2012-01-06, 14:21
Medlem
Pro-Enfalds avatar
Artikel på Newsmill av Mariam Osman Sherifay, ordförande för Centrum mot rasism, som proklamerar att afrofobiska hatbrott bör bli en egen kategori i hatbrottsstatistiken.

Vardagsexemplen pekar som alltid ut, typiskt svenska stereotyper med primitiva och fördomsfulla attityder, gentemot mörkhyade personer:

Citat:
” [på min väg från jobbet] såg jag två svenska ungdomar framför mig [de] ropade jävla neger…åk tillbaka till Afrika och ät bananer […]Plötsligt [kände] jag ett slag mot mitt huvud, [då jag vände mig om trodde jag först att de kastat en sten mot mitt huvud] jag såg dem springa iväg och kände på mitt huvud, jag hade blod i ansiktet, på mina kläder, händer[…] varför gör folk såna här saker?

Notera hur artikelförfattaren genomgående talar om upplevd diskriminering och således inte ens bemödar sig av verifierbara faktiska förhållanden.

http://newsmill.se/artikel/2012/01/0...-r-h-lsofarlig
Citera
2012-01-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald
Artikel på Newsmill av Mariam Osman Sherifay, ordförande för Centrum mot rasism, som proklamerar att afrofobiska hatbrott bör bli en egen kategori i hatbrottsstatistiken.

Vardagsexemplen pekar som alltid ut, typiskt svenska stereotyper med primitiva och fördomsfulla attityder, gentemot mörkhyade personer:

Notera hur artikelförfattaren genomgående talar om upplevd diskriminering och således inte ens bemödar sig av verifierbara faktiska förhållanden.

Troligtvis har hon fullt stöd av Kristina Lindquist: http://www.expressen.se/debatt/1.267...ess-ratta-namn

Varifrån kommer då dagens rasande behov av att göra andra människor illa genom rasistiska stereotyper?

Detta behov kommer av att vilja göra motstånd mot en elitklass som älskar att uppfostra oliktänkande. Min gissning är att om det inte gavs plats i media åt människor som Kristina Lindquist och Mariam Osman Sherifay så skulle ordet neger snart sluta användas. Det är få människor som verkligen vill göra någon annan ledsen. Men Lindquist och Osman Sherifay ser till så att ordet får fortsatt spridning genom sitt obehagliga behov av att rättfärdiga sig själva.
Citera
2012-01-06, 14:50
Medlem
servuss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Semitnegern
gruppen underordnas en rad rasistiska stereotyper; dels att somalier är mörkhyade afrikaner; dels att flertalet somalier är muslimer ... grundad i en stereotyp bild av att somalier lever på bidrag.
Måste den lögnaktiga artikeln ens kommenteras? Vilket förövrigt inte går då Bonnier stängt av kommenteringsfunktionen. Att 80% av somalierna inte arbetar eller att en av fem unga somaliska män under en tvåårsperiod är inblandade i våldsbrott är kanske inte relevant?

Sådana här insändare hade krossats brutalt i ett vettigt debattklimat. Nu predikar de som prästen i kyrkan inför de dumma massorna.
Citera
2012-01-06, 15:41
Medlem
SvenskOppositions avatar
Bonniers pressar verkligen stenhårt i sin ursinniga offensiv för oresonabel mångkultur, massinvandring och nationaldestruktion.

Den trendkänsliga, lydiga och ängsliga storstadsmedelklassen ska, dag ut och dag in, tvångsmatas likt en gås med tirader om det svenska samhällets ohyggliga ondska och gränslösa oginhet. Det är uppenbarligen ett samhälle till brädden fyllt med hatbrott, fördomar, hetsande mot minoriteter, främlingsfientlighet, främlingsrädsla, främlingshat, ändlös strukturell rasism, fascistisk flyktinglagstiftning, islamofobi, muslimhat, afrofobi, slavhandel, homofobi, antiziganism och såklart den sakrosankta antisemitismen som glänsande grädde på moset.

Att ödmjukt påstå att det, mitt i denna hatfyllda gryta, även skulle finnas ett organiserat hat mot de etniska svenskarna - svenskfientlighet - klassas dock som tankebrott av Bonniers och dess lojala stormtrupper bland media och politik.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av prafjessor
Troligtvis har hon fullt stöd av Kristina Lindquist: http://www.expressen.se/debatt/1.267...ess-ratta-namn

Varifrån kommer då dagens rasande behov av att göra andra människor illa genom rasistiska stereotyper?
Citera
2012-01-06, 17:56
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Måste den lögnaktiga artikeln ens kommenteras? Vilket förövrigt inte går då Bonnier stängt av kommenteringsfunktionen. Att 80% av somalierna inte arbetar eller att en av fem unga somaliska män under en tvåårsperiod är inblandade i våldsbrott är kanske inte relevant?

