2012-10-15, 21:41
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nja, det känns som det är något vajsing. Kausaliteten är opak och amorf. Det hela ser orkestrerat och manipulerat ut, eftersom ordentliga förklaringar saknas. Jag skrev mer om detta i den andra tråden om SD/Opinionsmätningar.

Men varför skulle Bilderberg-Klinefelter soch de andra NWO-liberalerna plötsligt lyssna på sitt folk istället för alla tuffa internationella klubbar som de vill ställa sig in hos? Annat än att retoriskt göra det för att famla efter några röster?
De har ju investerat blod, svett och tårar och benhårt drivit Svea enligt dessa internationella direktiv i decennier.
Gick ett program om scientologin häromkvällen. Det är inte helt lätt för avhoppare.
Citera
2012-10-15, 21:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Har inte hela debatten förändrats ganska kraftigt och fort bara i denna hösten, efter sommaren? Svårt att sätta fingret på vad, men en kombination av allt mer galna anti-rasism-idéer(Tintingrejen) och att SD befäst sin position kanske ?

Citat:
Nja, det känns som det är något vajsing. Kausaliteten är opak och amorf. Det hela ser orkestrerat och manipulerat ut, eftersom ordentliga förklaringar saknas. Jag skrev mer om detta i den andra tråden om SD/Opinionsmätningar.

Jag har tidigare anfört att mycket tyder på att det är i första hand en effekt av somaliebelutet. Kombinationen av 10000-tals fullständigt ointegrerbara somalier, en dramatisk och oväntad ökning av flyktingar från Syrien och en påtagligt ökad påfrestning pga den internationella konjunkturnedgången gör att politiker i framför allt de större partierna ser framför sig en valrörelse 2014 där de skall behöva förklara varför man samtidigt med påtagligt ökad arbetslöshet tar in en försörjningsbörda av stora mått för generationer framåt. När de redan nu ser att prognosen för SD är i ökande, så blir det inte någon attraktiv strategisk situation. Ett SD med ca 10% behöver inte vara lika hovsamt som idag, utan kan fälla alla regeringsalternativ och skapa dramatiska problem gällande regeringsbildningen. Det är alltså inga småsaker det handlar om.

Ur detta perspektiv blir Tintin och Bosse Hansson bara en kuriositet, men med en allvarligare botten än partierna vill erkänna. Men Mats Knutssons fråga i förra veckans Agenda tog hårt. Den stack värjan rakt i det veka livet på PK-maffian. De insåg snabbt att den frågan kan bli den avgörande under de två knappa år som är kvar till valet. Svaret på "Hur mycket invandring tål Sverige?" kan bli det som formerar politiken framöver, och få samma partisplittrande effekt som en gång kärnkraften och EU. Givetvis beror det på att det är en i grunden nationalexistentiell fråga, vars ekonomiska dimensioner bara är några av ett helt batteri av obehagliga dimensioner som sätter mycket av den hittillsvarande etablerade politiken på ända.

Vi kan bevittna en intressant formativ process just nu.
Citera
2012-10-15, 22:08
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Har inte hela debatten förändrats ganska kraftigt och fort bara i denna hösten, efter sommaren? Svårt att sätta fingret på vad, men en kombination av allt mer galna anti-rasism-idéer(Tintingrejen) och att SD befäst sin position kanske ?

Många postkolonialism- och vithetsdårar har ju kommit fram i ljuset och fått prata om det fördärvliga i att vara vit. Tintinmannen är ju själv en postkolonialist, om än inte en så värst begåvad sådan. Dock är det många som står bakom och trampar, även om de inte är lika frejdigt gåpåiga som han. De gåpåigaste är givetvis de med utländsk bakgrund, eftersom de saknar den kulturellt betingade svenska försiktigheten och fegheten samtidigt som de har det ideologiska vapnet "motståndarens moraliska fördärvlighet och strukturella rasism" att tillgå. Att maniskt (från "intellektuellt" håll) predika svenskens uselhet för invandrare samtidigt som man kravlöst överöser dem med skattemedel har inte varit ett sätt att skapa förståelse mellan grupper.

Jag är lite förundrad över att denna annars eminenta tråd faktiskt har missat detta (jag kan utveckla om någon skulle vara intresserad). Mångkulturellt Centrum i Fittja, där allas vår favorit T. Hübinette tillåts sprida sitt skattefinansierade hat, har till och med någon slags utställning om vithet snart.

Att, som vissa i tråden, känna lättnad eftersom "argumentationen biter bättre" eller "debatten är friare" känns något förhastat. Det här har aldrig handlat om argumentation eller debatt, ingen av motståndarna är intresserade av en ärlig kamp. Det handlar om religiös tro och därtill hörande mekanismer. De står givetvis -- som alla religiösa alltid har gjort -- för DEN ENDA SANNA OCH GODA LÄRAN.

