folket" som det är i verkligheten, så jag vet inte riktigt vad som går hem. Det jag tänkte mig mer konkret var att fler i MSM, som det heter, kunde göra som Arpi. Han är ett bra exempel på en frimodig skribent utan en massa bagage som får läsarna att erinra sig Christoffer Dulny. Inget ont om alternativhögern, men deras grej är för esoterisk för att få genomslag. Samma sak kan givetvis sägas om begrepp som "svenskfientlighet", som garanterat framstår som krystade och/eller obegripliga för de flesta svenskar. Jag föredrar trots det att tala klarspråk här på the Internetz.

Fan, egentligen är det inte lätt alls att precisera vad som hindrar att tonen ska tillåtas bli skarpare i rumsrena sammanhang, så att säga. Ingen vill nog riktigt se grobianrubriker i stil med "UT MED DEM", och svenska folket kommer inte ställa sig i armkrok och protestera mot att söner och döttrar far illa "out there". Det enda motvärn jag kan se realistiskt är symboliska ansatser i svenska folkets favoritpropagandaorgan. En tuff insikt. SvD kan vända, och SVT...
Citat:
För att återknyta lite till tråden så kommer allt det här ur akademin och sedan sipprar det ut i media på olika ställen. Jag såg på twitter nån dam som beklagade sig över att hennes 12-åring behandlas illa av kulturstarka barn och att han per definition var "rasist" -- det utan att ha gjort något tillbaka. Allt det här kommer direkt från akademin och återspeglas emellanåt i media i frågor om mångkulturen. Så det finns folk att attackera, och de är inte invandrare. Och om man lämnar verklighetsflykten åt sidan nu så är det inte ofta det är judar heller.

Dessa personer går naturligtvis att attackera på alla möjliga sätt. Men visst känns det enklare och betydligt mindre läskigt att uttala sig fientligt om invandrare?

Så har vi hamnat där vi är.
Man kan och bör givetvis attackera roten till det onda, men det är symtomen som är till störst besvär. Strategiskt är attacker mot våra "homegrown enablers" absolut en mer framkomlig väg. Rubriker som "UT MED DEM" i all ära: där är underhållningsvärdet högre än den faktiska samhällsnyttan. Men om man ser till att, rent teoretiskt, göra rent hus med den subversiva villfarelse som akademin sprider omkring sig, då återstår ändå invandrarna. Jag skulle tro att de skiter i om akademin eller soctanterna står på deras sida moraliskt. De säger "svennebög" ändå. Ska man hoppa på dem då, i media, eller inte?
Citera
2020-02-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ja, att ingen tog parti för Arpi är ett svek och ett ställningstagande, och det säger sannerligen allt om hur mångkulturer fungerar. Men faktum är att Sverige är mångkulturellt endast på pappret. Vi har fortfarande en svensk majoritetskultur, tacka fan för det, och det betyder att det alltjämt är tacksamt att beskylla svenskarna och svenskheten för allt inbillat förtryck och all tilltänkt rasism som dagligen drabbar icke-svenskar som går arbetslösa, knarkar, bor dåligt och känner att livet är piss.

Varför skulle Arpis texter, som behandlar en specifikt svensk problematik, ge "respons och uppbackning hos minoritetsdebattörerna med plattform"? Om vi tänker efter, alltså, men visst är det trevligt med önsketänkande.

Inte en chans i helvete, säger jag, att etniskt medvetna debattörer med ett brinnande hat mot "vithetsnormen" skulle hänga på en lipande majoritetssvenne, därtill privilegierad man och journalist, och ge sig på sina egna. Sina bröder och systrar, och allt det där. Den delade erfarenheten av "utanförskap" i ett främmande land är den minsta gemensamma nämnare kurder, somalier och chilenare emellan, som förenar dem i aversionen mot det svenska.

Hade svenska folket varit en minoritet bland andra i en imperiekontext hade vi säkert gjort gemensam sak med ett par till som lider på samma sätt. Nu är det inte så, varför det förnedringsvåld som drabbar unga svenskar är och förblir en svensk angelägenhet. Vi kan inte vänta oss annat. Bättre att radera alla spår efter projektet "mångkulturen Sverige", med integration och allt vad det innebär, och försöka se vår utsatthet och ensamhet som en styrka.

Longbow skrev ett förträffligt inlägg tidigare i dag, som jag tycker tangerar detta. Exempelvis:
Jo, genom att låta det hat vi möter svetsa oss samman.

Här har vi en gemensam erfarenhet i paritet med den strukturella skitsnacksrasism som våra minoriteter tänker sig uppleva. Omfamna hatet och sätt hårt mot hårt. Hatar ni oss, så hatar vi er...

Du beter dig som en vindflöjel. Det kommer hela tiden ett "men" efter varje medhåll, där det borde finnas ett "och" istället.

Annars är ju precis så det fungerar, att ömsesidigheten är nyckeln. Det du verkar missförstå är att anspråk på andras reciprocitet är en del av förhandlingen. Om du inte ens ställer kravet, sviker du genom att sänka motpartens skuldbörda.

Minoritetsdebattörer och SD ligger back och har en skuld att betala av. Ur respektive position BORDE de ha larmat om etniskt hat mot svenskar, men lät bli.

Vilket är nyckeln till det vi diskuterar om lämplig metod: Partiskt deltagande som kollektiv i varje situation. Att hela tiden lägga den vikt man har i någon vågskål. Ta plats och välj sida. Ett neutralt utanförskap finns inte. Maktlöshet finns inte.

Säg "och" och inte "men".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in