Då kulturmarxismen har bäring i den mediakriget, väljer jag att bjuda på följande pärlor som avslutning på 2014.
Det handlar dock om den lite mer udda formen av antifascism, nämligen '
Kulturstalinism'.
Uppenbarligen hade den fine svenske värdegrundsdemokraterna, demokratins fanbärare, och antirasistnyfascistiska skyddssmurarna Sven Wollter och SVT
osedvanlig, och jag menar verkligen det i den icke-relativa bemärkelse man kan tänka sig,
otur när de tänkte igår.
Jag har inte längre TV av förklarliga skäl och tittar därmed aldrig på SVT, så ni får ett referat från DN - min uppfattning är att det är bland det mest inkrökta (och vidriga) som förmedlats via statlig media sedan Dahl försvarade Röda Khmererna i SRs OBS-Kulturkvarten -76.
Citat:
- Jag har läst mycket av Stalins tidigare skrifter och tycker det är mycket i det som är bra.
Citat:
På frågan om det lämpliga i att det hänger idolbilder på Stalin på väggen på Kommunistiska partiets kongresser svarar Wollter:
– Okej? Och? Det är inte jag som sagt att han ska hänga där, men han får hänga där för mig.
Citat:
- Kommunismen har inte förstört någonting.
Citat:
På frågan om det är omvärldens fel att regimen satsar på kärnvapen svarar han:
– Ja, delvis. Om man isolerar ett land så är det klart att omvärlden har ett ansvar för det.
Citat:
Om illdåd som begått i kommunismens namn säger Wollter:
– Jag försvarar inte offrandet av människoliv, jag försvarar den kommunistiska ideologin.
Man får vid sidan en liten faktoid:
Citat:
Stalin har berömts för landets snabba industrialisering och hyllats som dess samlande kraft under andra världskriget, men samtidigt fördömts för det brutala skräckvälde som avrättade, pinade och svalt ihjäl miljontals invånare.
(Klippet kan dock ses på sidan verkar det som. Jag vågar dock inte se det av hänsyn till mitt blodtryck.)
http://www.dn.se/kultur-noje/wollter...fejset-pa-mig/
--
Att Wolter är en dåre är ju väl känt sedan decennier. Men, hur kommer det sig SVT väljer att visa upp dårskapen i all sin prydnad?
Och:
Har det inte hänt mer medialt de sista skälvande 4 dagarna av 2014 än de senaste 4 åren ackumulerat?
Är detta inledningen på det egentliga kulturkriget som vissa mer, eh, 'radikala' skribenter förutspår?
-Ed-
Han har visst luftat lite tankegods i AB också:
Citat:
Vi såg vänstern som optimistisk och framåt och vi såg högern som pessimistisk och bakåt.
Vi hade rätt förstås, då som nu, och lik förbannat håller det på att gå åt helvete.
Kan någon förklara varför.
Ja. De flesta tänkande varelser kan förklara varför. Men ingen marxist kan förstå svaret.
Citat:
Just nu styrs Sverige av ett rasistiskt mellanparti med hjälp av fyra stödpartier:
M-FP-C-KD (att detta ser ut som en diagnostisk bokstavskombination gällande struliga småbarn är inte helt fel).
Just nu har det gamla mäktiga partiet som länge sade sig vilja representera arbetarklassen stoppat såväl sin ideologi som sin klasskänsla i Fridolins ryggsäck där de sitter och gråter som en gång EnDumEn gjorde i Dunderklumpen långt långt hemifrån.
Ett par M-hövdingar har frågats ut om hur de reagerade på att en stark opinion av kommunalt partifolk kräver att man skulle följa nye SD-chefen i spåren och stoppa den ökande invandringen. Att frågan kommit upp var knappast konstigt. Man har ju länge vetat vad Husse-Nasse vill.
Att få ett klart svar ur dessa slingrande såphala individer är ju förstås alldeles som förgjort. Vi måste förbättra integrationen, upprepade bägge med dårars envishet och nästan identisk intonation på ordet. Man kunde nästan höra hur Husse-Nasse Karlsson klappade händer i kulissen. Den ena av de tillfrågade avser att bli ny statsminister, den andra vill bli arbetsmarknadsminister. Brrrrrr.
Och just nu ler reaktionärer i mjugg runt om i Europa. Äntligen. Äntligen har de där uppkäftiga nordborna fått så att dom tiger. Äntligen är vi på väg mot det som våra ärorika förfäder i NSDAP och deras systrar och bröder misslyckades med. Ett rent Europa.
Taggtrådar och murar. Utvisningar och skändningar. Blod på gatorna och Front National som snart intar Élyséepalatset.
Eh. Ja. Nazireferenserna står som spön i backen. Men han är en god antiscistsik Stalinist.
Som än en gång har svårt med tankeprocessen.
Man skulle exempelvis kunna säga att en Stalinist kastar pil i kuvösen när man pratar om murar och taggtråd...
http://www.aftonbladet.se/kultur/article20067860.ab