2019-03-07, 17:23
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Eliten är mycket tydliga här, anledningen till att vi ska ha invandring är för att:
1. Demografiska och ekonomiska skäl så att välfärden och tillväxten upprätthålls.

2. Humanitära skäl för att motivera ovanstående (därför Reinfeldt pratar om ’öppna era hjärtan’ snarare än ’öppna era plånböcker’).

“So convenient a thing to be a reasonable creature, since it enables one to find or make a reason for every thing one has a mind to do.” (Benjamin Franklin).

Chockmigration som motor för en snabb ökning av priserna på bostäder, och goda skäl för medelklassen att skuldsätta sig för att fly försämrade hyresområden, så att en besvärande "demokrati" av många motstridiga intressen förvandlades till en intressegemenskap för skuldsatta med ett, allt överskuggande, gemensamt, lättmanipulerat, intresse.

Där fanns en viktig bevekelsegrund för vad eliten "had a mind to do". Sen behövde kreaturen bara aktivera sitt förnuft för att finna anledningar. Och använda sin media för ad-hominem-argument mot tvivlare, som punkterna 1 och 2 inte fungerade på.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-03-07 kl. 17:35.
Citera
2019-03-07, 17:30
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag ser inget i att vinna att hävda att Svensken är dum i huvudet eller har ett självdestruktivt lynne. Om så vore är då Sverige och svenskarna värda att försvara? Knappast.
Jag hävdar att svenskarna är värda att försvara och det sker bäst genom att nyttja det svenska kynnet genom att kreativt bejaka det svenska sättet att lösa problemet. Typiskt svenskt.
Typiskt svenskt var ordet: Håll till godo!
Även de andra intervjuade personerna kommer med olika typer av bortförklaringar för att slippa låta Ali komma hem till dem.

Tommy Deogan frågar då om det kan vara så att man gärna påstår att man vill ta emot invandrare i sina hem fast man egentligen inte vill det.

– Nej nej nej, men det tycker jag är en självklarhet att man ska göra, absolut, men asså... inte... säger en blond kvinna med glasögon.
http://www.friatider.se/ingen-pk-sve...ed-sig-ali-hem

Modiga svenska white flight:are va? Håhåjaja. Dessa förment ståndaktiga svenskar visar sig i sitt agerande tvärt emot vara lismande kräk som oförblommerat hasplar ur sig lögner och floskler för att framstå som goda. Att försvara det med hänvisning till att de är svenskar är så urbota dumt att man baxnar.

Nej, dessa människor och deras beteende är inte värt att försvara, tvärtom. Att på etnisk grund värna svenskens existensberättigande är en sak. Att försvara det som svenskarna i exemplet ger uttryck för är något helt annat.
Citera
2019-03-07, 17:52
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Typiskt svenskt var ordet: Håll till godo!
Även de andra intervjuade personerna kommer med olika typer av bortförklaringar för att slippa låta Ali komma hem till dem.

Tommy Deogan frågar då om det kan vara så att man gärna påstår att man vill ta emot invandrare i sina hem fast man egentligen inte vill det.

– Nej nej nej, men det tycker jag är en självklarhet att man ska göra, absolut, men asså... inte... säger en blond kvinna med glasögon.
http://www.friatider.se/ingen-pk-sve...ed-sig-ali-hem

Modiga svenska white flight:are va? Håhåjaja. Dessa förment ståndaktiga svenskar visar sig i sitt agerande tvärt emot vara lismande kräk som oförblommerat hasplar ur sig lögner och floskler för att framstå som goda. Att försvara det med hänvisning till att de är svenskar är så urbota dumt att man baxnar.

Nej, dessa människor och deras beteende är inte värt att försvara, tvärtom. Att på etnisk grund värna svenskens existensberättigande är en sak. Att försvara det som svenskarna i exemplet ger uttryck för är något helt annat.