Jag förutspår betydligt mer postkolonialism och vithet under hösten och vintern.
Senast redigerad av bergsturk 2012-10-15 kl. 22:10.
Citera
2012-10-15, 22:14
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk

Jag förutspår betydligt mer postkolonialism och vithet under hösten och vintern.

Det skulle vara en intressant utveckling. Speciellt med tanke på hur utspelet om Tintin togs emot av folket.
Citera
2012-10-15, 22:19
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Det skulle vara en intressant utveckling. Speciellt med tanke på hur utspelet om Tintin togs emot av folket.

Det är nog få svenskar utanför de högre lärosätena som ens känner till begreppen, eller har insett att det finns ledande samhällsfigurer som drivs av en övertygelse att folket bär på en moralisk defekt -- att de är vita.

Jag påpekade detta i Tintintråden -- detta är helt enligt Breiviks planer, att kulturmarxisterna radikaliseras. Skrämmande faktiskt.
Citera
2012-10-15, 22:22
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Att maniskt (från "intellektuellt" håll) predika svenskens uselhet för invandrare samtidigt som man kravlöst överöser dem med skattemedel har inte varit ett sätt att skapa förståelse mellan grupper.

Jag är lite förundrad över att denna annars eminenta tråd faktiskt har missat detta (jag kan utveckla om någon skulle vara intresserad). Mångkulturellt Centrum i Fittja, där allas vår favorit T. Hübinette tillåts sprida sitt skattefinansierade hat, har till och med någon slags utställning om vithet snart.

Har tänkt på detta. Man formas i en åsiktskuvös av skattefinansierade häxkittlar av postkolonialism och kritisk teori kombinerat med sin medfödda gåpå-mentalitet och bristande impulskontroll parat med bristande förståelse för verkligheten utanför kuvösen. Detta leder ofta till platt fall för eller senare. Som ludna fågelungar som tror att de kan flyga och morskt kastar sig ut ur boet.
Det går inte så bra. (Södertörn producerar dem i industriell skala - och utanför fabriken så tumlar de flaxande av bandet rakt ner i arbetslöshet - ty endast några få får plats i skattefinansierade "projekt" eller på mediaredaktioner)

Sedan får någon "skötare" gå in och ursäktande ta hand om resterna. Allt från Aldebes shariaäventyr i centern till Berangs Tintinoffensiv.

Har hjonen inte förstått att de bara skall vara smycken att visa upp?
Senast redigerad av StuG 2012-10-15 kl. 22:29.
Citera
2012-10-15, 22:30
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Det är nog få svenskar utanför de högre lärosätena som ens känner till begreppen, eller har insett att det finns ledande samhällsfigurer som drivs av en övertygelse att folket bär på en moralisk defekt -- att de är vita.

Exakt. Därför vore det intressant om de blir mer synliga. Men med tanke på reaktionerna på Tintin finns ju en möjlighet/risk att de ligger lågt ett tag framöver.

Citat:
Jag påpekade detta i Tintintråden -- detta är helt enligt Breiviks planer, att kulturmarxisterna radikaliseras. Skrämmande faktiskt.

Ja. De är Breiviks nyttiga idioter.
Citera
2012-10-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag har tidigare anfört att mycket tyder på att det är i första hand en effekt av somaliebelutet. Kombinationen av 10000-tals fullständigt ointegrerbara somalier, en dramatisk och oväntad ökning av flyktingar från Syrien och en påtagligt ökad påfrestning pga den internationella konjunkturnedgången gör att politiker i framför allt de större partierna ser framför sig en valrörelse 2014 där de skall behöva förklara varför man samtidigt med påtagligt ökad arbetslöshet tar in en försörjningsbörda av stora mått för generationer framåt.
Ja, nu när vi uppe i 5000 förhoppningsfulla asylsökande per månad, har de flesta insett att bägaren är full. Frågan är bara vad de tänker göra åt detta...
Att endast vilja att EU ska fördela asylanterna jämt över medlemsländerna, vilket många tjatat om länge, räcker inte långt.
Citera
2012-10-15, 22:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Jag läste det och svarar här.
Mina 25 öre handlar om att counterjihad, antiislamism, plötsligt blivit på modet. Uppdrag granskning gör ett märkvärdigt okritiskt program om Pamela Gellers Sion med viss kritik av Lars Vilks, Expo har gått ut och gjort en helomvändning om Hizb-ut-Tachrir. Med flera. Antiislamism är det nya svarta och passar utmärkt ihop med kritik mot antisemistism som annars har högsta prio.
Exakt hur det gick till när "bögarna på Expo" (jag bara älskar det uttrycket, det är nästan lika kul som judarna på Bonniers) svängde om framgår inte. Men det har hänt och de går ut och bankar på stora trumman för att man numer kommer att vara kritisk mot islamism. Det blir lite komplicerat naturligtvis när man har gnällt på "antimuslimer" i ett par år nu. Men målgruppen är vana vid dubbeltänk.