Sådana här insändare hade krossats brutalt i ett vettigt debattklimat. Nu predikar de som prästen i kyrkan inför de dumma massorna.

Nej, det är onödigt att kommentera. Det är dock bra att minst två trådar på FB tar upp denna smörja. Mariam verkar inte ha begripit att hon inte kan tysta kritik och debatt genom att stänga kommentarsfältet. Stängningen är bara ett flagrant bevis på den arrogans mot debattörer som hon ständigt uppvisar, samt ett rent erkännande om att hon vet att hon pratar i nattmössan. Ganska underhållande faktiskt, att se henne flitigt skjuta självmål efter självmål i öppet mål
Citera
2012-01-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tras
För egen del läser jag gärna både Thomas Nydahl och Mohamed Omar. Thomas Nydahl är för övrigt inte judisk (jag umgicks med en del av familjen för många år sedan), och heller inte antimuslimsk på samma sätt som Avpixlat eller de mer vulgära bloggarna. Jag uppskattar dock mest de tidigare i tråden nämnda posterna där Nydahl beskriver sina känslor för förändringarna i hans barndoms Malmö, texter som ofta följs av mycket läsvärda kommentarer. Befolkningsutbytet skildras där med all den sorg det kan framkalla hos områdenas tidigare invånare. Det skulle kunna vara så att Nydahl nu blir tydligare i sin position. Någon (Fleischer?) spekulerade ju i om Nydahl skulle kunna bli en del av en hittills icke-existerande SD-stödjande intelligentsia, vilket han svor sig fri från.
Nydahl skriver hatiskt om den demokratiska utvecklingen (demokrati på riktigt alltså, folket bestämmer och inte ett litet antala globalistbankirjudar) i Ungern. Han ljuger så det står härliga till (BNP samarbete med Hamas, sista fria radiokanalen etc etc) och visar att han verkligen dyrkar juden, globaliseringen och NWO-tyranniet. Avslutningen är så pinsamt patetisk att man skäms:
Citat:
Det är så sant. Bara sedan solen gått ner kan jag slappna av. Varje ljusstråle får mig att skämmas. Jag gömmer mig bakom gardiner, filmer och litteratur. Jag gömmer mig bakom en hud så sargad att den ensam kan berätta om hur det står till.

Thomas Nydahl är en fiende inte bara till det ungerska folket utan även till det svenska folket. Här i tråden vill flera skribenter se såna här galningar som "det nya hoppet mot massinvandringen" och som ledande ideolog i olika tankesmedjor och projekt. SD:are vill knyta honom till partiet. Hur fan är människor funtade?

http://nydahlsoccident.blogspot.com/...dapest_05.html
Senast redigerad av IvanLendl 2012-01-06 kl. 18:24.
Citera
2012-01-07, 11:40
Medlem
Citat:

Citat:
” [på min väg från jobbet] såg jag två svenska ungdomar framför mig [de] ropade jävla neger…åk tillbaka till Afrika och ät bananer […]Plötsligt [kände] jag ett slag mot mitt huvud, [då jag vände mig om trodde jag först att de kastat en sten mot mitt huvud] jag såg dem springa iväg och kände på mitt huvud, jag hade blod i ansiktet, på mina kläder, händer[…] varför gör folk såna här saker?

Det där låter som en ren grov lögn. Några frågor man ställer sig, har hon polisanmält händelsen? Om nej, varför inte? Vart hände det?
Grejen är den att svenskar idag i storstäder och invandrartäta orter är alldeles för kuvade och rädda för att göra sådana här utspel. Kvinnan ljuger helt enkelt.
Hon målar upp en förvrängd nidbild av svenskar och svenska ungdomar i syfte att hetsa mot oss som folkgrupp.
OM lagen var lika för alla så skulle jag ha anmält henne fö HMF om hon inte kunde verifiera denna lögnaktiga skröna.
Hade hon däremot sagt att detta hände nån gång på tja, mellan 40 och upp till 60 talet så hade jag kunnat tro henne idag inte. Samhället ser inte ut sådär längre, rollerna är ombytta.
Det är svenskar som får glåpord och stenar och brinnande föremål kastade mot sig dagligen. Det kan om inte annat polis och brandkår, och bussar och ambulanspersonal vittna om. Med TROVÄRDIGHET, till skillnad från den här lögnhalsen Mariam.
För övrigt ÅK föralldel tillbaka till Afrika Mariam Osman. Det är ändå ingen som kommer att sakna dig jag lovar!Vem har bett dig komma hit? Nej just det INGEN. Det betyder att INGEN vill ha dig här. Åk bara vi kan sköta det här landet alldeles utmärkt utan din hjälp, den behövs säkert någonannanstans.
Senast redigerad av Akvamarin 2012-01-07 kl. 11:44.
Citera
2012-01-08, 10:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Nydahl skriver hatiskt om den demokratiska utvecklingen (demokrati på riktigt alltså, folket bestämmer och inte ett litet antala globalistbankirjudar) i Ungern. Han ljuger så det står härliga till (BNP samarbete med Hamas, sista fria radiokanalen etc etc) och visar att han verkligen dyrkar juden, globaliseringen och NWO-tyranniet. Avslutningen är så pinsamt patetisk att man skäms:

