Citat:
Ursprungligen postat av
Naranbaatarkhan
Auktorutetstron och underdånigheten är mycket vanlig i Sverige. När var du senast på en arbetsplats? I övrigt finns ingen motsägelse mellan det jag skrev och det du skrivit. Ytterligare i övrigg är det enda tramsiga att den svenska undfallenheten skulle bero på någon judisk pax americana.
"När var du på en arbetsplats?" tarvar frågan vad jobbar du med?
Jag var på en arbetsplats senast idag, och problemet med den undfallenhet du tycker är mycket vanlig har mer att göra med var du själv jobbar än att den skulle vara speciellt vanlig. Vanligt är att när svenskar pratar med okända ansikte mot ansikte håller dom käften eller säger det som sades i reportaget som fanns i tråden häromdagen med att ta emot flyktingar i sitt eget hem.
Angående "Pax Americana" eller "den liberala demokratin" så kan sägas att vi materiellt aldrig haft det bättre i Sverige än nu, men vi saknar sammanhållning. Det räcker med en lågkonjunktur eller finansiell härdsmälta likt i USA 2008 så kommer svenskarna att märka av att "den liberala demokratin" inte var så bra om man inte kan upprätthålla judarnas bankers evig-tillväxt-beroende bubbelekonomi. När "bubbelekonomin" inte blir en finanskris utan en valutakris så måste vi gå tillbaka till grunderna.
Många kan idag inte ett yrke. "Jag bygger ett staket till dig" eller "Jag lagar ditt hus" är förmågor som har ett "överlevnadsvärde" men "bygger du ett staket till mig, så skriver jag en feministisk normkritisk rapport till dig" är inte lika gångbart.
När var du senast på en arbetsplats som inte är överöst med "allas lika värde"-kurser?
Du måste lära dig att se orsakssambanden. Allt gott min vän.