2018-11-09, 17:48
Avstängd
88g14flashplants avatar
Bonnierägda Expressen går på dagen ut med ett nazistsmörjealster till försvar av George Soros och globalismen: kristallnatt. Ovanför spelas därtill en film med SD i bakgrunden.
Citat:
Svenska nazister har en strategi för att sprida rasideologi i bredare grupper. 80 år efter Kristallnatten måste vi minnas att steget från hat till handling kan vara kort.
https://www.expressen.se/ledare/se-u...t-i-ny-kostym/

Unvislänk för er som vill läsa eländet.
https://unv.is/expressen.se/ledare/s...at-i-ny-kostym

Kristallnatten var en folklig reaktion mot mordet på en tyska diplomat som utfördes av en jude, efter att det judiska samfundet hade förklarat krig mot Tyskland. Sedvanligt månglas det om att NSDAP skulle ha organiserat krossandet av judiska skyltfönster.

För den dom önskar fördjupa sig i historien.
https://www.nordfront.se/kristallnatten.smr

Som propagandateknik är Bonniers recept beprövat: framställ det som en konspiratorisk foliehattsteori om en världskonspiration. Never mind faktumet att det utvalda folkets egna företrädare själva hävdar detta.

Citat:
The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said.

Peter Sutherland told peers the future prosperity of many EU states depended on them becoming multicultural.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Och vem släpper de fram för att förklara den talmudiska folkmordsagendan, om inte expojuden Jonathan Leman. Nåväl lurar lögnhalsarna den sortens mänskliga får som saknar förmåga att tänka själva. Vi som till skillnad från dessa däremot kan tänka själva och ifrågasätta propagandan?

Vi är "näthatare" och "antisemiter" förstås. Något djupare argument än så har de inte. Med det sagt är det tiden väl värt att lyssna till Lasse Wilhelmson, som själv har judisk bakgrund, förklara saken. Ni som inte lyssnat till denna intervju bör absolut göra det.

https://www.youtube.com/watch?v=bP-irz5_roE

Edit: nyligen gick dessutom den judiske professorn Bo Rothstein ut i GP och uppmanade till kritiska judestudier.

Citat:
Vad gäller universitetsvärlden tror jag emellertid att man är alldeles fel ute. Det är inte ”vithet” som inom akademin har gett mest utdelning när det gäller ”makt och privilegier”. Istället är det judiskhet. Som många studier visat är, inte minst vid spetsuniversiteten i USA, judar statistiskt sett väldigt överrepresenterade. Eftersom jag själv tillhör denna minoritet kan jag gå i god för hur ofta det är man stöter på personer från denna lilla minoritet på olika maktpositioner inom akademin.
http://www.gp.se/kultur/kultur/bo-ro...tet-1.10169896

Det går bra nu.
Senast redigerad av 88g14flashplant 2018-11-09 kl. 18:11.
Citera
2018-11-09, 19:59
Medlem
stevenstillss avatar
När man talar om mediakrig tycker jag man kan observera vad som händer i vanliga liberala SvD. Inget särskilt märkvärdigt. Det alldagliga har också sin innebörd. Jag tycker att den här artikeln av Thomas Steinfeld om den folkvalde italienske Matteo Salvini går över gränsen och är en ren hatartikel. Här själva rubriken.

"Rädslans läromästare har han kallats. Italiens inrikesminister Matteo Salvini sätter inget värde på civiliserat beteende. Konflikten om flyktingarna är bara början, Italiens nyvunna illvilja mot Europa kommer att sätta hela den europeiska gemenskapen på prov"

Här själva artikeln.

https://www.svd.se/ingen-tvekan--det...mer-sluta-illa
Citera
2018-11-09, 20:09
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
När man talar om mediakrig tycker jag man kan observera vad som händer i vanliga liberala SvD. Inget särskilt märkvärdigt. Det alldagliga har också sin innebörd. Jag tycker att den här artikeln av Thomas Steinfeld om den folkvalde italienske Matteo Salvini går över gränsen och är en ren hatartikel. Här själva rubriken.