Thomas Nydahl är en fiende inte bara till det ungerska folket utan även till det svenska folket. Här i tråden vill flera skribenter se såna här galningar som "det nya hoppet mot massinvandringen" och som ledande ideolog i olika tankesmedjor och projekt. SD:are vill knyta honom till partiet. Hur fan är människor funtade?

BengeRunflaks socialkonservativt kontrajihadistiska sydvenska tankesmedja är tydligen otänkbar utan Nydahls hat mot nationalkonservativa Fidesz och den demokratiska ungerska nationalismen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fidesz

I Europaparlamentet är Fidesz (med 13 av Ungerns 22 platser) med i samma "block" som moderater och kristdemokrater:

http://en.wikipedia.org/wiki/European_People%27s_Party

Sverigedemokraterna har så vitt jag känner till inte visat minsta intresse för, än mindre uttryckt något stöd för, Fidesz, ett nationalkonservativt parti som till skillnad från SD är framgångsrikt och fick närmare 53% av rösterna i parlamentsvalet 2010. Jag antar att SD-ledningen delar Lisa Bjurwalds, Bonniers, Expos och Searchlights uppfattning om Fidesz:

http://www.dn.se/ledare/signerat/ung...edas-av-fidesz

Citat:
"---”Jag ryser när jag ser vissa i pressen beteckna Fidesz som ’center höger’”, sade den antirasistiska auktoriteten Graeme Atkinson vid brittiska Search*light Magazine till EUobserver (19/4 2010). ”De är nationalistiska populister, vad som på tyska ibland betecknas som en völkisch (ung. nationalromantisk) höger.”---"

BonnierFolkpartisten Jasenko Selimovic bluddrar i Hjörnes Magasin lite förhoppningskäcka floskler om hur "utanförskapet ska bekämpas", "tillväxten säkras" och "arbetsmarknaden bli mer inkluderande". Uppenbarligen har han under jul och nyår klurat hårt på hur han ska kunna bidra till att damage controla Särskoletankesmedjan Ullenhags magplask. Det går inget vidare för Selimovic. De "arga unga lågutbildade och främlingsfientliga svenska männen" måste åtgärdas på något sätt, tycker han, och spånar vagt om att "man" (BonnierAlliansen) måste försöka "skapa en inkluderande identitet och tillhörighet" så att "de arga unga männen" slutgiltigt kan oskadliggöras och globalismens massinvandringsbaserade samhällsförstörelse fortgå utan försök att organisera politiskt motstånd:

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.81...sfientligheten

Citat:
"---Slutligen måste vi jobba med att skapa en känsla av tillhörighet. Globaliseringen skapar en osäkerhet om vilka vi är och hur ska vi leva tillsammans. Denna osäkerhet tvingar människor att söka skydd i traditionella identiteter och odla en myt där landet är något annat, något renare, sannare och mer fattbart än den förvirring globalisering skapar. Dessa rop efter igenkännbara konturer avfärdas ofta som konservativa. Det må så vara. Men ett rop på en identitet besvaras knappast med påståendet att man inte behöver en identitet. Det är fel svar.

Om främlingsfientligas väljare ropar efter en svenskhet baserad på etnicitet eller kultur, är det inte lämpligt att svara med att det inte finns någon svenskhet. Det lämpliga svaret är att försöka definiera denna svenskhet på ett mer inkluderande sätt.

Europa och Sverige har en utmaning framför sig. Med sin blandning av folkslag, etniciteter och minoriteter får vi inte upprepa misstag från förra seklet, då européerna inte förmådde hantera blandningen och i stället försökte utrota den. Vi alla har ett ansvar att förebygga den utvecklingen. Allvaret i dagens situation kräver handling av oss."

