2018-11-20, 10:26
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Pris på försäkring, skadereglering, mina erfarenheter, medicinsk invaliditet, självrisker, mina rekommendationer.
Inga frågor är dumma nog.
Så har ni köpt en ny bil eller har er lägenhet brunnit upp och ni har frågor är ni hemskt välkomna att fråga på. Jobbat inom försäkringsbranschen tillräckligt länge nu för att tro mig kunna hjälpa er och besvara era frågor. För tillfället är jag inom säljsektorn men har även andra erfarenheter.
Tråden kan växa sig stor tror jag och vi kanske slipper 100-tals småtopics om just försäkringar.
Hej.
Jag är en sådan som inte tror mycket på det här med försäkringar. Jag ser till att ha pengar sparade istället.
MEN en försäkring på villan, ifall brand skulle förstöra den. Det vill man ju ha.
Så min fråga lyder.
Vad är bäst för mig? Jag vill bara försäkras mot katastrofen att huset skulle få skador över 100.000:-.
Typ brand och liknande.
Jag behöver inte försäkras för småsaker som inbrott om det gör försäkringen mycket dyrare.
Vad finns det?
Citera
2018-12-28, 18:30
Medlem
Har kollat runt lite och har idag länsförsäkringar sedan 10 år tillbaka, är guldkund där så har 1500kr rabatt på den typ, så landar på 6000 kr med lite tillägg osv.
Hittade lite billigare hos trygghansa, men då utan tillägg.
Bilen är en 2009 så inte speciellt ny, rullat 13500 så inga motor garantier lr något tillägg för sånt hjälper ju.
Men man vill kanske ha djur tillägg, då det inte igång i vanlig helförsäkring lr?
Något mer man vill ha?
Bor på lungt villa område så inga tokigheter försiggår utanför.
Tips på nå ställen där man får 20% rabatt lr mer om man har både bil och villa försäkring?
Har gjort jämförelse på insplanet samt pricerunner / prisjakt men "alla" bolag verkar inte vara med där, har sätt på några hemsidor att man inte ens kan kolla genom att skriva in req nr, utan man måste ringa dom.
Jag är 30 år och kör max 15000km år.
Någon som gjort en riktigt schysst jämförelse av bolag och vad som också skiljer i själva helförsäkringen? Antar att det skiljer mellan olika bolag?
Är glad om man kan komma ner mellan 1000-2000kr i pris mot idag. Så landa mellan 4000-5000kr vore najs.
Citera
2019-02-05, 17:47
Medlem
tazzos avatar
Hej!
Ni som har koll på olycksfallsförsäkringar, vilken ska man välja? Vilka är mest tillmötesgående vid olycksfall? Vilken är mest prisvärd?
Citera
2019-02-05, 19:40
Medlem
Har skurit upp mina armar några gånger men har bara åkt in och sytt dom 3-4 gånger visst måste det finnas dokumenterat på lasarettet och att det gått 1år sedan "olyckan" är väll kanske 4-5 ärr med 8 stygn var
Citera
2019-02-11, 11:51
Medlem
Vart i landet bord du?

Citat:
Ursprungligen postat av Zenon88
Har kollat runt lite och har idag länsförsäkringar sedan 10 år tillbaka, är guldkund där så har 1500kr rabatt på den typ, så landar på 6000 kr med lite tillägg osv.
Hittade lite billigare hos trygghansa, men då utan tillägg.
Bilen är en 2009 så inte speciellt ny, rullat 13500 så inga motor garantier lr något tillägg för sånt hjälper ju.
Men man vill kanske ha djur tillägg, då det inte igång i vanlig helförsäkring lr?
Något mer man vill ha?
Bor på lungt villa område så inga tokigheter försiggår utanför.
Tips på nå ställen där man får 20% rabatt lr mer om man har både bil och villa försäkring?
Har gjort jämförelse på insplanet samt pricerunner / prisjakt men "alla" bolag verkar inte vara med där, har sätt på några hemsidor att man inte ens kan kolla genom att skriva in req nr, utan man måste ringa dom.
Jag är 30 år och kör max 15000km år.
Någon som gjort en riktigt schysst jämförelse av bolag och vad som också skiljer i själva helförsäkringen? Antar att det skiljer mellan olika bolag?
Är glad om man kan komma ner mellan 1000-2000kr i pris mot idag. Så landa mellan 4000-5000kr vore najs.
Citera
2019-02-11, 11:53
Medlem
Kontakta ditt försäkringsbolag behöver dom ha underlag från sjukhuset går fett att lösa i efterhand men en anmälan om skada bör du göra så snart som möjligt