"Rädslans läromästare har han kallats. Italiens inrikesminister Matteo Salvini sätter inget värde på civiliserat beteende. Konflikten om flyktingarna är bara början, Italiens nyvunna illvilja mot Europa kommer att sätta hela den europeiska gemenskapen på prov"

Här själva artikeln.

Som vanligt så måste man rätta liberaler.

Salvini verkar inte ha någon ovilja mot Europa. Dock mot EU.

Jag vet att liberaler med hormonell tonårsilska har svårt att skilja på begreppen. Precis som de alltid pratar om "Europa mot Ryssland". Vi borde spendera mer pengar på geografilektioner i detta land.
Citera
2018-11-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censurfilter
I viss mån får självklart Svensken skylla sig själv. Men att Svensken skulle vara ultraliberal intill döden håller jag helt enkelt inte med om. Svensk kultur är som en avancerad lök - lager på lager av kognitiv dissonans och rationaliseringar över sina faktiska handlingar gentemot den ludna munnens lögnaktiga ord.

Det yttre skalet på löken är vad folk säger att de tycker i offentliga sammanhang där de kan bli dömda. De senaste årens middagsbjudningar har varit ett oändligt debacle av tassande kring frågor som berör allt det oberörbara - ungefär som litteraturens Voldemort. Svenskar är inte ointelligenta. Alla har stenhård koll på vilka ämnen man kan prata om i vilka sammanhang och på vilket sätt. På det viset är svensk kultur mycket avancerad - det krävs år av övning innan vet vad som är "lämpligt" och "anständigt" att yttra i olika sociala sammanhang. Apropå svenska värderingar.
De få som försöker öppna för eventuella breddningar av diskussionsämnen skjuts raskt ned av ett kollektiv som vad som än sker vill bevara status quo - lökens yttre lager får helt enkelt inte penetreras i vissa sammanhang. Svensk kultur består av ett extremt rigoröst kollektivt kontrollsystem.
Det värsta svensken vet är att det blir "dålig stämning". Vi är icke-konfrontativa och skyr överraskningar i sociala sammanhang. Det betyder inte att man inte vet, eller att man inte bryr sig. Alla vet innerst inne.

Hur många vänner och bekanta har ni inte stött på, i olika åldrar, som ständigt rationaliserat sina beslut som går stick i stäv mot de de argumenterar för andra på ett politiskt plan? En slags allomfattande kognitiv dissonans NIMBY, som påverkar allt från semesterval till inhandlingsmöjligheter. Vi kan kalla den för KDNIMBY

KDNIMBY är skapad framförallt av djup indoktrinering i skolan, år av tystnadskultur, en etnisk benägenhet till social rädsla för att sticka ut från kollektivet, 200 år av fred, ett högmod utan dess like "too strong to fail" och en efterkrigsgeneration som ständigt menar att "allt löser sig". Det finns en bisarr övertro på politikers ärlighet och frånvaron av korruption. Inhamrat under decennier i alla sammanhang, och upprätthållet av dem själva. Tillslut är folk så förlorade att de själva försvarar ett system de vet inte fungerar. Det är där vi är.
De svenska 40/50/60-talisterna är de mest naiva jag någonsin träffat, generellt. 50 år av framgång påverkar hjärnan. Det är bara så. Frånvaron av lidande påverkar hjärnan. Lägg därtill extrema ansträngningar av kontroll från en elit som inte bryr sig ett skvatt om detta svaga folk från den höga nord. Påverkan har skett utifrån, inifrån och när påverkansoperationen är klar upprätthåller svensken själv systemet, som ett självspelande piano. Man tror att det imaginära kollektiv eliten har skapat är det samma som vad kollektivet egentligen tycker.

Så ja, i viss mån får Svensken skylla sig själv. Men svensken är som dronten, en fågel otroligt bra anpassad för ett enskilt sammanhang men utan någon som helst form av öga för hur resten av världen ser ut. Dronten hade aldrig kunnat överleva på någon annan plats än där den utvecklades. När sedan fienden kommer är man oförmögen att identifiera den, man är oförmögen att tro att det faktiskt är en fiende även om man med sina egna ögon ser vilket elände den medför.