Han är inte fullt ut så identitetskameleontisk som Eli Göndörs skissade idealmedborgare, men nästan

http://jasenkoselimovic.com/om_jasenko/

Citat:
"---Etnicitet?
”Ingen. Och alla. I Kroatien är jag serb, i Serbien muslim, i Bulgarien turk, i Grekland en makedonier, i Sverige en bosnier och i Bosnien en svensk. Att vara europeisk etnisk ”bastard” är mitt självklara europeiska val, som jag till och med anser vara ett tecken på den moraliska hälsan”.---"

http://www.newsmill.se/node/41819

Citat:
"---Således borde det inte ses som märkligt om någon anser sig vara traditionell icke-religiös muslim kvinna och hockeyreporter med faiblesse för högklackat, spanska viner och buddism utan några som helst andra intressen för svenskhet än det svenska medborgarskapet.---"

Eli Göndörs verkliga idealmedborgare är dock kanske mer av typen "hobbykabbalistisk vänsternyliberal
transsexuell mulattjude och genusvetare med faiblesse för krigshets, ecstacy och anarkafeminism
utan några som helst andra intressen för svenskhet än det svenska medborgarskapet."
Senast redigerad av Ezzelino 2012-01-08 kl. 10:25.
Citera
2012-01-08, 11:00
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Han är inte fullt ut så identitetskameleontisk som Eli Göndörs skissade idealmedborgare, men nästan
När förnekelsen av svenskhet stöter på opinionsmässig patrull föreslår det krälande, slingrande fanskapet att den erkänns, men endast i den mån den ska upphävas.
Citat:
Ursprungligen postat av Grisenko Slemovic
För det första måste vi inse att detta är europeiskt fenomen. I många länder förklarar man främlingsfientliga framgångar med inrikes faktorer. Men trots att det finns landspecifik variation är dessa partier ett resultat av europeiska förhållanden. Framför allt av Europas relativa efterblivenhet.
Varför inte istället tala klarspråk och skriva t.ex. "vidrighet", "avskyvärdhet", etc.?

Dessutom skriver svinet:
Citat:
Jag har respekt för LO:s och Socialdemokraternas värnande om dem som är på arbetsmarknaden, men jag har ännu mer respekt för värnandet om dem som inte ens har kommit in.
Hur stor "respekt" dessa människor än säger sig ha för svenskar så kommer den naturligtvis alltid att vara oändligt mycket större för samtliga av världens potentiellt "inkluderade" svenskar. Även Fria Tider har uppmärksammat idiotin:
Fria Tider
Senast redigerad av Condottieri 2012-01-08 kl. 11:15.
Citera
2012-01-08, 12:44
Medlem
SvenskOppositions avatar
Maktens offensiv blir alltmer aggressiv, därtill arrogant och ogenerad.

Selimovic vidstår utan omsvep att det pågår en gigantiskt samhällsomvandling - "globaliseringen". Därtill också att samhällsomvandlingen för landets menighet på flera sätt är och kommer att vara negativ, eller till och med mycket negativ. Selimovics prioritet är då att med alla medel förhindra att den gigantiska samhällsomvandlingen underställs demokratin.

Det festliga i sammanhanget är att Selimovic inte tycks förstå att hans artikel i själva verket påvisar att flera av Ullenhags "myter" inte är myter, utan i stället är av globalistmakten iscensatt verklighet. Möjligen förmår folkpartiets undergångsliberaler inte inse detta.

Det som är övertydligt är att det inte pågår, och aldrig har pågått, något mediakrig om mångkulturen. Det finns helt enkelt ingen kritik, inget ifrågasättande, ingen analys, inte en endaste motståndsficka i övrig media när globalistmakten och undergångsliberalerna släcker lyset och drar diktaturens mörka filt över landet.

Citat:
BonnierFolkpartisten Jasenko Selimovic bluddrar i Hjörnes Magasin lite förhoppningskäcka floskler om hur "utanförskapet ska bekämpas", "tillväxten säkras" och "arbetsmarknaden bli mer inkluderande". Uppenbarligen har han under jul och nyår klurat hårt på hur han ska kunna bidra till att damage controla Särskoletankesmedjan Ullenhags magplask. Det går inget vidare för Selimovic. De "arga unga lågutbildade och främlingsfientliga svenska männen" måste åtgärdas på något sätt, tycker han, och spånar vagt om att "man" (BonnierAlliansen) måste försöka "skapa en inkluderande identitet och tillhörighet" så att "de arga unga männen" slutgiltigt kan oskadliggöras och globalismens massinvandringsbaserade samhällsförstörelse fortgå utan försök att organisera politiskt motstånd:

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.81...sfientligheten
Citera
2012-01-08, 13:40
Medlem
Citat:
BengeRunflaks socialkonservativt kontrajihadistiska sydvenska tankesmedja är tydligen otänkbar utan Nydahls hat mot nationalkonservativa Fidesz och den demokratiska ungerska nationalismen.