Auktoritetstron är fortfarande stark i Sverige. Säger patron att mångkultur är bra så håller de flesta med. Och i mången svensk bor fortfarande en liten statare/daglönare. Det är det du ser prov på. Man säger aldrig emot överheten oavsett vad man sen verkligen gör. Ett slags samhälleligt ögontjäneri, en överlevnadsstrategi om man så vill. Hur man faktisk skulle agera om staten bestämde sig för att med hot om våld låta inkvartera Ali med vänner hos ögontjänarna, går såklart inte att veta, men jag gissar att många skulle foga sig, för rädda för att på riktigt sätta sig till motvärn till och med när de drabbas av mycket stora ingrepp i sina liv.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2019-03-07 kl. 17:54. Anledning: Rättstavning
Citera
2019-03-07, 18:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Auktoritetstron är fortfarande stark i Sverige. Säger patron att mångkultur är bra så håller de flesta med. Och i mången svensk bor fortfarande en liten statare/daglönare. Det är det du ser prov på.

Vilket jävla trams. Folk tycker att saker är åt helvete, men säger det dom säger för att dom flesta är familjeförsörjare och inte vill byta den livsstilen mot att bo i en koja i skogen och klara sig "off-grid".
Det trillar fortfarande ner tillräckligt stora brödsmulor i form av låg ränta, hyffsad lön och förmåga att åka på bra semester så folk håller käften. Det har ingenting med "daglönare" att göra. Skärpning!

Men ju mer mångkultur desto mindre känsla av "stora brödsmulor" blir det och till sist så blir svensken nazist eller nationalist om det finns sådana alternativ som bjuder tillräckligt stora brödsmulor. När judarnas "Pax Americana" inte har tillräckligt stora brödsmulor kvar, då kommer någon annan med tillräckligt stora brödsmulor och då kommer en "konsensusförflyttning" som kommer att ta en vecka.

Om konsensusförflyttningen inte kräver krig så kommer flest att välja den, så det gäller inte att ge tillbaka hela limpan utan tillräckligt stora smulor. Och sen 2001 har smulorna minskat markant både i vikt och antal, och det vet "eliterna" eftersom dom själva tycker att det största hotet mot att sno fler brödsmulor är nationalismens "vår nation ska ha tillräckligt med brödsmulor".
Citera
2019-03-07, 19:00
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vilket jävla trams. Folk tycker att saker är åt helvete, men säger det dom säger för att dom flesta är familjeförsörjare och inte vill byta den livsstilen mot att bo i en koja i skogen och klara sig "off-grid".
Det trillar fortfarande ner tillräckligt stora brödsmulor i form av låg ränta, hyffsad lön och förmåga att åka på bra semester så folk håller käften. Det har ingenting med "daglönare" att göra. Skärpning!

Men ju mer mångkultur desto mindre känsla av "stora brödsmulor" blir det och till sist så blir svensken nazist eller nationalist om det finns sådana alternativ som bjuder tillräckligt stora brödsmulor. När judarnas "Pax Americana" inte har tillräckligt stora brödsmulor kvar, då kommer någon annan med tillräckligt stora brödsmulor och då kommer en "konsensusförflyttning" som kommer att ta en vecka.

Om konsensusförflyttningen inte kräver krig så kommer flest att välja den, så det gäller inte att ge tillbaka hela limpan utan tillräckligt stora smulor. Och sen 2001 har smulorna minskat markant både i vikt och antal, och det vet "eliterna" eftersom dom själva tycker att det största hotet mot att sno fler brödsmulor är nationalismens "vår nation ska ha tillräckligt med brödsmulor".

Auktorutetstron och underdånigheten är mycket vanlig i Sverige. När var du senast på en arbetsplats? I övrigt finns ingen motsägelse mellan det jag skrev och det du skrivit. Ytterligare i övrigt är det enda tramsiga att den svenska undfallenheten skulle bero på någon judisk pax americana och dess smulor.

Allt gott, min vän.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2019-03-07 kl. 19:01. Anledning: Rättstavning
Citera
2019-03-07, 19:07
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Auktorutetstron och underdånigheten är mycket vanlig i Sverige. När var du senast på en arbetsplats? I övrigt finns ingen motsägelse mellan det jag skrev och det du skrivit. Ytterligare i övrigg är det enda tramsiga att den svenska undfallenheten skulle bero på någon judisk pax americana.

"När var du på en arbetsplats?" tarvar frågan vad jobbar du med?

Jag var på en arbetsplats senast idag, och problemet med den undfallenhet du tycker är mycket vanlig har mer att göra med var du själv jobbar än att den skulle vara speciellt vanlig. Vanligt är att när svenskar pratar med okända ansikte mot ansikte håller dom käften eller säger det som sades i reportaget som fanns i tråden häromdagen med att ta emot flyktingar i sitt eget hem.