Svensken har berövats möjligheterna att fundera på saker på andra sätt än de sätt de alltid har blivit intalade att fundera. I viss mån är det svenskens eget fel, men systemet är riggat till svenskens nackdel av omständigheter de inte kunnat kontrollera. Ja, sanningen finns där ute. Men det är inte sanningen i sig som är intressant. Folk vet sanningen, annars skulle alla bosätta sig i de billigaste områdena eller sätta sina barn i de närmsta skolorna.

Det är djupt orättvist att förbise alla dessa parametrar i analysen till varför det ser ut som det gör, varför vi är där vi är. Svensken är omedveten medlöpare till sin egen undergång, men ansvarstyngden är inte enbart svenskens att bära. I viss mån offer för sin egen verklighet och sina egna omständigheter, i viss mån offer för en påverkan av grupper som inte bryr sig ett dyft.

Ansvaret är spritt, och Svenskens enskilda vilja sätts alltid framför det imaginära kollektivets. Svensken har missletts att tro att elitens vilja är kollektivets vilja genom sina oändliga kampanjer, galor, nyheter, o.s.v o.s.v. Svenskens enskilda vilja, kärnan av löken, är annorlunda än det imaginära kollektivets. Den dagen svenskens inre vilja överensstämmer med hans imaginära kollektiv, den dagen kommer tidvattnet vända fort. På samma sätt svenskens inneboende attribut utnyttjats monumentalt kommer pendeln svänga extremt åt andra hållet och rekylen kommer inte vara nådig.

Svinhugg går igen.
Jag håller med dig rakt av. Du har rätt i det mesta du skriver. Orsaken till varför jag förespråkar en reducerad välfärdsstat. Jag vill stärka civilsamhället och där med solidariteten bland svenskarna. Jag tar tacksamt emot kritik för det finns det angående detta. Däremot måste någonting göras. Vi måste bygga starkare etniska, religiösa och kulturella band mellan svenskarna. Eliten brottades med det här redan vid 1900-talets början. Det är samma sak som vi icke-eliter brottas med nu men för oss handlar det om att samla folket i organisationer, politiska partier, alternativa medier, till valen men också att bygga annan samhörighet. Eliterna har för mycket makt. Den måste reduceras och det görs bäst genom en reducerad stat.

Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Ang. Edgerton vs. "alla andra" i frågan om huruvida svensken själv är att skylla för det Nya landets spännande utveckling: Precis som du, Edgerton, själv nämner, så är ju inte avsaknad av intelligens och/eller utbildning problemet. Om något är snarare (tex) utbildningsväsendet del av själva problemet (...).

Tidigare i tråden, kanske för senast halvåret, året sedan, skrevs det flitigt om vad som, om jag inte missminner mig, benämndes ungf "moralistiskt mäkleri" (eller dyl). oyto påpekade bla att (fritt ur minnet) "någon står alltid anklagad framför skranket" ... Häri står också förklaringen till varför svensken trots allt väljer att gång efter gång (tex) lägga sin röst på "Vi [som] gillar olika"-ingenjörerna att finna: Utöver det materiella, världsliga så har vi (ja, tom(!) vi svenskar) att rätta oss efter även det moraliskt rätt och riktiga. - Jag inser att jag för de flesta antagligen slår in vidöppna dörrar, men givet de senaste dagarnas bitska diskussioner så kan jag inte låta bli att försöka gjuta lite olja på vågorna (eller kanske lägga lök på laxen?).

Att av principiella skäl försvara tex islam och muslimers roll i allt detta må vara just *principiellt* hedervärt, men blir sannolikt ju längre tiden (och folket) lider lika kontraproduktivt som att mana på att dygdiga bröder och systrar ställes inför ovan nämnda skrank därför att de är (och varit) just dygdiga. - För att med tydlighet knyta an till trådtopic: De unga socialdemokrater som den senaste tiden slängts under bussen av borgerliga islamofober utgör sannolikt bara de första av unga, lovande *ungdomar* som (delar av) den alltmer xenofoba och misogyna medieeliten kommer att offra på det liberala altaret. Rätt eller fel, men islam och alla ungdomarna håller redan i detta nu på att fösas inför skranket medans svensken, ung ("ny-") som gammal, plikttroget står och stampar väntandes på att få säga några väl valda ord...

