Citat:
Ursprungligen postat av
Bengt-Bedrups-hatt
Hogerspoket nämnde saken för några inlägg sen. Rosenberg måste ha känt sig totalt renons på argument. Helt obegripligt att han vänder Borgs kritik mot denna palestinske hatpredikant mot henne. Rosenberg måste vara rent ut sagt dum i huvudet, varken mer eller mindre.
Jag vet inte om Rosenberg är palestinagossförhudskarvningsvurmare av Dror Feilers mycket märkliga slag eller mer traditionell rymdödlegossförhudskarvningsvurmare av Wolodarski-slaget.
Han framstår, oaktat vilken gruppering han tillhör, som genuint falsk, osympatisk och tillika sop-slut i huvudet. Samt då, i uppenbar avsaknad av argument eller hyfs.
Ja. Ovanstående kan innehålla spår av sarkasm och ironi.
Man kan ju dock undra varför Expressen släpper igenom möget.
Som en passus vill jag lyfta fram den här passagen ur, den numer ganska oortodexe, centerpartisten (nåja) Erixons senaste post, i vilken han försvarar sin politiska hållning:
Citat:
Framför allt har globaliseringens negativa sidor börjat slå igenom och det är här de gamla partierna agerar på ett sätt som förvärrar situationen till sådan grad att vår civilisation står på spel. I natt brann mer än 60 bilar. Och ingen grips. Ingen gör något. Regeringen tiger och polisen vågar inte rycka ut.
Förmånen att kunna köpa en TV några tusenlappar billigare är inte värt priset av att landet sjunker ner i anarki och upplösning där man till slut inte vet om ens bostad finns kvar nästa vecka eller har bränts ner av ligister som tagit över samhället.
Frihandel, ja. Öppna gränser där kosmopolitiska etablissemang till Sverige välkomnar seder och bruk från misslyckade samhällen? Nej, tack.
Det är en filosofisk härdsmälta att jämföra global frihandel men fri rörlighet för människor.
Om få människor hade varit i rörelse, så som det var till Sverige fram till 1950-talet, är invandringen inget problem utan tvärtom den fördel som så många gärna talar om. Men allt handlar om volymer. Så länge utlandsfödda var några få procent av befolkningen kunde de absorberas och assimileras in i det svenska samhället. Och det svenska fick lite nya impulser.
När de utlandsfödda stiger till 20 procent av befolkningen har man skapat grogrund för enorma problem, som kanske aldrig går att komma tillrätta med. Att inte förstå skillnaden, och att låta det ske trots att man tvingas erkänna att man inte har en aning om hur man ska hantera situationen, är för mig oförlåtligt. Det är en inkompetens och ansvarslöshet av historiska proportioner. Jag har inte ett uns av tillit eller förtroende för dem som inte tar ansvar. Bara Sverigedemokraterna är obelastade av skuld till denna utveckling.
Det jag saknar är proportionerna!
http://erixon.com/blogg/2016/08/hur-tanker-du-nu-dick/
Frågan är hur lång tid det kommer att ta innan motsvarande sjunker in hos den skälvande spillran kvarvarande borgerlighet?
Hela posten är väl läsvärd i sin helhet, för såväl hugade trådskribenter som aspirerande borgerliga ledarskribenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prawitz
Attackerna mot kulturmarxisterna i svenska kyrkan fortsätter. Det finns mycket att vinna svenska kyrkan återigen blev en
svensk kyrka.
http://www.expressen.se/ledare/eric-...venska-kyrkan/
Just den här passagen var oerhört vass, på ett vackert och subtilt vis.
Citat:
Förlåt vår ärkebiskop, Antje Jackelén. Trots att detta påstående strider med åttonde budet om att inte ljuga.
Ah well. I framtiden månglarna och hycklarna åter kastas ut ur templet. Den som lever får se.