Angående "Pax Americana" eller "den liberala demokratin" så kan sägas att vi materiellt aldrig haft det bättre i Sverige än nu, men vi saknar sammanhållning. Det räcker med en lågkonjunktur eller finansiell härdsmälta likt i USA 2008 så kommer svenskarna att märka av att "den liberala demokratin" inte var så bra om man inte kan upprätthålla judarnas bankers evig-tillväxt-beroende bubbelekonomi. När "bubbelekonomin" inte blir en finanskris utan en valutakris så måste vi gå tillbaka till grunderna.

Många kan idag inte ett yrke. "Jag bygger ett staket till dig" eller "Jag lagar ditt hus" är förmågor som har ett "överlevnadsvärde" men "bygger du ett staket till mig, så skriver jag en feministisk normkritisk rapport till dig" är inte lika gångbart.

När var du senast på en arbetsplats som inte är överöst med "allas lika värde"-kurser?

Du måste lära dig att se orsakssambanden. Allt gott min vän.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-03-07 kl. 19:13.
Citera
2019-03-07, 19:26
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Folk säger inte vad de tycker eftersom de inte vill bo i en koja i skogen? Nej, men svenskar säger i regel inte vad de tycker pga att de saknar ryggrad.

Citat:
Vanligt är att när svenskar pratar med okända ansikte mot ansikte håller dom käften eller säger det som sades i reportaget som fanns i tråden häromdagen med att ta emot flyktingar i sitt eget hem.
Exakt.
Citera
2019-03-07, 19:32
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Folk säger inte vad de tycker eftersom de inte vill bo i en koja i skogen? Nej, men svenskar säger i regel inte vad de tycker pga att de saknar ryggrad.

Du har fel, folk håller käften inför folk som dom inte kan lita på. Det är inte att sakna ryggrad.
Citera
2019-03-07, 19:42
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Du har fel, folk håller käften inför folk som dom inte kan lita på.
Nej, det har jag inte. Att "folk håller käften" (dvs lismar och ljuger) inför okända personer som med kamera i hand ställer frågor till dem om flyktinginvandringen på stan motsäger inte att de saknar ryggrad.
Citera
2019-03-07, 21:27
Medlem
fasligts avatar
Tur att vi inte har lika ofria och politiskt styrda medier som i det där ärkehemska Polen. Hur den "oberoende" svenska journalistiken står sig i jämförelse har forskats om på självaste Södertörns Högskola så tillståndet hos svensk sk oberoende media kan inte gärna vara bättre än vad som framkommer.
Ökat politiskt inflytande i medierna

Politikens styrning av mediernas innehåll har ökat kraftigt. Anledningen är mediernas minskade resurser, i kombination med utbyggnaden av regeringens pr-avdelningar.

Dagens medier har blivit allt mer beroende av nyheter som produceras av regeringskanslierna. Det visar en ny studie utförd av bland andra Karl Magnus Johansson, professor i statsvetenskap och Gunnar Nygren, professor i journalistik, båda Södertörns högskola.
[...]
Utvecklingen har lett till att medierna blivit mer beroende av vad forskarna kallar ”halvfabrikat”, alltså nyheter som produceras av regeringskanslierna. Med minskade resurser följer även sämre möjligheter för journalisterna att söka egna källor, och därför är det i allt större utsträckning politiken som sätter agendan för vad som rapporteras i media och hur.
[...]
Av de fyra länder som undersöktes, Sverige, Finland, Litauen och Polen, kunde forskarna se att centraliseringen hade gått längst i Sverige. Och långsiktigt får det här negativa konsekvenser för demokratin, menar forskarna.

– Om medborgarnas åsikter och värderingar gällande politik och enskilda politiker enkelt kan bli manipulerade genom maktintressen kan det skada demokratin, säger Karl Magnus Johansson.
https://www.forskning.se/2019/02/19/...over-medierna/

Inte för att jag är det minsta förvånad men det är ju bra om sådan här hatfakta offentliggörs, om än inte med braskande löpsedlar hos MSM. Härligt ändå att de demokratigaranterade faktabaserade och sk anständiga medieproducenterna vars egenförklarade huvuduppgift är att granska makten får sitt granskningsmaterial direkt från den politiska makten. Som dreglande hundar ligger de där och slafsar med sina sig tillkastade tuggleksaker.
Citera
2019-03-08, 01:14
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
"När var du på en arbetsplats?" tarvar frågan vad jobbar du med?