Du skriver mycket bra. Ditt språk är mycket bra. Jag hoppas att du fortsätter att skriva. Jag är rätt konfunderad över reaktionen. Jag om någon stödjer det svenska folket till kulturell, etnisk och religiös emancipation. Jag är också villig att ge det samma till resterande av världen. Jag hatar ingen annan grupp som vill odla sin kulturella, etniska eller religiösa särart så länge de respekterar andra folk. Tvärtom tycker jag att det skall uppmuntras. Det innebär dock inte att jag är för öppna gränser eller för den delen att människor har rätt att bo i vilket land de vill. Sedan är jag medveten om att minoriteter bedriver identitetspolitik och odlar sina intressen. Detta behöver inte utgöra ett hot men kan utgöra ett hot. När det utgör ett hot är jag för repressiva åtgärder. Om svensken hade gjort det från första början hade vi inte varit i den här sitsen vi nu befinner oss i. Vidare, att vi inte haft en massiv migration från Sverige under 1800-talet. Eliten hade agerat proaktivt för att skydda den enskilda svensken från fattigdom. Sedan skriver jag att svensken faktiskt måste ta ansvar. Det går inte att säga att man inte visste eller skylla på eliter. Här är en partisk åklagare som försöker sätta åt en Sverigedemokratisk politiker. Nu utreds hon själv jäv innan rättegången ens har påbörjats

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7087371

Det är alltså SR Blekinge som lyfter upp detta. Skulle du göra körningar på nätet på samma sätt som Expressen gjorde med Flashback, Avpixlat osv. hade du hittat mängder av material på så många tjänstemän i stat, kommun och landsting. Skall den här åklagaren ha sparken? Ja, självklart men detta vittnar också om hur fel det är att ha domare, åklagare, poliser och offentliga tjänstemän som inte är direkt valda av folket. I synnerhet skall deras chefer (som har sista ordet) vara det. Så här fungerar det fortfarande i USA. Svensken måste faktiskt förstå att vårt system inte fungerar och det är inte svårt att hitta exempel. Även den minst insatta måste faktiskt kunna förstå att vår elit inte vill oss gott och att vi behöver ett nytt politiskt, ekonomiskt och juridiskt system.
Senast redigerad av Edgerton 2018-11-09 kl. 21:09.
Citera
2018-11-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censurfilter
I viss mån får självklart Svensken skylla sig själv. Men att Svensken skulle vara ultraliberal intill döden håller jag helt enkelt inte med om. Svensk kultur är som en avancerad lök - lager på lager av kognitiv dissonans och rationaliseringar över sina faktiska handlingar gentemot den ludna munnens lögnaktiga ord....
Tack för ett mycket bra och tänkvärt inlägg.

Men i diskussionerna om huruvida skulden för sakernas tillstånd ligger på "svensken" (i form av Svenne och Solbritt Svensson) eller på - av globalistiska dockmästare - köpta politiker och intrigerande mediekår så måste vi komma ihåg att huvuddelen av de senare också är "Svenssons".

Det ligger mig nära till hands att Sveriges tragiska utveckling har orsakats av en masspsykos hos folket samt en vilja att behålla sina trygga välbetalda arbeten och inte agera på ett kontroversiellt sätt inför sina arbetsgivare.