Det är också en förklaring som passar bra med Bilderberg och liknande skumma sammanslutningar. Vet inte om det är en förklaring eller bara ett sammanträffande.
Citera
2012-10-15, 22:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Det är nog en rimlig förutsägelse. När vi nu kanske bevittnar ett paradigmskifte i debatten, så kommer helt klart mångkulturalisterna att höja tonläget och ta till allt värre metoder/argumentation. "Antirasisterna" kommer sannolikt att bli allt mer rasistiska, givetvis med udden mot den svenska urbefolkningen. Detta höjda tonläge kommer att polarisera debatten och stöta bort mer sansade personer som kommer att vända ryggen åt mångkulturalisterna. Som jag ser det är detta i huvudsak en bra utveckling.
Citera
2012-10-15, 22:48
Medlem
Citat:
Detta är intressant i så måtto att man kan urskilja en exit-strategi för såväl media-skribenter som mainstream-politiker: man hävdar att Sverigedemokraterna har "förändrats", och därmed inte längre är omöjliga att ha att göra med.

Detta är en relativt smart taktik, även om den är en ren bluff. Känns som något Kleinfeldts bunker-gäng kan ha uppfunnit. SD kommer förstås inte protestera om en massa politruker och PK-clowner hävdar att partiet "blivit bättre". Enda faran är att bögarna på Expo tar sitt jobb på för stort allvar och insisterar på att SD är likadana som förut, så vi får väl se om Expo har något att komma med.

Alltså: SD har inte förändrats ett smack, men genom att utomstående påstår det så görs de salongsfähiga och ger politiker och media ett kryphål genom vilket de kan smita ut från tidigare demonisering. Möjligt att Åkesson har ett finger med i spelet med tanke på utspelet om upprensning av språkbruk i partiet -- en i praktiken helt meningslös gest, som dock låter bra.

Man kan teoretisera om en ytterst inofficiell överenskommelse där faktiska makthavare är beredda att lägga om kursen i invandringspolitiken enligt en flerstegs-plan, i vilken t ex Åkessons utspel om "rasism-förbud" var ett nödvändigt villkor. Andra steg i planen är diverse media-utspel om behovet av en ny invandringspolitik för att "hantera" alla "kostnader" osv, långt från PK-kramandet. Och, om man är riktigt konspiratorisk, så släpper opinionsinstituten upp SDs siffror på en mer sanningsenlig nivå. Den sista punkten är egentligen för paranoid för min smak, men den passar väldigt bra in i pågående skede.

Intressant hur som helst. Som jag skrivit på sistone: det händer ganska stora saker just nu. Håll ögonen öppna och utgå från att allt ni ser är spel för galleriet och har minst 2, kanske 3, olika syften.

Intressant och inte osannolik förklaring.
Citera
2012-10-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag har tidigare anfört att mycket tyder på att det är i första hand en effekt av somaliebelutet. Kombinationen av 10000-tals fullständigt ointegrerbara somalier, en dramatisk och oväntad ökning av flyktingar från Syrien och en påtagligt ökad påfrestning pga den internationella konjunkturnedgången gör att politiker i framför allt de större partierna ser framför sig en valrörelse 2014 där de skall behöva förklara varför man samtidigt med påtagligt ökad arbetslöshet tar in en försörjningsbörda av stora mått för generationer framåt. När de redan nu ser att prognosen för SD är i ökande, så blir det inte någon attraktiv strategisk situation. Ett SD med ca 10% behöver inte vara lika hovsamt som idag, utan kan fälla alla regeringsalternativ och skapa dramatiska problem gällande regeringsbildningen. Det är alltså inga småsaker det handlar om.

Ur detta perspektiv blir Tintin och Bosse Hansson bara en kuriositet, men med en allvarligare botten än partierna vill erkänna. Men Mats Knutssons fråga i förra veckans Agenda tog hårt. Den stack värjan rakt i det veka livet på PK-maffian. De insåg snabbt att den frågan kan bli den avgörande under de två knappa år som är kvar till valet. Svaret på "Hur mycket invandring tål Sverige?" kan bli det som formerar politiken framöver, och få samma partisplittrande effekt som en gång kärnkraften och EU. Givetvis beror det på att det är en i grunden nationalexistentiell fråga, vars ekonomiska dimensioner bara är några av ett helt batteri av obehagliga dimensioner som sätter mycket av den hittillsvarande etablerade politiken på ända.

Vi kan bevittna en intressant formativ process just nu.

Ja, när pensioner sänks, vård och skola försämras, arbetslöshet råder och vi har över 2 miljoner relativt nyanlända blivande bidragstagare så kommer det bli ett evigt stammande i alla one-liners inför valdebatten 2014 från alla utom SD. Det som skett nu i Sverige de senaste 15 åren är inget annat än en skandal. Tjära och fjädrar skulle de ansvariga ha!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in