Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-14, 11:39
Medlem
Panter49s avatar
Ett inlägg som Amanda vill provocera med, tror jag.

Vänd på sakfrågan. Varför finner sig en kvinna i att bli slagen?
Det finns hjälp att få via kvinnojourer, kuratorer inom sjukvården och forum på nätet.

Jag tycker att det är sorgligt att kvinnor faller in i offerrollen. Så länge hon inte tar ansvar och bryter sitt mönster kommer hon alltid att hitta en gubbe som slår henne.

Och ja, det finns kvinnor som slår män. Men de skäms så mycket så att de håller tyst om det.

Våld i relation har inget med feminism att göra.
Citera
2011-01-14, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
Det är inte ett "odsevanligt korkat inlägg". Faktum är att det är OKEJ att prata så om män i dagens Sverige. Bara att läsa lite vad unga kvinnliga krönikörer och liknande skriver om män. De som inte har fattat det är att vi lever i ett matriarkat, och använder samma typ av maktanalys som nazisterna använde mot judarna. Helvetet skulle bryta löss om det skrevs samma saker om kvinnor, som det görs mot män.

Men herregud, jag läser sånt där om kvinnor varje dag. Jag blir inte kränkt men jag undrar vad det är för fel, inte mer. Det finns både män och kvinnor som uttalar sig väldigt nedsättande om det andra könet och det är INGENTING som bara drabbar män.
Citera
2011-01-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Men herregud, jag läser sånt där om kvinnor varje dag. Jag blir inte kränkt men jag undrar vad det är för fel, inte mer. Det finns både män och kvinnor som uttalar sig väldigt nedsättande om det andra könet och det är INGENTING som bara drabbar män.

Var läser du detta?
Citera
2011-01-14, 11:44
Medlem
Citat:

"JAG läser om det" är inget vetenskapligt argument. Det är skillnad att en random person på FB eller i valfritt open source forum, och att skriva det i Sveriges största tidningar, samt organ som starkt har politiskt makt. Ska det vara så svårt att förstå något så simpelt? Det är precis så, att det är män det ä'r ok att diskriminera och kasta skit. Det heter maktanalys. Läs upp om det.
Citera
2011-01-14, 11:44
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Var läser du detta?

Du sitter på flashback ändå är du helt omedveten om att det finns män som kränker och skriver nedsättande om kvinnor?

Edit: Måste bara påpeka att Amanda Schulman är en idiot.
Citera
2011-01-14, 11:47
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Så du vill att jag ska svara på skit?

Alla attackerar varandra oavsett kön på fb dessvärre och jag tycker det är trist.

Jag är inte för att någon kränker någon annan pga dess kön och det oavsett kön hit och dit.

Det är därför jag engagerade mig i den här tråden.

Amanda Schulman generaliserar något oerhört, och hoppar på alla män på sin blogg, och det är svinigt gjort av henne anser jag.

Hade en man gjort detsamma åt andra hållet hade det naturligtvis inte varit okej.

Är du nöjd, MissFitt73?
Så mina frågor är skit?
Det är en relevant fråga i det här sammanhanget. Ni tycker att vi kvinnor ska ta avstånd mot sånt här skit när ni inte lyfter ett finger när vi blir attakerade. Det kallar jag usla värderingar och dubbelmoral.
Citera
2011-01-14, 11:49
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Såna som hon menar visst alla oss män.
Nej inte alla och det behövs inte något vidare IQ för att fatta det. Du är smartare än så eller hur?
Citera
2011-01-14, 11:50
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mantovani
MissFitt73, stå på dig. Jag tycker det är beklämmande att läsa alla kommentarer från "män" på Flashback.
Tack
Typiskt män att vråla över en sådan här sak. Tänk om de kunde vara riktiga män nån gång och visa vart de står.
Citera
2011-01-14, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Tack
Typiskt män att vråla över en sådan här sak. Tänk om de kunde vara riktiga män nån gång och visa vart de står.

För en del tycks det vara svårt att säga att det är lika fel att säga så om både män och kvinnor. Det går ut på att som man utmåla sig som det störsa offret.
Citera
2011-01-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Så mina frågor är skit?
Det är en relevant fråga i det här sammanhanget. Ni tycker att vi kvinnor ska ta avstånd mot sånt här skit när ni inte lyfter ett finger när vi blir attakerade. Det kallar jag usla värderingar och dubbelmoral.

Vi inte lyfter ett finger när ni blir attackerade? Jag vet redan innan, med mina tidigare diskussioner, att du inte är speciellt smart, och tar upp saker som kan liknas vanföreställningar.

Men detta var så sjukt? Männen har ju för guds skull, genom historien skyddat er. Det är NI som INTE skyddar era män. Detta är biologiskt. Kvinnor, vid val av partner, söker de som kan skydda dem, men har inte behovet av att skydda andra. Se någon drunkna. Vilket kön hoppar i för att rädda? När det brinner?

Det är män som bestämmer att ge pengar mot "våldet mot kvinnor" och kvinnojourer. Männen får ingenting. Rent ekonomisk, eller av andra kvinnor, sen skriver du att männen inte ens lyfter ett finger.

Hej då.
Citera
2011-01-14, 11:53
Medlem
Citat:
För en del tycks det vara svårt att säga att det är lika fel att säga så om både män och kvinnor. Det går ut på att som man utmåla sig som det störsa offret.

När kommer ditt svar? Eller är det bara skönt att skriva vilket skit som helst utan att stå för det?
Citera
2011-01-14, 11:54
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ja jag har förstått det. Är trött på alla män med offerkortan på här. Så fort de blir attackerade så blir det ramaskri. Sånt är vardagsmat för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in