Jag håller med Edgerton att det är den vanlige svensken som ska skuldbeläggas för att det blivit som det blivit - formellt sett. Men i praktiken är det meningslöst att peka finger. Någon rättsprocess i vanlig mening kommer ändå inte att ske. Det utesluter ju inte att lynchmobbar i framtiden kan komma att utkräva rättvisa av misshagliga före detta ledare, eller tvärtom att makthavare och krigsherrar i vårt land genomför etniska rensningar av sådana folkgrupper som "skuldbelagts" på ett mer primitivt sätt än i en rättegång.
Citera
2018-11-09, 22:43
Medlem
fasligts avatar
Den globalistliberale massinvandringsförespråkaren Fredrik "Karim" Segerfeldt verkar vara ute på en spännande mental resa. Inte bara har han författat den där boken om svartmålandet av kolonialismen - Den svarte mannens börda - han har tydligen även haft att dryga ut hushållskassan genom att låna sig som lärarvikarie. Mötet med den svenska gymnasieskolan var visst omtumlande. Att gymnasieungdomarna visade sig helt oförmögna att producera begriplig text var i sig till en början djupt chockerande men snart nog bleknade denna upplevelse i jämförelse med det klassrummens nakna våld som Fredrik "Karim" fick stifta nära bekantskap med.
Insikten att tonåringar knappt kan formulera begripliga meningar, för att inte tala om komponera en sammanhållen text, slog till som en knytnäve i magen.

Det var det mest grundläggande som fallerade. Skiljetecken. Att det inte är samma sak att ställa en fråga som att driva en tes. Att det där röda strecket under ordet be*tyder att det är felstavat. Att skriftspråket skiljer sig från talspråket. Inget av detta verkade bekant för dessa 16-åringar, efter nästan ett decennium i svensk skola.
[...]
Det var dock på nästa skola, även denna i Stockholms innerstad, som verklighetens pekpinne verkligen rappade mig över ansiktet. Om eleverna på den första skolan hade behövt en spark i baken för att komma i gång fanns det här ingenting man kunde göra för att stimulera lärandet. Kampen var en annan.

En stor del av eleverna, särskilt pojkar, var komplett ointresserade av att delta i undervisningen. Demonstrativt satt de med sina jackor på och mobilerna i handen, lyssnade varken på föreläsning eller instruktioner. De svarade knappt på tilltal och tog inte ens fram sina datorer när det var dags att göra research och skriva.
[...]
På frågan hur sådana uppförsbackar ska hanteras svarade en kollega uppgivet: ”De vet att de kommer att få F. Men de är här för att få lunch och SL-kort. Och det är bättre att de är här än ute på stan och hittar på jävelskap.” I det här fallet hade skolan alltså reducerats till en avstjälpningsplats. En förvaring för ungdomar som annars skulle begå brott.

Detta reser minst tre frågor. För det första: vad i hela friden gör de där? Gymnasiet är ju en frivillig skolform som dessutom kostar pengar. Finns det inga bättre sätt att ordna förvar, lunch och SL-kort? För det andra: hur går det med de elever som faktiskt är där för att lära sig något? De påverkas negativt både av dessa elevers ointresse och av den irritation och de konflikter som uppstår av deras närvaro. De blir bestulna på tid och energi – och därmed kunskap. För det tredje: om dessa elever nödvändigtvis ska vara i skolan, är det inte rimligare att de får gå i särskilda klasser där det bedrivs special*undervisning som de kan ta till sig och där de inte stör de andra eleverna?

Det fanns så klart undantag. Duktiga elever finns nu, precis som de alltid har funnits. Men merparten av lektionerna var en kamp – med en ständig känsla av att våldet låg precis under ytan. Och så smällde det. Utan förvarning rök två sjuttonåriga killar ihop och började slåss på allvar. Eftersom jag är en man på nästan 100 kilo uppdelade på 187 centimeter var det inte jättesvårt för mig att gå emellan. Men det kändes olustigt, och under resten av lektionen haglade de hotfulla utfästelserna i klassrummet. När jag efteråt ringde expeditionen för att varna för en eventuell fortsättning svarade man i lugn och van ton: ”Vi ser vad som pågår.” Uppenbarligen var våld en integrerad del av vardagen.
[...]
Tio minuter in i lektionen slog jag näven i en bänk och sa med hög röst: ”Nu är ni tysta!” En av killarna fick genast ett raseriutbrott och ville slåss med mig. Han förhindrades av en tjejkompis, men vägrade i fem minuter att lämna klassrummet. Väl ute kom han tillbaka två tre gånger för att slåss.

