2012-06-19, 22:04
Medlem
Golge.Jacobssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
My bad! Trodde att alla som pratade arabiska var araber, men så var det ju inte riktigt
Jo, så är det. Alla som pratar arabiska kan kallas för araber, alla araber är dock inte muslimer.
Citera
2012-06-20, 14:15
Medlem
Nathan Sachar, som jag inte vet något om förutom att han tyckte Karlssons bok var antisemitisk, fortsätter debatten om vad som är den "rätta liberalismen".

Det roligaste tycker jag är att han avslutar artikeln med en medveten provokation (?) - han använder termen "massinvandring". På sätt och vis bevisar han ju då tesen om den borgerliga diskursförskjutningen, som då bland annat skulle bestå av att vissa börjat använda "klassiskt sverigedemokratiska retoriska figurer" (som Neuding i JP). Jag vet inte om det här är medvetet från Sachars sida, men om det är det så är det ju väldigt roligt. Eller använder han "massinvandring" ironiskt på något vis? Jag vet inte.
Citat:
Sveriges stora problem är inte invandringen, utan den mördande rättrogenheten, som galant klarat övergången från lutherdom till ateism. Det skall bli spännande att se om denna rubbning i folksjälen kommer att överleva massinvandringen, så att de främmandes barn också lär sig kröka rygg för konvenansen - eller om de nykomna, ljuva tanke, kommer att hjälpa oss loss från oket.

http://www.dn.se/debatt/statistik-oc...ng-for-att-bek
Citera
2012-06-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Nathan Sachar, som jag inte vet något om förutom att han tyckte Karlssons bok var antisemitisk, fortsätter debatten om vad som är den "rätta liberalismen".

Det roligaste tycker jag är att han avslutar artikeln med en medveten provokation (?) - han använder termen "massinvandring". På sätt och vis bevisar han ju då tesen om den borgerliga diskursförskjutningen, som då bland annat skulle bestå av att vissa börjat använda "klassiskt sverigedemokratiska retoriska figurer" (som Neuding i JP). Jag vet inte om det här är medvetet från Sachars sida, men om det är det så är det ju väldigt roligt. Eller använder han "massinvandring" ironiskt på något vis? Jag vet inte.
Frågan är hur judarna, som nu positionerar sig som "sanningssägare" och för en fri debatt, kommer att kunna behålla antisemitstämpeln som förtryckarverktyg samtidigt som de vill befria medborgarna från pk-oket.
Citera
2012-06-20, 14:53
Medlem
Citat:
...Det är förvånande att den redige och sifferkunnige Johan Norberg serverar ett så billigt statistiskt marknadsknep för att bagatellisera frågan om högre brottslighet bland invandrare. Både bland invandrare och icke-invandrare är antalet laglydiga personer mycket högt, över 99 procent...
Även Shachar tar upp det här, som många före honom. Johan Norberg har skämt ut sig med sin artikel, på många olika sätt, men nästan mest med det här tramset som är för billigt t.o.m. för unga kvinnliga krönikörer i kvällspressen. Det ställer hela hans bokproduktion i ett nytt ljus, och om man hade tid så skulle man gå igenom noga vad han skrivit under åren för att se hur mycket han trollat med statistik för att driva sin tes.
Citera
2012-06-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Frågan är hur judarna, som nu positionerar sig som "sanningssägare" och för en fri debatt, kommer att kunna behålla antisemitstämpeln som förtryckarverktyg samtidigt som de vill befria medborgarna från pk-oket.
De har nog någon strategi ska du se. Katzeff, Cwejman och Leman är ju ganska bra på att kritisera överanvändandet av antisemitstämpeln. Förmodligen har det gått ut något dekret från ZOG om att det inte får gå inflation i begreppet så att det blir verkningslöst.

Men, ja, det är ju en skendebatt på sätt och vis. Till 99% är ju de som "bråkar" överens. Till exempel så verkar de alla sätt likhetstecken mellan borgerligheten och liberalism. Konservatismen har tydligen ingen plats inom borgerligheten.
Citera
2012-06-20, 14:56
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Han hoppas på att massinvandringen ska "hjälpa oss loss" från "oket" av svenskhet. En tanke värdig en Tomas Hübinette.
Schachar låtsas åsiktsfrihet, men driver kampanj mot Ingmar Karlsson för att han vågar problematisera Israel.
Schachar leker med ordet massinvandring, men är fast besluten att driva igenom den till varje pris, svenskheten ska krossas.
Citera
2012-06-20, 17:33
Medlem
SeverianTheLames avatar
Adam Cwejman skriver på facebook

Citat:
Ursprungligen postat av "Adam Cwejman
Jag har fortfarande svårt att förstå att jag ska åka på detta. Världens främsta namn på området multikulturalism, integration och migration samlas i Oslo under två dagar för att diskutera. Snälla New York Review of Books, kom till Sverige!

http://www.nybooks.com/events/challe...lticulturalism

Tydligen ska hela konferensen läggas upp på Youtube senare, känns som om det är något som måste få avtryck i debatten!
Citera
2012-06-20, 17:36
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Adam Cwejman skriver på facebook

http://www.nybooks.com/events/challe...lticulturalism

Tydligen ska hela konferensen läggas upp på Youtube senare, känns som om det är något som måste få avtryck i debatten!