Jag kan inte utläsa något "hat" i Nydahls text, snarare ett melankoliskt avståndstagande. Att kalla alla meningsmotståndare för "hatare" är väl kanske en konsekvent "antitaktik" men i detta fallet blir det ju bara löjligt.

Om man prioriterar nationalism med bevarad etnisk hegemoni som huvudsaklig målsättning - oberoende av de medel som används - ser man självklart odelat positivt på Ungern och Ryssland.
Om man anser att en levande demokrati med konstitutionell maktdelning och bevarad rättssäkerhet är det primära kan man resonera som Nydahl. Själv har jag hittills i huvudsak sett positivt på etnonationalismen i Ungern och Ryssland men jag förstår Nydahls kritik. Skulle helst se att man kunde lyckas föra en etno/kulturnationalistisk politik och samtidigt utveckla sanna demokratier gärna med intryck av den schweiziska modellen som tycks vara den överlägset mest demokratiska i Europa.
Den ryska maffiamodellen med oligarkstyre med extrem korruption och nepotism - skulle det vara något att glädjas åt i sig?

Sen är ju självklart rapporteringen från Ungern i svensk media bristfällig/vinklad och som de flesta svenskar saknar jag själv tillräckliga underlag för att bedöma om utveckligen i Ungern verkligen på allvar skenar mot en totalitär pseudodemokrati av rysk modell eller om rapporterna är överdrivna. Skulle själv tippa på det senare...

När det gäller Nydahl så gör han öppna (icke-anonyma) ställningstaganden mot den svenska invandringspolitiken och han känner säkerligen därför ett behov av att parallellt också markera mot "extremnationalism/fascism/nazism" för att klargöra var han står. Att han har rätt i sin bedömning av Orban/Fidesz är jag som sagt inte säker på.
Citera
2012-01-08, 14:56
Medlem
Zimmermanhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Buzz
Text.

Mitt intresse är principiellt och inte etniskt. Det har inte med "egenintresse" att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Utmärkt text!

Jag vet inte om du noterat att Z-hound på kulturmarxistiskt maner nu vill förneka att Sverige har vuxit fram på orgnanisk eller "naturlig" väg och nu är inne på att Sverige skapats "mekaniskt".

Z-hound

Öhh? Vad vi talade om var Emile Durkheims definition av mekanisk och organisk. Han menade att mekaniskt är det "traditionella" och det "organiska" är det senmoderna. Emile Durkheim var inte "kulturmarxist" (post-marxist som det heter på akademiska). Durkheim, Weber och Marx är överövrigt sociologins grundare. Du borde läsa något av Weber och Durkheim. Det finns mycket att hämta där, även för er nationalister! De tillhör förövrigt inte Frankfurtskolan eller har med annan post-marxism att göra. Weber var konservativ/liberal och Durkheim var mer forskare än politisk. Frankfurtskolan och andra post-marxistiska inriktningar uppstod flera år efter Durkiems, Marx och Webers död. Sedan borde du ju vara förtjust i både Marx och Durkheim! I alla fall den senare var ju jude!

Som jag skrivit tidigare och väldigt pedagogiskt så går det att vara nationalist, liberal, libertarian, konservativ osv. och ändå läsa till exempel Marx eller Marxs kritiker dvs. post-marxisterna och post-liberalerna. Om vi hade varit klassiska marxister och levt i någon öststat så hade post-kolonialisterna, post-modernister och liberala/socialistiska mångkulturalister fått dela säng i Gulag tillsammans med liberalerna. Vi skulle inte heller ha någon större invandring eftersom marxismen i dess klassiska mening alltid blir etnisk i sin karaktär. Tittar vi på Kpml(r) började de inte tjafsa om bögrättigheter, internationell solidaritet och feminism förrän rätt nyligen.

Det är inte de klassiska marxisterna du skall ge dig på. De är få i antalet och jag kan tänka mig (eller snarare vet) att de mer eller mindre föredrar Oskorei på motpol (även han en gammal klassisk marxist) än den här gapiga liberala mångkulturalistiska, post-koloniala och post-moderna vänstern på Dagens Arena.
Senast redigerad av Zimmermanhound 2012-01-08 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in