Detta är bara några ögonblicksbilder. Men de kompletterar och vidimerar det jag redan förut har läst om kaos, våld, orimliga arbetsförhållanden och ett system som håller på att falla ihop. Enligt statistik från Arbetsmiljöverket har anmälningar om fysiskt våld i grund- och gymnasieskolan ökat med 129 procent mellan 2012 och 2017. I Nässjö i september våldtog en elev en lärare inne i skolans lokaler. Enligt ett otal vittnesmål är våldet vardag för tusentals lärare runt om i landet.
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/...kKSXozQYIz0PPc

Jag undrar om Fredrik "Karim" kommer att revidera sin tidigare VDN-etikett formulerad i december 2016?
jag är fortfarande klassiskt liberal och är fortfarande för fri invandring
https://24blekinge.se/fredrik-fran-k...arlekens-skull
Citera
2018-11-09, 22:52
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills

Här själva artikeln.

En typisk judeartikel. Lögner, överdrifter och förvrängningar.
SvD har på senare tid börjat med nazi-artiklar a'la DN. Och i DN så blir det bara mer och mer om "förintelsen" och "nazi-propganada". Fortästter utvecklingen linjärt, så kommer DN inom 10 år bara att innehålla reppotage om förintelsen och efterlevande till denna och hur hemskt det är att vilja ha ett fungerande samhälle.
SvD har alltså börjat ruttna på allvar. Blaskan går dåligt ekonomiskt, sådana här anti-europeiska artklar lär knappat öka försäljningen.
Citera
2018-11-10, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Svensken måste faktiskt förstå att vårt system inte fungerar och det är inte svårt att hitta exempel. Även den minst insatta måste faktiskt kunna förstå att vår elit inte vill oss gott och att vi behöver ett nytt politiskt, ekonomiskt och juridiskt system.

För var dag och var skjutning, varje rån och varje våldtäkt förstår fler och fler svenskar det du pekar på. Samtidigt måste vi alla förstå och inte förglömma att vi svenskar i generationer fostrats till att ha såväl tilltro som tillit till staten och till *systemet*. Den som ifrågasatt dess (de är *ett*) välvilja och omsorg är i bästa fall blott en cyniker, men mer sannolikt någon typ av foliehatt. I bästa fall har kritik mot samhällsordningen bottnat i brist på vett och etikett, men nästan lika ofta rentav i rasism och diverse fobier för vilka den enda boten varit (och fortfarande är) ostracisering. De allra flesta av oss lever fortfarande i Jante, oavsett vad den moderna medelklassens många munnar självbedrägligt vill göra gällande. Att mena att detta, vårt folk - VI - har oss själva att skylla för de oförrätter, det svek och förräderi våra självutnämnda förmyndare utsatt oss för är att hävda att barnet vars styvföräldrar förgripit sig på det har sig själv att skylla.
Citera
2018-11-10, 06:35
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Jag undrar om Fredrik "Karim" kommer att revidera sin tidigare VDN-etikett formulerad i december 2016?
jag är fortfarande klassiskt liberal och är fortfarande för fri invandring
https://24blekinge.se/fredrik-fran-k...arlekens-skull
Det tvivlar jag inte en sekund på. Han samlar bevis för sin tes. Artikeln landar lite prövande i att alla inte borde få gå i skola. Och visst, de elever han skriver om hör verkligen inte hemma där. Men det är den fria tillgången han kämpar emot, oavsett om det gäller skola eller sjukvård. Han skriver inte att eleverna inte hör hemma i Sverige.
Citera
2018-11-10, 07:21
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Det tvivlar jag inte en sekund på. Han samlar bevis för sin tes. Artikeln landar lite prövande i att alla inte borde få gå i skola. Och visst, de elever han skriver om hör verkligen inte hemma där. Men det är den fria tillgången han kämpar emot, oavsett om det gäller skola eller sjukvård. Han skriver inte att eleverna inte hör hemma i Sverige.

