Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Gammal tråd men drar upp denna ändå.
Fick en cancerdiagnos i år, fick reda på av en gammal kollega att jag ska kontakta Folksam som jag har via medlemsavgiften till Kommunal. Hon och jag har nästan en likvärdig cancerdiagnos, min är dock lite värre än hennes, kll vs B-kll.
Hon berättade att hon fick ut 50 000kr av Folksam för denna sjukdom, nu har jag även en privat cancerförsäkring också via ett annat bolag, ser inte ut som om att de ersätter för vanlig kll men för B-kll står det inget om. Ska dock skicka in en ansökan till de då det inte skadar att försöka och en kvarts miljon står på spel.
Nu frågar de också i blanketten om något annat försäkringsbolag berörs av det inträffade, ska jag säga som det är och vad kommer då hända?
Kommer jag inte få ut något från min privata försäkring eller kommer det bli något avdrag?
Tar hellre 250k än 50k givetvis.
Sent svar, men ändå: När det kommer till personskador (olycksfall, sjukdom) kan man få ersättning från flera olika bolag och försäkringar. Det är bara kostnader som inte kan ersättas flera gånger (reseersättning, akutkostnader etc). Så det är inget problem att uppge vilka försäkringar du har och vart, det är snarare en bra idé. För dina försäkringsbolag kommer få reda på det till slut ändå, förutsatt att du anmäler det till båda.
Lycka till med allt!