2012-02-09, 16:31
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yollo
(Fast, med en "smartphone" kan man använda den som router och dela nätverk) WINING!

Googla Tethering :P

och lycka till att spela något som inte är ett jrpg som går att spela någorlunda okej med remote-play.
Citera
2012-02-09, 16:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yollo
Jag ser en anledning, att kunna spela dina ps3a spel ON THE GO på PSV.

Tänk om du pendlar var dag men ditt favoritspel finns bara ps3, då är det win.

(Fast, med en "smartphone" kan man använda den som router och dela nätverk) WINING!
Alltså, du kommer troligtvis INTE kunna spela dina PS3 spel på PSV via 3G, det kommer med största sannolikhet vara begränsat till WiFi. 3G är mest tänkt att användas för att surfa runt och lira online när man är på resande fot.

Angående Tele2, så är det nog att man får ett bra erbjudande på ett 3G-abonemang från Tele2. Det borde gå att stoppa in vilket SIM-kort (med 3G abonemang) som helst och surfa runt.
Citera
2012-02-09, 16:58
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Alltså, du kommer troligtvis INTE kunna spela dina PS3 spel på PSV via 3G, det kommer med största sannolikhet vara begränsat till WiFi. 3G är mest tänkt att användas för att surfa runt och lira online när man är på resande fot.

Angående Tele2, så är det nog att man får ett bra erbjudande på ett 3G-abonemang från Tele2. Det borde gå att stoppa in vilket SIM-kort (med 3G abonemang) som helst och surfa runt.

Efter lite googlande så hittade en massa folk som sa att remote play fungerar över 3G, men kanske väldigt laggigt (beroende på bandbredden), men nej jag har inga pålitliga källor.

Se tidigare inlägg av mig:
Citat:
Frågade en "PSV-person" (eller vad man nu ska kalla de) på Game SKHLM idag då de var där och visade upp PS Vita, man fick även testa konsolen. Då sa han att man troligen kan få in ett vanligt SIM kort från mobilen och köra 3G genom det!

EDIT: Han sa även att det troligen kommer vara Comviq som har hand om 3G.
Citera
2012-02-09, 18:39
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Efter lite googlande så hittade en massa folk som sa att remote play fungerar över 3G, men kanske väldigt laggigt (beroende på bandbredden), men nej jag har inga pålitliga källor.

Se tidigare inlägg av mig:
Ja, alltså tekniskt sett går det att göra spela via 3G om SONY lägger till den funktionen, men väldigt laggligt kommer det att bli.

Det personen menade var att man kan spela över 3G, eller syftade han på remote play?
Ja det är bekräftat sedan ett tag att Tele2 har hand om 3G på PSV.
Citera
2012-02-09, 19:04
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ja, alltså tekniskt sett går det att göra spela via 3G om SONY lägger till den funktionen, men väldigt laggligt kommer det att bli.

Det personen menade var att man kan spela över 3G, eller syftade han på remote play?
Ja det är bekräftat sedan ett tag att Tele2 har hand om 3G på PSV.

Som jag har förstått så ska både online spel och remote play fungera över 3G, fast det kan bli väldigt laggigt.
Citera
2012-02-09, 23:37
Medlem
Citat:

Och vad jag sett av ps vitas webbläsare så suger den fetballe, så då är det ändå smartphone smartare att surfa på.
Citera
2012-02-09, 23:45
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Och vad jag sett av ps vitas webbläsare så suger den fetballe, så då är det ändå smartphone smartare att surfa på.

Tråkigt att höra, jag som hade tänkt surfa mycket på den... Jag hoppas Sony fixar den.
Citera
2012-02-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Tråkigt att höra, jag som hade tänkt surfa mycket på den... Jag hoppas Sony fixar den.

http://youtu.be/nXavi0xhhCY här kan du kika mer.
Ja, hoppas en uppdatering kommer. Om de orkar bry sig.
Citera
2012-02-10, 08:31
Medlem
Yollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Googla Tethering :P

och lycka till att spela något som inte är ett jrpg som går att spela någorlunda okej med remote-play.
Nu är jag jrpg-master deluxe 2012, så det passar mig bra.
Hatar allt vad FPS heter, till konsol.

Dock så den tåg-turen jag ska ta är 3Gn värdelös och kommer brytas 100gånger. T_T
ggl hf
Citera
2012-02-10, 22:13
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
En vag formulering, inte nödvändigtvis felaktig men den öppnar för långa och tråkiga diskussioner om vad som är "stort", "viktigt" och liknande. Definitionstjafs har jag inte tid men då jag har mycket annat för mig. Spel jag tror intresserar många Vita-köpare har jag listat här: https://www.flashback.org/sp34821199.