Det bästa för alla vore givetvis att Fredrik "Karim" Segerfeldt gjorde fler nedslag i verkligheten.

I vården, butiker, som väktare, blåljuspersonal, chaufför, på arbetsförmedlingen, SFI och som kvällsvandrare i våra städer. Att börja med.

Verkligheten finns där. Den är inte en tes.
Citera
2018-11-10, 08:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo

Det är löjeväckande att anklaga elever för okunskap och brist på intresse om han som liberal går emot liberalismens kärna. Något föredöme för logiskt tänkande är han inte. Segerfeldt är för fri invandring men emot fri skola, fri sjukvård med mera. Förstår han inte sitt eget snömos? Länder och nationer kan inte frikopplas från den privata äganderätten som han annars så ömsint värnar om. Den kritik han riktar mot skolmiljön kan snart gälla hans bostadskvarter om han följer sin egen logik. Det har förresten börjat hända på många orter.

Invandringskritiker är inte emot invandring för att invandrare har en annan hudfärg utan för att invandrare från kaosländer endast kan livnära sig på det vi andra har arbetat oss till. Migranterna å sin sida har tagit sig hit för att just detta är möjligt och man förväntar sig att det ska fortgå och att det är en slags mänsklig rättighet. Episoden i Segerfeldts klassrum handlar precis om det. När läraren i egenskap av samhällsrepresentant säger stopp protesterar eleven våldsamt eftersom han ser det som en rättighet att vara stökig även om det stör andra. Detta ska skiljas från elever med adhd. De har mycket låg närvaro och de vet att det egna beteendet inte är okej.

Migrationskaoset börjar komma för nära och påverkar som en gravitation allt i samhället. Folk betalar in mer i skatt än de får ut och man känner sig ockuperad av alla de horder som struntar i allt vad samhällskontrakt och civilkurage heter. Att göra sin plikt, men inte kunna kräva sin rätt på grund av att de som inte gör sin plikt prioriteras är inte hållbart i längden.
Citera
2018-11-10, 10:29
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Migrationskaoset börjar komma för nära och påverkar som en gravitation allt i samhället. Folk betalar in mer i skatt än de får ut och man känner sig ockuperad av alla de horder som struntar i allt vad samhällskontrakt och civilkurage heter. Att göra sin plikt, men inte kunna kräva sin rätt på grund av att de som inte gör sin plikt prioriteras är inte hållbart i längden.

Ja landet befinner sig i en auktoritetskris efter årtionden av normkritiskt mullvadande. Ett redan svagt civilsamhälle har försvagats ytterligare. Lärare och myndighetsrepresentanter - ja även föräldrar- klarar inte längre att hävda grundläggande regler för vilka beteenden som är önskvärda i det sociala fältet. Resultatet är konflikt och skadegörelse i den yttre miljön och en uppgivenhet i den inre miljön. Man går undan av konflikträdsla och lurar sig själv att tro att man är tolerant och tillåtande. Då kan undfallenhet göras till något fint. Inkludering rent utav? Inte konstigt att den svenska skolan håller på och brakar ihop. Var det så här det var tänkt? Nej, vägen till helvetet i vårt land har varit kantad av goda föresatser. Sverige har det högsta antalet pedagogikprofessorer per kapita i västvärlden. Det svenska progressiva efterkrigsprojektet för skola och förskola har saknat evidens och byggt på önsketänkande. På ideal som krockat med en motspänstig verklighet. Det är väl här någonstans som tragiken gömmer sig. Så ser jag det. Landet har låtit sig toppridas av politiker och trendkänsliga opinionsbildare på Dagens Nyheter. Vi är lost in space.

Vi är så pass lost att vårt etablissemang inte klarar att hantera den turnerande liberale gästprofessorn Jordan Peterson, en man som har fräckheten att säga att det är bra när unga män bäddar sin säng, anstränger sig och bidrar till samhället. Det är utmanande för personer som Skavlan och Annie Lööf. Rätten att vara svag trumfar allt. Lost in space som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in