Liten instickare. Var hittar du den informationen?
Citera
2012-06-20, 18:45
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Liten instickare. Var hittar du den informationen?

Cwejman säger det längst ner i samma facebook-inlägg.
Citera
2012-06-20, 19:08
Moderator
Siegfrids avatar
Verkar vara en orgie i multikulti av programmet att döma. Men Cwejman är tydligen utsedd till en "Coming man" och får nu åka på det. Om några år är det kanske dags för Bilderberg, men då bör man sitta i regeringen åtminstone.

Cwejman anses väl intressant genom sin lansering av det öppna medborgarskapet, som inte kräver anpassning till kultur. De griper efter halmstrån där på multikulturalismens barrikader.
Citera
2012-06-20, 19:16
Medlem
lampross avatar
Citat:

Tack för citatet Kebnekaisa. Sachar kom nog ut som massinvandringsförespråkare där. Det hela har blivit tydligt nu. Det är som när Helle Klein ryggar tillbaka för begreppet "etniska svenskar"; en talande reaktion. Hon gillar inte oss svenskar, och Sachar gillar det vapen som massinvandringen är mot oss.

Sachar och Klein har kanske inte samma framtoning. Man kan säga att Sachar är en resonerande typ, men för den skull inte resonabel. Jag finner hans DN-krönika med avslutande hoppas på mer massinvandring för att nivellera det tradtionella Sverige-knorr som synnerligen avslöjande. Men det är bra, då får vi tydliga frontlinjer. Ökad radikalisering är bättre än förtiganden och mörkanden, typ de plakat med "det förekommer ingen massinvandring" som fanns i valrörelsen 2010.

Att en elitfigur erkänner att det förekommer massinvandring http://lennart-svensson.blogspot.se/p/test.html är en formell seger, en seger för dagordningen, för problemformuleringen. För vem har lanserat termen massinvandring? Det är inte regimen; det är invandringskritikerna. Så detta är en seger för vokabulären, på samma sätt som termerna antivit och svenskfientlig börjar vinna burskap i debatten. Därmed vinner regimkritikerna, inte på walkover, men genom att flytta fokus. Nu är PK-krafterna på defensiven, sanna mina ord. Ingen vill i själ och hjärta vara antivit eller förespråka massinvandring. Att som MSM-skribent ens bruka begreppet "massinvandring" är ett felsteg. Och han var inte ironisk när han skrev det, jag fick inte de vibbarna.

Bättre med tydliga frontlinjer än förnekanden, överslätanden av typen "vi är alla människor", goody-good-argument av typen "invandring berikar oss". Tonen i Sachars DN-krönika hade inget av detta:
Citat:
Sveriges stora problem är inte invandringen, utan den mördande rättrogenheten, som galant klarat övergången från lutherdom till ateism. Det skall bli spännande att se om denna rubbning i folksjälen kommer att överleva massinvandringen, så att de främmandes barn också lär sig kröka rygg för konvenansen - eller om de nykomna, ljuva tanke, kommer att hjälpa oss loss från oket.
http://www.dn.se/debatt/statistik-oc...ng-for-att-bek

Med en liten tillbakablick på kulturkriget kan sägas: först ignorerades påståendet att massinvandring förekommer, senast yttrat hösten 2010. Detta är i Gandhis ordspråk ignore-fasen: first they ignore you. Sedan då? Then they ridicule you - förlöjligandet som vapen. Det är alla nålstick och dissanden av SD och Åkesson vi sett sedan valet. Then they fight you - där är vi nu. Där släpper man retoriken om invandringens välsignelse, där är det maktspråk, där är det yttranden som "etniska svenskar är ett oerhört farligt språkbruk".

Således är detta är kampfasen. Att detta sedan avlöses av seger - then you win, för att följa Gandhis ordspråk - behöver jag inte säga och det ska man inte säga. Jag menar, jag tror på seger men man kan inte bara vänta på den. Det kan göra en loj och frivol. Och mångkulturen regerar ännu. Men tonläget i kampen är ett annat nu. Uppriktigt tack till Nathan Sachar m.fl för att de tydliggjort det.
Citera
2012-06-21, 14:51
Bannlyst
Det rör på sig, se här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här