Citat:
Ursprungligen postat av Duyjt
Har skurit upp mina armar några gånger men har bara åkt in och sytt dom 3-4 gånger visst måste det finnas dokumenterat på lasarettet och att det gått 1år sedan "olyckan" är väll kanske 4-5 ärr med 8 stygn var
Citera
2019-02-19, 06:51
Medlem
dovAkins avatar
Drulleförsäkring är fan det bäst jag skaffat, spräckte skärmen på mobilen trots jag hade skydd. Den landade precis så hemknappen på min iPhone 7spräcktes och jag kunde inte använda mobilen. Fick hela reparationens kostanden på 2000 på försäkringen
Citera
2019-02-27, 18:09
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Hej!

Har en liten undran...

Vi funderar på att säga upp våra sjuk-och olycksfallsförsäkringar...
men det jag undrar är om det är bra att ha kvar ha dem för utlandsresor?

Vi åker mycket utomlands, men jag har för mig att hemförsäkringen täcker eventuella
inläggningar på sjukhus/ hjälp hem med mera? Att den räcker?

Skulle vara så tacksam om jag fick lite svar.
Orkar inte hålla på och ringa och fråga, det enda de svarat: varför funderar du på att säga upp den?

Är det några andra här som inte har dessa försäkringar?
Citera
2019-10-14, 15:25
Medlem
Svenskodlats avatar
Hej har en fråga. Har 2 olycksfallsförsäkringar från olika försäkringsbolag. De går på runt 1.800 per år. Funderar på att avsluta en av dom, och höja beloppet med den kvarvarande med 1000kr. Vad anses om det?
Citera
2020-03-20, 11:09
Medlem
Tänkte kolla mer er, har aldrig ”utnyttjat” min försäkring. Verkligen 0kr men betalat hela tiden.

I måndags på jobbet klämde jag lillfingret, blev svullet och börja blöda och sprack lite grann.

Tänkte att det var dags att eventuellt att få ut nånting för eventuellt ärr? Vad behöver man göra nu för att det ska kunna bli något?

Anmäla till skadeförsäkring och besöka sjukhus? Måste man göra det? Finns ju inget att göra. Som det ser ut nu kommer ett eventuellt ärr bli 1.5cm långt och 1cm brett. Kanske inte ens är värt?
Citera
2020-09-03, 12:56
Medlem
Har inte bil. Är student. Aldrig haft försäkring innan. Vilket företag ska jag välja? Vill bara ha något basic. Dvs försäkrad i hemmet, utanför hemmet och vid utomlandsresor
Citera
2020-09-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Tänkte kolla mer er, har aldrig ”utnyttjat” min försäkring. Verkligen 0kr men betalat hela tiden.

I måndags på jobbet klämde jag lillfingret, blev svullet och börja blöda och sprack lite grann.

Tänkte att det var dags att eventuellt att få ut nånting för eventuellt ärr? Vad behöver man göra nu för att det ska kunna bli något?

Anmäla till skadeförsäkring och besöka sjukhus? Måste man göra det? Finns ju inget att göra. Som det ser ut nu kommer ett eventuellt ärr bli 1.5cm långt och 1cm brett. Kanske inte ens är värt?
Har för mig att man får ersättning om ärret är 5 cm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in