Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
En vag formulering, inte nödvändigtvis felaktig men den öppnar för långa och tråkiga diskussioner om vad som är "stort", "viktigt" och liknande. Definitionstjafs har jag inte tid men då jag har mycket annat för mig. Spel jag tror intresserar många Vita-köpare har jag listat här:
https://www.flashback.org/sp34821199.
Är inte heller intresserad av att klyva hårstrån, men skummade igenom spelen lite. Det är ju liksom mest det gamla vanliga, inga direkta systemsäljare. Varför de överhuvudtaget satsar på Resistance, ModNation Racers & LBP förstår jag inte, det är rätt trötta serier vid det här laget.
Citat:
Inte bara därför men om spelutvecklarna, som jag utgår blivit informerade om den planerade omställningen, tror att de kommer få köpare till dessa speltyper kommer de ju börja utveckla såna spel. SONY lär säkert ta täten med sina
massiva spelstudios runt om i världen och det lär sporra denna utveckling.
Enda hoppet är att deras egna studios, men det skulle krävas någon form av Wii/Kinect-mirakel för att det ska gå vägen.
Citat:
Nej, konkurrenterna får inte "fritt spelrum" bara för att SONY inte fokuserar i det segmentet. SONY kommer inte bortse i det segmentet fram tills 2014.
Men det är mycket allt eller inget i det segmentet, hur många köpte liksom ett PSP till ungarna när alla barnspel var på DS, trots
Hanna Montana-PSPs? Precis. Dessutom påverkar priset på enheten mycket. Om de sänkte priset till 3DS-nivå skulle man kanske kunna diskutera saken.
Citat:
Ingen statistik alltså, tråkigt.

Jag vet inte exakt vilken ålder de kommer fokusera på utan var mer intresserad av vad du byggde ditt antagande på. Själv tycker jag det låter som Jim Ryan säger att "mid 20s, largely male" är deras fokus nu och 2014 kommer de fokusera på en något yngre målgrupp:
Behövs ingen statistik för allmänt vedertagna självklarheter. Tycker det framgår rätt tydligt vad mitt antagande bygger på: för dyrt för folk under 20, för ointressant för folk över 30 - alltså 20-30 år. Uteslutningsmetoden.