Jag var på en arbetsplats senast idag, och problemet med den undfallenhet du tycker är mycket vanlig har mer att göra med var du själv jobbar än att den skulle vara speciellt vanlig. Vanligt är att när svenskar pratar med okända ansikte mot ansikte håller dom käften eller säger det som sades i reportaget som fanns i tråden häromdagen med att ta emot flyktingar i sitt eget hem.

Angående "Pax Americana" eller "den liberala demokratin" så kan sägas att vi materiellt aldrig haft det bättre i Sverige än nu, men vi saknar sammanhållning. Det räcker med en lågkonjunktur eller finansiell härdsmälta likt i USA 2008 så kommer svenskarna att märka av att "den liberala demokratin" inte var så bra om man inte kan upprätthålla judarnas bankers evig-tillväxt-beroende bubbelekonomi. När "bubbelekonomin" inte blir en finanskris utan en valutakris så måste vi gå tillbaka till grunderna.

Många kan idag inte ett yrke. "Jag bygger ett staket till dig" eller "Jag lagar ditt hus" är förmågor som har ett "överlevnadsvärde" men "bygger du ett staket till mig, så skriver jag en feministisk normkritisk rapport till dig" är inte lika gångbart.

När var du senast på en arbetsplats som inte är överöst med "allas lika värde"-kurser?

Du måste lära dig att se orsakssambanden. Allt gott min vän.

Ber om ursäkt för arbetsplatsargumentet.

Min nuvarande arbetsplats är fylld av människor som gnäller som fan i korridorerna, men ytterst få vågar säga något till någon med ansvar eller minsta lilla makt. I övrigt gör man som man blir tillsagda. Ska inte säga att någon är feg, bara hunsad. Och rationella faktiskt. Värdegrundskurser förekommer inte hos nuvarande uppdragsgivare.

Angående orsaken till Sveriges tillstånd anser jag det enklaste svaret vara, att det till största delen är hemmasnickrat. Ett exempel är det du tar upp, om vad tusan folk egentligen kan i dag? Det behövs ingen utomstående aktör för att hitta skyldiga till hur det ser ut. Det är alltså min uppfattning.

Återigen ber jag om ursäkt för min sura ton i svaret till dig. Vi tycker nog rätt lika på flera punkter. Och olika annars. Jag har legat av mig också när det gäller att kommentera här på Flashback, jag hinner inte längre hålla på och läsa och skriva sen jag flyttade hem.

Allt gott.
Citera
2019-03-08, 06:24
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt för arbetsplatsargumentet.

Min nuvarande arbetsplats är fylld av människor som gnäller som fan i korridorerna, men ytterst få vågar säga något till någon med ansvar eller minsta lilla makt. I övrigt gör man som man blir tillsagda. Ska inte säga att någon är feg, bara hunsad. Och rationella faktiskt. Värdegrundskurser förekommer inte hos nuvarande uppdragsgivare.

Angående orsaken till Sveriges tillstånd anser jag det enklaste svaret vara, att det till största delen är hemmasnickrat. Ett exempel är det du tar upp, om vad tusan folk egentligen kan i dag? Det behövs ingen utomstående aktör för att hitta skyldiga till hur det ser ut. Det är alltså min uppfattning.

Återigen ber jag om ursäkt för min sura ton i svaret till dig. Vi tycker nog rätt lika på flera punkter. Och olika annars. Jag har legat av mig också när det gäller att kommentera här på Flashback, jag hinner inte längre hålla på och läsa och skriva sen jag flyttade hem.

Allt gott.

Att det är ett hemkokt problem är en missuppfattning. Det sker ju över hela västvärlden. USA har samma problem som vi här i landet, England, Holland och Tyskland.

En betydelsefull iakttagelse är dock att det enda land utom Wisegrad som lyckats effektivt stoppa massinvandring är Italien. För att de ska ha lyckats med det verkar det ha krävts ett helt byte av politiskt etablissemang mot populister som inte hunnit infiltreras eftersom de växt så snabbt. Media är också inhemsk. Någon som kommer på andra anledningar till varför det fungerat för Italien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in