Är inte heller intresserad av att klyva hårstrån, men skummade igenom spelen lite. Det är ju liksom mest det gamla vanliga, inga direkta systemsäljare. Varför de överhuvudtaget satsar på Resistance, ModNation Racers & LBP förstår jag inte, det är rätt trötta serier vid det här laget.

Citat:
Inte bara därför men om spelutvecklarna, som jag utgår blivit informerade om den planerade omställningen, tror att de kommer få köpare till dessa speltyper kommer de ju börja utveckla såna spel. SONY lär säkert ta täten med sina massiva spelstudios runt om i världen och det lär sporra denna utveckling.

Enda hoppet är att deras egna studios, men det skulle krävas någon form av Wii/Kinect-mirakel för att det ska gå vägen.

Citat:
Nej, konkurrenterna får inte "fritt spelrum" bara för att SONY inte fokuserar i det segmentet. SONY kommer inte bortse i det segmentet fram tills 2014.

Men det är mycket allt eller inget i det segmentet, hur många köpte liksom ett PSP till ungarna när alla barnspel var på DS, trots Hanna Montana-PSPs? Precis. Dessutom påverkar priset på enheten mycket. Om de sänkte priset till 3DS-nivå skulle man kanske kunna diskutera saken.

Citat:
Ingen statistik alltså, tråkigt. Jag vet inte exakt vilken ålder de kommer fokusera på utan var mer intresserad av vad du byggde ditt antagande på. Själv tycker jag det låter som Jim Ryan säger att "mid 20s, largely male" är deras fokus nu och 2014 kommer de fokusera på en något yngre målgrupp:

Behövs ingen statistik för allmänt vedertagna självklarheter. Tycker det framgår rätt tydligt vad mitt antagande bygger på: för dyrt för folk under 20, för ointressant för folk över 30 - alltså 20-30 år. Uteslutningsmetoden.
Citera
2012-02-11, 01:03
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Är inte heller intresserad av att klyva hårstrån, men skummade igenom spelen lite. Det är ju liksom mest det gamla vanliga, inga direkta systemsäljare. Varför de överhuvudtaget satsar på Resistance, ModNation Racers & LBP förstår jag inte, det är rätt trötta serier vid det här laget.

Jag tycker faktiskt det är en ganska bra blandning och att SONY satsar på populära spelserier är väl självklart. LittleBigPlanet, Resistance, ModNation Racers men också bl.a. Wipeout och Uncharted är bra spelserier. Inte mer än rätt att satsa på de än att ge in sig i riskfylla experiment.

Citat:
Enda hoppet är att deras egna studios, men det skulle krävas någon form av Wii/Kinect-mirakel för att det ska gå vägen.

Intressant att du nämner Kinect men inte Move som är en succé. Och nej, det är inte bara SONY:s egna studios som är det "enda hoppet".

Citat:
Men det är mycket allt eller inget i det segmentet, hur många köpte liksom ett PSP till ungarna när alla barnspel var på DS, trots Hanna Montana-PSPs? Precis. Dessutom påverkar priset på enheten mycket. Om de sänkte priset till 3DS-nivå skulle man kanske kunna diskutera saken.

Behövs ingen statistik för allmänt vedertagna självklarheter. Tycker det framgår rätt tydligt vad mitt antagande bygger på: för dyrt för folk under 20, för ointressant för folk över 30 - alltså 20-30 år. Uteslutningsmetoden.

Att Vitas pris påverkar mycket har vi redan konstaterat. Självklart har SONY tagit hänsyn till att deras konkurren (3DS) är i en helt annan prisklass och därför kommer vi inte se Vita i den prisklassen på typ två år. Såvida försäljningen inte går väldigt dåligt.

Det intressanta är hur försäljningen ser ut de närmsta månaderna (lansering om 11 dagar, d.v.s. 22 februari 2012) och vilka steg SONY tar. Går det inte enligt deras förväntningar lär vi med störst sannolikhet se en bundling som första steg än någon direkt prissänkning.
Citera
2012-02-12, 17:40
Medlem
A.Riddles avatar
Ursäkta om det här är en dum fråga men jag kom idag på att om man använder sin mobil som Wi-Fi Hotspot så borde man kunna koppla upp Vitan till den? Eller?
Då kan man ju spara 500 spänn om man alltid har mobilen på sig och ett vettigt 3G abonnemang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in