2011-10-13, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av Cellar
Juholts karriär avgörs inom en vecka. Svensk politiks inriktning de närmaste 4-6 åren kommer också till en stor del att bestämmas under vad som sker denna vecka och ett litet längre efterspel(oavsett om han avgår eller inte).
Slarvigt av honom, men antagligen finns det skit om alla, inklusive vem som ger bort anonyma 40,000 kronorsklockor till Reinfeldt anonymt eller hans intima samtal med Wallenbergarna under Davos (som knappt nämndes på någon blogg under förrförra året) och koordinationen med dem och Bonnier(som dock AB Kultur skrev om men fick 'antisemiter!' kastade i ansiktet istället).
Slarvigt av honom, men antagligen finns det skit om alla, inklusive vem som ger bort anonyma 40,000 kronorsklockor till Reinfeldt anonymt eller hans intima samtal med Wallenbergarna under Davos (som knappt nämndes på någon blogg under förrförra året) och koordinationen med dem och Bonnier(som dock AB Kultur skrev om men fick 'antisemiter!' kastade i ansiktet istället).
Jag skrev i en annan tråd om denna för nationalstaternas befolkningar så förödande sammanväxning mellan Staten och Kapitalet (Tack Blå Tåget!)
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
ALLA politiska och sociala rörelser och beslutsfattare fungerar numera på samma sätt: de har som syfte att leverera till kapitalmaskinen. Och det är därför alla västsamhällen genomgår samma skuldkris, och nu ska det återbetalas till kreditorerna. Det är naturligtvis ingen slump att våra gemensamma tillgångar såldes ut och "privatiserades" under en ganska kort tidsperiod. Kapitalmaskinens underhuggare och administratörer träffas då och då i Davos för att få pay-checks och instruktioner kring hur man ska maximera kapitalöverföringarna.
Var särskilt uppmärksamma på ändringarna i Minerallagen som trädde i kraft 1991.
Var särskilt uppmärksamma på ändringarna i Minerallagen som trädde i kraft 1991.
Och som styrt av en naturlag, eller som av en händelse, kunde vi nyligen läsa den för svenska folket glädjande nyheten att Marcus Wall-Enberg har utsetts till ny VD för LKAB!
Han utsågs av den från näringslivet självinbjudne finansmarknadsministern Peter Norman.
Slam dunk, frat boys!

http://www.svd.se/naringsliv/staten-...ad_6435232.svd
Citat:
Ser man på - Marcus har internationella kontakter! Hur länge till kommer vi svenskar att få äga industrisveriges flaggskepp? Ha kontroll över drift och resultat? Eller har de "internationella kontakterna" redan börjat med sin skuldindrivning, med benäget bistånd från globalisten och svenskhataren Tf. Springpojke Reinfeldt?
– Men någon erfarenhet av gruvverksamhet har jag ju inte själv och det är ju frågan vad jag skulle kunna göra i ett företag som redan har 40 procents rörelsemarginal. Jag är stolt över att ha blivit tillfrågad för gruvnäringen ligger nära familjens övriga intressen. Det är ett i hög grad internationellt företag så jag hoppas att kunna bidra med mina internationella kontakter, säger Marcus Wallenberg
Och hur mycket av svenskarnas skattepengar ska nu rinna ut till det internationella kapitalet via diverse "statliga satsningar i gruvnäringen" och bonusprogram för vd:ar, import av låglönejobbare som svennebanan ska avlöna med hjälp av instegsjobb osv osv ad nauseam?
Citat:
Här skulle ju facket ha världens chans att tillsammans med S få till en double whammy mot Alliansregeringen: verkligen skrika ut vilken plundring av folkhemmet som pågår, och på vilka hycklande och egoistiska grunder Reinfeldt & Co prisar massinvandringen och internationalismen.
Ursprungligen postat av minipanini
Sen tror jag det finns ett wildcard i det ekonomiska läge som kan uppstå om vi får en större finanskris modell nästan 30-talet. Då kanske Löfven & co ryter ifrån att nu måste vi först och främst se till våra egna arbetares väl innan vi ens tänker tanken på att ta in fler.
Svenskar vill tro på sina politiker, vill tro att de höga skatterna faktiskt ger något tillbaka. Därför skulle ett avslöjande av den kalibern verkligen vända svenskarna mot borgarna, för svensken är redan i grund och botten lite kollektivistisk, lite halvsossig och smygjämställd. Om svenskarna insåg hur grundlurade de har blivit med billiga lockbeten som jobbskatteavdrag så skulle Alliansen sitta löst...!
Men av någon anledning verkar inte S vilja plocka dessa lågt hängande politiska frukter. Antingen är den politiska korrekthetens munkavle för hårt åtdragen, eller så finns det för många även i det röda laget och fackföreningsrörelsen som själva gjorts till klienter och har för mycket att förlora på att systemet genomskådas.
Men känns det inte som om Anders Borg (sic!) ibland försöker signalera ett och annat, även om det mest blir halvkväden visa? Att döma av hans sammanbitna min så stundar det hårda tider för svenskarna.
Senast redigerad av brak-teater 2011-10-13 kl. 23:16.
Senast redigerad av brak-teater 2011-10-13 kl. 23:16.